Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar heb jij je auto verzekerd?

<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 07 Jan 2016 10:11

Re: Waar heb jij je auto verzekerd?

Sneeuwwitje schreef:
SoGood schreef:Ja precies, veel mensen gaan er maar vanuit dat wanneer een andere partij de schade veroorzaakt aan jouw auto dat het dan gewoon op diens WA verzekering is geregeld. Dat is niet zo en wordt dus alleen voor je geregeld als je voertuig WA met VOLLEDIG casco ( is all-risk ) is verzekerd. Anders niet!


Of WA en een rechtsbijstandverzekering Verkeer hebben. Dit was althans bij mij toen wel zo.

Ja klopt, zie een paar post terug. Dit zit overigens vaak geïntegreerd in je normale rechtsbijstandverzekering. Oppassen dus dat je niet dubbel verzekerd bent.
<<

Vivianne

Bericht 07 Jan 2016 16:35

Re: Waar heb jij je auto verzekerd?

SoGood schreef:Ja precies, veel mensen gaan er maar vanuit dat wanneer een andere partij de schade veroorzaakt aan jouw auto dat het dan gewoon op diens WA verzekering is geregeld. Dat is niet zo en wordt dus alleen voor je geregeld als je voertuig WA met VOLLEDIG casco ( is all-risk ) is verzekerd. Anders niet!


Dat wist ik ook niet. Mijn auto was niet all-risk verzekerd maar toch heeft de tegenpartij moeiteloos alle kosten vergoed.
Zelfs kosten die ik nu nog maak worden vergoed. Is dit een gevalletje, veel geluk hebben?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Jan 2016 16:54

Re: Waar heb jij je auto verzekerd?

Mevrouw Cactus schreef:
SoGood schreef:Ja precies, veel mensen gaan er maar vanuit dat wanneer een andere partij de schade veroorzaakt aan jouw auto dat het dan gewoon op diens WA verzekering is geregeld. Dat is niet zo en wordt dus alleen voor je geregeld als je voertuig WA met VOLLEDIG casco ( is all-risk ) is verzekerd. Anders niet!


Dat wist ik ook niet. Mijn auto was niet all-risk verzekerd maar toch heeft de tegenpartij moeiteloos alle kosten vergoed.
Zelfs kosten die ik nu nog maak worden vergoed. Is dit een gevalletje, veel geluk hebben?


Ik lees 'alleen voor je geregeld' als je All-risk bent verzekerd. Iets regelen staat volgens mij los van de kosten die vergoed worden?
08/2018
05/2021
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 07 Jan 2016 16:57

Re: Waar heb jij je auto verzekerd?

Ja dat klopt, dan moet je de verhaalsactie zelf opstarten/zelf regelen maar niet elke tegenpartij is daar zo makkelijk en snel in.
<<

Vivianne

Bericht 07 Jan 2016 16:57

Re: Waar heb jij je auto verzekerd?

MissEnergy schreef:
Mevrouw Cactus schreef:
SoGood schreef:Ja precies, veel mensen gaan er maar vanuit dat wanneer een andere partij de schade veroorzaakt aan jouw auto dat het dan gewoon op diens WA verzekering is geregeld. Dat is niet zo en wordt dus alleen voor je geregeld als je voertuig WA met VOLLEDIG casco ( is all-risk ) is verzekerd. Anders niet!


Dat wist ik ook niet. Mijn auto was niet all-risk verzekerd maar toch heeft de tegenpartij moeiteloos alle kosten vergoed.
Zelfs kosten die ik nu nog maak worden vergoed. Is dit een gevalletje, veel geluk hebben?


Ik lees 'alleen voor je geregeld' als je All-risk bent verzekerd. Iets regelen staat volgens mij los van de kosten die vergoed worden?


Ik heb hier voor niks hoeven regelen. Al heeft mijn vriend het afgehandeld want ik lag niet aanspreekbaar in het ziekenhuis. Maar het enige wat hij heeft moeten doen is een formulier invullen. Weinig regelwerk aan.
<<

Vivianne

Bericht 07 Jan 2016 16:58

Re: Waar heb jij je auto verzekerd?

Ik begrijp het al wat jullie bedoelen. Ik heb inderdaad veel geluk gehad dat de tegenpartij ''schuld bekende'' en dat de verzekering hier meteen akkoord mee ging.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 07 Jan 2016 17:01

Re: Waar heb jij je auto verzekerd?

Mevrouw Cactus schreef:Ik begrijp het al wat jullie bedoelen. Ik heb inderdaad veel geluk gehad dat de tegenpartij ''schuld bekende'' en dat de verzekering hier meteen akkoord mee ging.

Denk dat verzekeraars wel beter hun best doen als er letsel in het spel is en de schuldvraag duidelijk is vanwege eventuele advocaten/ rechtsbijstand etc. Bij de simpele aanrijdingen willen ze dat nog weleens onder de stapel schuiven.

Klinkt wel heftig, ben je helemaal opgeknapt?
<<

Anoniem186

Bericht 07 Jan 2016 18:47

Re: Waar heb jij je auto verzekerd?

Ik begrijp het niet. Als ik met m'n wa verzekering schade maak aan andermans auto, dan wordt dat vergoed vanuit mijn verzekering. Maar als een ander schade maakt aan mijn auto, dan wordt dat niet vanuit hun wa verzekering vergoed? Dat is toch gek?
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 07 Jan 2016 22:17

Re: Waar heb jij je auto verzekerd?

Ik heb dan wel geen auto, maar een motor. Ik heb deze via de Univé verzekerd, hier heb ik al mijn verzekeringen lopen dus dat vind ik wel zo makkelijk. En ik krijg inderdaad pakketkorting.
10.04.17
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 08 Jan 2016 07:48

Re: Waar heb jij je auto verzekerd?

Jans schreef:Ik begrijp het niet. Als ik met m'n wa verzekering schade maak aan andermans auto, dan wordt dat vergoed vanuit mijn verzekering. Maar als een ander schade maakt aan mijn auto, dan wordt dat niet vanuit hun wa verzekering vergoed? Dat is toch gek?

Jawel, dat is toch hetzelfde? Als je aansprakelijk bent betaalt uiteindelijk je WA verzekering (casco gaat voor op WA, maar schade wordt vervolgens verhaald op WA tegenpartij)
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 08 Jan 2016 09:08

Re: Waar heb jij je auto verzekerd?

Jans schreef:Ik begrijp het niet. Als ik met m'n wa verzekering schade maak aan andermans auto, dan wordt dat vergoed vanuit mijn verzekering. Maar als een ander schade maakt aan mijn auto, dan wordt dat niet vanuit hun wa verzekering vergoed? Dat is toch gek?


Als jij aansprakelijk bent zal de schade die jij aan een ander toebrengt door jouw wa verzekering uitgekeerd worden aan de tegenpartij. Als je door het ongeluk zelf schade hebt en alleen wa verzekerd bent zal je zelf jouw schade moeten betalen.

Is de tegenpartij aansprakelijk voor het ongeluk dan zal hun wa verzekering jouw schade betalen.

Snappie m?
Afbeelding
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Jan 2016 10:39

Re: Waar heb jij je auto verzekerd?

Bij Aegeon
2014 2016
<<

Vivianne

Bericht 08 Jan 2016 15:38

Re: Waar heb jij je auto verzekerd?

Jans schreef:Ik begrijp het niet. Als ik met m'n wa verzekering schade maak aan andermans auto, dan wordt dat vergoed vanuit mijn verzekering. Maar als een ander schade maakt aan mijn auto, dan wordt dat niet vanuit hun wa verzekering vergoed? Dat is toch gek?


Jawel. Alleen als je WA verzekerd bent moet je zelf het schadeformulier invullen en dit proces starten. Soms kan dit erg moeizaam verlopen. Wanneer je all risk verzekerd bent of een rechtsbijstandverzekering hebt, wordt dit voor je gedaan.
<<

Vivianne

Bericht 08 Jan 2016 15:39

Re: Waar heb jij je auto verzekerd?

SoGood schreef:
Mevrouw Cactus schreef:Ik begrijp het al wat jullie bedoelen. Ik heb inderdaad veel geluk gehad dat de tegenpartij ''schuld bekende'' en dat de verzekering hier meteen akkoord mee ging.

Denk dat verzekeraars wel beter hun best doen als er letsel in het spel is en de schuldvraag duidelijk is vanwege eventuele advocaten/ rechtsbijstand etc. Bij de simpele aanrijdingen willen ze dat nog weleens onder de stapel schuiven.

Klinkt wel heftig, ben je helemaal opgeknapt?


Grotendeels wel. Al heb ik nog beperkingen in mijn been en last van mijn littekens. Maar er is mee om te gaan.
Ik leef nog, ik loop nog. Het had zoveel anders kunnen gaan.
<<

Anoniem186

Bericht 08 Jan 2016 18:18

Re: Waar heb jij je auto verzekerd?

Annie24 schreef:
Jans schreef:Ik begrijp het niet. Als ik met m'n wa verzekering schade maak aan andermans auto, dan wordt dat vergoed vanuit mijn verzekering. Maar als een ander schade maakt aan mijn auto, dan wordt dat niet vanuit hun wa verzekering vergoed? Dat is toch gek?


Als jij aansprakelijk bent zal de schade die jij aan een ander toebrengt door jouw wa verzekering uitgekeerd worden aan de tegenpartij. Als je door het ongeluk zelf schade hebt en alleen wa verzekerd bent zal je zelf jouw schade moeten betalen.

Is de tegenpartij aansprakelijk voor het ongeluk dan zal hun wa verzekering jouw schade betalen.

Snappie m?


Ja, zo is het duidelijker. Dank je! Ik dacht al dat het zo zou zijn, maar ik dacht het hier anders te lezen.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jan 2016 18:53

Re: Waar heb jij je auto verzekerd?

We kregen net een nieuwe polis omdat m`n vriend weer een nieuwe auto heeft, maar ik zag dat mijne ook beperkt casco verzekerd is. Wist ik niet eens haha.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 08 Jan 2016 21:17

Re: Waar heb jij je auto verzekerd?

Jans schreef:
Ja, zo is het duidelijker. Dank je! Ik dacht al dat het zo zou zijn, maar ik dacht het hier anders te lezen.


:thumbup:
Afbeelding
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 09 Jan 2016 10:30

Re: Waar heb jij je auto verzekerd?

Ik zit bij Inshared en betaal ongeveer €25 p/m.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Anoniem187

Bericht 17 Jan 2016 19:22

Re: Waar heb jij je auto verzekerd?

Bedankt voor al jullie reacties.
Ik kom nu steeds uit op WA + beperkt casco. Hiermee wordt de schade die ik bij andere aanricht altijd vergoed en diefstal, inbraak en ruit-, brand- of stormschade aan mijn eigen auto wordt ook vergoed. Schade aan mijn auto door eigen schuld niet.
Maar, als iemand mij aanrijdt en diegene heeft een WA verzekering of geen verzekering, wordt er dan niets vergoed?

Ik snap er geen bal meer van en door jullie reacties ga ik overal over twijfelen haha.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 17 Jan 2016 22:09

Re: Waar heb jij je auto verzekerd?

Als iemand jou aanrijdt en diegene ook de 'schuld' krijgt en dus WA (is de minimale keuze en verplicht!) verzekerd is dan wordt jou schade vergoed door de tegenpartij. WA is Wettelijke Aansprakelijkheid.
Mocht je nou net de grote pech hebben dat iemand je aanrijdt (en schuldig wordt bevonden) en geen WA verzekering hebben dan is er (meen ik...) een waarborgfonds.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem174

Bericht 18 Jan 2016 08:45

Re: Waar heb jij je auto verzekerd?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 26 Jan 2016 13:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jan 2016 09:11

Re: Waar heb jij je auto verzekerd?

Believe schreef:Ik ben verzekerd bij NH1816, allrisk en betaal € 54,95.
Bedrag is wat hoger omdat ik pas 5 jaar een auto op mijn naam heb staan, ik moet dus nog wat schadevrije jaren opsparen.

Na 5 jaar ben je in ieder geval wel uit de risico groep. Tenminste, toen ik 5 jaar m`n rijbewijs had, werd de premie ineens een stuk lager.
<<

Peeteke

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 119

Geregistreerd: 16 Mei 2015 10:10

Bericht 18 Jan 2016 10:47

Re: Waar heb jij je auto verzekerd?

Sneeuwwitje schreef:Wij hebben beide auto's verzekerd bij centraal beheer. Hier hebben we alle verzekeringen afgesloten.
Goede service, zeer tevreden over!


+1 :smile:
10 december 2014 werd ik zijn meisje, 20 mei 2016 zijn wij gaan samen wonen, 10 februari 2017 ging hij op zijn knieen!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem174

Bericht 18 Jan 2016 11:02

Re: Waar heb jij je auto verzekerd?

.n.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 26 Jan 2016 13:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jan 2016 11:11

Re: Waar heb jij je auto verzekerd?

Believe schreef:
Yadira schreef:
Believe schreef:Ik ben verzekerd bij NH1816, allrisk en betaal € 54,95.
Bedrag is wat hoger omdat ik pas 5 jaar een auto op mijn naam heb staan, ik moet dus nog wat schadevrije jaren opsparen.

Na 5 jaar ben je in ieder geval wel uit de risico groep. Tenminste, toen ik 5 jaar m`n rijbewijs had, werd de premie ineens een stuk lager.


Ik weet niet precies hoe dat zit, april 2015 had ik 5 jaar een auto op naam en mijn rijbewijs heb ik al 8,5 jaar.
De premie werd niet perse een heel stuk lager afgelopen jaar. Volgens mij ging het 6 euro naar beneden.

Dat is best veel toch? Vind ik wel in ieder geval! :angel:
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers