Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby 7 maanden: miepen en claimen (?)

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 31 Dec 2015 16:48

Baby 7 maanden: miepen en claimen (?)

T houdt er de laatste dagen van om te huilen als hij geen aandacht krijgt. Volgens Oei ik Groei zit hij in een sprongetje dat nog bijna een maand duurt, haha, dus als het daar aan ligt zijn we nog niet jarig :nopompom: Als we hem in de box of op de grond zetten of leggen, of tegenwoordig ook op zijn aankleedkussen, dan gaat hij standaard eerst een potje huilen of jammeren of zeuren. Soms blijft 'ie daarin en wordt het erger, soms stopt het als bij toverslag en gaat het in eens over in 'tatata' of zijn verrukte 'DIE' van tegenwoordig, om dan een minuut later toch weer te gaan huilen/jammeren. Kortom, volgens mij weet 'ie het zelf ook niet zo goed allemaal, wat z'n probleem nou is. Wel is 'ie eigenlijk altijd aan het lachen te krijgen. Je kunt 'm dus wel uit z'n bui krijgen, maarja, met aandacht dus.

Wat doen jullie met je 'zeurende' baby's? Valt T al iets te leren/corrigeren? Ik weet dat vanaf 6 maanden ongeveer oorzaak en gevolg geleerd wordt. Logischerwijs zou hij dus nu doorhebben en leren/weten dat hij lang genoeg moet zeuren en dat we hem dan wel weer aandacht geven. Maar werkt dat echt al zo 1-op-1? We laten hem nu soms gewoon maar even lekker zeiken, maar man oh man wat een herrie haha. Liever dus niet. Oh en dat gejengel is zo mogelijk nog irritanter dan echt huilen trouwens :angel: :ja:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem255

Bericht 31 Dec 2015 17:37

Re: Baby 7 maanden: miepen en claimen (?)

Vind hij het misschien leuker om wat hoger te zitten/liggen zodat hij jullie meer kan zien? Dat was hier vaak wel de oplossing. Dan zette ik hem in zijn wipper in de box. Dan kon hij meer zien.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 31 Dec 2015 20:57

Re: Baby 7 maanden: miepen en claimen (?)

Ja dat klopt idd! Tot 3 wk geleden kon ie nog niet zo goed zelf rechtop zitten dus moest ie bijv nog liggen in de box of op de grond. Nu kan ie wel zitten en is het al iets beter, maar toen jouw berichtje binnenkwam was ik bijv aan het koken en zat hij te miepen in z'n Tripp Trappstoel. Hij wil gewoon rondgeparadeerd worden! :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem148

Bericht 31 Dec 2015 20:59

Re: Baby 7 maanden: miepen en claimen (?)

Ow lastig. Ik kan mijn zoon gelukkig wel in de box of op de grond leggen en mijn schoonmoeder ook. Mijn moeder helaas niet.
Dat kon ze bij ons niet en nu met mijn zoon ook niet. Iedere keer als hij daar was, zat hij bij iemand in de armen. Nu wil hij dat dus ook. Maar voor jou heb ik dus geen oplossing.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 01 Jan 2016 11:21

Re: Baby 7 maanden: miepen en claimen (?)

In precies die periode heeft D dat ook een paar weken gehad. Hing continu aan je benen (pick me, pick me) en als je hem had opgetild en geknuffeld en daarna weer op de grond zette of in de box: DRAMA. Na drie weken leek het voorbij en nu kan hij zich weer heel goed zelf vermaken. Hij blijft wel een ontzettend aanhankelijk kind, die veel behoefte heeft aan korte contactmomentjes. Regelmatig dus even een knuffeltje tijdens het spelen. Superlief eigenlijk :love: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Jan 2016 12:51

Re: Baby 7 maanden: miepen en claimen (?)

Oh goed om te lezen Lady! Misschien ligt het dan toch echt aan het sprongetje...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 01 Jan 2016 13:41

Re: Baby 7 maanden: miepen en claimen (?)

Klinkt wel wat zo. D is van zichzelf al een king de drama, moet je nagaan hoe het toen was.. :palm:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers