Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thee topic

<<

Anoniem304

Bericht 04 Jan 2016 11:56

Thee topic

Theeliefhebbers, verenig u!

Wat is je favoriete merk? Je favoriete smaak? Waar koop je je thee? Hoeveel thee drink je? Tips? Nieuwe smaken? Niet te zuipen?

Dit topic is voor alles wat met thee te maken heeft. En je mag ook gewoon even komen vertellen wat voor thee je NU drinkt.

Afbeelding
<<

Anoniem281

Bericht 04 Jan 2016 11:58

Re: Thee topic

Wijn.. Thee.. Ik ga maar een limo-topic openen denk ik. Ik drink al die meuk niet!
<<

Anoniem260

Bericht 04 Jan 2016 12:03

Re: Thee topic

Thee, mmmmm :ja:

Mijn favoriet is momenteel de rooibos Mango Lemon van Simon Levelt :heart:
<<

Anoniem185

Bericht 04 Jan 2016 12:07

Re: Thee topic

Ik ben een theeleut. Maar ik vind gewoon 'normale' thee nog het lekkerste! Earl grey, Engelse melange etc.
<<

Anoniem173

Bericht 04 Jan 2016 12:08

Re: Thee topic

Ik ben gek op Turkse appel thee en herfst thee hmmm!
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jan 2016 12:09

Re: Thee topic

Jerry schreef:Thee, mmmmm :ja:

Mijn favoriet is momenteel de rooibos Mango Lemon van Simon Levelt :heart:

Is dat losse thee? Klinkt erg lekker!
<<

Anoniem193

Bericht 04 Jan 2016 12:11

Re: Thee topic

Rooibos. Alles met rooibos, dan zit je bij mij altijd goed.

Wat ik niet te zuipen vind is marocco mint. Echt de gruwel. Doet mij denken aan after eight, dat lust ik ook niet. :P
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 04 Jan 2016 12:12

Re: Thee topic

Thee, ik drink echt liters per dag, heerlijk! Ik ben dol op Yogi Tea (o.a. te koop bij de Ekoplaza), thee van Zonnatura en heel veel verschillende soorten losse thee. Deze koop ik tegenwoordig bij Jouw Marktkraam. Daar heeft een vrouw een kraampje met allemaal verschillende biologische theesoorten. Ik heb op het werk op dit moment gember/citroen. Thuis heb ik dan meestal de losse thee. Ik heb behoorlijk veel thuis en kom bijna elke keer wel weer met een smaakje thuis. Eigenlijk mag ik ze ook even niet meer kopen. :smile:
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem185

Bericht 04 Jan 2016 12:16

Re: Thee topic

Oh jaaaa rooibos!
<<

Anoniem260

Bericht 04 Jan 2016 12:21

Re: Thee topic

Yadira schreef:
Jerry schreef:Thee, mmmmm :ja:

Mijn favoriet is momenteel de rooibos Mango Lemon van Simon Levelt :heart:

Is dat losse thee? Klinkt erg lekker!


Ja is losse thee. Ik heb er van die zakjes bij (niet zo'n thee-ei, dan heb ik die rommel altijd in mn kopje zitten), zálig!

En verder trouwens, alle andere rooibos vind ik ook heerlijk.

Heb trouwens laatst bij een theeproeverij (jaja) geleerd dat rooibosthee en kruidenthee eigenlijk helemaal geen thee is (omdat er geen theeblaadjes inzitten). Bij die proeverij kregen we allemaal verschillende theesoorten en daar kwam ik tot de conclusie dat ik die thee allemaal helemaal niet zo lekker vond :P
Rooibos en kruidenthee noemde de meneer 'kruideninfusie', het wordt thee genoemd omdat het op dezelfde manier als thee wordt klaargemaakt.
Én wat ik daar best een eye-opener vond, was dat er in groene thee evenveel (als niet meer) theïne zit als in zwarte thee. Dus die drink ik nu ineens een stuk minder :silent:
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Jan 2016 12:24

Re: Thee topic

Sinds 2,5 jaar (ik was zwanger en had heeeel erg last van maagzuur) drink ik eigenlijk alleen nog maar de Gember Citroen thee van Yogi.
Sowieso vind ik de Yogi thee erg lekker.

De meest vieze thee vind ik de gewone zwarte thee (English breakfast?) en rooibos-honing.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 04 Jan 2016 12:40

Re: Thee topic

Mijn allerliefste lievelingsthee is Autumn Storm van pickwick. Die drink ik het hele jaar door, echt heerlijk. Verder houd ik heel veel van fruitsmaakjes, voornamelijk perzik en meloen. Groene thee en muntthee vind ik ook lekker.
Rooibos en andere kruidentheetjes vind ik minder lekker.

Ik heb voor kerst van mijn schoonzus een hele handige karaf gekregen, dubbelwandig dus de thee blijft lekker warm. Er passen ongeveer 3 kopjes in, precies lekker voor mij alleen (mijn man drinkt amper thee):
Afbeelding

♥♥
<<

Anoniem193

Bericht 04 Jan 2016 12:54

Re: Thee topic

Ik ben wel heel dol op thee, drink 's avonds op de bank zo 1,5 liter thee weg. Ben er zo dol op dat ik vanmorgen stond te janken in de kamer toen mijn jongste het glazen deksel van mijn theepot kapot liet vallen...
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 04 Jan 2016 13:24

Re: Thee topic

Hier ook een thee drinker. Vooral vruchtenthee altijd.

Heb nu met de kerst een thee-ei gekregen, dus ik ben nu op zoek naar lekkere losse thee. Dus ik lees lekker mee.

Bij de hema trouwens lekker zwarte thee met cranberry gevonden. Ook gelijk goed voor de blaas :dance: Oh en rooibos vind ik vies. :lol:
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jan 2016 13:27

Re: Thee topic

Ik ben nu fan van deze;

Afbeelding

Ik vind het echt zo jammer dat die aparte smaakjes soms bij de Xenos (en Action?) liggen en dat ze niet gewoon hier in NL in de supermarkt verkrijgbaar zijn. Ik snap niet waarom Pickwick die lekkere smaken alleen voor Hongarije enzo maakt.
<<

Anoniem260

Bericht 04 Jan 2016 13:31

Re: Thee topic

Ik heb een keer zo'n hele doos bij de Xenos gevonden van Pickwick met allemaal aparte smaakjes, ook Plum Vanilla!
Wat ik trouwens heel vies vind, is van die thee met zo'n zurige bijsmaak...
<<

Anoniem215

Bericht 04 Jan 2016 14:40

Re: Thee topic

Laatst was ik bij mijn moeder en die had thee bij De Tuinen gehaald. Gember/Citroen thee. Die was lekker.
<<

Anoniem193

Bericht 04 Jan 2016 14:44

Re: Thee topic

Oh zo'n ei vind ik echt verschrikkelijk. Er gaat altijd thee door die gaatjes, en dan heb je dus allemaal dingetjes in je thee drijven.
Ik heb wel losse thee, maar dan van die lege theezakjes erbij ;)

Wat echt heel lekker is, zelf chai tea maken.
In een vijzel doe ik dan steranijs, kruidnagel en kaneel. Dit doe ik samen met wat losse zwarte thee in een zakje. Zo lekker!
<<

Cinderella

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 05 Sep 2013 21:23

Bericht 04 Jan 2016 15:25

Re: Thee topic

Ik ben een Lipton fan.
Mijn favoriet is Blueberry muffin, alleen is die niet meer te verkrijgen?! Kan hem in een aantal supermarkten niet meer vinden en ben nu door mn voorraad heen.
Verder vind ik de Lipton black tea (rich earl grey) en lemon melissa ook lekker
J. 07-11-2012
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 04 Jan 2016 15:26

Re: Thee topic

Ohja! de blueberry muffin is lekker! Hier ook al een tijdje niet meer gezien.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 04 Jan 2016 15:42

Re: Thee topic

Die karaf lijkt me handig, Elliot.

Mijn favorieten zijn autumn storm en winter glow van pickwick. Ook vind ik mango erg lekker.
Fruitsmaakjes lust ik vrijwel allemaal. Ben geen fan van groene thee, bleh, of rooibos.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 04 Jan 2016 15:48

Re: Thee topic

Ik drink veel Pukka thee http://www.pukkaherbs.com/pukka-products/pukka-teas/
Deze thee hebben wij op het werk, en op vakantie in Engeland heb ik veel ingeslagen voor thuis.
Mijn favoriete smaakjes zijn: three ginger, lemongrass&ginger, detox with lemon, licorice&cinnamon, edelberry&echinacea.
10.04.17
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 04 Jan 2016 16:10

Re: Thee topic

Mijn favoriete blijft toch turkish apple! Al jaren haha. Smaakjes thee vindt ik ook lekker, met als voorkeur kers en framboos.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jan 2016 16:14

Re: Thee topic

Jerry schreef:Ik heb een keer zo'n hele doos bij de Xenos gevonden van Pickwick met allemaal aparte smaakjes, ook Plum Vanilla!
Wat ik trouwens heel vies vind, is van die thee met zo'n zurige bijsmaak...

Ja ik ga regelmatig even bij Xenos kijken of ze nieuwe Pickwicks hebben. :smile:
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 04 Jan 2016 16:31

Re: Thee topic

Blueberry muffin had ik laatst voor het eerst (bij de jumbo gekocht) maar ik vond hem echt veel te zoet, alleen al van de geur werd ik misselijk haha.

Ik drink voornamelijk rooibos en fruitsmaakjes. Mijn favoriet is rooibos honing, meloen en mango.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers