Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 03 Jan 2016 20:54

Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Wij willen R misschien voor zijn verjaardag een hondje geven. Ik ben nu op internet aan het lezen welke hond geschikt zou zijn maar ben benieuwd naar ervaringen vanuit hier.

Onze '' eisen''
Niet een te grote hond omdat we geen tijd hebben om iedere dag lange wandelingen te maken,
uiteraard kindvriendelijk
weinig/ tot geen haaruitval

Ik vind eigenlijk een golden retriever het allerleukste maar dat gaat niet ( denk ik) omdat zo'n hond toch vaker en langer uitgelaten moet worden.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

anoniem213

Bericht 03 Jan 2016 20:56

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Heb je wel tijd om hem op te voeden en zindelijk te maken?
<<

Anoniem281

Bericht 03 Jan 2016 20:58

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Misschien heel zeikerig, maar ik zou nooit een kind een huisdier cadeau doen. Bovendien ga je dan voor een asielhond? Of een herplaatser? Want een pup vind je niet op zo'n korte termijn. Een beetje fokker wil namelijk kennis maken met jullie, je komt op een wachtlijst etc.

Ik zou het niet als een cadeautje doen, maar als een familiebesluit. Ga je voor een herplaatser of asielhond, ga naar het asiel en leg 't uit. Ontmoet een paar honden en kijk of er een klik is, de medewerkers zullen daarbij helpen.

Een kant en klaar antwoord op je vraag is er niet, elk ras heeft voor- en nadelen en elk ras moet minstens 4x per dag lopen. Hoe vaker en verder je loopt, hoe langer je dit ook moet volhouden; zo'n beest raakt eraan gewend en bouwt ook zo zijn energie op.
<<

Anoniem137

Bericht 03 Jan 2016 20:59

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Een hond en de uitspraak 'eigenlijk geen tijd' gaan in mijn ogen niet samen. Dan zou ik R. eerder een kitten geven. Of een konijntje.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 03 Jan 2016 20:59

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

June schreef:Heb je wel tijd om hem op te voeden en zindelijk te maken?


Jawel hoor dat wel. Maar sommige honden hebben natuurlijk veel meer beweging nodig dan de ander en daar heb ik na of voor mijn werk niet veel tijd voor.

We willen idd een pup en geen asielhond. Dat raden ze op de meeste websites ook af, een asielhond met jonge kinderen.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Jan 2016 20:59

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Mijn ouders hebben een West Highland White Terrier, volgens mij voldoet die wel aan je "eisen". Doordat hij niet verhaart, moet hij wel regelmatig geplukt worden, en Westies hebben een erg gevoelige huid, dus het wordt aangeraden om ze speciaal voer te geven, dat zijn wel weer dingen waar je rekening mee moet houden. Daarbij zijn het ook nogal dure honden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 03 Jan 2016 21:00

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Keet. schreef:Een hond en de uitspraak 'eigenlijk geen tijd' gaan in mijn ogen niet samen. Dan zou ik R. eerder een kitten geven. Of een konijntje.


Waar zeg ik dan geen tijd? Ik heb geen tijd om iedere dag veel te wandelen, dat schrijf ik idd.

We hebben al 2 katten.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem137

Bericht 03 Jan 2016 21:01

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

In je openingspost :)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Jan 2016 21:02

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Overigens was er geen wachtlijst, maar wel een kennismakingsgesprek nog voordat het nestje geboren was, daarna moesten ze nog een flink aantal weken wachten (ik meen uit mijn hoofd acht weken). Maar goed, dat zal wel per fokker verschillen, misschien dat er ook fokkers zijn bij wie het nestje er al is als je contact legt en kennismaakt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem281

Bericht 03 Jan 2016 21:03

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Ga alsjeblieft naar een erkende fokker en dan kom je dus wel op een wachtlijst, maar dan heb je een gezond beestje en geen broodfok. Ja, dan duurt 't langer, maar heb je ook meer tijd om je voor te bereiden, in te lezen etc.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Jan 2016 21:03

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Keet. schreef:In je openingspost :)


Er staat 'geen tijd om lange wandelingen te maken', er staat niet 'helemaal geen tijd'. Het is echt niet zo dat alle hondenbezitters dagelijks uren en uren in het bos gaan wandelen of zo, dus dat ze dat niet kan maakt haar niet meteen ongeschikt.

Als ze net naar buiten gaan moeten ze overigens wel heel vaak naar buiten, dat is wel iets om rekening mee te houden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Jan 2016 21:04

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Carl schreef:Ga alsjeblieft naar een erkende fokker en dan kom je dus wel op een wachtlijst, maar dan heb je een gezond beestje en geen broodfok. Ja, dan duurt 't langer, maar heb je ook meer tijd om je voor te bereiden, in te lezen etc.


Dus als er geen wachtlijst is dan is het "dus" geen erkende fokker? Of begrijp ik je nou verkeerd? Want dat lijkt me wat kort door de bocht.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem281

Bericht 03 Jan 2016 21:07

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Nee ik bedoel er meer mee dat je niet Harry van Marktplaats benadert omdat die een nestje heeft toevallig. Er zijn teveel Harry's met nestjes maar die zijn lang niet altijd even gezond en er is zó weinig controle op.
<<

Anoniem137

Bericht 03 Jan 2016 21:10

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Susan schreef:
Keet. schreef:In je openingspost :)


Er staat 'geen tijd om lange wandelingen te maken', er staat niet 'helemaal geen tijd'. Het is echt niet zo dat alle hondenbezitters dagelijks uren en uren in het bos gaan wandelen of zo, dus dat ze dat niet kan maakt haar niet meteen ongeschikt.

Als ze net naar buiten gaan moeten ze overigens wel heel vaak naar buiten, dat is wel iets om rekening mee te houden.

Ik vind dat iedere hond hoe dan ook elke dag, buiten het uitlaten om, een wandeling van minimaal een-twee uur of langer zou moeten hebben. Waarbij hij gewoon even lekker kan ravotten en spelen. Ik zou zelf geen hond willen terwijl ik eigenlijk helemaal geen tijd voor lange wandelingen heb. Een hond is afhankelijk van jou als baasje om naar buiten te kunnen, een hond die 20-22 uur per dag binnen zit, dat vind ik persoonlijk gewoon zielig. Dat maakt dat ik de uitspraak 'geen tijd' in combinatie met het willen aanschaffen van een hond gewoon een vervelende vind.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Jan 2016 21:11

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Keet. schreef:Ik vind dat iedere hond hoe dan ook elke dag, buiten het uitlaten om, een wandeling van minimaal een-twee uur of langer zou moeten hebben. Waarbij hij gewoon even lekker kan ravotten en spelen. Ik zou zelf geen hond willen terwijl ik eigenlijk helemaal geen tijd voor lange wandelingen heb. Een hond is afhankelijk van jou als baasje om naar buiten te kunnen, een hond die 20-22 uur per dag binnen zit, dat vind ik persoonlijk gewoon zielig. Dat maakt dat ik de uitspraak 'geen tijd' in combinatie met het willen aanschaffen van een hond gewoon een vervelende vind.


Eerlijk gezegd ken ik geen hondenbezitters die echt iedere dag een lange wandeling door het bos maken. Regelmatig, dat wel ja, maar elke dag, nee.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem137

Bericht 03 Jan 2016 21:12

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Ik denk dat daar het verschil ligt, ik ken die wel. En het hoeft geen bos te zijn, maar gewoon, even ene paar uur buiten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Jan 2016 21:14

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Oké prima. Dan zal daar het verschil wel liggen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 03 Jan 2016 21:16

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Ik ken echt geen mens die daar tijd voor heeft wanneer je ook moet werken. Dan zou iedereen zijn hond moeten inleveren denk ik.

We denken nu ook bijv een een Boomer hondje. Dat is al een '' vuilnisbakken'' hond maar voldoet eigenlijk aan al onze ''eisen''. Ook heeft de neef van mijn man zo'n hondje en dat is echt een heel leuk beestje. Die honden moeten alleen wel naar een trimmer maar verliezen weer geen haren.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem281

Bericht 03 Jan 2016 21:18

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Ik ken ook niemand die echt élke dag religieus een uur buiten loopt. Ja, in totaal, want ik vind 4 wandelingen echt wel nodig. Maar dat is 's ochtends 15 - 20 minuten, 's middags nog 's, 's avonds een lange ronde van 30 minuten en 's avonds laat nog een kort rondje. In de weekenden bijv. een lange wandeling en verder leert een hond daar naar leven.

Als jij vanaf 't begin af aan elke dag dik een uur met je hond wandelt, moet je dat blijven doen tot 't beestje zelf aangeeft niet meer te kunnen, want daar gaat hij naar opgroeien en zo gaat zijn energie dan ook opgebouwd worden. Maar met een aantal rassen als uitzondering, is 't volgens mij geen absolute must.

Belangrijker voor mij is 't om het ras te kennen, er de tijd voor te nemen om het ook te begrijpen. Cursussen en trainingen volgen, dát zijn musts, want je moet een hond opvoeden. Genoeg aandacht en liefde geven, juiste voeding en af en toe goed borstelen of naar een trimmer.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 03 Jan 2016 21:21

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Ik doe dat wel... Elke dag minimaal 1x een uur los loslopen.
En ik zou ook nooit mijn kind een hond cadeau doen. Maarja dat ben ik.

Ik zou sowieso nooit voor een terriër gaan, die hebben beweging nodig en kunnen vinnig zijn.
Retrievers hebben beweging nodig en verharen.
Ik zou denk ik voor een shitzu gaan. Verharen nauwelijks, klein, rustiger.
Maar inderdaad wel via een fokker of via een thuis nest. Nooooit uit een stal.

Maar in jullie geval zou ik vooral nadenken of jullie beseffen wat een hond aanschaffen inhoudt en of je dat wil...
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 03 Jan 2016 21:22

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Hoezo heeft iemand die werkt daar geen tijd voor? Die tijd maak je toch?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

anoniem213

Bericht 03 Jan 2016 21:25

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Sam schreef:Hoezo heeft iemand die werkt daar geen tijd voor? Die tijd maak je toch?

Inderdaad. Ik ken vrij veel mensen die in de avond een uur televisie kijken ;).
<<

Anoniem331

Bericht 03 Jan 2016 21:31

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Wij hebben een kruising Golden Retriever met Cocker spaniël. Voor mij echt de ideale hond. In huis zo rustig als wat, en buiten een fanatieke speurhond.
Nu hebben wij de hond gekocht toen ik nog samen was met mijn ex, en mijn schoonmoeder bij ons thuis oppaste. Na de scheiding ging de hond met mij mee, en werd de situatie toch wat anders.
Nu breng ik haar op mijn werkdagen bij mij ouders. Die hebben een grote tuin, waar ze rond kan rennen tot ze echt niet meer kan, met een jonge Friese Stabij. Gelukkig is het zo op te lossen, want anders deed ik haar echt te kort.
Waar je ook vantevoren even over na moet denken is wat je gaat doen als je op vakantie gaat. Het is wel handig om dan ook een plek voor zo'n beestje te hebben.
In de situatie zoals ik nu zit zou ik nooit een hond kopen, maar ik kan nu echt niet meer zonder.
De Kinderen zijn gek met haar, en andersom ook.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 03 Jan 2016 21:33

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

We hebben eventuele dagjes weg/ vakanties oid al opgelost. Dan zou de hond naar mijn broer kunnen.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 03 Jan 2016 21:33

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Sam schreef:Ik doe dat wel... Elke dag minimaal 1x een uur los loslopen.
En ik zou ook nooit mijn kind een hond cadeau doen. Maarja dat ben ik.



Maar in jullie geval zou ik vooral nadenken of jullie beseffen wat een hond aanschaffen inhoudt en of je dat wil...


Eens, ook met June.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers