Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spellentip-topic.

<<

Anoniem331

Bericht 20 Dec 2015 16:58

Spellentip-topic.

Nu mijn kinderen wat ouder worden zitten we ook zo ineens in heel andere spelletjes.

Een topic om tips te delen dus.
Mijn kinderen zijn nu ruim 5 en bijna 7 en hebben een drietal favorieten die ik met jullie wil delen.

Skipbo; ook erg leuk om zonder kinderen te spelen trouwens. Beide kinderen spelen het inmiddels bijna zelfstandig met zo nu en dan de hulp van iemand die even mee kijkt.
Solo; eigenlijk net zoiets als pesten zoals wij vroeger deden met een gewoon kaartspel. Beide hadden ze het binnen no-time onder de knie, en spelen we het regelmatig.
Beverbende; en leuk spel wat echt op je geheugen aankomt. De kinderen hebben wat dat betreft echt en streepje voor omdat ze zo makkelijk onthouden wat waar ligt. Net als skipbo is dit spel ook leuk genoeg om zonder kinderen te spelen.

Wie vult aan?
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Dec 2015 18:09

Re: Spellentip-topic.

Ik vond zelf doolhof altijd leuk. Maar dat is geloof ik vanaf 7 jaar.
Ganzebord, monopoly?
2014 2016
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 20 Dec 2015 18:51

Re: Spellentip-topic.

Leuk topic! Wij zijn ook gek op spelletjes, zeker nu de kinderen wat groter zijn (ook 5 en 7). Onze favorieten:

- Cluedo junior: eenvoudiger versie van de echte Cluedo. Spannend en een spel waarbij beide kinderen het niet erg vinden als ze verliezen haha. Dat is bij sommige spelletjes een stuk lastiger!
- Dobble: super leuk en eenvoudig spelletje. Bijna geen spelregels dus alle kinderen kunnen in no time meedoen. En ook leuk: een van de weinige spellen waarbij echt iedereen kan winnen! Zeker een aanrader.
- Betoverde Doolhof: heb ik nog van vroeger en blijft gewoon leuk om te doen.
- Het Poepspel: lekker chaotisch. Gaat niet altijd goed omdat je er zo fanatiek van wordt, maar het is wel erg leuk!
- Muizen Vangen: eenvoudig maar effectief. Combinatie van geluk hebben en risico nemen. Erg leuk!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 20 Dec 2015 19:16

Re: Spellentip-topic.

Monopoly is favoriet hier bij beide. Maar mens-erger-je-niet, kaartspellen en wie ben ik staan ook hoog.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 20 Dec 2015 20:08

Re: Spellentip-topic.

Halli Galli: je moet snel zijn, mijn dochter is inmiddels net zo snel als ik, dat maakt het steeds leuker om samen te doen.
Poepspel: leuk spel, helemaal als je ieder al met een drol op je hoofd zit.
Pesten: doen de kinderen hier graag samen.
Betoverde toren: ik vind het een leuk, simpel spel maar hier krijgen ze er altijd ruzie door.
Rummicub: de jongste van 4 is er nog te klein voor maar mijn dochter vindt het al leuk.
Prinses: coöperatief spel
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 20 Dec 2015 20:09

Re: Spellentip-topic.

Oh en Spookslot ligt hier klaar voor onder de kerstboom. Dat is jeugdsentiment, geweldig spel vond ik dat vroeger. Ik ben benieuwd of het nog steeds zo leuk is.
<<

Anoniem331

Bericht 20 Dec 2015 20:21

Re: Spellentip-topic.

Halli galli laten we hier met opzet in de kast staan, gegarandeerd 2 gefrustreerde kinderen. :(
<<

Pitty

Bericht 20 Dec 2015 20:44

Re: Spellentip-topic.

Spookslot bestaat dat nog???

Rummicub is hier ook wel een hit, de original.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 20 Dec 2015 21:25

Re: Spellentip-topic.

Ja Spookslot heeft een remake gehad denk ik. Bij intertoys verkopen ze 'm (online uitverkocht maar mijn moeder heeft 'm nog ergens in de winkel kunnen halen).
http://www.intertoys.nl/spellen/spel-fa ... reId=10153
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Dec 2015 22:39

Re: Spellentip-topic.

Ik heb geen tips, maar wel een vraag: bij welke leeftijd van je kind ga je echt hardcore je best doen om te winnen? Ik hou nu nog wel veel rekening met m'n zoon van 3, maar er zal toch een moment komen dat ik dat minder ga doen. Maar wanneer, vraag ik me af :)
#teammaple🍁
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 20 Dec 2015 22:45

Re: Spellentip-topic.

Bij mijn dochter doe ik echt mijn best om te winnen, bij mijn zoon doe ik nog niet heel hard mijn best maar ik laat hem ook niet zomaar winnen.
<<

Anoniem 146

Bericht 21 Dec 2015 11:33

Re: Spellentip-topic.

Ik vond vroeger Doolhof ook heel erg leuk.

Uit de oude doos: Levensweg, Waanzinnig winkelen (Wel echt een meidenspel). En droomtelefoon. Haha, oh oh oh. Mijn ouders hebben de spellen nog. Stiekem zou ik het best nog eens willen spelen. :clown:
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 21 Dec 2015 17:02

Re: Spellentip-topic.

Wij hadden spookslot nog liggen van vroegah, laatst weer gespeeld, onze oudste vond het wel leuk.
Stef stuntpiloot vind de oudste wel leuk.
Vroeger veel ezeltje strekje gespeeld, is die er nog?
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem275

Bericht 21 Dec 2015 22:25

Re: Spellentip-topic.

de oudste (4.5) is fan van Uno en speelt ook graag kwartet.
over het algemeen laat ik hem ook niet zomaar winnen, soms pak ik wel een kaart terwijl ik eigenlijk gewoon kan, omdat het anders zo snel afgelopen is of zo..
we hebben ook wel rummicub junior, maar de volgorde van de cijfers vindt hij nog lastig.

voor de jongste (2.5) is mijn eerste boomgaard erg leuk.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 24 Dec 2015 10:36

Re: Spellentip-topic.

Uno: Groot succes. We hebben de kinderserie, maar weet zeker dat T. net zo goed de volwassenserie zou kunnen spelen.

Muizenval (oude serie): Hier wordt altijd om gezeurd of we het spel gaan doen en valt erg goed in de smaak.

Doolhof Junior.

Kip ik heb je.

Bingo met bingomolen (goed voor de getallen kennis). Hierdoor kon T. al op zijn vierde jaar tot 100 tellen.

Make n Break: Het spel spelen we nog niet. Maar T bouwt met de blokjes en kaartjes alle bouwtekeningen na. Kan er uren zoet mee zijn. Nemen we altijd mee als we ergens moeten wachten. De uitdaging is ondertussen wel weg, dus als ik een keer tegen make n break extreme aan loop dan neem ik hem mee.

Plops kabouterbos. Echt een tip.Je moet de weg aanleggen naar je kabouterhuisje. Vraagt om inzicht en moeten goed nadenken en vooruit denken.

Plops wortelspel. Lekker simpel en snel spel. Leuk voor alle leeftijden!

Wie is het.

Peppa's dolle draaispel. Memory met een leuke twist.

Onder de kerstboom ligt nu:
-woordzoeker junior
- Pinguin paniek
- het zakgeldspel
- time shock race tegen de klok.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 27 Dec 2015 23:06

Re: Spellentip-topic.

Hier vinden ze het Poepspel, Uno, Betoverde doolhof oa erg leuk.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 27 Dec 2015 23:15

Re: Spellentip-topic.

Toren van Pisa
Knibbel knabbel knuisje
Het glazen muiltjes spel


Bovenste twee speelt zoon ook al mee.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem205

Bericht 28 Dec 2015 00:30

Re: Spellentip-topic.

Ik ben fan van SET. Een spel waarbij je combinaties moet zoeken. Toen mijn neefje 5 was, speelde hij al mee.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Dec 2015 13:06

Re: Spellentip-topic.

Wij hadden het knappe koppen spel onder de boom liggen en dat spelen we sindsdien dagelijks. Het is echt wel heel uitdagend vind ik, R moet met de reken sommen heel hard nadenken. Toch vraagt hij er steeds weer om.
R. 2013
D. 2016
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 14 Mrt 2016 22:18

Re: Spellentip-topic.

Heeft iemand hier ook Smartgames? En nog tips welke leuk zijn voor een kind van 7 jaar en/of bijna 5 jaar?
<<

Anoniem185

Bericht 14 Mrt 2016 23:25

Re: Spellentip-topic.

Oreo schreef:Ik ben fan van SET. Een spel waarbij je combinaties moet zoeken. Toen mijn neefje 5 was, speelde hij al mee.

Dat vind ik echt heel knap. Ik vind set kei moeilijk. Speel het met mijn vrijwilligerswerk groep vaak.
<<

Anoniem272

Bericht 15 Mrt 2016 00:16

Re: Spellentip-topic.

Liadan schreef:Heeft iemand hier ook Smartgames? En nog tips welke leuk zijn voor een kind van 7 jaar en/of bijna 5 jaar?

Temple Trap is leuk en IQ link :) Rush Hour en IQ Puzzler heeft T. ook heel veel gespeeld, maar die ken je vast al?

Wij spelen nu veel:
- De vergeten stad
- Andor
- Avonturenland
- Exploding kittens
- Carcasonne

De bovenste twee zijn coöperatieve spellen, dus dan speel je samen 'tegen het spel'. Het zijn allemaal wel spellen voor wat oudere kinderen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Mrt 2016 00:23

Re: Spellentip-topic.

ik heb mijn achternichtje pinguïn parade gegeven, ze vind het nog wel een beetje moeilijk zeker de diagonaal maar wel leuk.
2015 💙
<<

Anoniem272

Bericht 15 Mrt 2016 00:35

Re: Spellentip-topic.

Qua smart games is deze ook leuk Liadan!

Afbeelding
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 15 Mrt 2016 20:46

Re: Spellentip-topic.

Bedankt voor de tips Filoria! Ik ken ze nog niet dus ga ze even opzoeken:-)
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron