Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips nodig over zindelijk worden

<<

orchidee

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:15

Bericht 19 Dec 2015 18:25

Tips nodig over zindelijk worden

Mijn dochter van bijna 4 is nog helemaal niet zindelijk van ontlasting.
Wat betreft urine blijft ze meestal wel droog, maar gaat alleen naar toilet als ik het zeg ( om de 2 a 3 uur).
Zelf geeft ze nooit aan wanneer ze moet plassen/poepen. Ik heb een aantal keren geprobeerd of ze zelf aan ging geven dat ze moet plassen, maar dan zit er al een plasje in de onderbroek na 2 a 3 uur.
Sinds ze 'zindelijk' is van urine (ruim een half jaar) draagt ze geen luiers meer, ze poept gewoon in de onderbroek.
Wie heeft tips en/of ervaringsverhalen hoe we haar zindelijk kunnen krijgen? Ook ivm naar school gaan binnenkort.
<<

Anoniem148

Bericht 19 Dec 2015 18:48

Re: Tips nodig over zindelijk worden

Is er niets mis? Even langs de dokter?
<<

orchidee

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:15

Bericht 19 Dec 2015 19:06

Re: Tips nodig over zindelijk worden

Ik zal het met arts van het consultatie bureau bespreken, moeten we binnenkort heen.
Ik denk niet dat het iets medisch is, maar eerder gemakzucht/ druk met andere dingen. Ze heeft er echt geen interesse voor.
<<

Anoniem255

Bericht 19 Dec 2015 20:37

Re: Tips nodig over zindelijk worden

Een beloningsbord?
<<

Anoniem236

Bericht 19 Dec 2015 21:19

Re: Tips nodig over zindelijk worden

Ik zou ook iets doen met belonen.

En hoe reageren jullie als ze in haar broek poept?
<<

orchidee

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:15

Bericht 20 Dec 2015 08:58

Re: Tips nodig over zindelijk worden

Belonen heeft met plassen ook goed gewerkt, gaan we weer doen.
Als ze in de broek heeft gepoept, zeggen we heel duidelijk dat ze op de wc moet poepen en niet in de broek, dan maken we het schoon.
Als ze in de broek heeft geplast, moet ze zelf de vieze kleding uitdoen en in de wasmachine doen, dan helpen we haar met aankleden.
<<

orchidee

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:15

Bericht 20 Dec 2015 09:17

Re: Tips nodig over zindelijk worden

Lejow: heb jij nog tips, ook ivm school. Komt het vaker voor?

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers