Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor de nog niet met de pot mee eters, wat maak jij?

<<

Anoniem286

Bericht 02 Okt 2013 13:10

Voor de nog niet met de pot mee eters, wat maak jij?

Ik ben momenteel bezig met weer een voorraad avondeten te maken voor S. Ik vind het soms wel lastig om te varieren maar kijk dan vaak even in opperdepop. I ben benieuwd wat jullie zoal maken en wat zijn de succesrecepten?
Vind je het leuk om te koken, doe je het elke dag?

Ik kook eens in de 2-3 weken een heleboel en dat gaat de vriezer in.
Ik maak nu:
Aardappelen, broccoli, wortel en kip
Aardappelen, wortel, gedroogde abrikoos
Pasta met kabeljauw, tomaat en bloemkool
Kikkererwten, bloemkool en kokos
Aardappelen met bloemkool.
Af ent en krijgt ze een potje bruine bonen met rundvlees, aangezien ze dat graag lust. Ik vind het alleen een crime om te maken dus maak ik gebruik van de kunstjes van meneer olvarit.

Een hoop bloemkool deze keer maar gelukkig lust ze het graag. Ze vind de wortel met abrikoos ook heel erg lekker.

Edit: ik vind net nog een zoete aardappel, daar ga ik ook nog wat mee maken denk ik. Iemand tips?

Ben benieuwd naar wat jullie zoal maken!
Laatst gewijzigd door Anoniem286 op 02 Okt 2013 13:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 02 Okt 2013 13:13

Re: Voor de nog niet met de pot mee eters, wat maak jij?

R. krijgt alleen nog maar losse soorten groente. Vanaf wanneer ga je eigenlijk combinatiehapjes maken? En doe je dit allemaal door elkaar of elke smaak apart?
<<

Anoniem286

Bericht 02 Okt 2013 13:16

Re: Voor de nog niet met de pot mee eters, wat maak jij?

Ik heb de eerste maanden ook alleen losse groenten gedaan en toen dat goed ging een aardappeltje erbij. Gewoon door elkaar. Nu kent z de smaken een beetje en doe ik het door elkaar, sinds 6,5 maand ong krijgt ze ook vlees erbij. Nu voor de eerste keer ook vis, dat heeft ze 1x eerder gehad uit een potje. Dat doe ik wel allemaal samen in de blender, geprakt krijgt ze niet zo goed weg.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Okt 2013 13:20

Re: Voor de nog niet met de pot mee eters, wat maak jij?

Voor Yrsa maakte ik vaak een babyvriendelijke variant van wat we zelf aten, dus als wij moussaka aten kreeg zij iets met aubergine, tomaat en aardappel, als we lasagne aten maakte ik de saus met Nutrilon 3 (zo'n klein pakje kocht ik dan) in plaats van melk of room, ik gebruikte vaak bieslook in plaats van knoflook. Pasta met spinazie vond ze ook heerlijk, in het begin gebruikte ik dan een milde roomkaas in plaats van Boursin. Ze was toen al wel iets ouder, heel in het begin kreeg ze gewoon groente (vaak wortel of broccoli) met eventueel wat aardappel of rijst.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 02 Okt 2013 13:30

Re: Voor de nog niet met de pot mee eters, wat maak jij?

oke, bedankt! Ik heb haar v/d week wel een keer aardappel gegeven, maar gewoon los,geprakt. Ze kreeg het ook niet goed weg, ik dacht dat het misschien te droog was.

Met 6 maanden ga ik denk ik wat stukken aanbieden.

Geef je ook al rijst? En als je pasta geeft, geef je dan volkoren pasta? En mogen ze al silverliesrijst?
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 02 Okt 2013 13:54

Re: Voor de nog niet met de pot mee eters, wat maak jij?

Ik ben totaal geen keukenprinses, dus hoe maak je dit? Pasta met kabeljauw, tomaat en bloemkool
Met name naar de pasta ben ik benieuwd? Ook pureren?

Ik maak met name bloemkool met aardappel, witlof met appel en aardappel en sperzieboontje met aardappel voor hem.
Gister voor het eerst een potje met vlees op en dat vond meneertje ook smakelijk.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 02 Okt 2013 14:31

Re: Voor de nog niet met de pot mee eters, wat maak jij?

Van mij ook een hele stomme vraag Highway.. Hoe doe je dat vooruit koken dan? Alle groenten en aardappels apart koken, het vlees apart bakken en dan bij elkaar gooien wat je bij elkaar wilt hebben en dat pureren ofzo? En waarin bewaar je het in de vriezer? En hoe weet je dan hoeveel je per portie hebt en of dat genoeg is?
A.K.A Slaatje

]
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 02 Okt 2013 14:41

Re: Voor de nog niet met de pot mee eters, wat maak jij?

vlees moet je ook nog koken/stomen toch?
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 02 Okt 2013 14:44

Re: Voor de nog niet met de pot mee eters, wat maak jij?

Ja ik doe ook vooruit koken voor onze dochter.
Meestal gewoon de groentes die wij eten, met aardappels, rijst en vlees of vis.

- wortels aardappel of rijst en vis
- sperziebonen/snijbonen, aardappel en stukjes appel
- bloemkool, rundvlees en zoete aardappel
-broccoli, aardappel en kip
- courgette,rijst,paprika
-doperwten,rijst, courgette en kip

bruine bonen doe ik ook uit een potje geven. Ik denk 1 x per 2 weken ofzo.

En meestal vers als wij dat eten andijvie/spinazie met kip en aardappels. Dit niet invriezen en opnieuw opwarmen ivm nitraat.

Als ik gekookt heb, gooi ik het voor haar in de blender en pureer alles. En ik bewaar het in de vriezer in de borstvoedingspotjes van avent ;-) maar je kan ook gewoon bakjes van de ikea gebruiken of boterhamzakjes.
en ze krijgt soms ook van ons een stronk broccoli/bloemkool ect om uit de hand te eten.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 02 Okt 2013 15:25

Re: Voor de nog niet met de pot mee eters, wat maak jij?

Wij maken eigenlijk van alles, zal even wat korte dingen hier opschrijven:

- pasta met geitenkaas
- pasta met courgette, gehakt en tomatensaus
- lasagne
- rijst met chili con carne
- stamppot/ hutspot
- wokgerechten met mie (vaak met biefstuk, kip of vis zoals garnalen)
- krieltjes (gebakken), vis, groenten
- risotto (gooi er werkelijk van alles doorheen) met bijv. spinazie, zongedroogde tomaatjes, kaas, ui en knoflook
- rijst met roergebakken spinazie en fetakaas
- pompoensoep met stokbroodje (soms met pesto en mozzarella)

Zijn vast meer dingen, maar hier kom ik even snel op.
<<

Anoniem16

Bericht 02 Okt 2013 15:42

Re: Voor de nog niet met de pot mee eters, wat maak jij?

Maar waarom eet ze nog niet gewoon mee dan? N eet altijd mee, al vanaf zes mnd en ik zorg dan dat ik een extra portie invries voor wanneer wij iets eten dat ze nog niet mag hebben. Ik kook vlees niet voor haar, bak het gewoon en ze krijgt een stukje van ons.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 02 Okt 2013 17:28

Re: Voor de nog niet met de pot mee eters, wat maak jij?

maar mogen baby's dan al zilvervliesrijst, volkorenpasta etc?
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 02 Okt 2013 17:37

Re: Voor de nog niet met de pot mee eters, wat maak jij?

In totaal zijn het toch porties van ongeveer 200gram? Hoeveel gram groente/aardappel/vlees zit er van elk apart dan in?
En zo kun je vlees dan niet apart geven? Dan raken ze toch niet aan die smaak gewend?
*Jaja, ik ga ook snel beginnen met uitbreiding van de hapjes haha*
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem16

Bericht 02 Okt 2013 17:44

Re: Voor de nog niet met de pot mee eters, wat maak jij?

Jade schreef:maar mogen baby's dan al zilvervliesrijst, volkorenpasta etc?



Ik geef dat wel gewoon... niet eens over nagedacht over die rijst. Ik heb altijd gewoon witte snelkookrijst en heb dat N ook altijd gegeven. Volkorenpasta ook inmiddels.
<<

Anoniem286

Bericht 02 Okt 2013 18:21

Re: Voor de nog niet met de pot mee eters, wat maak jij?

Jade schreef:maar mogen baby's dan al zilvervliesrijst, volkorenpasta etc?


Nee dat mogen ze nog niet geloof ik, ivm de darmpjes. Begreep dat je dient te beginnen met witte pasta en rijst
<<

Anoniem286

Bericht 02 Okt 2013 18:23

Re: Voor de nog niet met de pot mee eters, wat maak jij?

Sneeuwwitje schreef:Ik ben totaal geen keukenprinses, dus hoe maak je dit? Pasta met kabeljauw, tomaat en bloemkool
Met name naar de pasta ben ik benieuwd? Ook pureren?

Ik maak met name bloemkool met aardappel, witlof met appel en aardappel en sperzieboontje met aardappel voor hem.
Gister voor het eerst een potje met vlees op en dat vond meneertje ook smakelijk.


Pureren in de blender jnderdaad. Ik heb dit recept nog niet eerder gemaakt dus weet niet of het makkelijk gaat. Ik kan je straks meer vertellen.
Recept is 60 gr pasta, 300 gr bloemkool, 3 tomaten, 75 gr graatlooswitvis, olie omte bakken. Pasta koken met de bloemkool, tomaten ontvellen, pitjes weghalen en kleinsnijden. Vis bakken en dan allen pureren
Laatst gewijzigd door Anoniem286 op 02 Okt 2013 18:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem286

Bericht 02 Okt 2013 18:24

Re: Voor de nog niet met de pot mee eters, wat maak jij?

Venzje schreef:Van mij ook een hele stomme vraag Highway.. Hoe doe je dat vooruit koken dan? Alle groenten en aardappels apart koken, het vlees apart bakken en dan bij elkaar gooien wat je bij elkaar wilt hebben en dat pureren ofzo? En waarin bewaar je het in de vriezer? En hoe weet je dan hoeveel je per portie hebt en of dat genoeg is?


Precies zo, ik heb kleine bakjes van de blokker waarin ik het invries. Ik weet inmiddels wel hoeveel ze eet en hoeveel ik dus erin moet doen, ik doe er meestal iets meer in zodat er zeker voldoende is.
<<

Anoniem286

Bericht 02 Okt 2013 18:27

Re: Voor de nog niet met de pot mee eters, wat maak jij?

Printje schreef:Maar waarom eet ze nog niet gewoon mee dan? N eet altijd mee, al vanaf zes mnd en ik zorg dan dat ik een extra portie invries voor wanneer wij iets eten dat ze nog niet mag hebben. Ik kook vlees niet voor haar, bak het gewoon en ze krijgt een stukje van ons.


Omdat ze het meeste niet mag hebben of ik moet echt teveel eraan doen. Wij eten maar 1 of 2 x in de week aard groente vlees, dan kan ze inderdaad wel mee eten. Maar rode curry of soep, rijstgerechten ga ik haar nog niet geven. We eten ook veel knoflook en ui
<<

Anoniem16

Bericht 02 Okt 2013 20:56

Re: Voor de nog niet met de pot mee eters, wat maak jij?

Wij eten vrijwel alleen maar aardappels/ pasta/ rijst etc dus daar zit het verschil ;) Vandaag heb ik bijv. groente en aardappels extra gemaakt voor haar en dat krijgt ze morgen wanneer wij friet eten.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 02 Okt 2013 21:15

Re: Voor de nog niet met de pot mee eters, wat maak jij?

Elsa schreef:In totaal zijn het toch porties van ongeveer 200gram? Hoeveel gram groente/aardappel/vlees zit er van elk apart dan in?
En zo kun je vlees dan niet apart geven? Dan raken ze toch niet aan die smaak gewend?
*Jaja, ik ga ook snel beginnen met uitbreiding van de hapjes haha*

Ik doe ongeveer 100 gram groenten, 50 vlees/vis en 50 aardappel
<<

mysterious

Noob

Berichten: 164

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:44

Bericht 03 Okt 2013 07:30

Re: Voor de nog niet met de pot mee eters, wat maak jij?

E is nu 6 maanden en ik geef haar nog alleen.groente ik heb dan ong. 75 gram. het us nu nog extra toch? wanneer gaat het een fles voeding vervangen?

hier hebben we de volgende dingen gwgeven
wortel bloemkool boontjes brocolli zoete aardappel pompoen en courgette

vqn fruit
mango meloen druiven appel banaan

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers