Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zonnige/rustige/klein appartement/hotel vakantie Europa

<<

Anoniem147

Bericht 31 Dec 2015 12:40

Zonnige/rustige/klein appartement/hotel vakantie Europa

Heeft iemand leuke ideeën voor een vakantie (liefst eiland) in Europa waar het in de zomer zonnig en rustig is? Het liefste een mooi, klein appartementje of hotel.

Vakantie is hier nog niet helemaal aan de orde maar neuzen kan altijd haha. Ik zit nu een beetje via Eliza was here te kijken maar wij boeken het liefste zelf alles los en ben benieuwd naar ervaringen van jullie m.b.t. mooie plekken in Europa.

Voorkeuren op het moment omgeving Griekenland/Italie.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Dec 2015 13:03

Re: Zonnige/rustige/klein appartement/hotel vakantie Europa

Wat voor omgeving wil je? Beetje grote stad? Platteland? Je hebt geen auto mogelijkheden toch? Ik ga eens nadenken! Oh ja en hebben jullie nou paar jaar geleden zo'n rondreis met trein door Italië gedaan? Waar zijn jullie toen geweest? Kan ik die plaatsen overslaan?
Let's discover the world together.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 31 Dec 2015 13:18

Re: Zonnige/rustige/klein appartement/hotel vakantie Europa

Wij zaten 3 jaar terug op Madeira, heerlijkr vakantie gehad! Wel iets minder warm als sommige andere eilanden in de buurt/Middellandse zee maar evengoed lekker.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem147

Bericht 31 Dec 2015 13:28

Re: Zonnige/rustige/klein appartement/hotel vakantie Europa

We willen wel graag een auto huren om dingen te zien, dus dan hebben we een auto haha. Wij zijn inderdaad in Italië geweest toen. Rome, Lucca, Pisa en Florence. Italië spreekt ook wel heel erg aan. Heb jij ervaring met plaatsen zuidelijker in Italië aan de Adriatische kust?

Bedankt Helix. Die hoek had ik eigenlijk nog niet aan gedacht. Ik ga eens kijken wat ik kan vinden!
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 31 Dec 2015 14:19

Re: Zonnige/rustige/klein appartement/hotel vakantie Europa

Marni, ik ben 2 jaar geleden met mijn man naar Tropea geweest. Misschien vindt jij dat ook wel wat. Het ligt aan zee in Calabrië en is een populaire vakantieplek voor Italianen. Tropea is een klein plaatsje op een berg met leuke restaurantjes en barretjes (niet echt uitgaan in de zin van discotheken) met een prachtig strand. De omgeving is ook erg mooi en je kan vanaf Tropea ook met de boot naar de Eolische eilanden. Wij waren er in juni, een beetje voorseizoen. Het was dan ook niet druk op het strand, maar wel warm (rond de 30 graden). Wij hadden 5 minuten van het centrum en 10 minuten lopen van het strand een ruim appartement met eigenlijk alle voorzieningen. Ik heb daar iets van € 200,- voor betaald, voor een dag of 10. Erg goedkoop dus. Het meubilair was wel erg gedateerd en de badkamer ook geen luxe, maar wij vonden het prima. En in Tropea is verder ook genoeg ander aanbod. Je kan vliegen op Lamezia, ik geloof dat Transavia daarop vliegt. Vanuit daar is Tropea per trein te bereiken.
Wij zijn op Catania gevlogen en hebben eerst nog een week op Sicilie en de Eolische eilanden verbleven en zijn toen met de trein vanuit Reggio Calabria naar Tropea gegaan. Dat was ook goed te doen.
Ik vond het daar echt heel leuk dus ik zou zeggen google eens op Tropea. :smile:
<<

Anoniem147

Bericht 31 Dec 2015 17:33

Re: Zonnige/rustige/klein appartement/hotel vakantie Europa

Ohh dat ziet er echt heel erg leuk uit! Op de foto's vind ik het misschien iets te druk (dat kan ook een moment opname zijn natuurlijk) maar de huisjes op die rots en de sfeer die van de foto's afkomt vind ik top! Hier ga ik zeker wat meer over uitzoeken. Bedankt voor de tip!
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 02 Jan 2016 12:31

Re: Zonnige/rustige/klein appartement/hotel vakantie Europa

Ja het is daar echt heel leuk, en ook in de omgeving is het prachtig. Ik wil ook zeker weer terug. Ik vind het strand en de zee in Tropea ook echt het mooiste van wat ik heb gezien in Italië, in heel Europa eigenlijk.
Als je niet van drukte houdt dan moet je gewoon niet eind juli en augustus gaan. Het is nog niet echt heel erg bekend bij buitenlandse toeristen, wel bij Italianen maar die gaan voornamelijk vanaf half juli tot eind augustus op vakantie. Wij zaten er de laatste week juni en eerste juli, toen was het echt niet druk. Een strandbar was zelfs nog dicht. September is denk ik ook wel een goede periode om te gaan.
<<

Anoniem142

Bericht 02 Jan 2016 12:53

Re: Zonnige/rustige/klein appartement/hotel vakantie Europa

wij zijn daar ook ooit geweest. Een huisje geboekt dat een stukje buiten tropea lag. Wijds uitzicht over zee en vlakbij een klein privéstrandje. De zee is er inderdaad prachtig helder. Doordat je iets buiten tropea zit, kun je zelf bepalen hoeveel je in de drukte wilt zijn.
<<

Elle123

Bericht 03 Jan 2016 12:59

Re: Zonnige/rustige/klein appartement/hotel vakantie Europa

Wij vonden Sicilië heel leuk. Maar dan denk ik niet om op 1 plek te blijven. Wij hebben toen een auto gehuurd en het eiland rond gereden. We zijn geland aan de oostkant en weer vertrokken vanaf het vliegveld aan de westkant. Dan kun je dus over het eiland heen crossen en veel zien. We hebben echt heel veel gezien, natuur, rust, cultuur (je hebt heel veel Romeinse maar ook Moorse invloeden, erg mooi), strand, gefietst naar de zoutvlakten, en aan de oostkant is alles wat drukker en toeristischer (ook duurder). Wij vonden het een heel mooie combinatie.
Wat wij overigens doen is ter plekke via Booking.com een bed & breakfast zoeken voor de volgende dag. Heeft ons een paar keer echt prachtige leuke B&B's opgeleverd.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers