Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Australie eind 2016

<<

SoCali

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 249

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:59

Bericht 28 Dec 2015 20:13

Australie eind 2016

Hoi!

Ik heb het idee om eind 2016 naar Australie te gaan! :dance:
Ik heb nog niks concreets omdat ik echt alles nog moet gaan uitzoeken.
Maar mijn plan is om van Melbourne naar Cairns (of andersom) te reizen via de oostkust.
Nu is mijn vraag of dit een beetje haalbaar is in 4 à 5 weken..
En of het qua regen te doen is rond die tijd in Cairns..

Alle tips en adviezen zijn welkom! :)
<<

Anoniem187

Bericht 28 Dec 2015 20:43

Re: Australie eind 2016

Geen tips, maar ik ga mee! Hahaha
<<

SoCali

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 249

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:59

Bericht 28 Dec 2015 20:53

Re: Australie eind 2016

Serendipity schreef:Geen tips, maar ik ga mee! Hahaha


Hahaha is goed hoor! :lol:
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 28 Dec 2015 23:47

Re: Australie eind 2016

Hey SoCali!

Toffe plannen!
Ik ga zelf 3 Maart naar Australië en Nieuw-Zeeland, alleen trek ik er 5,5 maand voor uit...

Ik persoonlijk zou je tijdsbestek echt te kort vinden, maar als je in hoog tempo de hoogtepunten langs wilt is het misschien wel te doen... maar voor 4 a 5 weken is het echt een behoorlijke afstand, dus lekker in rustig tempo het land verkennen is er dan niet bij.

En als je dan toch in Australië bent, wil je dan de outback niet gaan zien? Zou wel heel erg zonde zijn om dit over te slaan...

Als tip; Als je fb hebt, meld je dan even aan op de fb pagina "dutchies in Australië". Dit is een groep met allemaal backpackers die in Australië zijn of er naar toe gaan, ik heb hier heel veel aan gehad en nog steeds, veel tips, antwoorden op je vragen etc.

Overigens zou ik er, als ik zo weinig tijd zou hebben om het land te verkennen, denk ik voor kiezen om georganiseerd te gaan. Ik ben geen fan van georganiseerde groepsreizen, maar op die manier weet je wel dat je alle hoogtepunten van de oostkust te zien krijgt.

Veel plezier met de voorbereidingen in ieder geval!
<<

SoCali

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 249

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:59

Bericht 29 Dec 2015 19:36

Re: Australie eind 2016

Hoi JaneDoe!

Dank je wel voor je reactie.
Ik zou graag langer gaan maar dat red ik gewoon niet met vakantie op het werk (en financieel kan ik ook geen maanden gaan reizen denk ik haha)
Ik heb gekeken naar georganiseerde reizen maar nog niet iets wat helemaal naar mijn zin in en ik wil ook graag als ik daar ben een vriendin opzoeken die ik in Amerika heb leren kennen toen we daar beide au pair waren.
Dus ik denk dat het toch echt alles zelf plannen wordt.
De outback zou ik ook erg graag willen zien maar ik moet dus gaan uitzoeken wat realistisch is en in mijn budget past.
Eerst eens kijken welke periode het beste is.
Ik zal me zeker aanmelden bij die groep op fb! Alle tips en ideeen zijn welkom natuurlijk.

Wel gaaf hoor dat je 5 maanden gaat! Als ik het kon zou ik het ook zo doen!
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 29 Dec 2015 22:33

Re: Australie eind 2016

Ik begon eerst ook met een week of 4 en georganiseerd, maar al snel kwam ik er achter dat georganiseerd véél duurder is en niet echt aansloot bij wat ik wilde. En ook ik ga, net als jij, een vriendin opzoeken die daar al jaren woont, en daar was in een georganiseerd programma geen ruimte voor.

Als je eind 2016 wilt is dit qua temperatuur wel een goede tijd, het is dan hartje zomer in AUS. Houd er wel rekening mee dat de Australiërs zelf in deze periode dec/jan ook vakantie hebben, het is dan hun zomervakantie zoals wij deze in juli/aug hebben. Daarnaast is het ook het seizoen wat de meeste toeristen trekt. Gevolg is dat de prijzen van accomodaties stijgen en veel dingen al vroeg zijn volgeboekt.

Superleuke plannen, alleen de voorpret is al leuk! Als ik je nog ergens mee kan helpen mag je me altijd een pm sturen. Ik ben tegen die tijd net terug, die wie weet heb ik dan wat leuke tips/ aanraders/ afraders voor je :)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 30 Dec 2015 10:55

Re: Australie eind 2016

Jawel hoor. Wij hebben het gedaan vanaf Sydney tot aan Cairns en dan via de outback (Uluru) weer terug. Vrienden die met ons mee waren, zijn gestart in Melbourne toen.

Ruwe planning:

Sydney: drie dagen
Sydney- Brisbane met het vliegtuig.
Brisbane hebben we een camper gehuurd en zijn zo naar Cairns gereden.
Cairns - Uluru 3 dagen
Uluru Sydney

En volgens mij waren wij vier weken onderweg. We hebben tussendoor nog Fraser Island gedaan en Whitsundays. We zijn in totaal drie dagen in de outback geweest, en we hadden daar een appartement via otel.com voor 1/3 van de reguliere prijs van Uluru zelf. Echt bizar.

Als ik zoek heb ik vast nog ergens een gedetailleerde planning. Maar wij hebben er in totaal vier weken over gedaan dus het kan wel. Het is niet zo dat je overal een week kan blijven maar goed, dat is ook wel een beetje inherent als je werkt en maar een bepaalde tijd weg kan!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 30 Dec 2015 10:56

Re: Australie eind 2016

Trouwens.. Cairns is tegen die tijd dus echt zó bloedheet dat je bijna niks kan doen! In Uluru zitten vooral véél vliegen, maar dan echt VEEL.
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 30 Dec 2015 12:32

Re: Australie eind 2016

Ik ben 6 jaar geleden in oktober voor 3 maanden naar Australie geweest. Cairns-Melbourne gedaan (plus outback en Tasmanie), in Cairns begonnen omdat dat beter leek ivm het weer/regenseizoen. Ik heb daar twee meiden leren kennen die mijn route andersom deden en die hebben op het eind in Cairns ook wel veel regen gehad en daardoor duiktours die niet door konden gaan. Het is krap in 5 weken maar het is wel te doen. Je zal dan wat meer de echte hoogtepunten moeten pakken en je kunt minder lang op een plek blijven. Bedenk wel dat het lange afstanden zijn dus je bent dan wel veel aan het reizen. Als je gerichtere vragen hebt dan kan ik nog wat proberen te beantwoorden :)
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 30 Dec 2015 16:42

Re: Australie eind 2016

Ik weet niet hoe je van A naar B wilt? met eigen auto, bus,vliegtuig?
De meest geboekte busoperator is Greyhound, misschien kun je een sop hun website kijken. Zij bieden 2 soorten tickets aan; een hop on- hop off ticket voor een bepaald traject. Bijvoorbeeld van Sydney naar Cairns en dan kun je tussendoor overal uitstappen en weer verder reizen. Zo'n ticket is geloof ik een paar maanden tot een jaar geldig ofzo. Of een KM-pass, daarmee kun je in 2 richtingen reizen. Wie weet heb je er wat aan.
Het leukste is natuurlijk om met de public busservices te gaan (en goedkoper), maar dat is misschien wel een stuk minder makkelijk, vooral als je wat krapper in je tijd zit.

http://www.skyscanner.nl voor de goedkoopste vluchten.

Oh en nog iets héél handigs, Justin van Backpack Centrale heeft een online gids gemaakt van ruim 70 pagina's met daarin echt alles wat je moet weten over backpacken in Australië. Van de beste reistijd, tot vervoer, praktische dingen, tips en tricks... echt alles staat erin. Je kunt hem gratis downloaden op www.backpackcentrale.nl
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 31 Dec 2015 01:37

Re: Australie eind 2016

Wil me niet in elk Australie topic opdringen maar als je vragen hebt.. ik woon nu 4 jaar in Sydney en ben hier 7 (8?) jaar ook jaar geweest als backpacker en veel van het land gezien.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem148

Bericht 31 Dec 2015 11:06

Re: Australie eind 2016

Ik zal eens kijken. 5 jaar geleden ook een reis gemaakt. Als ik straks aan de laptop zit zal ik even kijken
<<

SoCali

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 249

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:59

Bericht 01 Jan 2016 19:40

Re: Australie eind 2016

Hoi!

Thanks allemaal voor de tips en mogelijkheid tot vragen stellen.
Ik had toevallig al de hop on hop off passes & de KM passes gevonden. Deze lijken me wel het meest ideaal om te reizen.

Ik had in de planning om in december te gaan maar het lijkt me toch beter om half oktober tot half november te gaan ivm het weer in het noorden. En in december hebben de Australiers zelf vakantie dus ook niet heel handig en daarbij ben ik vluchten gaan bekijken en scheelt dat nogal als ik in oktober ga :)

Het idee is dus om van Melbourne naar Cairns te gaan via de oostkust. Maar wellicht is het qua weer beter om het andersom te doen en juist van Cairns naar Melbourne te gaan...
En ik zit te denken om als afsluiter nog een paar dagen relaxen in Nadi, Fiji te doen! (of Bali.... luxeprobleem!)

Vraagje over het budget...
Ik zal rond de € 3500,00 als budget hebben voor mijn tijd daar (exclusief vlucht)
Ik wil voornamelijk in hostels gaan slapen en zo nu en dan wel een keer een eigen kamer want dat is toch ook wel even fijn dan.
Zal dit budget genoeg zijn?
Laatst gewijzigd door SoCali op 02 Jan 2016 11:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 01 Jan 2016 19:53

Re: Australie eind 2016

Ik was 6 jaar geleden €5500 kwijt (excl. ticket) voor 3 maanden. Prijzen zullen nu wellicht wat zijn gestegen maar ik denk dat je met dat budget wel goed zit.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 02 Jan 2016 17:20

Re: Australie eind 2016

Ik denk ook dat je het met dat budget makkelijk moet redden, al is het natuurlijk maar net wat je doet en wilt.
Ben je ook van het kamperen? Want dat is de goedkoopste optie.
Ik weet niet of je klant bent bij ING, maar daar kun je met rentepunten 5 kortingsbonnen van airBnB krijgen. Ik heb veel rondgevraagd bij ING klanten en heb nu heel veel kortingsvouchers, waardoor ik heel goedkoop of gratis kan overnachten in Australië.
Qua excursies enzo is het natuurlijk net hoe gek je het zelf wilt maken en wat vervoer betreft hangt het er veel vanaf of je de greyhound neemt of openbaar vervoer. Maar in principe moet het makkelijk te doen zijn, ik doe 6 maanden met 6000 euro, al ga ik daar wel tussendoor werken
<<

SoCali

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 249

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:59

Bericht 09 Jan 2016 23:01

Re: Australie eind 2016

Pfff nou ik ben vandaag een soort van planning gaan maken.
Ik kom al uit op 5,5 a 6 weken en dan heb ik strak gepland. :palm:
Fiji ga ik overslaan, kom in Australie zelf al een aantal mooie stranden tegen en wil die tijd gebruiken voor Australie.
Ik zal denk ik nog wat dingen van de planning moeten schrappen zodat ik wat flexibeler ben.
Had ik maar meer tijd en wat extra eurootjes :laughcry:
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 11 Jan 2016 01:45

Re: Australie eind 2016

Lastig he Socali, het is ook zo'n megagroot land, dat doe je niet even snel in een paar weekjes.
Fiji zou ik inderdaad niet doen als ik jou was, stranden zat in australië en je hebt er gewoon geen tijd voor...

Wat is de route die je een beetje n je hoofd hebt?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 11 Jan 2016 03:07

Re: Australie eind 2016

Als je je plan wilt plaatsen hier kan ik ook nog wat tips geven wellicht, als je dat wilt! Woon hier nu iets meer dan een jaar en heb de 'hele' oostkust tussen Fraser en Melbourne gezien. Werk ook in een hotel in Sydney dus spreek veel reizigers met tips :)

Heel veel plezier met de voorbereiding!
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 11 Jan 2016 03:45

Re: Australie eind 2016

Feline schreef:Als je je plan wilt plaatsen hier kan ik ook nog wat tips geven wellicht, als je dat wilt! Woon hier nu iets meer dan een jaar en heb de 'hele' oostkust tussen Fraser en Melbourne gezien. Werk ook in een hotel in Sydney dus spreek veel reizigers met tips :)

Heel veel plezier met de voorbereiding!


Mag ik je een PBtje sturen voor tips? :)
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 12 Jan 2016 00:53

Re: Australie eind 2016

Ja! Tuurlijk! Waarschijnlijk veel dubbele tips met Marsy maar ik ben hier tijdelijk dus wellicht toch weer een andere kijk erop :)
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 12 Jan 2016 00:53

Re: Australie eind 2016

Overigens woonde ik vorig jaar in NZ dus daar kan ik ook tips over geven!
<<

SoCali

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 249

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:59

Bericht 17 Jan 2016 16:46

Re: Australie eind 2016

Hoi!

Sorry voor mijn late reactie, heb de hele week geen tijd gehad om hier wat te plaatsen.
Lief dat jullie me willen helpen.
Ik moet nog even afwachten of ik op mijn werk 5 of 6 weken vrij krijg en of 6 weken evt financieel ook te doen is.
Voor nu is mijn "planning" als volgt:

CAIRNS - 5 dagen met als tours (en dag als aankomst):
- Dag vrij
- Daintree rainforest & Cape Tribulation
- Uncle Brians tour / watervallen
- Great barrier reef

TOWNSVILLE - Magnetic island 1 a 2 dagen

AIRLIE BEACH - 4 dagen
- 2 day / 1 night tour Whitsunday Islands
- dag vrij

TOWN OF 1770 / AGNES WATER
- Scooteroo tour

HERVEY BAY - 4 dagen
- Whale watching
- 2 day / 1 night FRASER ISLAND

NOOSA - 1 dag vrij

BRISBANE - 3 dagen
- Australia / Steve Irwin Zoo OF Lone pine koala sanctuary
- 2 dagen vrij

GOLD COAST / SURFERS PARADISE - 1 dag
- Springbrook waterfalls

BYRON BAY - 3 dagen
- Kayaking met dolfijnen
- Nimbintour

SYDNEY - 5 dagen
- skydive
- dag met een vriendin uit Amerika die een uurtje van Syney woont
- 3 dagen vrij

MELBOURNE - 3 dagen
- vrije dagen

Dit is natuurlijk een grove planning en wellicht zal er wat geschrapt moeten worden.
En reizen met de bus natuurlijk, dat neemt ook nog tijd in beslag.
Zijn Gold coast en Byron bay echt de moeite waard of zou ik die over kunnen slaan en evt een vlucht pakken van Brisbanenaar Sydney?

Thanks a lot!
<<

Chook

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 00:43

Bericht 18 Jan 2016 04:44

Re: Australie eind 2016

Even een snelle reactie, heb niet zo heel veel tijd. Maar ik zou persoonlijk iets minder dagen in Brisbane doorbrengen, en die dagen dan aan de Sunshine Coast plakken. Sowieso is dat dichterbij Australia Zoo, maar er is hier ook echt wel heel veel moois te zien en te doen met zowel de kust en de bergen. Als je meer wilt weten, ook qua accommodatie, geef maar een gil, ik woon hier al een aantal jaar af en aan, dus ken de regio vrij goed :)

Byron Bay vind ik zelf echt heel leuk, maar de Gold Coast vind ik veel te touristisch.
In de tijd dat je hier bent loopt het hier trouwens tegen het einde van het schooljaar aan, en organiseren veel eindexamenstudenten de zogeheten "Schoolies". Heel veel gaan dan naar de Gold Coast voor een week om zich kapot te zuipen, en vaak loopt dat aardig uit de hand. Op zich geen heel groot drama, maar ik zou het wel in mn achterhoofd houden als je echt keuzes zou moeten maken.

Oh en als je in tijdsnood komt, zou ik ook eventueel het whale watchen skippen, met de eiland tours die je gaat doen ga je waarschijnlijk al een heleboel walvissen tegenkomen onderweg van en naar de eilanden :)
<<

SoCali

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 249

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:59

Bericht 09 Feb 2016 19:05

Re: Australie eind 2016

Yeey ik heb mijn vliegticket zojuist geboekt!
Nu nog 8 maanden wachten voor ik mag gaan... :bounce:
<<

Anoniem170

Bericht 09 Feb 2016 19:10

Re: Australie eind 2016

Super leuk!!!

Ik ben de eerste 2 weken van november in Australie :) Heb ook echt veel zin in. Ik land eerst op Brisbane en dan 2 weken later vlieg ik vanaf Sydney door naar Nieuw Zeeland.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers