Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


grote baby

<<

Mil

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 272

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:07

Woonplaats: A'foort

Bericht 29 Dec 2015 12:41

grote baby

Bij de liggings echo is gebleken dat we een groot kindje krijgen. Ze zit boven de bovenste lijnen in de grafiek. (Hoofdje,bolletje en bovenbeen) als ik de lijn doortrek zit er nu een gemiddeld kindje van 40/42 weken in mijn buik.

Ik ben hier gister best van geschrokken. Suikertest moet ik morgen doen, en aan de hand daarvan bepalen ze of ze gaan inleiden. Is het ook zo dat grote baby's eerder uit zichzelf geboren worden omdat ze er klaar voor zijn? En heb ik daarom het zo zwaar en vermoeiend gehad de afgelopen weken?

Het is gister allemaal langs me heen gegaan, maar nu komen de vragen. Iemand ook een grote baby gehad?
Afbeelding
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 29 Dec 2015 13:08

Re: grote baby

Owh dat is zeker schrikken geweest gister, spannend wat er uit de suikertest komt morgen.

Ik heb zelf diabetes en mijn eerste zoon is geboren met 36 weken en woog 8 pond en 54 cm mijn 2e zoon is met 38 weken geboren met een keizersnede en was 11 pond en 57 cm. Het gewicht kan inderdaad meespelen met de bevalling, bij mij was het zo dat mijn baarmoeder het gewicht niet meer aankon en dus eerder ben bevallen bij de eerste, bij de 2e mocht ik na 32 weken niks meer omdat ik toen weeën kreeg. Maar dat hoeft in jouw geval natuurlijk niet zo te zijn, dat is maar net wat je lichaam aan kan.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat op het moment dat je de groei echo kreeg de baby net een groeispurt gemaakt heeft en als je 2 weken later komt die termijn van 40/42 weken weer wat meer is rechtgetrokken naar je termijn nu.

Ieder geval succes morgen en ik weet dat er hier meer dames zijn die zwangerschap diabetes hebben gehad die je misschien meer kunnen vertellen over het hoe en wat daarna. (ik heb de 'normale' variant dus dat is sowieso anders)
Laatst gewijzigd door Blue flower op 29 Dec 2015 13:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 29 Dec 2015 13:10

Re: grote baby

Wij hebben een grote baby gekregen 4jr geleden haha.
Onze zoon is geboren en woog 4960gr en was 56cm lang.
Bij de groeiecho werd hij als normaal gemiddeld kind ingeschat.
Na 41.6dgn werd hij geboren na een hele snelle natuurlijke bevalling.
Ook het herstel ging prima.
Wel moesten we 24u in het ziekenhuis blijven om de suiker van onze zoon in de gaten te houden.
Ik ben zelf heb tijdens deze zwangerschap 2x getest op zwangerschapsssuiker, maar dit was niet het geval.
Wij mochten kiezen om hem met 41 wkn in te leiden. Wij wilde dit zelf liever niet en de natuur zijn gang laten gaan. En gelukkig kwam hij alsnog uit zichzelf. De verloskundige schrok wel van zijn grootte. En als ze dit geweten hadden hadden ze hem eerder gehaald. Dus ergens waren we wel blij dat ze het niet wisten en dus de natuur zn gang hebben laten gaan.

Hij is nu 4jr en is nog steeds groter dan gemiddeld. Maar zn gewicht is netjes op lijn. De eerste paar jaar was hij wel een chubby baby :smile:
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem148

Bericht 29 Dec 2015 13:39

Re: grote baby

Zoon was ook zwaar. Ruim 4 kilo en 54 cm. Ingeleid met 37 weken. Ik moet nu weg maar je mag me altijd een pb sturen met vragen. Bij mij kwam trouwens niets uit de suikertest
<<

Anoniem134

Bericht 29 Dec 2015 13:51

Re: grote baby

Bij mij werd het 35 weken zwangerschapsdiabetes geconstateerd. Ik hoefde van de gynaecoloog niet meer op dieet en ben ook niet insulineafhankelijk geweest. Ik werd met 38weken ingeleid. Ze dachten dat onze dochter erg groot zou zijn, moest rekening houden met kledingmaat 62. Uiteindelijk kwam er een klein prulleke wat amper in maat 50 pastte.

Mijn bloedsuikerglucose was trouwens maar iets verhoogd.
Nu deze zwangerschap heb ik weer een verhoogd risico door eerdere zwangerschapsdiabetes dus word ik gedurende de zwangerschap een aantal keren gecontroleerd.
<<

Anoniem236

Bericht 29 Dec 2015 13:53

Re: grote baby

Hier liep voornamelijk het buikje steeds voor op groei, hierdoor ook een suikertest gehad maar was negatief.
Hij is geboren met 40+3, woog 4285 en was 52cm (maar dat klopt niet helemaal precies, was waarschijnlijk langer)

Nu met 3 maanden is het nog een flinkerd. 64cm en 7kg.
<<

Anoniem 146

Bericht 29 Dec 2015 15:02

Re: grote baby

Hier zou de baby ook erg groot zijn. 3x en suikertest moeten doen. Dit was allemaal OK. Overigens had ik óók teveel vruchtwater. Ik ben met 37 wkn ingeleid omdat ik in het zkh lag met pré eclampsie. Er werd een iel meisje geboren met een mooi gewicht van 3000Gr.
<<

Anoniem136

Bericht 29 Dec 2015 15:16

Re: grote baby

Mijn jongste zoon werd ook groot geschat, een van de metingen (geloof buik) werd met 36 weken op 44 weken gemeten. Uiteindelijk viel het mee, 4360 gram. Mijn tweede zoon werd ook groot geschat en hij was 4400 gram (exact dezelfde termijn geboren) maar hij had brede schouders en dat zorgde wel voor problemen, hij bleef even hangen. Ik ben in twee zwangerschappen getrst op diabetes maar bij mij had het daar niks mee te maken.

Mijn kinderen zijn allemaal uit zichzelf gekomen net voor de 40 weken. Ik denk niet dat de grootte van de baby per se te maken heeft met hoe je je voelt eigenlijk. De verschillen zijn relatief klein natuurlijk.
<<

Patsy

Bericht 29 Dec 2015 18:20

Re: grote baby

Hier ervaring, ik reageer morgen even.
<<

Anoniem239

Bericht 29 Dec 2015 18:54

Re: grote baby

Hier ook 2 flinke jongens.

Bij de oudste spontaan bevallen met 39+2 hij woog 4200 gram. Zelf een totaal ruptuur aan overgehouden.

Bij de tweede bleek het weer een flinke te zijn en stond ik erop dat ik met 40 weken ingeleid zou worden vanwege historie met ruptuur. Gelukkig niet nodig en met 39+4 bevallen. Vk zei nog tijdens de bevallig deze is niet zo zwaar als zijn broer maar hij woog 4300. Gyn was er bij en kon op tijd inknippen om nog een ruptuur te vermijden.

Ik vond het fijn zulke bollies. En alles is down under weer helemaal goed gekomen. Ik had trouwens geen suiker maar gewoon "goede genen ;-)
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 29 Dec 2015 20:29

Re: grote baby

Hier ook ervaring met een grote baby.

Onze dochter is met 41+5 geboren, uiteindelijk met een keizersnede omdat ze niet door mijn bekken pastte. Ze woog 4530 gram, een flinke bolle dus! Ben destijds getest op suiker maar daar kwam niets uit, bij deze zwangerschap wordt de groei nu in de gatem gehouden.

Ik heb het trouwens niet als ieta negatiefs ervaren, was gelijk verliefd op ons beertje en het gewicht is weer helemaal bijgetrokken.

Ik had destijds echt het idee dat onze dochter een uitzondering was, daarom vind ik het heel fijn om bovenstaande verhalen te lezen!
2014 2016 2019
<<

Pitty

Bericht 29 Dec 2015 20:43

Re: grote baby

Ik heb ook 2 dikke en 2 dunne.
P is geboren met 39+4, spontaan, en hij woog 4260 gram.
E is geboren met 40+1, spontaan, en zij woog 4640 gram.

Bij beide had ik geen zwangerschapssuiker en de bevallingen zijn verder ook prima verlopen. Na de bevalling zijn we nog een halve dag in het ziekenhuis gebleven omdat er getest werd op de bloedsuikers bij de kinderen, maar dat was allemaal ook prima.

Wil je borstvoeding geven? Misschien kun je dan van te voren gaan kolven en de druppels colostrum opzuigen met zo'n spuitje. Die kun je invriezen en zo nodig geven. E heeft wel bijvoeding gehad van kunstvoeding, en dat vind ik toch wel jammer als het met iets simpels als vooraf kolven op te lossen was geweest.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 29 Dec 2015 20:47

Re: grote baby

Ook als ze te licht zijn zou ik colostrum kolven. Baal zo dat ik dat niet gedaan heb.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

_Jet

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 30 Dec 2015 00:04

Re: grote baby

Bij de oudste werd gezegd dat ze minimaal 8 pond zou zijn, maar ze vonden haar niet megagroot. Met 41 weken in laten leiden. Mevrouw was 4840 gram en 56 cm. Ze is zo door blijven groeien en voor haar leeftijd groot. Ook nog eens schoenmaat 34, pffff. Zelf heeft ze er geen last van, maar ik vind het regelmatig sneu. Ik hoop toch echt dat ze niet in deze lijn door blijft groeien.
Ik ben trouwens tijdens deze zwangerschap meerdere keren op suiker geprikt, maar daar was geen sprake van.

Bij de jongste extra groeiecho's gehad, maar was iedere keer gemiddeld.
De jongste in laten leiden met 40+5. Zij was 3645 gram en 53 cm. Haar gewicht is op het moment gemiddeld en lengte iets boven gemiddeld.
<<

Patsy

Bericht 30 Dec 2015 09:42

Re: grote baby

Onze oudste werd spontaan geboren na exact 36 weken zwangerschap, hij woog 3345 gram en was 50 cm. Een gewicht en lengte passend bij 40 weken dus. Hier door kreeg ik in de volgende zwangerschap extra groeiecho's en moest ik de glucosetolerantietest doen. Gelukkig had ik geen zwangerschapssuiker. Onze jongste zou, volgens de echo's ook zo'n 8 pond zijn bij de geboorte. Vooral zijn buik lag voor op groei. Mijn verloskundige vond dit niet extreem groot, maar dat verschilt per verloskundige. Omdat je vaak leest dat de groeiecho niet altijd klopt was ik heel bang voor een veel zwaarder kindje, en vooral of dat wel zou passen. Hier heb ik me erg druk om gemaakt. Onze zoon is spontaan geboren bij 41,5 en woog 4105 gram en 52 cm. Zijn grote buikje op de echo's bleek een lang bovenlijf te zijn, dat heeft hij nog.

Als je kindje zwaar is kan het wel zijn dat hij of zij 24 uur in het ziekenhuis moet blijven omdat ze dan meerdere keren de glucosespiegel checken.

Oja, de bevalling van de grootste ging vele malen gemakkelijker dan van de kleinste.
<<

Jena

Noob

Berichten: 84

Geregistreerd: 23 Apr 2014 15:41

Bericht 30 Dec 2015 11:25

Re: grote baby

De laatste paar weken van mijn zwangerschap heb ik een aantal groeiecho's gehad. Dit omdat ik toen zelf overgewicht had en men ' bang' was voor een te grote of juist kleine baby.
Ook ben ik getest op zwangerschapssuiker. Dat had ik niet.

Volgens de echo's was mijn baby precies gemiddeld en er werd geschat dat het bij 40 weken zo'n 3500 gram zou wegen (4 echo's gehad die dit 'bevestigden').
Ik ben spontaan bevallen met exact 40 weken en mijn kind bleek 4700 gram te wegen!
Een vriend van mij die gynaecoloog is zegt altijd dat je net zo goed geen groei echo's kan laten doen, omdat men er altijd naast zit.
Dat zal wel wat genuanceerder liggen (hij is nogal van de extreme uitspraken :smile: ), maar ik heb al best vaak gehoord dat men het toch niet helemaal juist heeft weten in te schatten.
<<

Jena

Noob

Berichten: 84

Geregistreerd: 23 Apr 2014 15:41

Bericht 30 Dec 2015 11:29

Re: grote baby

Ik was halverwege mijn verhaal je vraag kwijt, dus daar ook nog even antwoord op :palm: ..
Mijn kind is dus (ondanks grootte) ' gewoon' met precies 40 weken geboren.
De bevalling is niet helemaal goed gegaan en dat lag in mijn geval wel aan de grootte van mijn kind. Maar nu doet ze het heel goed!
<<

Patsy

Bericht 30 Dec 2015 11:48

Re: grote baby

Trouwens, ik was zelf 9 pond en ben met 42 weken geboren en mijn man was 10 pond en bleef tot 44(!) weken zitten. Dus een groot kindje komt niet per definitie te vroeg is mijn ervaring.

Ik heb 4 groeiecho's gehad, waarvan 1 in het ziekenhuis, door 4 verschillende echoscopisten. Ze kwamen allemaal uit op iets meer dan 8 pond, dit klopte dus precies.
<<

Anoniem 146

Bericht 30 Dec 2015 11:55

Re: grote baby

Overigens zegt de grootte niets over de de rijpheid van de baby en dat de baby daardoor eerder geboren wordt. Mijn dochter was 3kg en randprematuur. Ze kon niet drinken en ze kon zichzelf niet op temperatuur houden. In ontwikkeling was ze echt nog een baby van 35/36 weken. Terwijl vrienden een kindje van nog geen 2500 gram mee naar huis konden nemen.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 30 Dec 2015 11:58

Re: grote baby

Bij ons dachten ze dat R te groot zou zijn, uiteindelijk bleek er helemaal niets aan de hand te zijn en was hij bij de geboorte gewoon '' maar'' 3670 gr en iets van 50 cm. Paniek om niets dus hier.

Hopelijk valt het allemaal mee.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Patsy

Bericht 30 Dec 2015 12:16

Re: grote baby

Mrs. Jansen schreef:Overigens zegt de grootte niets over de de rijpheid van de baby en dat de baby daardoor eerder geboren wordt. Mijn dochter was 3kg en randprematuur. Ze kon niet drinken en ze kon zichzelf niet op temperatuur houden. In ontwikkeling was ze echt nog een baby van 35/36 weken.


Hier geldt idd hetzelfde voor onze oudste zoon.
<<

dream

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 161

Geregistreerd: 04 Sep 2013 16:43

Bericht 30 Dec 2015 12:45

Re: grote baby

de vrijdag voor de inleiding op een maandag in 2011 heb ik een echo gehad door een gynaecoloog in het ziekenhuis en hij schatte de baby op 7 pond.
groot was dan ook de verassing dat na een zwangerschap van 42 weken en een bevalling van 17 uur en een knip met vacuümpomp, dat daar een baby lag van 4645 gram en 57 cm. hij heeft 3 dagen op neonatologie gelegen omdat hij wat moeite had met ademhalen en een hartruisje had. ik had heel veel vruchtwater en mijn placenta was veel groter als normaal 900 gram tegenover meestal 600 gram en zag er nog prima uit dus hij had ook nog wel even kunnen blijven zitten als ik niet ingeleid werd.
dit keer word ik extra in de gaten gehouden met echo's. mijn buik verschilt nu niet met de vorige keer dus ik verwacht nu weer dat hij aan de maat zal zijn
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem181

Bericht 30 Dec 2015 14:04

Re: grote baby

-

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers