Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Snel avondeten

<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 01 Jan 2016 14:40

Snel avondeten

Wat eten jullie als je geen tijd hebt om te koken? Wij doen dan meestal soep met een broodje of rundvleessalade met komkommer en een broodje, maar dat ben ik een beetje zat. Vandaar dus op zoek naar inspiratie.
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 10:09

Bericht 01 Jan 2016 15:51

Re: Snel avondeten

Tosti, panini, salade met groenten en vlees/vis/ei/noten/zaden. Of wok met groenten, kip/garnalen en glasnoedels. Bami of nasi is ook met 10 minuten klaar. Als het echt nog sneller moet een boterham of pasta uit de vriezer of kant en klare pannekoeken ofzo.
27-12-2011
03-06-2013
<<

Anoniem282

Bericht 01 Jan 2016 16:39

Re: Snel avondeten

Ik snap deze vraag niet zo goed. Wat je nu omschrijft: soep met een broodje en salade is vergelijkbaar qua tijd met groente in de wok, desgewenst een sausje, kip en rijst (in zo'n buideltje voor in de magnetron). Tenzij je de soep ook opwarmt in de magnetron, dan win je daar die 5 minuten ten opzicht van wokken.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 01 Jan 2016 17:18

Re: Snel avondeten

Edit: ik zie dat je vraag gaat over als je echt geen tijd hebt om te koken. Daar maak ik eerlijk gezegd wel altijd tijd voor. Maar ik vind dat ik het niet kan maken om mijn vriend een broodje af te schepen na een dag hard werken en hij daarna nog door moet. (Werkt ook niet, dan heeft hij echt honger daarna)

Onze snelle gerechten zijn niet de gezondste alternatieven, maar wel vullend en snel dus.

- zak tortellini koken, pot pasta saus er doorheen roeren (op t vuur) en tegelijkertijd een pak diepvries spinazie opwarmen. Binnen 15-20 minuten op tafel. Geen voorbereiding en weinig afwas.
- een wereld gerecht van de AH, de couscous. Dat is enkel water koken om op de couscous te gieten, gehakt rullen en dan de zak voorgesneden groente erbij gooien. Ook niks voorbereiden en weinig afwas.
- ik maak ook vaak een grote pan vol pastasaus (met veel groente) en daar vries ik meestal drie porties van in. Genoeg voor 2,5 personen. Dan hoef je op een later moment ook alleen maar pasta te koken en de saus op te warmen.
- wij hebben trouwens ook altijd een bak erwtensoep in de vriezer liggen.
<<

Anoniem170

Bericht 01 Jan 2016 19:49

Re: Snel avondeten

Als ik echt echt geen tijd heb dan is het een boterham of ik warm iets op wat ik in de vriezer nog had liggen.
Maar ik heb heel vaak nog gesneden paprika,courgette enz in de vriezer. Dus soms maak ik daar dan ook weleens spaghetti mee bijv
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 01 Jan 2016 19:52

Re: Snel avondeten

Burrito met kip, avocado en een gorgonzola/griekse yoghurt saus (of Eru Smeerkaas met blauwschimmel is ook lekker). Kip opbakken, avocado snijden, wrap insmeren, beleggem, even onder een grill plaat of in een tosti-ijzer en voilà.
L2014 & H2017
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 01 Jan 2016 21:00

Re: Snel avondeten

Pitabroodjes met kipshoarma
Pasta met tomatensaus
Airfryer aanzetten en vullen met frietjes en frikandellen
Pizza
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem142

Bericht 01 Jan 2016 21:56

Re: Snel avondeten

Dan zorg ik dat er bijvoorbeeld mix voor de couscous uit de vriezer of pastasaus ontdooid is
<<

Anoniem286

Bericht 01 Jan 2016 22:19

Re: Snel avondeten

Pasta met pesto en tonijn. Staat binnen 15 min op tafel.
Pan water opzetten en spaghetti erin koken. Daarna uitje snijden, courgette snijden in pan bakken. 2 blikjes tonijn uit laten lekken en samen met een potje rode pesto en potje creme fraîche toevoegen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 01 Jan 2016 23:41

Re: Snel avondeten

Er zijn zoveel dingen te bedenken die je binnen 10 minuten op tafel kunt zetten. Brood of een tosti vind ik zelf echt geen maaltijd voor 's avonds, ik heb dan niet het gevoel dat ik gegeten hebt. En die dingen moet je ook klaarmaken. Die tijd zou ik dan liever besteden aan een wat gezondere en voedzamere maaltijd. Helemaal eens met Guattari dus.
Als je het een beetje voorbereidt kun je zo iets simpels op tafel zetten. Als het snel moet kun je bijvoorbeeld kipfiletblokjes kopen zodat je niet hoeft te snijden, zelfde geldt voor voorgesneden groente. Ook kun je een pot kant-en-klare saus gebruiken.
Kip/vegastukjes met wokgroente en rijst/noedels/couscous.
Pasta met tomatensaus met groente, eventueel blikje tonijn toevoegen.
Wokgroente, vegastukjes en kipkruiden wokken en op een pitabroodje doen of in een wrap.
Als je toch graag soep wilt kun je er ook wraps bij eten met bv kipfilet of zalm ter afwisseling.
Of je kookt de dag ervoor twee verschillende maaltijden zodat je het alleen op hoeft te warmen. Of genoeg voor twee dagen, nog simpeler. Of je vriest porties in en eet dat op zulk soort dagen.
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:41

Bericht 02 Jan 2016 00:09

Re: Snel avondeten

Wokgerechten zijn inderdaad makkelijk en snel klaar. Wij eten dan ook regelmatig zo'n pot Chicken Tonight voor bij de rijst; kip bakken, saus erbij en klaar! (Met wat sla & komkommer bijv)
En sommige wereldgerechten zijn ook vrij snel klaar als je er voorgesneden groenten bij pakt.
09-07-2018
11-07-2021
<<

Anoniem244

Bericht 02 Jan 2016 00:51

Re: Snel avondeten

Zo'n pakje roerbaknoedels van maggi met vlees en groente
Als ik pastasaus maak maak ik extra veel en vries porties in
Kip, groente, rijst eventueel een sausje
Aardappeltjes / patat uit de oven of de actifry
Kale macaroni met zwarte peper, geraspte kaas en pijnboompitjes (eventueel wat ketchup en of chilisaus)
Eigenlijk heb ik bijna nooit geen tijd om te koken, maak er altijd wel tijd voor. kook eigenlijk altijd wel, soms snel snel en de andere keer wat uitgebreider
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 02 Jan 2016 01:19

Re: Snel avondeten

Op dinsdag heb ik altijd nauwelijks tijd om te koken, omdat ik dan tussen werk en opleiding maar een half uur de tijd heb om eten klaar te maken en op te eten. Ik ben dinsdag overdag wel thuis en ik heb 's ochtends wel tijd om wat te maken, dus ik maak dan meestal een ovenschotel die ik 's middags in de oven doe, zodat ik om 17.45 uur direct kan eten.
Ovengerechten die ik dan vaak maak, zijn lasagne, nacho-ovenschotel, burrito's uit de oven en een schotel met gehakt, aardappelpuree, ui, wortel en prei.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 02 Jan 2016 22:40

Re: Snel avondeten

Wij eten zeker twee keer per maand wel soep met brood als avondeten. Ik vind dat gewoon een voedzame maaltijd als je de soep zelfgemaakt hebt. Ik kook regelmatig een flinke pan gevulde soep en vries dit dan in porties in. Op een dag dat we weinig tijd hebben hoef ik dan alleen maar drie porties te ontdooien en een stokbrood af te bakken.

Ik kook de laatste tijd alleen maar snel en makkelijk omdat ik door mijn zwangerschap vaak zo moe ben aan het einde van de dag dat ik geen puf meer heb om te koken. Ik koop nu dus alles voorgesneden dan kan je vrijwel alles snel klaar hebben. Dus voorgesneden groentes, geschilde aardappels, rijstbuiltjes, etc. Het duurt op die manier meestal maximaal 20 minuten voordat alles op tafel staat.
<<

Vivianne

Bericht 02 Jan 2016 23:52

Re: Snel avondeten

Ik kook vaak te veel en vries de restjes in. Deze haal ik de ochtend van een drukke dag uit de diepvries zodat ik het s' avonds alleen maar hoef op te warmen.
Maar daarnaast heb je ook veel gerechten die je heel snel kunt klaarmaken.
Ik kook regelmatig dingen die binnen 20 minuten op tafel staan. Ook op dagen dat ik alle tijd heb.
<<

Anoniem260

Bericht 04 Jan 2016 12:08

Re: Snel avondeten

Chili con carne (gehakt bakken, blik chilibonen van de AH erbij, blikje maïs, paprika, voila)

Pasta pesto met spinazie (Pasta koken, spekjes bakken, verse spinazie erbij, laten slinken, paar scheppen pesto erbij)

Noedels (noedels in 4 minuten klaar, groente (en vlees) wokken, woksaus erbij)

Couscous (zie noedels)

Mijn man maakt af en toe VEEL pastasaus en dat vriezen we dan in. Op de avonden dat we weinig tijd hebben, halen we pastasaus uit de diepvries. Lekker, gezond en snel klaar!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 04 Jan 2016 12:50

Re: Snel avondeten

Wokken inderdaad of een goed gevulde pan groentesoep maar ook bijvoorbeeld courgettesoep heb je zo gemaakt. Verder kan je ook een snelle gezonde pastasaus maken met sugo en verse (voorgesneden) groente en een bouillonblokje. Verse pasta (van de versafdeling dus) is helemaal zo klaar.

Een goede maaltijdsalade kan je ook zo op tafel zetten, eventueel met warme kip/garnalen of gewoon tonijn.
<<

Anoniem193

Bericht 04 Jan 2016 12:58

Re: Snel avondeten

Snel is bij ons de dag ervoor extra veel koken, zodat we het de dag erna alleen hoeven op te warmen.
We maken dan nasi, bami, macaroni, spaghetti etc.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 04 Jan 2016 17:00

Re: Snel avondeten

Alibi schreef:Snel is bij ons de dag ervoor extra veel koken, zodat we het de dag erna alleen hoeven op te warmen.
We maken dan nasi, bami, macaroni, spaghetti etc.


Dit dus of de week ervoor iets extra koken en dat uit de vriezer trekken en opwarmen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 04 Jan 2016 17:30

Re: Snel avondeten

Ik heb eigenlijk altijd wel wat in de vriezer of ik zorg ervoor dat ik de dag/avond van te voren alvast gekookt heb.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

anoniem203

Bericht 07 Jan 2016 22:05

Re: Snel avondeten

Wokgroenten, met kipfilet en rijst/mie met een woksausje. Super snel klaar en redelijk gezond.

Of een quiche. Ik maak vaak als ik weinig tijd heb een quiche met gerookte zalm, diepvries tuinerwten, rode ui, creme fraiche met 4 eieren, peper en een eetlepel mosterd. Alleen de ui moet je in ringen snijden en de eieren klutsen met de creme fraiche peper en mosterd. En dat kwak je allemaal in een quiche vorm (met harige taart deeg natuurlijk) beetje geraspte kaas erover, 45 minuten in de oven en klaar. De quiche kan je ook een dag van te voren maken.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers