Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 06 Jan 2016 17:24

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Maeve, een nova scotia is dus juist het voorbeeld van een hond die véél beweging nodig heeft. Het is een erg actief ras, oorspronkelijk gefokt om in ijskoud water te kunnen zwemmen. Ze zijn dus ook gek op zwemmen, rennen en hebben denk ik veel meer beweging nodig dan ik denk dat jullie (afgaand op je eerdere posts) hem kunnen geven.
Ik zou in jouw geval echt afgaan op een veel kleiner ras. Als een golden retriever en labrador afvallen, dan komt een nova scotia qua type hond en grootte+bewegingsbehoefte wel een beetje op hetzelfde neer.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 06 Jan 2016 18:14

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Jane dat hebben we idd gelezen. Maar stiekem zijn we wel helemaal verliefd op dit ras en vind ik die anderen niet meer leuk haha. We zijn nu aan het kijken hoe we het uitlaten zouden kunnen regelen samen. Een vriendin van mij heeft ook zo'n hond en die laat de hond om half 7 rond 16.30 en 23 uur uit. Dat zou hier prima te realiseren zijn.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 06 Jan 2016 18:44

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Volledig eens met JaneDoe.
Maar het is wel wat je de hond aan leert. Een Toller heeft ook vooral veel uitdaging nodig. Dus niet eens mbt beweging maar vooral ook nadenken. Dat kan binnen ook goed.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 06 Jan 2016 18:59

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Nogmaals ik hoef echt niet steeds te horen wat ik wel/niet moet doen. Ben echt geenndebiel die dit zo opeens besluit natuurlijk. Net wat er gisteren ook al werd gezegd zullen we ook zo eens gaan reageren als iemand zwanger is. Ik vroeg advies over rassen niet over of ik het wel allemaal snap.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 06 Jan 2016 19:06

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Ik bedoelde mijn post niet negatief. Ja en toller is een ander ras dan een boomer, maar die kun je thuis ook goed vermaken.
Mis wel even de vergelijking met een hond en een baby..

Edit: Ik lees nu dat er in je haar post staat dan dat jullie hem kunnen geven.
Dan niet volledig eens... :P want dat weten jullie zelf vast wel dat zo'n hond meer beweging nodig zal hebben.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 06 Jan 2016 19:38

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Was ook niet zo zeer alleen op je gericht hoor maar we weten natuurlijk wel wat het hebben van een hond inhoudt. Een jaar geleden zou ik er nog niet aan gedacht hebben maar nu de kinderen groter worden zijn we er wel meer mee bezig gegaan.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem140

Bericht 06 Jan 2016 19:41

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Maeve ik denk dat de adviezen door je openingspost komen. Daarin geef je aan een hond te willen kopen voor je (jonge) kind en daarnaast geef je meteen aan geen tijd te hebben voor dagelijks lange wandelingen. Lijkt mij logisch dat mensen zich dan op deze manier uiten.
<<

Anoniem137

Bericht 06 Jan 2016 19:44

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Maeve schreef:Nogmaals ik hoef echt niet steeds te horen wat ik wel/niet moet doen. Ben echt geenndebiel die dit zo opeens besluit natuurlijk. Net wat er gisteren ook al werd gezegd zullen we ook zo eens gaan reageren als iemand zwanger is. Ik vroeg advies over rassen niet over of ik het wel allemaal snap.

Dat komt waarschijnlijk ook omdat er vast meer dan genoeg mensen zijn die het krijgen, hebben en opvoeden van een kind enorm onderschat hebben, maar niets anders kunnen dan alles op alles te zetten om er maar het beste van te maken. Want een kind heb je voor het leven. Een hond daarentegen is in sommige gevallen toch wel erg makkelijk op marktplaats gezet.
<<

Anoniem140

Bericht 06 Jan 2016 19:45

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Maeve schreef:Jane dat hebben we idd gelezen. Maar stiekem zijn we wel helemaal verliefd op dit ras en vind ik die anderen niet meer leuk haha. We zijn nu aan het kijken hoe we het uitlaten zouden kunnen regelen samen. Een vriendin van mij heeft ook zo'n hond en die laat de hond om half 7 rond 16.30 en 23 uur uit. Dat zou hier prima te realiseren zijn.



Tussen 6.30 en 16.30 zit wel heel erg veel tijd. En op deze tijden ga je echt geen lange wandelingen maken. Mijn honden zijn op woensdag van 6.30 tot 17.30 alleen thuis, in de ochtend ga ik een rondje van een kwartier, en om 12.30 komt mijn vader, die haalt mijn zoon op school en gaat dan een rondje, weer van ongeveer een kwartier. Donderdags merk ik dan dat ze toch te weinig hun energie zijn kwijt gekomen, en dan maak ik weer een lekker lange wandeling. Honden worden meestal ook vervelend als ze te weinig beweging hebben.
<<

Anoniem278

Bericht 06 Jan 2016 19:45

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Wat Miley zegt denk ik eigenlijk ook Maeve.
Je zegt letterlijk dat je geen tijd hebt voor lange wandelingen en of wij dan advies hebben voor bepaalde hondenrassen die niet persé mega veel beweging nodig hebben en vervolgens sla je helemaal om, wil je een Toller en kan er ineens wel lang gewandeld worden. Dan weten mensen niet meer zo goed wat ze nog moeten met je topic.

Begrijp je?
Ik denk dat iedereen je een hond gunt, maar dat je manier van advies vragen soms wat ingewikkeld overkomt.
<<

Anoniem278

Bericht 06 Jan 2016 19:48

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

O en wat ik zelf nog erbij wil zeggen, weet je wat ik onderschat had? Dat je met een pup eigenlijk net hetzelfde kunt hebben als met een baby.
Mijn vorige hond legde ik in zijn bench en die sliep de nacht door. Mijn pup heeft tot maand acht geen enkele nacht doorgeslapen en kwam gemiddeld vijf keer per nacht. (piepen, eruit moeten)
Omdat ik hem zo snel mogelijk zindelijk wilde maken stond ik dus echt al die keren op en liet hem plassen en complimenteerde hem dan enorm, ja ook om drie uur 's nachts, maar ik had werkelijk geen idee dat dat maanden kon duren.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 06 Jan 2016 20:56

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Maeve schreef:Ow serieus, dat is echt wel lang zeg. Kun je iets meer over het ras vertellen? Heb er natuurlijk al veel over gelezen maar hecht ook veel waarde aan meningen van '' echte'' mensen met ervaringen.



Kwam ook omdat de moeder 1x schijnzwanger is geweest, duurde dus langer. De fokster heeft daarna per wensgezin zeg maar gekeken welke puppy daarbij zou passen. Erg zorgvuldig allemaal. Papa heeft een schijterd van een puppy gekregen (durft niet in het donker naar buiten nog) :smile: omdat mijn stiefmoeder veel ervaring heeft met puppy's 'opvoeden'.

Het is echt een enorm lieve goeierd. Wat dat betreft wel vergelijkbaar met een labrador ofzo. Maar ze zijn veel actiever, leren graag, worden graag uitgedaagd etc. En zijn een stuk atletischer zeg maar.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 06 Jan 2016 20:59

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Bedankt voor je antwoord zodat. Ik lees idd dar ze veel uitdaging nodig hebben maar dat dat ook binnenshuis prima kan. We wonen tegenover een grasveld waar altijd veel honden spelen maar we moeten goed kijken hoe we her uitlaten willen gaan regelen. Of oma op de dagen dat ze oppast ook de hond wil uitlaten bijv
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 06 Jan 2016 23:42

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Maeve, ik bedoel het ook echt absoluut niet negatief of betweterig ofzo. Alleen als ik al je posts van de afgelopen dagen lees, lijkt me een duck tolling écht niet handig. Ja ik vind ze ook ge-wel-dig, ze zijn superleuk, maar of dit een handige stap is?

Ik mis mijn golden ontzettend, kijk bijna dagelijks wel op de website van de fokker of de pups worden geboren, maar toch... weet ik dat het in mijn situatie nu niet handig is, en hoe graag ik ook wil, ik doe het niet.

Dat je een nova scotia wil snap ik, maar als je het in je volgende post over 6.30 en 17.30 als uitlaattijden hebt, met daar tussenin niks... dan is dit ras daar gewoon echt niet geschikt voor, dat zou ik gewoon zielig vinden.

Je vraagt ons advies mbt een ras, er worden allerlei rassen genoemd, vooral ook uit eigen ervaringen, en dan sla je toch om naar een ras wat (zo aan de hand van je verhaal) niet echt bij jullie situatie lijkt te passen.

Heeft er niets mee te maken dat ik je geen hond gun, dus ik hoop ook dat je kan regelen dat je moeder hem bijvoorbeeld rond 12.00/13.00 uit wil gaan laten. Als ik werkte liet ik de hond om 6.30 uit, mijn moeder kwam dan rond 12.00 en liep een uur met hem en bleef ook nog even bij hem om met hem te spelen. Vervolgens kwam ik om 15.30 thuis en liep dan weer minstens een uur.

Succes, ik ben benieuwd wat voor hond het wordt
<<

Anoniem281

Bericht 06 Jan 2016 23:55

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Wat wil je nu eigenlijk met dit topic? Wil je gewoon leuke plaatjes zien van puppy's en leuke verhalen horen? Want je wilt de waarheid níét onder ogen komen. Mensen geven je tips, omdat ze wss niet willen dat er een zoveelste hond wordt genomen, terwijl dat huishouden het eigenlijk niet aan kan.

Maar serieus, zo'n hond als de Toller 3x per dag uitlaten? Da's 'prima te realiseren'? 10 úúr niet?! Dat meen je toch niet? Van 6:30 tot 16:30 zit-ie alleen?
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 07 Jan 2016 08:46

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Carl zoals je hebt kunnen lezen is er 6.5 dag iemand thuis. We moeten wel goed overleggen of oma eventueel een hond wil uitlaten. Die tijden die ik nome. Waren tijden zoals ik al zei van een vriendin
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Puuc

Noob

Berichten: 84

Geregistreerd: 24 Feb 2015 13:09

Bericht 07 Jan 2016 08:48

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Sorry hoor maar van 06:30 tot 16:30 niet uitlaten? Of is het arme beestje dan ook nog alleen? Echt te belachelijk gewoon.
Je zegt zelf dat je geen tijd hebt voor lange wandelingen, wat wil je nu dan dat wij het gaan verheerlijken en zeggen dat jij prima een hond kunt nemen? Want dat is namelijk niet zo.
<<

Puuc

Noob

Berichten: 84

Geregistreerd: 24 Feb 2015 13:09

Bericht 07 Jan 2016 08:48

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Ok niet alleen dus maar toch zul je hem rond 13:00 ook uit moeten laten! Maar waarom perse een hond willen als het eigenlijk nu al lastig is?
<<

Anoniem273

Bericht 07 Jan 2016 08:51

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Misschien is een uitlaatservice ook nog een idee, Maeve. Als oma niet wil.
Verder gaat onze hond sowieso om de 3-4 uur uit (wandelen en behoefte doen). Lijkt me niet fijn voor zo'n hond om 10 uur z'n behoefte te moeten ophouden. Onze hond is een luilak die graag uitslaapt, 's nachts houdt hij het dan 9 a 10 uur op in het weekend. Maar dan moet -ie echt heeeeel nodig zodra hij wakker wordt.
Je weet het al, maar een pup moet de eerste maanden zeker om de 1-1,5 uur zijn behoefte doen. Ik ben er de hele zomervakantie zoet mee geweest :)
<<

Anoniem193

Bericht 07 Jan 2016 10:38

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Er is 6,5e dag iemand thuis, hoe kun je dan zo'n gat hebben van 10 uur?
<<

Anoniem193

Bericht 07 Jan 2016 10:40

Re: Gezocht, wat is DE ideale gezinshond?

Onze hond is 10 en kan heel goed een hele dag alleen van 8 tot 18 alleen thuis zijn, ze hoeft dan niet uit. Zij heeft zichzelf aangeleerd dat ze niet drinkt als wij er niet zijn.
Als we wel thuis zijn, dan moeten we haar minimaal 2x uitlaten in dezelfde tijd, omdat ze dan wel drinkt en eet, meer in beweging is en niet alleen maar in haar mand ligt te slapen.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers