Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Je exschoonfamilie na een scheiding

<<

Anoniem211

Bericht 26 Dec 2015 08:47

Je exschoonfamilie na een scheiding

Ik ben een tijd geleden gescheiden zoals veel mensen wel weten. Ik had altijd een hele goede band met mijn toen nog schoonfamilie. Eigenlijk zag ik ze veel meer dan mijn eigen familie zelfs. Bijna 10 jaar lang een relatie gehad, dus dan bouw je wat op. Altijd rond Kerst merk ik weer dat ik ze mis. Mijn exzwager post dan weer berichten over hoe gezellig het kerstdiner is. Met een aantal familieleden heb ik nog heel fijn contact, we komen bij elkaar op verjaardagen en af en toe een kopje thee. Met een ander helemaal niet. Die negeert mij eigenlijk gewoon. Met mijn exschoonmoeder had ik een hele goede band maar we hebben alleen nog contact ivm de kinderen en als ik het initiatief neem.

Ik denk dat er niet zoveel meer aan te doen is, maar ik had het gewoon niet verwacht ofzo. Dat het dus niet alleen een relatiebreuk is maar ook een soort van familiebreuk. Ik vind dat best wel heel erg heftig en verdrietig. Blijkbaar denken ze ook niet meer aan mij zo rond Kerst, er is niemand die even contact opneemt. Alsof ik zo vervangen ben. Ook mijn vriend heeft zijn exschoonouders na 10 jaar relatie nog maar 1 keer gezien. Ik ben benieuwd hoe dit bij anderen is en hoe jullie ermee omgaan?
<<

Anoniem137

Bericht 26 Dec 2015 08:59

Re: Je exschoonfamilie na een scheiding

Ik pas nog elke week op bij ex-schoonzusje en kom daar ook nog op verjaardagen (en zij bij ons, niet alleen bij mij, maar ze komen ook gewoon bij mijn vriend z'n verjaardag trouwens). Bij de verjaardagen daar loop ik ex-schoonouders ook tegen het lijf (of we wisselen elkaar zo nu en dan ook nog wel eens af tijdens het oppassen) en daar heb ik ook gewoon leuk contact mee. Beiden heb ik ook op Facebook. Met ex heb ik trouwens geen contact meer, niet meer via Facebook en op verjaardagen daar kom ik hem ook nauwelijks tegen omdat het contact met z'n zus heel minimaal is.

Ik heb m'n oude schoonfamilie wel lang gemist trouwens, de schoonfamilie van nu woont niet om de hoek en zit voor mijn gevoel nogal gecompliceerd in elkaar qua onderlinge verhoudingen (al is dat de laatste jaren echt veel fijner), dat heeft er wel voor gezorgd dat ik m'n schoonfamilie lang op een soort gevoelsmatige afstand heb gehouden.
<<

Anoniem331

Bericht 26 Dec 2015 09:59

Re: Je exschoonfamilie na een scheiding

Ik schuif daar na mijn werk vanavond gewoon aan voor het kerstdiner. Ik zie ze ook regelmatig, omdat we van beide kanten niet inzien waarom dat niet zou kunnen. Maar ik kan me goed voorstellen dat je dat mist hoor als dat ineens niet zo is. Het is vaak zou dat je niet haat scheiden omdat je niet meer met de ouders kunt.
<<

Anoniem244

Bericht 26 Dec 2015 16:55

Re: Je exschoonfamilie na een scheiding

Als je zo'n goede band had lijkt mij dat best moeilijk.

Hier was de band altijd wel Oke, maar niet bijzonder.
Sommige van de ex schoonfamilie hebben mij afgelopen periode van fb verwijderd en hoorde ik niks meer van.
Mijn ex schoonvader zei de ene dag nog tegen mij dat ik altijd nog welkom was en de dag daarna verwijderde hij mij van Facebook. Dus daar heb ik geen contact nu allemaal meer mee. Ik herken wel het gevoel dat een relatiebreuk veel meer is dan alleen de relatie die over is. Ik heb dat niet zo zeer met m'n ex schoonfamilie maar wel met de gezamenlijke vriendengroep
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 26 Dec 2015 21:16

Re: Je exschoonfamilie na een scheiding

Ben nooit getrouwd, maar de eerste (en enige) keer dat ik bij mijn ex thuis kwam was awkward. Zijn moeder zei haast niets tegen me. Heb ze daarna ook nooit meer gezien. Vind ik ook niet erg, ze waren erg ouderwets en daar ben ik niet zo van.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem282

Bericht 26 Dec 2015 21:25

Re: Je exschoonfamilie na een scheiding

Ben zelf nooit gescheiden, maar sla toevallig net de laatste bladzijde om van het boek dat een familielid heeft geschreven over hoe voormalig schoonouders haar behandelden/benaderden en vervolgens doodzwegen nadat bekend was gemaakt dat er een echtscheiding zou komen.

Lijkt me heel naar dat als je zo'n tijd deel hebt uitgemaakt van een andere familie, dat dit ook opeens afgelopen kan zijn na een echtscheiding.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 26 Dec 2015 21:30

Re: Je exschoonfamilie na een scheiding

Geen persoonlijke ervaring, maar mijn ouders zijn 15 jaar geleden, na een huwelijk van 17 jaar gescheiden. Mijn moeder mist haar schoonfamilie nog steeds, ze voelt zich enorm aan de kant gezet. Met mijn oma heeft ze nog steeds contact, maar het komt wel van haar uit. Ik heb het eigenlijk zo gezien dat je niet alleen scheidt van je partner, maar eigenlijk van de hele familie. Ze kiezen als het ware toch partij voor hun 'bloed' ofzo. Het staat er generaliserend en er zijn ongetwijfeld ook uitzonderingen, maar ik zag het dus bij mijn ouders en meer om me heen. En dan maakt het echt niet uit hoe goed/sterk de band was. Lijkt me best een rotgevoel (oa voor mijn moeder).
L2014 & H2017
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 27 Dec 2015 09:02

Re: Je exschoonfamilie na een scheiding

Ik kon goed met m'n schoonouders (later schoonmoeder) opschieten, maar had er geen echte diepgaande gesprekken mee en kwam er ook nooit alleen. Vlak voor m'n scheiding heb ik hulp gevraagd aan haar, om soort van door te dringen bij ex, maar dit werkte niet. Daarna eigenlijk ook niet meer over gesproken en ging t alleen nog over m'n dochter die toen geboren was. Na een kleine tijd heb ik haar een brief geschreven waarin ik oa schreef dat ik t jammer vond dat er niet naar mij persoonlijk werd gevraagd, hoe t echt ging. Daar heb ik een brief op terug gehad, maar ontweek ze dat een beetje. En daarna ging t alleen maar over dochter, en koetjes en kalfjes. Wellicht vond ze t zelf ook moeilijk.
Nu wordt er ook niks meer over gezegd en zie ik ze alleen als dochter er een x heen gaat.
Heb me de eerste jaren idd ook afgevraagd hoe hun nu aan t kerstdiner (of verjaardagen etc) zouden zitten..

Maar dat heb ik ook met vrienden. De meeste sprak ik al snel niet meer. Heb ze wel op fb, maar daar liken ze niks. 1 stel heb ik nog wel 2 jaar gezien, maar ineens is dat contact ook verwaterd. Vraag me dan ook af hoe zo iets kan (heb die laatste ook een kerstkaart gestuurd met dat, maar dat terzijde)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem211

Bericht 27 Dec 2015 09:17

Re: Je exschoonfamilie na een scheiding

Bedankt voor jullie reacties. Fijn dat het voor een aantal nog wel positief is gebleven!

Het is gewoon zo jammer weet je, om te merken dat jouw aanwezigheid dus blijkbaar toch niet zoveel heeft gedaan ofzo. Tenminste, zo voelt het. En dan heb je bijna 10 jaar een relatie gehad, heb ik zelfs nog bij hen in huis gewoond, we (ex en ik) hebben kinderen samen. Van sommige mensen heb ik 1 Appje gekregen nadat mijn ex er vandoor ging en dat was het. Met een paar anderen heb ik nog wel redelijk contact.

Mzcharlotte, ik denk dat het ook te maken heeft met een loyaliteitsprobleem.

Het maakt mij eerlijk gezegd een beetje 'huiverig' om een goede band aan te gaan met de familie van mijn vriend.
<<

Anoniem282

Bericht 27 Dec 2015 09:53

Re: Je exschoonfamilie na een scheiding

Denk dat mzcharlotte de spijker op z'n kop slaat. Uiteindelijk wordt er toch vaak nog gekozen voor de eigen zoon/dochter, maar hopelijk kun je het zo zien dat zoiets geen keuze tegen jou is. Het zal alleen teveel spanningen onderling veroorzaken om met beiden een goed contact te onderhouden. Snap dat je er huiverig door bent geworden, toch zou ik proberen nu ervan te genieten. Zulke kwesties gaan doorgaans pas spelen als een stel uit elkaar is gegaan. Die intentie is er nu niet, dus is de band die je opbouwt ook niet in gevaar (bij gebrek aan betere omschrijving).
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 27 Dec 2015 14:30

Re: Je exschoonfamilie na een scheiding

Een vriend van ex zei; wat voor klotestreek hij ook heeft gedaan, hij heeft mij zelf niks misdaan, dus zal er gewoon bevriend mee blijven. We hebben ook nog wel wat contact gehad, maar dat verwaterd toch.
Ik denk dat dat ook een beetje is bij familie idd
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem140

Bericht 30 Dec 2015 08:13

Re: Je exschoonfamilie na een scheiding

Ik heb mijn hele schoonfamilie nooit meer gezien, ook geen behoefte aan gehad.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 30 Dec 2015 10:05

Re: Je exschoonfamilie na een scheiding

Ik persoonlijk had al niet zon goede band met zijn familie, dus ik miste dat ook niet. In de eerste periode heb ik niks laten horen, zo was de band ook niet. Wel toen mijn vader daarna overleed, vervolgens heb ik daarna nog een keer met haar gebeld maar meer contact kwam er ook niet op gang. Hij heeft ook allemaal onwaarheden vertelt over mij, en ik heb er nog over gedacht dat 'recht' te gaan zetten maar heb er uiteindelijk voor gekozen dat niet te doen. Ik zou er niks mee opschieten en het zou alleen maar voor meer verwijdering tussen hun kunnen zorgen.

Mijn familie heeft hem wel altijd gezien als een zoon, en hij heeft terwijl mijn vader stierf hem niks meer laten horen. Ja, de dag voordat hij stierf wilde hij opeens langskomen maar dat was te laat. MIjn vader kon niks meer. En wat had ik dat mijn vader graag bespaard. Mijn vader stond altijd klaar voor hem, hield een hand boven het hoofd, heeft talloze gesprekken gevoerd met hem, is er voor hem geweest op alle gebieden (van vader-zoon uitjes tot uren in de keuken staan samen etc etc). En mijn ex heeft hem gewoon laten vallen. Kijk, dat hij een hekel had aan mij: so be it. Maar mijn vader?

Nou ja, ik word er gewoon weer kwaad en verdrietig om. Dus hier was het de andere kant op.

Ik denk dat het gewoon zo loopt op een gegeven moment. Uitzonderingen daargelaten. Ik snap alleen nooit zo goed, dat zodra er kinderen bij betrokken zijn dat opa's en oma's dan afstandelijk kunnen doen (en andersom ook).
<<

Anoniem244

Bericht 30 Dec 2015 12:10

Re: Je exschoonfamilie na een scheiding

Caro, zelfs ik word verdrietig als ik dit lees :-(
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 30 Dec 2015 12:17

Re: Je exschoonfamilie na een scheiding

Ja ik ook. Ik ben in de week voordat hij overleed nog zó kwaad geworden op hem., Voor het eerst eigenlijk. Ik kwam erachter dat hij geld van me had weggesluist (deze keer hard bewijs), en heb hem opgebeld. Uiteindelijk heb nog gezegd (en dat wee tik nog heel goed) 'hetgeen het meeste hier nu pijn doet is dat deze familie er 11 jaar lang voor jou is geweest. Papa gaat nu dood en jij laat hem gewoon keihard vallen'.

Nou ja, ik moet er maar niet teveel over uitweiden want het is nog steeds na al die jaren extreem pijnlijk :-).
<<

Anoniem164

Bericht 30 Dec 2015 12:36

Re: Je exschoonfamilie na een scheiding

Ik heb nooit meer contact gehad, qua ex-schoonouders geen probleem, zij was echt een bitch, maar mijn ex schoonpa vond ik toch wel sneu, we waren best op elkaar gesteld, maar ex schoonma verbood hem elk contact met mij. So be it.
Heb er niet wakker van gelegen.
<<

Anoniem244

Bericht 30 Dec 2015 13:19

Re: Je exschoonfamilie na een scheiding

Caro, triest zeg :(
Kan mij voorstellen dat dat jou verschrikkelijk veel pijn deed en nog doet.

M'n ex stuurde aan het begin m'n ouders een bloemetje om ze te bedanken en dat hij al de beste ouders had maar dat mijn ouders de enabeste zijn... De maanden daarna veranderde dat in k#nkerlijers, geen goede ouders, bedreigingen richting m'n vader dat hij mijn vader wel op zijn bek zou slaan etc..
Dat deed mij al veel pijn, maar als ik dat van jou dan lees :-(

Jacobien, ook sneu dat dat verboden werd :(
<<

Anoniem211

Bericht 30 Dec 2015 23:43

Re: Je exschoonfamilie na een scheiding

Caro schreef:Ja ik ook. Ik ben in de week voordat hij overleed nog zó kwaad geworden op hem., Voor het eerst eigenlijk. Ik kwam erachter dat hij geld van me had weggesluist (deze keer hard bewijs), en heb hem opgebeld. Uiteindelijk heb nog gezegd (en dat wee tik nog heel goed) 'hetgeen het meeste hier nu pijn doet is dat deze familie er 11 jaar lang voor jou is geweest. Papa gaat nu dood en jij laat hem gewoon keihard vallen'.

Nou ja, ik moet er maar niet teveel over uitweiden want het is nog steeds na al die jaren extreem pijnlijk :-).


Dat kan ik me heel goed voorstellen...:(. Jeetje. Dat een relatiebreuk zoiets met zich mee kan brengen he?
<<

Anoniem211

Bericht 30 Dec 2015 23:43

Re: Je exschoonfamilie na een scheiding

Radler schreef:Caro, triest zeg :(
Kan mij voorstellen dat dat jou verschrikkelijk veel pijn deed en nog doet.

M'n ex stuurde aan het begin m'n ouders een bloemetje om ze te bedanken en dat hij al de beste ouders had maar dat mijn ouders de enabeste zijn... De maanden daarna veranderde dat in k#nkerlijers, geen goede ouders, bedreigingen richting m'n vader dat hij mijn vader wel op zijn bek zou slaan etc..
Dat deed mij al veel pijn, maar als ik dat van jou dan lees :-(

Jacobien, ook sneu dat dat verboden werd :(


Jouw ex lijkt sowieso wel helemaal van het padje te zijn gegaan na jullie breuk. Is het nu weer een beetje rustig?
<<

Anoniem244

Bericht 31 Dec 2015 00:20

Re: Je exschoonfamilie na een scheiding

Marilyn schreef:
Radler schreef:Caro, triest zeg :(
Kan mij voorstellen dat dat jou verschrikkelijk veel pijn deed en nog doet.

M'n ex stuurde aan het begin m'n ouders een bloemetje om ze te bedanken en dat hij al de beste ouders had maar dat mijn ouders de enabeste zijn... De maanden daarna veranderde dat in k#nkerlijers, geen goede ouders, bedreigingen richting m'n vader dat hij mijn vader wel op zijn bek zou slaan etc..
Dat deed mij al veel pijn, maar als ik dat van jou dan lees :-(

Jacobien, ook sneu dat dat verboden werd :(


Jouw ex lijkt sowieso wel helemaal van het padje te zijn gegaan na jullie breuk. Is het nu weer een beetje rustig?

Ja idd... Heeft rare dingen gedaan en kon ook zo omslaan van boos naar lief en andersom.
Nee helaas nog niet echt... Geen bedreigingen en agressie meer laatste week, maar wel veel gezeur om alles...
Hij staat nu ook overal geblokt. Dus als hij iets wil zeggen / regelen moet hij dat via zijn vader doen of naar mijn ouders sturen...
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 31 Dec 2015 11:06

Re: Je exschoonfamilie na een scheiding

Pff Radler. Wat een gedoe zeg. Maar de scheiding is al officieel toch. Dus op zich hoeft hij nergens meer om te zeuren. Goed dat hij geblokt is.

Caro, wat enorm verdrietig en ik word er gewoon boos van zeg.
<<

Anoniem140

Bericht 31 Dec 2015 11:40

Re: Je exschoonfamilie na een scheiding

Overigens hebben mijn ouders ook heel veel voor mijn ex gedaan. Mijn vader heeft een auto voorgeschoten waar mijn ex achteraf geen cent meer aan betaald heeft. Echt aso, kan ik ook nog kwaad om worden.
<<

Vivianne

Bericht 01 Jan 2016 17:09

Re: Je exschoonfamilie na een scheiding

Oh wat een narigheid en wat verschrikkelijk Radler & Caro. Ik word er ook boos en verdrietig van.
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar ik kan mij heel goed indenken dat het heel veel verdriet doet. En ik begrijp het ook niet zo goed.

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers