Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Barcelona in je eentje

<<

Elle123

Bericht 03 Jan 2016 11:29

Barcelona in je eentje

Ik ga met carnaval altijd een weekendje weg, omdat ik niet van carnaval houd en mijn vriend dat wel het hele weekend viert. Dit jaar is carnaval vroeg, begin februari. Ik denk nu aan Barcelona. Ik ben er nog nooit geweest. Hoe is die stad in je eentje? Ik ben eerder al naar Madrid, Malaga en Alicante geweest voor 2 dagen. Ik wil er graag hardlopen en ik zoek een hotel waarvoor ik niet te ver door rustige straatjes hoef te lopen. Dus mooi centraal. Iemand tips?
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 03 Jan 2016 11:43

Re: Barcelona in je eentje

Ik heb in 2009 5 maanden in Spanje gewoond, ben toen ook meerdere keren alleen naar Barcelona geweest. Vorig jaar ben ik voor het Robbie Williams concert ook in Barcelona geweest in mijn eentje. Ik vind het een veilige stad, het openbaar vervoer is effectief en makkelijk te begrijpen. Bezienswaardigheden zijn allemaal makkelijk met het openbaar vervoer te bereiken. Je kan ook een fiets huren en meegaan met een tour, of zelf fietsen (er zijn overal fietspaden). Vorig jaar wilde ik mee met een tour van Cruising Barcelona, maar die ging niet door. Toen mocht ik gratis een fiets huren en ben ik zelf op pad gegaan. Vond het eerst best eng in mijn eentje, maar het was totaal niet eng. Echt een belevenis!

Het is wel zaak om verstandig met je spullen om te gaan, dus een goede tas. Niet opzichtig flashen met dure spullen etc. Want er zijn wel veel zakkenrollers.

Qua hotels ben ik niet bekend, ik heb via AirBNB bij locals geslapen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Elle123

Bericht 03 Jan 2016 11:47

Re: Barcelona in je eentje

Dankje! Goed om te weten dat je er zo goed kunt fietsen. Dan ga je toch net wat sneller dan wanneer je alles gaat lopen. Ik ben vaker in mijn eentje weg geweest dus ik vind het verder niet eng. Maar ik merk wel dat ik in Azie veel makkelijker contact maakte met anderen, omdat daar meer mensen in hun eentje reizen. Het enige lastige vind ik in Europese steden het in mijn eentje uit eten gaan, dat vind ik dan weer een beetje saai.
Denk dat ik maar even een boekje ga bestellen, dan kan ik alvast een planning gaan maken :)
<<

Aardbeitje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 118

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:41

Bericht 03 Jan 2016 16:42

Re: Barcelona in je eentje

Ik ben afgelopen april in mijn eentje naar Barcelona geweest. Was voor mij voor het eerst in mijn eentje. Ik heb me niet onveilig gevoeld. Mijn hotel zat op een goede locatie, heel veel op loopafstand. Met de metro is ook heel makkelijk te doen. Genoeg restaurants om te gaan eten. Prima stad om alleen te verblijven.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 03 Jan 2016 17:27

Re: Barcelona in je eentje

In september ben ik met mijn man samen geweest maar het is ook een prima stad om alleen heen te gaan. Echt een leuke stad is het. Wel zou ik goed kijken in welke wijk je appartement ligt, en zorgen dat je een goede/veilige wijk hebt.

Wij hebben via airnb wat geboekt en dat was prima en ook niet te duur. Mocht je interesse hebben dan kan ik de naam wel even voor je opzoeken.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 04 Jan 2016 13:52

Re: Barcelona in je eentje

Ik ben in 2013 (alweer, jeetje) alleen 4 dagen in Barcelona geweest en heb me erg goed vermaakt. Ik heb toen geprobeerd een woordje spaans te spreken met de locals en dat zorgde altijd wel voor een praatje ook. Zelf vond ik het heerlijk om in de middag ergens uitgebreid te gaan eten. Dan waren er echt overal goedkope drie-gangen menu's en dan zat ik 's avonds gewoon aan een paar tapas. Ik vond het in elk geval een leuke stad om gewoon in te verdwalen. Nooit onveilig gevoeld en genoeg te bezichtigen.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 04 Jan 2016 14:23

Re: Barcelona in je eentje

Ik ben in 2012 met mijn vriend 4 dagen naar Barcelona geweest. Dus of het in je eentje een veilige stad is, kan ik zo niet zeggen. Je kunt wel heel veel plekken makkelijk met openbaar vervoer bereiken.
We zaten in Hotel Barcelona Cathedral. Dicht bij de Ramblas (hoofdstraat zeg maar), maar toch vrij rustig. We hoefden maar een tweetal straatjes door en we waren er. Vanaf daar kun je ook de metro nemen.

Sevilla is trouwens ook een mooie stad en een aanrader voor een stedentrip! Alles is daar op loopafstand.
A 06-11-2017
M 23-03-2020

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers