Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe kan ik rustig worden

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Dec 2015 10:27

Hoe kan ik rustig worden

Door iets wat gebeurt is. Is mijn leven op dit moment ingestort. Wil er niks over kwijt maar ben al 2 dagen overstuur. Tril de hele tijd en hartstikke onrustig. Nu heb ik de huisarts al gebeld maar die heeft geen plek meer deze week.

Dus hoe kan ik weer rustig worden. En alles weer wat positiever inzien.
Desnoods met een pilletje ofzo. Ik heb rust nodig slaap niks meer. Mijn hoofd ontploft bijna van de pijn
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 29 Dec 2015 10:32

Re: Hoe kan ik rustig worden

Huisarts weer bellen. Hoezo geen tijd deze week? Voor sommige maken ze toch plek!
<<

Patsy

Bericht 29 Dec 2015 10:36

Re: Hoe kan ik rustig worden

Wat popcorn zegt idd. De huisarts moet maar tijd maken, zo kun je toch geen week wachten?

Klinkt heftig iig, sterkte.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 29 Dec 2015 10:37

Re: Hoe kan ik rustig worden

Een maatschappelijk werker bellen. Zij hebben altijd tijd om met je te praten.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Dec 2015 10:37

Re: Hoe kan ik rustig worden

Wou net zeggen, terugbellen.. dit lijkt me een aardig spoedje..

Mocht dat toch niet kunnen, kijk bij de drogist voor iets van valeriaan ofzo, dat werkt rustgevend. Of kijk op youtube voor meditatie oefeningen.
Misschien is er een vriendin, of toch hier op t forum waar je je verhaal kwijt kunt? Dat kan ook opluchten!

Sterkte
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 29 Dec 2015 10:39

Re: Hoe kan ik rustig worden

Eens met mijn voorganger. Je geeft aan dat je wereld is ingestort, dat klinkt best heftig. Ik neem aan dat je hetzelfde tegen de assistente hebt gezegd. Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat je niet terecht kunt. Ze laten je anders bijna een week wachten? Ik zou gewoon nogmaals bellen. Adviezen voor medicatie etc. heb ik niet, sorry.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 29 Dec 2015 10:45

Re: Hoe kan ik rustig worden

Toen mijn wereld instorten en ik dergelijke problemen had, heb ik de huisarts gebeld en na telefonisch overleg (met mij in paniek en huilend en trillend) heb ik toen pillen gekregen (soort anti-depressiva volgens mij) om rustig te worden en in elk geval te kunnen functioneren en slapen. Dus zeker terug bellen en uitleggen hoe je je voelt!


Edit: onthoud wel dat dat natuurlijk een tijdelijke oplossing is en voor echte hulp je het beste met iemand ook kan gaan praten.

Sterkte!
<<

Anoniem148

Bericht 29 Dec 2015 11:17

Re: Hoe kan ik rustig worden

Ik zou ook de huisarts weer bellen en zeggen dat het spoed is. Daarnaast de tip om te kijken bij de drogist.
Mij helpt het om een flinke ronde te lopen of fysieke arbeid. Poetsen geeft mij rust.
<<

Anoniem280

Bericht 29 Dec 2015 11:26

Re: Hoe kan ik rustig worden

Terug bellen.
Ze moeten hier maar tijd voor maken. Onrust, slecht slapen etc. dat houdt je niet nog een week vol.
Vraag desnoods naar medicatie of langs de drogist voor een alternatieve medicatie.

De tip over meditatie oefeningen is niet voor iedereen weggelegd.
Vaak moet je daar in groeien. Daar gaat tijd overheen.
<<

Anoniem233

Bericht 29 Dec 2015 11:56

Re: Hoe kan ik rustig worden

Wat heftig Sarah :( Kan je niet naar de spoedlijn van de huisarts bellen? Dit lijkt me wel een gevalletje spoed. Wat mij altijd goed helpt om rustig te worden is kleuren, of muziek luisteren. Ik wil je heel veel sterkte toewensen.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 29 Dec 2015 11:57

Re: Hoe kan ik rustig worden

Inderdaad meteen terugbellen!

En kun je in de tussentijd bij een vriend(in)/familie terecht? Bij mij helpt afleiding dan altijd even. Dat is wel een soort weglopen, maar dan voel ik me wel even rustig en zit ik op die manier de tijd uit tot echte hulp. Want die heb je wel nodig zo te horen en zeg dat ook maar tegen de dokter. Hier moeten ze tijd voor hebben hoor!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Vivianne

Bericht 29 Dec 2015 12:12

Re: Hoe kan ik rustig worden

Heftig Sarah!

Ik zou ook de HA bellen. Dit klinkt als een nare situatie waarin je onmiddellijk Hulp nodig hebt.

Veel sterkte.
<<

Anoniem173

Bericht 29 Dec 2015 12:15

Re: Hoe kan ik rustig worden

En ik zou ook gelijk vragen om een verwijzing naar psychische Hulp om verder te komen hierna
<<

Anoniem282

Bericht 29 Dec 2015 12:15

Re: Hoe kan ik rustig worden

Wat heftig voor je. Ik zou idd ook terugbellen en benadrukken dat het een spoedgeval is, waarbij je niet nog een week kan wachten. Hier zou een huisarts tijd voor moeten maken. Ik vermoed dat je -voor zolang het duurt en dat mag vaak maar kortdurend- oxazepam krijgt voorgeschreven, om de ergste angsten te verminderen c.q. onderdrukken, totdat je constructieve hulp krijgt van een professional. Geen idee of je huisarts dit wil geven, maar het is het enige pilletje dat meteen werkt.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Dec 2015 12:21

Re: Hoe kan ik rustig worden

Sterkte Sarah :(
#teammaple🍁
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 29 Dec 2015 12:28

Re: Hoe kan ik rustig worden

Sterkte Sarah, het klinkt erg heftig :-(

Ik werd door de huisarts ook gelijk geholpen en ik kreeg inderdaad Oxazepam voorgeschreven toen ik dergelijke klachten had.
<<

Anoniem282

Bericht 29 Dec 2015 12:36

Re: Hoe kan ik rustig worden

Bedenk me net nog dat je ook kan aangeven dat je (liefst vandaag nog) door huisarts gebeld wil worden tijdens telefonisch spreekuur. Dat kan de assistente je niet weigeren; een consult ook niet, maar dit heb je dan altijd nog als extra mogelijkheid om toch de huisarts te spreken te krijgen. Sterkte!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 29 Dec 2015 12:37

Re: Hoe kan ik rustig worden

Veel sterkte Sarah! Laat je inderdaad niet afschepen, het klinkt behoorlijk heftig.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Dec 2015 12:55

Re: Hoe kan ik rustig worden

Zo na veel aandringen had nu ook een andere assistente mag ik morgen ochtend komen.

Ik kan gelukkig wel met mensen er over praten met mijn man. En 2 vriendinnen. Waar ik zelfs in de nacht mee kan bellen/appen

Zit nu ook alweer te janken op Mn werk. Door jullie berichtjes
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Dec 2015 12:57

Re: Hoe kan ik rustig worden

Bij onze huisarts is het altijd een probleem. En ze waren vorige week dicht en dan hebben ze deze week extra druk. Is alrijd gedoe bij die huisarts.
Afbeelding
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 29 Dec 2015 13:13

Re: Hoe kan ik rustig worden

Fijn dat je morgen toch nog terecht kunt Sarah! Sterkte!
<<

Anoniem244

Bericht 29 Dec 2015 13:34

Re: Hoe kan ik rustig worden

Fijn dat je terecht kan.
Sterkte en een knuffel voor jou!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 29 Dec 2015 14:42

Re: Hoe kan ik rustig worden

Sterkte meid. Ik zou in het nieuwe jaar ook op zoek gaan naar een nieuwe huisarts, als mogelijk. Dit kan echt niet. Je moest vandaag al terecht kunnen, sterker nog, eigenlijk gisteren al.

Knuffel voor jou!
L2014 & H2017
<<

anoniem203

Bericht 29 Dec 2015 15:12

Re: Hoe kan ik rustig worden

Sterkte Sarah. Hopelijk kan de huisarts morgen iets voor je betekenen.

En voor nu let goed op je ademhaling. Goed door je neus en diep in en uit ademen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 29 Dec 2015 15:26

Re: Hoe kan ik rustig worden

Sterkte Sarah! Ik zou het voor jezelf wat op een rij proberen te zetten. Vaak helpt dit forum juist wel heel goed bij de verwerking, juist omdat je jezelf dan 'dwingt;' het rustig op een rijtje te zetten waardoor je hoofd niet een en al chaos is.

Verder zou ik dus voor nu echt niet alleen blijven. Omdat je vaak met jezelf niet veel veder komt, ga naar een vriendin. je ouders, je man als die thuis is.. En als je kan haal iets dat rustgevend is. Zoals valeriaan oid. En dan hopelijk kom je morgen wat verder bij de huisarts.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers