Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bali en vegetarisch eten.

<<

caribbeanlover

Bericht 22 Dec 2015 14:26

Bali en vegetarisch eten.

Ik had ooit geinformeerd over Thailand, maar dat schijnt nogal lastig te zijn al vegetarier zijnde. Als je bijv. vraag om een vegagerecht, dan is de kans groot dat er oester - of vissaus in zit. Ook wordt er veel gefrituurd en is het lastig om te vragen of het in plantaardige olie wordt gedaan. Daarom zag ik er vanaf.

Is dat in Indonesie ook zo of is dat een stuk makkelijker?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Dec 2015 14:58

Re: Bali en vegetarisch eten.

Ik vond het erg makkelijk op bali, vooral in Ubud waar vega en veganisten restaurants juist erg hip zijn (in andere delen van indonesie zou het misschien lastiger zijn)

Maar dat heb ik toen ook tegen je gezegd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Dec 2015 14:59

Re: Bali en vegetarisch eten.

Hier ook wat info en voorbeelden:

(en zo heb ik het dus ook ervaren)

http://www.degroenemeisjes.nl/het-goede-vegan-leven-op-bali/
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Dec 2015 18:16

Re: Bali en vegetarisch eten.

Ik zie vn Sanur en Kuta voorbij komen, maar hopelijk zijn er meer plaatsen dan Ubud waar je vega kan eten. De prijzen liggen laag he, net als Thailand en India toch?
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 22 Dec 2015 19:34

Re: Bali en vegetarisch eten.

Ik weet niet of de prijzen even laag zijn als in Thailand en India, maar het kost inderdaad geen drol op Bali.

Mijn vriend heeft ook veel goede ervaringen met vegetarisch eten op Bali (ik ben geen vegetariër).
Daarnaast kun je altijd wel rijst met groente krijgen (niet echt culinair), dus als je een keer in een wat minder vegagereorienteerd restaurant wil voor je man, dan kun je er altijd iets voor jezelf vinden op de kaart.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Dec 2015 20:45

Re: Bali en vegetarisch eten.

Welke plaatsen is hij geweest daar?
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 22 Dec 2015 20:50

Re: Bali en vegetarisch eten.

Wij zijn in Sanur, Kuta, Ubud en Lovina geweest.
<<

caribbeanlover

Bericht 26 Dec 2015 14:59

Re: Bali en vegetarisch eten.

Stel we gaan gaan daarheen en eten in een restaurant waar je ook vega kan eten. Als ik dan wat bestel bijv. groente met een saus die er al doorheen zit is de kans dan groot dat het oester - of vissaus is (mocht ik het vergeten te vragen)?
Of is het daar zo dat als het vega is het ook zo is en niet zoals in Thailand waar ze vaak ja zeggen en nee bedoelen?
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Mrt 2016 14:02

Re: Bali en vegetarisch eten.

Het begint nu al te kriebelen ook al gaan we pas on Nov.
Heb al leuke hotels gezien daar, maar het is wel lang vliegen zeg. Er staat 18.35, een stuk langer dan India. Dat zou een nadeel kunnen zijn.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Mrt 2016 14:46

Re: Bali en vegetarisch eten.

Ik ben weer zo snugger en zie op menukaarten 50k staan. Dat staat toch niet voor de indonesische valuta?
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Mrt 2016 12:22

Re: Bali en vegetarisch eten.

Heb een verhaal gehoord van een kennis die er geweest was waardoor ik twijfel en er misschien niet heen wil. Jammer leek me erg leuk.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 08 Mrt 2016 12:47

Re: Bali en vegetarisch eten.

Bali valt toch onder indonesie: De munteenheid Bali is de Indonesische Roepia
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 08 Mrt 2016 13:43

Re: Bali en vegetarisch eten.

caribbeanlover schreef:Heb een verhaal gehoord van een kennis die er geweest was waardoor ik twijfel en er misschien niet heen wil. Jammer leek me erg leuk.



Hoezo dan?
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Mrt 2016 18:48

Re: Bali en vegetarisch eten.

Ze zijn niet zo hondvriendelijk. Een ex collega is er ooit geweest en zag vanuit een bus dat er honden in bomen waren opgehangen en werden geslagen om mals vlees te krijgen aangezien ze ze daar eten. Lees wel meer van die verhalen en dat wil ik niet aantreffen. Bovendien kan mijn man per ongeluk hond eten als hij het niet weet. Nee, voor hun tig andere bestemmingen.

Ben jij ook vegetarier?
<<

Anoniem170

Bericht 08 Mrt 2016 18:56

Re: Bali en vegetarisch eten.

Als je zo enorm gefocust bent op dierenleed en eten zou ik helemaal niet op vakantie gaan eigenlijk :)
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Mrt 2016 19:02

Re: Bali en vegetarisch eten.

Hahaha nee dat ga ik nooit doen hoor! In India hebben ze ontzag voor de honden en veel restaurants geven ze te eten en te drinken. Tuurlijk is het niet leuk om de straten vol met ze te zien juist omdat wij er zelf een hebben zou ik ze allemaal wel mee willen nemen. Het enige wat ik kan doen is ze voeren wat ik daar ook heb gedaan. Ook hebben we samen een hond verlost die een lang touw om de nek had en heb ik een melding gemaakt van een manke hond bij het asiel die later geholpen is.

Zie dat jij naar Azie gaat. Bali of elders naar Indonesie misschien? Zo ja hoor graag je verhalen tegen die tijd.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Mrt 2016 19:06

Re: Bali en vegetarisch eten.

http://www.piepvandaag.nl/massale-slach ... nden-bali/

Misschien willen jullie dit lezen? Dan begrijpen jullie mij misschien.
<<

Anoniem170

Bericht 08 Mrt 2016 19:33

Re: Bali en vegetarisch eten.

Ja ik heb het gelezen en vind ook zielig. Wist eigenlijk niet eens dat dat daar allemaal gebeurde.
Maar dat is toch heel lastig lijkt me, op vakantie wil je graag ontspannen maar dan constant overal opletten. Vind wel goed van je dat je bewust op je eten let trouwens. Maar je kan toch niet zomaar per ongeluk hond eten? Zullen ze wel op menukaart vermelden hoor.
Ja ik ga ook naar Azie, maar weet nog niet zeker of ik ook naar Indonesie ga, hoewel het me echt prachtig lijkt. Voel me toch niet helemaal prettig ook met die bomaanslagen aantal jaar terug (2002 en 2005 meen ik) en dan tijdje terug op Jakarta.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 08 Mrt 2016 19:38

Re: Bali en vegetarisch eten.

Ik ben geen vegetariër, maar wel op Bali geweest. Ik heb daar totaal geen dierenleed gezien en ook de schildpadeieren etc werden goed beschermd.

Ik vroeg het omdat ik vooral benieuwd was wat voor verhaal je van gedachte heeft veranderd. Misschien juist omdat ik een enorm positieve ervaring heb met Bali en Indonesie. Ik vond het juist prachtig daar en veel vega opties en veel respect voor iedereen.

Misschien toch gaan Roos. Ik heb er in 2013 geweest. Heb me nergens in elk geval onveilig gevoeld en aanslagen kunnen overal gebeuren.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Mrt 2016 20:52

Re: Bali en vegetarisch eten.

Roos' schreef:Ja ik heb het gelezen en vind ook zielig. Wist eigenlijk niet eens dat dat daar allemaal gebeurde.
Maar dat is toch heel lastig lijkt me, op vakantie wil je graag ontspannen maar dan constant overal opletten. Vind wel goed van je dat je bewust op je eten let trouwens. Maar je kan toch niet zomaar per ongeluk hond eten? Zullen ze wel op menukaart vermelden hoor.
Ja ik ga ook naar Azie, maar weet nog niet zeker of ik ook naar Indonesie ga, hoewel het me echt prachtig lijkt. Voel me toch niet helemaal prettig ook met die bomaanslagen aantal jaar terug (2002 en 2005 meen ik) en dan tijdje terug op Jakarta.


Tja je weet het nooit als je een soort van curry oid besteld dat het er doorheen zit, komt heus wel voor.
Wat ik met dierenleed heb heb jij met bomaanslagen die een hele tijd geleden zijn geweest, die overal kunnen zijn ook wanneer jij reist. Naar welke aziatische landen ga je?

Vakantie betekend absoluut ontspannen wat ik ook doe en ik ga echt niet constant in ieder klein steegje oid loeren of ik wat ergs zie, want dat zoek ik het op. Stel ik loop op straat en het gebeurd pal voor me, dan is het te laat en ben ik ermee geconfronteerd helaas. Heb zoiets gelukkig nog nooit gezien en hoop het natuurlijk ook nooit mee te maken.
Ik ben niet perfect en probeer op mijn manier de dieren te helpen waar ik kan.Dat is eigenlijk ze van wat lekkers voorzien wat ze niet kennen, alleen van locale mensen die wel normaal tegen ze doen en gelukkig toeristen zoals ik die ze ook voeren.
Heb zelfs al zo'n speciale reisdrinkfles gekocht speciaal voor op vakantie. Vorig jaar had ik van de bodems van waterflessen drinkbakjes gemaakt waar ik dan water in deed uit onze waterfles voor de honden.
Zelfs koekjes legde ik wel eens op een stuk papier oid zodat er geen zand op kwam, maar ja beestjes pakken het en slepen het alsnog het zand in/op en eten het met zand en al. Blij dat ze wat te eten hebben denk ik.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Mrt 2016 20:53

Re: Bali en vegetarisch eten.

Tabbie schreef:Ik ben geen vegetariër, maar wel op Bali geweest. Ik heb daar totaal geen dierenleed gezien en ook de schildpadeieren etc werden goed beschermd.

Ik vroeg het omdat ik vooral benieuwd was wat voor verhaal je van gedachte heeft veranderd. Misschien juist omdat ik een enorm positieve ervaring heb met Bali en Indonesie. Ik vond het juist prachtig daar en veel vega opties en veel respect voor iedereen.

Misschien toch gaan Roos. Ik heb er in 2013 geweest. Heb me nergens in elk geval onveilig gevoeld en aanslagen kunnen overal gebeuren.



Waar ben je exact geweest en ik welk hotel? Misschien heb ik daar wat aan?
<<

Anoniem282

Bericht 08 Mrt 2016 20:54

Re: Bali en vegetarisch eten.

Ik heb anders in India honden ook heel naar behandeld zien worden. Overal zijn er mensen die honden goed en minder goed behandelen. Bali schijnt wel echt heerlijk te zijn. Daar zou ik me op richten, want anders kun je nooit meer ergens naartoe.

Sorry, even off topic:
Roos: ik zie nu toevallig dat je hier post. Je had laatst een keer kip-cashew gemaakt. Heb je misschien een recept? :)
<<

Anoniem282

Bericht 08 Mrt 2016 20:54

Re: Bali en vegetarisch eten.

Sorry, dubbel geplaatst.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Mrt 2016 21:16

Re: Bali en vegetarisch eten.

Guattari schreef:Ik heb anders in India honden ook heel naar behandeld zien worden. Overal zijn er mensen die honden goed en minder goed behandelen. Bali schijnt wel echt heerlijk te zijn. Daar zou ik me op richten, want anders kun je nooit meer ergens naartoe.

Sorry, even off topic:
Roos: ik zie nu toevallig dat je hier post. Je had laatst een keer kip-cashew gemaakt. Heb je misschien een recept? :)


Wat heb je dan gezien? Klopt mensen behandelen overal ter wereld dieren slecht.
<<

Anoniem170

Bericht 08 Mrt 2016 22:05

Re: Bali en vegetarisch eten.

Guattari: Hier is het recept :)
http://www.kokenmetkarin.nl/hoofd/kipcashew.html

CBL: Ja eigenlijk moet ik ook niet toegeven aan terreur maarja aan de andere kant ook niet opzoeken toch?
Indonesie is al langer spanning nu, dat ik daar twijfels bij heb. Egypte, Marokko,Turkije zijn ook allemaal landen waar ik nu niet heen zal gaan.
In restaurant weet je nooit helemaal wat je voorgeschoteld krijgt, is het geen optie om een appartement ofzo te huren met een keukentje? (weet niet of die er veel zijn..)maar dan kan je in ieder geval zelf je eten klaarmaken.
Ik ga naar Thailand-Myanmar-Laos-Vietnam-Cambodja-Taiwan en Japan (alleen Tokyo) in Azie :). Zat dan nog te denken om als afsluiting naar Bali te gaan, met Airasia kan je heel goedkoop vliegen.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers