Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Echt veel afvallen wie doet er mee ?

<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 05 Jan 2016 14:03

Re: Echt veel afvallen wie doet er mee ?

PYT schreef:Ik wil ook graag meedoen! Ik ben al jaren een meelezer, nu toch maar aangemeld.
Op dit moment weeg ik rond de 88 kg (schatting, durf nog niet te wegen :smile: ) bij een lengte van 1,78.
Ik wil graag rond de 75 kg wegen, dit gewicht had ik voordat ik ben aangekomen en hier voelde ik me prettig bij.
Ik let nu op mijn eetpatroon en probeer rond de 1300 calorieën te eten, dit bereken in via een app. Sporten vind ik niet zo leuk, ik ga nu 2 keer per week naar de sportschool en ik wil binnenkort weer gaan hardlopen samen met mijn zusje.

Mijn probleem is dat ik de eerste weken heel erg gemotiveerd ben en het me weinig moeite kost om het vol te houden, maar na de eerste 5 kg gaat het steeds moeizamer. En uiteindelijk ben ik weer terug bij af :palm: . Iemand tips om de motivatie vast te kunnen houden?


Nee helaas niet :laughcry:
Daarom is een topic als deze belangrijk en vind ik het altijd leuk om eetlijstjes te zien. Voor mij is het heel belangrijk om af te vallen door ongezonde eetgewoonten sterke te minderen en gewoon gezond te eten. Met crashen heb ik niks.
Ik plaats vandaag geen eetlijstje want ik ben nog niet echt goed bezig geweest. :popcorn:
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 05 Jan 2016 16:08

Re: Echt veel afvallen wie doet er mee ?

Ik ga naar een weegclub..

Het helpt mij wel.. Elke keer wegen, en praten over valkuilen.
En het is gezellig..

We nemen elke week fruit mee, en de gene die meest afvalt krijgt het fruit.
Zo heb ik paar keer geroepen in neem het fruit mee volgende week. En dan moest ik mij best wel doen..
<<

Anoniem236

Bericht 09 Jan 2016 19:53

Re: Echt veel afvallen wie doet er mee ?

Gister op de Weegschaal gestaan en het viel mee. Dacht dat ik in december aangekomen zou zijn, heb heel de maand veel gegeten, maar viel dus mee. 72.6. Doel is dus 10kg

Qua eten is het afgelopen week goed gegaan. Alleen vandaag niet, friet op.
Maar ik ben al 2x eerder 15kg afgevallen, in 2011 en 2014. Dat is toen gelukt door maximaal 1500kcal te eten.
Zo kan ik ook lekker eten en is het goed vol te houden.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 09 Jan 2016 20:11

Re: Echt veel afvallen wie doet er mee ?

Ik moet me helaas ook weer aanmelden.. Bah, heb er de afgelopen maanden zo 5 kilo aangegeten, naast de 3 die er al aanzaten, maakt dat ik weer 8 kilo zwaarder ben dan op mijn bruiloft. En daar spoug ik flink van.
Het liefst zou ik er 10 af hebben, maar weet niet of ik zo ver kom. Valt dat onder 'veel?'

Maandag start ik weer met het bijhouden van calorieën en misschien dat ik me weer aanmeld bij WW, ik ging hier altijd vlakbij naar de cursus, heb het daar echt naar mijn zin gehad en kreeg er veel motivatie door. Helaas eindigde het contact met die cursusleidster op een hele stomme manier, dus heb écht geen zin meer om daar te gaan zitten. Online merk ik alleen dat het voor mij toch anders/minder werkt.


Over 3 weken gaat B naar school en dan zal het voor mij ook makkelijker worden om te gaan sporten. Ik wil dan 2x in de week gaan. 1 x uit mijn werk of in het weekend, en 1 x op mijn vrije dag als B op school zit.

Ik weeg nu 76 kilo trouwens en ben 1.70cm (is wel net gewogen).



Lotus, dat klinkt goed, en met friet eten is niks mis, ook dat moet op z'n tijd gewoon kunnen natuurlijk!

Kippie, die weegclub klinkt goed, wat goed bedacht ook van dat fruit!

Zenna, ik zal maandag ook weer mijn eetlijstjes gaan plaatsen. Ik vind dat ook altijd wel leuk.
Heb voor maandag als lunch in ieder geval een bieten salade in gedachten met gerookte kip, bietjes, rucola, paprika en een kleeeein beetje pijnboompitjes.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 09 Jan 2016 22:10

Re: Echt veel afvallen wie doet er mee ?

Er zijn er toch al wat bij gekomen, leuk! Succes allemaal. Ik heb vanmorgen gewogen en woog 78,2 kg. Dat is 3 kg minder dan vorige week, maar ben ziek dus het het gaat extra hard nu. Wel een mooie meevaller en een fijn begin, haha. Zal straks stukken minder hard gaan.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 09:09

Bericht 10 Jan 2016 08:09

Re: Echt veel afvallen wie doet er mee ?

Goedemorgen allemaal! Ik houd alles wat ik eet bij in MyFitnessPal. Woensdag de weegschaal binnengekregen (die hadden we niet eens) en ik woog 81.1 kg :( dus hoppa we gaan er voor.
27-12-2011
03-06-2013
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Jan 2016 10:00

Re: Echt veel afvallen wie doet er mee ?

Ik hou het bij in de S health app op mijn telefoon (samsung). Hier wel een weegschaal. Waar ik er voorheen obsessief op stond, heb ik er nu weken niet op gestaan (wist natuurlijk ook wel dat ik aan kwam). Tot gisteravond dus.
Nu morgen ochtend maar eens kijken wat de ochtend schade is, en dat als startpunt nemen.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 10 Jan 2016 10:26

Re: Echt veel afvallen wie doet er mee ?

Meiden, meten jullie ook de cm's op? Want zeker als je fanatiek wilt gaan sporten, zal je misschien in kilo's minder hard gaan.

Ik was vanmorgen blij, de weegschaal gaf 82,5kg aan, 17,5kg onder mijn zwaarste gewicht een jaar geleden en 15 kilo sinds mei (toen ben ik echt begonnen met afvallen, al heb ik het tussendoor wel een maandje of 2 laten versloffen).
Ben rond mijn heupen 9cm kwijt en bovenbenen op het breedste punt 8 cm (per been). En.. Ik kan mijn werkbroek weer aan, die ik ruim 5 jaar geleden kocht voor mijn opleiding! Paste die na 1,5 jaar al niet meer. Maar het frustrerende is, ik zie geen verschil in de spiegel..
Herkenbaar voor jullie? Ik heb ook foto's gemaakt en ik zie het gewoon niet.. Zo frustrerend.. En wat ook frustrerend is, is dat het bij mijn bovenlichaam het veel harder gaat, had al kleine borsten maar daar blijft helemaal niks van over. Terwijl mijn heupen en bovenbenen echt enorm blijven (en uit verhouding) en ik val gewoon niks af bij mijn kuiten! :cry: Soms vermoed ik dat ik Lipodeem heb.. Heb zoveel symptomen er van. En vooral ook mijn kuiten zijn gewoon onnatuurlijk dik.

Ik zit nu weer aan mijn shake, vind het in het weekend echt zo lastig.. Heb echt een craving naar brood en kaas. Maar ik wil graag begin februari op 80 kilo zitten minimaal omdat ik dan op vakantie ga. Dus ik moet echt even doorzetten!

Succes vandaag weer meiden!
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 10 Jan 2016 11:30

Re: Echt veel afvallen wie doet er mee ?

@ lotus 1x in de week friet moet kunnen vind ik.. Ik eet het zelf nu ook. Eerder aten wij zaterdag friet en dan zondag pizza of nog een keer friet.. Maar dat doen we niet meer.

@ lejow.. balen dat je weer bent aangekomen! Succes de komende weken.

@ Thunder jeej 3 kg dat gaat snel.. Succes!

@ Posion succes!

@ Sawadee.. Nee ik hou de cm niet bij.. Succes met door zetten.

Ik moet morgen weer wegen.. Ik ben benieuwd.. Ik denk niet dat ik de 1 kg ga halen..

Fijn weekend iedereen nog!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 11 Jan 2016 18:52

Re: Echt veel afvallen wie doet er mee ?

Ooos ik was dit topic alweer vergeten! War zegt dat over mijn motivatie? :-D
Vanaf morgen ga ik ervoor! Ik houd het bij in my fitness pal en als ik een nieuwe tele heb ga ik het idd in de app van samsung bijhouden.
Ik ontbijt al wel elke ochtend met havermout maar daarma gaat het altijd mis. Het ligt bij mij echt aan de tussendoortjes en niet sporten.
Nou vanaf morgen doe ik goed mee!!!!!
<<

Vivianne

Bericht 11 Jan 2016 20:56

Re: Echt veel afvallen wie doet er mee ?

Zenna, eet je uit verveling of uit gewoonte? Misschien kun je gezonde snacks in huis halen? Vooral van groente kun je zoveel eten als je wilt.
Verder is het misschien een idee om zo weinig mogelijk ongezonde snacks in huis te hebben. Dan kom je ook niet in de verleiding.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 12 Jan 2016 09:39

Re: Echt veel afvallen wie doet er mee ?

Mevrouw Cactus schreef:Zenna, eet je uit verveling of uit gewoonte? Misschien kun je gezonde snacks in huis halen? Vooral van groente kun je zoveel eten als je wilt.
Verder is het misschien een idee om zo weinig mogelijk ongezonde snacks in huis te hebben. Dan kom je ook niet in de verleiding.


Ja dat weet ik. Ik weet heel goed hoe ik gezond kan eten. Ik vind het alleen niks aan! :smile:
In mijn ideale wereld zou ik alleen maar taart, koekjes, chips enz. Eten.
Groente eet ik wel, maar niet als snack of zo. Gewoon bij mijn avond eten. Maar ik heb door de jaren heen al heel veel goede boeken over voeding gelezen en weet dus wel hoe ik het zou moeten veranderen.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 12 Jan 2016 09:41

Re: Echt veel afvallen wie doet er mee ?

Gisteren weer gewogen.. Ik was 0.6 kg afgevallen.
Nog 1.4 KG en dan ben ik de eerste 10 kwijt.

Deze week echt streng! Ook heb deze week een verjaardag en een feestje hopelijk gaat dat goed..

@ Zenna sporten doe ik ook niet.. Maar toch val ik af.
Misschien als weer straks weer beter is dat ik weer ga wandelen..
<<

Anoniem286

Bericht 12 Jan 2016 09:57

Re: Echt veel afvallen wie doet er mee ?

Ik schrijf ook graag mee. Ben een jojo. Afgelopen jaar 10kg afgevallen met koolhydraatarm eten, in sept ermee gestopt op vakantie. Daarna nooit meer op kunnen starten en ik ben gaan stress eten ivm afronden opleiding. Resultaat is weer 8kg erbij. :(
Na gisteren wat opstartprobleempjes (lees snaaizin en 'vergeten' dat je weer bent begonnen met afvallen) wordt vandaag mijn eerste dag. Ik weeg nu 94,6 en wil naar de 70.
Ik wandelde veel vorig jaar, wil dat ook weer oppakken.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 12 Jan 2016 10:12

Re: Echt veel afvallen wie doet er mee ?

Ik sport ook bijna niet maar viel toch af.

Hier nig niks kwijt omdat ik nog teveel snoep en te weinig dronk. Gister een Dopper gekocht om weer goed te gaan drinken en wil proberen niet meer te snoepen dus ben benieuwd...
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 12 Jan 2016 11:48

Re: Echt veel afvallen wie doet er mee ?

Highway schreef:Ik schrijf ook graag mee. Ben een jojo. Afgelopen jaar 10kg afgevallen met koolhydraatarm eten, in sept ermee gestopt op vakantie. Daarna nooit meer op kunnen starten en ik ben gaan stress eten ivm afronden opleiding. Resultaat is weer 8kg erbij. :(
Na gisteren wat opstartprobleempjes (lees snaaizin en 'vergeten' dat je weer bent begonnen met afvallen) wordt vandaag mijn eerste dag. Ik weeg nu 94,6 en wil naar de 70.
Ik wandelde veel vorig jaar, wil dat ook weer oppakken.


Hee wij hebbeb precies hetzelfde doel! Grappig! Ik woog vanmorgen 94.1.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 13 Jan 2016 08:56

Re: Echt veel afvallen wie doet er mee ?

Succes dames!

Lejow, ww is helemaal veranderd. De puntentelling is helemaal op zijn kop gegaan. Bij mij past het niet meer, ik ben dan ook gestopt.

Ik ben zelf ook nog steeds aan het lijnen, zit wel voor het eerst sinds jaren onder de 80! Whoop whoop! Vanmorgen was het 79.2. Ik wandel af en toe, maar verder doe ik niks aan sporten. Ik let gewoon op wat ik eet, tel een beetje grofweg calorieën, en dat gaat goed. Enige wat ik echt geweerd heb, en eigenlijk niet meer eet, is pizza. Ik vind alleen die van domino's lekker, en als je er zo een naar binnen propt heb je zo ongeveer in 1x heel je dagtotaal aan calorieën gesnoept. Dikke no-no hier!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 13 Jan 2016 20:13

Re: Echt veel afvallen wie doet er mee ?

Oh bluh Parel, ik vond het juist zo fijn :(

Ik denk dat ik toch zelf maar weer aan de slag ga met calorieën tellen enzo.. De eerste 3 dagen zijn alvast mislukt. Wat een schijtzooi zeg. Ik snap niet waarom ik nu de knop niet voldoende om krijg.

Wat goed Parel!! Nu zo volhouden. Ja pizza is ernstig he? Dat is (was?) bij WW ook zoveel aan punten..
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 14 Jan 2016 07:17

Re: Echt veel afvallen wie doet er mee ?

Lejow schreef:Oh bluh Parel, ik vond het juist zo fijn :(

Ik denk dat ik toch zelf maar weer aan de slag ga met calorieën tellen enzo.. De eerste 3 dagen zijn alvast mislukt. Wat een schijtzooi zeg. Ik snap niet waarom ik nu de knop niet voldoende om krijg.

Wat goed Parel!! Nu zo volhouden. Ja pizza is ernstig he? Dat is (was?) bij WW ook zoveel aan punten..


Ach dan zou je nog met z'n 3en een pizza kunnen delen en daar een grote salade bij kunnen maken :)
Zo zou ik dat oplossen :ja:

Ik ben nu wel echt begonnen. Mijn eetlijstje van gisteren:

O: havermout met rozijnen
T: snack a jack
L: 2 volkoren boterhammen met geitenkaas
T: snack a jack
D: worteltjes met gebakken aardappeltjes en overkibbeling ---> >klinkt niet zo goed maar paste makkelijk in mijm calorieën doel.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 14 Jan 2016 09:15

Re: Echt veel afvallen wie doet er mee ?

Mijn vriend en ik houden allebei van andere pizza's en mijn dochter lust geen pizza.
Maar ik ben er niet rouwig om hoor, ik ben meer van de friet!

Lejow, er komt een moment dat die knop ineens om gaat. Wanneer, weet ik niet haha
Ik merk dat mijn motivatie er is als ik boven de 80 uit kom, en drastisch afneemt als ik onder de 80 zit. Momenteel ben ik even vooral bezig met in de 79 blijven. :D
<<

Anoniem280

Bericht 14 Jan 2016 23:43

Re: Echt veel afvallen wie doet er mee ?

Ik wil er ook 8 kwijt. Ben nu 73 kilo. Was voorheen 59, maar dat wil ik never nooit meer. Vond mezelf net zo'n anorexia meisje lijken.
Maat 34/36.
Met 64/65 kilo ben ik enorm blij.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 18 Jan 2016 09:53

Re: Echt veel afvallen wie doet er mee ?

Nieuwe week, nieuwe ronde, nieuwe kansen! We gaan er weer voor.
Dochter gaat donerdag ochtend wennen op school en ik denk dat ik dan eens even lekker ga sporten.
Evenals morgen uit mijn werk, mits ik op tijd weg kan.

Ik zat eerst boven de 70, dat vond ik al k*t, nu zit ik over de 75 heen en dat vind ik helemaal grrrrrr
Ik wil gewoon weer terug naar de 68 die ik woog bij mijn trouwen en het zou helemaal fantastisch zijn als dat 65/66 kan worden, maar dat is een utopie denk ik.

Ik ga weer beginnen met calorieen invullen

Ontbijt: optimel passievrucht yoghurt met havervlokken en wat aardbeien
Tussendoor: druiven en een appel
lunch: unox good noodles (lekker en vallen in calorieen best mee hahaha) en een appel
Tussendoor: snoep tomaatjes en wat plakjes komkommer
Diner: aardappels met groente (geen idee welke, man kookt) en een tartaartje

Succes iedereen met deze nieuwe week!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 18 Jan 2016 10:16

Re: Echt veel afvallen wie doet er mee ?

Lejow schreef:Ik ga weer beginnen met calorieen invullen

Ontbijt: optimel passievrucht yoghurt met havervlokken en wat aardbeien
Tussendoor: druiven en een appel
lunch: unox good noodles (lekker en vallen in calorieen best mee hahaha) en een appel
Tussendoor: snoep tomaatjes en wat plakjes komkommer
Diner: aardappels met groente (geen idee welke, man kookt) en een tartaartje

Succes iedereen met deze nieuwe week!


Mag ik ff! Als je wil afvallen moet je zorgen dat je producten eet die voldoende vetten bevatten, die vullen beter. Optimel klinkt klinkt gezond wegens 0 % vet en geen suiker erbij maar het is een behoorlijk kunstmatig goedje. Je kan ook van volle yoghurt zelf yoki maken. Volle yoghurt, 2 lepels havermout en fruit in de blender. Is het te dik kan er water bij.
Unox good noodles is niet gezond, er zitten synthetische smaakversterkers, veel zout en suiker. Je kan beter wat groente wokken en zelfgemaakte noodles erbij gooien.
Je tussendoortjes zien er wel goed uit, je kan ook wat gemengde noten erbij eten, die bevatten gezonde vetten en vullen goed.
M:21072011
J :08012014
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 18 Jan 2016 10:17

Re: Echt veel afvallen wie doet er mee ?

Hier nog één die zich meldt al hoef ik niet heel veel af te vallen. Ik wil ook graag naar de 65 kilo en woog afgelopen woensdag 70,6 de dagen er na waren niet heel erg gezond dus ik mag hopen dat het hetzelfde is gebleven :palm:

De weekenden zijn mijn valkuilen, en ik moet weer fanatiek 3/4 keer per week gaan hardlopen. Ook wil ik thuis wat oefeningen gaan doen voor mijn benen en buik.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 18 Jan 2016 10:28

Re: Echt veel afvallen wie doet er mee ?

Vorige week ging het bij mij hard, maar dat kwam meer omdat ik ziek was. Zaterdag woog ik 77,8 dus toch weer 0,4 eraf! Nog 2,8 dan is m'n eerste streef bereikt. Weer goed m'n best doen deze week.

Lejow; snap de frustratie helemaal. Zet 'm op!
Pandora; Ook jouw valkuil is herkenbaar, die weekenden zijn altijd lastig.
Sawadee; jij vervangt toch? Welke gebruik je als ik vragen mag?
Kippie; Hoe is het gegaan afgelopen week?
De rest; Hoe gaat het met jullie? Al wat resultaten bereikt?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers