Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vakantieterugblik 2015

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 19 Dec 2015 17:38

Vakantieterugblik 2015

Het jaar 2015 is bijna ten einde. Mooi moment om terug te blikken naar het afgelopen reisjaar.
Wat heb jij allemaal gezien en gedaan dit jaar. En is het een aanrader, of was het een eens maar nooit meer ervaring?
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 19 Dec 2015 17:42

Re: Vakantieterugblik 2015

Ik heb een behoorlijk goed reisjaar achter de rug!

Maart: in mijn eentje naar Sevilla geweest voor een paar dagen. Hele leuke en gezellige stad. Zeker een aanrader.
Juni: paar dagen met mijn vriend naar Krakau. Hele leuke stad, heeft me absoluut verrast!
Juli/augustus: 2,5 week naar de Oostkust Amerika. We zijn naar oa NY, Boston, Niagara Falls en Washington geweest. Echt een hele leuke vakantie gehad. Zeker weten een aanrader.
Oktober: weekje naar Barcelona. Was er al eerder geweest. Ditmaal er vooral geweest om lekker te relaxen. Maar Barcelona blijft altijd een leuke stad om naar toe te gaan.
Oktober: Nachtje naar Keulen. We gingen er heen voor een concert. Leuke stad om eventueel een weekendje naar toe te gaan. Langer dan dat zou ik niet aanraden.

Daarnaast nog drie keer een weekendje weg geweest in eigen land. Tweemaal in Drenthe en eenmaal in de buurt bij Alkmaar. Ook altijd gezellig om er even tussenuit te gaan.
Laatst gewijzigd door Winegum op 19 Dec 2015 18:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 19 Dec 2015 17:59

Re: Vakantieterugblik 2015

Wij zijn afgelopen zomer 2 weken in Toscane geweest, mooie streek! Zeker een aanrader, maar bedenk vooraf wat je wilt zien/doen voor de kant van Toscane die je pakt.

Verder zijn we 3 keer een midweek/weekend naar Zeeland geweest, eenmaal naar Wemeldinge, dat was prima. Eenmaal in Renesse, ook goed. Eenmaal in Scharendijke, dat huisje viel een beetje tegen.
Edit: 3x Zeeland omdat we dan gaan duiken in de Grevelingen/Oosterschelde

Winegum, ben benieuwd waar je geweest bent rond Alkmaar, ik woon daar in de buurt!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 19 Dec 2015 18:03

Re: Vakantieterugblik 2015

We overnachtten in Heiloo, in het Fletcher hotel daar. Helaas werd ik precies dat weekend ziek. Dus we hebben er vooral een rustig bedweekend van gemaakt! Ook wel lekker moet ik zeggen.
Zijn op zaterdags wel naar Alkmaar geweest. Leuke stad!

Toscane is zeker mooi! Ben daar een jaar of 7 geleden ook geweest. Met de auto een rondrit gemaakt. Erg mooi!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Dec 2015 18:15

Re: Vakantieterugblik 2015

In februari ben ik op wintersport geweest in Westendorf,
met hemelvaart met de motor naar het Zwarte Woud geweest.
In de zomer 2 weken met de motor naar Frankrijk geweest.
Begin September met de motor een weekend Luxemburg
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 19 Dec 2015 18:23

Re: Vakantieterugblik 2015

In april zijn mijn vriend en ik met een groep andere voetbalfans naar een wedstrijd in Watford (Londen) geweest. Een aantal ex-spelers van de ploeg waar we in BE voor supporteren spelen/speelden bij de twee clubs die tegen elkaar moesten. Watford is leuk maar hadden niet mega veel tijd om de stad te verkennen.

In mei zijn mijn vriend en ik naar Krakau geweest met een uitstap naar Auschwitz. Het bezoek aan Auschwitz was enorm heftig maar ik vind wel dat iedereen het zou moeten bezoeken. Boeken/films etc. geven je een beeld van de vreselijke en gruwelijke oorlog maar een bezoek aan Auschwitz is toch anders, nog veel pijnlijker en heftiger...
Krakau is een fantastische en bruisende stad! Veel te doen en te ontdekken. De markt is echt super gezellig!

In september ben ik met mijn vriend en zijn familie naar Kalkar geweest, naar Kalkar Wunderland en kennissen die er in de buurt wonen. Was erg leuk! Op de terugweg zijn we naar Gogh geweest ook, mooie stad!

In november ben ik met mijn beste vriendin naar Den Bosch geweest, super leuke en gezellige stad!

In december zijn mijn vriend, zijn moeder, een gezamenlijke vriendin en ik naar Riga geweest. Hele leuke stad, prachtige gebouwen en ook genoeg te doen en te bezichtigen. We zijn naar kerstmarktjes geweest maar daar moet je niet voor naar Riga gaan, groot zijn ze namelijk niet.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem170

Bericht 19 Dec 2015 19:16

Re: Vakantieterugblik 2015

In april 10 dagen naar Curaçao geweest. Heerlijk gerelaxed, mooi weer maar 10 dagen was te lang.
In augustus nog 2 weken naar Frankrijk geweest naar vakantiehuis van mijn ouders, altijd lekker daar :)
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 19 Dec 2015 21:37

Re: Vakantieterugblik 2015

Even denken.

In januari zijn wij een lang weekend naar Landal de Lommerbergen geweest. Was erg leuk, vooral de Plaza en het zwembad.

In juli zijn we een lang weekend naar Center Parcs de Huttenheugte geweest. Wederom erg genoten, leuk park.

In augustus zijn we 2 weken naar Frankrijk geweest
Eerst 3 dagen naar Normandië waar we de D-Day route gereden hebben, erg indrukwekkend. Daarna doorgereden naar de Dordogne waar we 12 dagen op camping Le Grand Dague geweest zijn. Was echt een geweldige vakantie, wat hebben we het daar naar onze zin gehad. Heb soms nog steeds heimwee!

En een week terug zijn man en ik met z'n 2en een weekend naar Egmond aan Zee geweest. Mooie omgeving, Alkmaar vond ik een super leuke stad! Zijn ook naar Amsterdam geweest en aan die stad heb ik toch wel mijn hart een beetje verloren, wat een geweldog mooie stad is dat!

Best veel eigenlijk wat we gedaan hebben!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem185

Bericht 19 Dec 2015 22:44

Re: Vakantieterugblik 2015

Ik ben dit gehele jaar niet op vakantie geweest.

Correctie. Ik ben naar Centerparcs geweest een midweek in februari.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 19 Dec 2015 23:09

Re: Vakantieterugblik 2015

Wij zijn in juni 2.5 week naar zuid frankrijk geweest. Het was op zich een heerlijke vakantie, alleen zat ik zelf niet zo lekker in mijn vel waardoor ik niet echt kon genieten. Gelukkig hebben de kinderen wel echt volop genoten :)
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Dec 2015 23:31

Re: Vakantieterugblik 2015

Ojeej ik weet het al niet meer. Maar volgens mij was het februari toen zijn wel een weekend naar Borger geweest.

In mei 2 weken naar Italië.

In augustus een weekend naar lemmer

Eerste week december een midweek naar Vlierden
2014 2016
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 20 Dec 2015 10:01

Re: Vakantieterugblik 2015

Wij zijn in mei met ons tweetjes een week naar Tenerife geweest.
In juli zijn we met mijn zus, haar man en onze kinderen een week naar Winterberg in Duitsland geweest.
2012 & 2016
<<

Anoniem331

Bericht 20 Dec 2015 10:37

Re: Vakantieterugblik 2015

Ik ben afgelopen jaar voor het eerst met het vliegtuig geweest, voor het eerst naar het buitenland geweest, en voor het eerst zonder kinderen weggeweest. Alle drie is me goed bevallen zo in 1 reis.
Ik ben in oktober 8 dagen naar Kreta geweest met mijn broer. Heerlijk weer, rond de 30 graden. Veel geluierd, maar ook 1 dag de bergen in geweest en we zijn een dag naar Spinelonga geweest, al viel dat laatste me wat tegen.
Alle dagen gesnorkeld, ik had nooit verwacht dat ik daar zo rustig en ontspannen van zou worden, heb er van genoten!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 20 Dec 2015 10:55

Re: Vakantieterugblik 2015

Wij zijn in januari een weekend naar Winterberg geweest met vrienden. Was erg leuk, volgende keer ga ik toch weer proberen te skiën. Maar met 1 van die vrienden hoef ik niet weer op vakantie.

In juni zijn we 2 weken naar Kos geweest, erg genoten.

Verder zijn we nog de nodige dagen met iig 1 overnachting weg geweest naar o.a. Düsseldorf, Etten-Leur, Rotterdam.
Laatst gewijzigd door Burn op 20 Dec 2015 12:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 20 Dec 2015 11:09

Re: Vakantieterugblik 2015

Wij hadden dit jaar niet echt een spectaculair reisjaar.

In februari zijn we een paar dagen met de trein naar Berlijn geweest. Daar waren we al drie keer eerder geweest, maar het was wel weer heel leuk.
In mei zijn we vier dagen naar Denemarken geweest, lekker uitrusten en bijkomen van een minder leuke periode.
In de zomer zijn we alleen maar zes dagen naar Noord-Tsjechie geweest. We moesten in de vakantie verhuizen en langer weg lukte niet. Het was op zich heerlijk, en vooral fijn dat we er nog even uit konden, maar voor ons doen behoorlijk saai haha.
In september zijn we nog een nachtje naar Haastrecht geweest, we hadden een bruiloft en hebben er gelijk een overnachting aan vast geplakt en twee leuke dagen van gemaakt.
In oktober zijn we acht dagen naar Israel geweest. Helemaal fantastisch was dat, een hele mooie reis en heel bijzonder ook. Veel gezien en gedaan ook. Dat maakte het wel een beetje goed dat we in de zomer niet echt op vakantie konden.

Ik zie dat sommige mensen ook dagjes weg gaan noemen, maar dat is toch niet echt vakantie? Als ik daar aan moet beginnen dan ben ik morgen nog niet klaar.
<<

Anoniem152

Bericht 20 Dec 2015 11:13

Re: Vakantieterugblik 2015

- Mei/juni: twee weken Dalyan (Turkije). Naast relaxen ook nog tripjes ondernomen. Hoewel ik geen fan van Turkije als vakantieland ben, was Dalyan erg leuk: totaal niet toeristisch.
- Augustus: een week Frankrijk met mijn vader, broertje, schoonzusje en kleine nichtje. Een geweldige week, maar ook raar, omdat we als het ware de wens van mijn moeder (nog een keer met zijn allen op vakantie) uitvoerden en zij er zelf niet meer bij kon zijn.
- September/oktober: twee weken rondreizen op Sri Lanka. Een hoop indrukken opgedaan en een hoop mooie tempels en Boeddha's gezien. Daarna nog vier dagen strand om bij te komen.
Oktober/november: twee weken rondreizen door Mexico, Guatemala en Belize. Een hoop gezien en gedaan in korte tijd. Indrukwekkende Mayatempels.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 20 Dec 2015 11:33

Re: Vakantieterugblik 2015

Mizz_S schreef:Ik zie dat sommige mensen ook dagjes weg gaan noemen, maar dat is toch niet echt vakantie? Als ik daar aan moet beginnen dan ben ik morgen nog niet klaar.


Als je mij bedoelt, als ik het heb over de nodige dagen weg, bedoel ik iig met een overnachting erbij.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 20 Dec 2015 11:39

Re: Vakantieterugblik 2015

Rizzoli schreef:
Mizz_S schreef:Ik zie dat sommige mensen ook dagjes weg gaan noemen, maar dat is toch niet echt vakantie? Als ik daar aan moet beginnen dan ben ik morgen nog niet klaar.


Als je mij bedoelt, als ik het heb over de nodige dagen weg, bedoel ik iig met een overnachting erbij.


Ja, ik zag het bij jou, ik weet niet meer of ik het nog bij anderen had gezien. Maar in dit soort topics worden dagjes weg wel vaker tot vakantie gerekend, en hoewel dat natuurlijk leuk is, is het niet op vakantie gaan. Wij gaan bijna elk weekend wel een dagje weg bijvoorbeeld.
Maar dan had ik het in dit geval verkeerd begrepen in ieder geval! Sorry! :angel:
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 20 Dec 2015 12:49

Re: Vakantieterugblik 2015

Eeehhmm, weekendje Brussel met zn 2tjes, weekendje Antwerpen met vrienden en een week naar Rome met zn 2tjes. Dat was het denk ik.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 20 Dec 2015 12:59

Re: Vakantieterugblik 2015

Mizz_S schreef:
Rizzoli schreef:
Mizz_S schreef:Ik zie dat sommige mensen ook dagjes weg gaan noemen, maar dat is toch niet echt vakantie? Als ik daar aan moet beginnen dan ben ik morgen nog niet klaar.


Als je mij bedoelt, als ik het heb over de nodige dagen weg, bedoel ik iig met een overnachting erbij.


Ja, ik zag het bij jou, ik weet niet meer of ik het nog bij anderen had gezien. Maar in dit soort topics worden dagjes weg wel vaker tot vakantie gerekend, en hoewel dat natuurlijk leuk is, is het niet op vakantie gaan. Wij gaan bijna elk weekend wel een dagje weg bijvoorbeeld.
Maar dan had ik het in dit geval verkeerd begrepen in ieder geval! Sorry! :angel:

Haha geeft niet! Heb 't er even wat duidelijker neergezet! :)
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 20 Dec 2015 13:06

Re: Vakantieterugblik 2015

- Eind 2014/begin 2015 waren we op skivakantie in Gerlos. Dat was een heel leuke vakantie. Gerlos is een heel gezellige plaats en het is ons heel goed bevallen om oud en nieuw in het buitenland te vieren. Ook het skigebied was heel mooi. Het was alleen wel jammer dat het de eerste vier dagen vrij hard sneeuwde en heel koud was (soms wel -20).

- Met Pasen ben ik drie nachten met mijn man in Parijs geweest. Dat was leuk, relaxed, gezellig. We waren er allebei al eens geweest, maar het was toch leuk om de toeristische plekken als de Eiffeltoren, de Notre Dame en de Sacre coeur te zien.

- In de zomer ben ik 3,5 week met mijn man langs de westkust van de VS gereisd en hebben we een aantal nationale parken bezocht. Dat was echt de mooiste reis van mijn leven tot nu toe. De steden als San Francisco, Los Angeles en Las Vegas waren leuk, maar de natuur was echt geweldig. We hebben parken als Bryce, Zion, de Grand Canyon en de Antelope Canyon gezien. Ook de highway 1 bij de Big Sur is erg mooi. Wat een mooie natuur! Echt een reis om nooit meer te vergeten.

- In oktober ben ik met mijn schoonzus naar Krakau en Auschwitz geweest. Krakau heeft mij echt positief verrast. Wat een leuke, gezellige, mooie en nette stad is dat! Het bezoek aan Auschwitz was heel indrukwekkend. Echt iets wat iedereen gezien moet hebben in zijn/haar leven.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 20 Dec 2015 13:08

Re: Vakantieterugblik 2015

- 2 nachtjes Rotterdam ivm vrijgezellenfeest
- 2 nachtjes Etten-Leur ivm bruiloft
- 3 nachtjes Hof van Saksen voor mijn verjaardag
- 2 nachtjes 'Slapen in het bos' in zomer

Hof van Saksen en slapen in het bos zijn echt aanraders. De andere twee waren noodzakelijk maar wel leuk. Hoop volgend jaar weer een weekendje naar Hof van Saksen te kunnen, lekker relaxen in een welnessbungalow, heerlijk!
Volgend jaar ook weer wat langere vakanties gelukkig!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 20 Dec 2015 14:30

Re: Vakantieterugblik 2015

In het voorjaar naar Oman en Dubai: droomreis: Oman: interressant om te zien hoe deze landen in de laatste decennia veranderd zijn. Oman: mooie mensen, woestijn, leegte. Dubai: wow: ik ben gek van architectuur dus heb mijn ogen uit gekeken bij al die hoge gebouwen. Burj Khalifa was indrukwekkend. https://www.google.nl/search?q=oman&hl=nl&rlz=1T4ADRA_nlNL369NL370&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjc7ZiRturJAhUDXA8KHaU_AGAQ_AUICCgC&biw=1600&bih=774
https://www.google.nl/search?q=oman&hl=nl&rlz=1T4ADRA_nlNL369NL370&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjc7ZiRturJAhUDXA8KHaU_AGAQ_AUICCgC&biw=1600&bih=774#hl=nl&tbm=isch&q=dubai

In juni een weekend naar Brussel ivm herdenking 1815-2015 Slag bij Waterloo: Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Zomer 2015: eerst naar het riddertoernooi in Kaltenberg (vlak bij München)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding.

Vervolgens naar de Expo 2015 in Milaan: ook indrukwekkende architectuur, gerechten uit de hele wereld: ik voelde me 2 dagen lang een kind in de speeltuin. Genoten! https://www.google.nl/search?q=milaan+expo&hl=nl&rlz=1T4ADRA_nlNL369NL370&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwip6Jr3turJAhUGmg4KHXWeBKMQ_AUICCgC&biw=1600&bih=774

Van Milaan naar Grado om een vliegshow van de Frecce Tricole gezien: https://www.google.nl/search?q=vliegshow+frecce+tricolori&hl=nl&rlz=1T4ADRA_nlNL369NL370&biw=1600&bih=774&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjV1PWtt-rJAhWDJQ8KHfL9BHgQ_AUIBigB

Door naar Graz in Oostenrijk voor straattheater, kasteel, openluchtmuseum.grotten. 5 dagen in Wenen, een boottocht over de Donau.

En nu in december nog 2 dagen/nachtje naar Bremen
Laatst gewijzigd door rapa nui op 21 Dec 2015 20:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 20 Dec 2015 17:27

Re: Vakantieterugblik 2015

Leuk dat terugblikken :D!

Wij zijn:
februari; 1 nacht naar de Galamadammen in Koudum geweest met het gezin.
Zeker een aanrader!

juni; Duitsland, Italië en Zwitserland (16 dagen verdeeld over deze landen) met het gezin
Deze combinatie is ons goed bevallen, veel zien, niet al te lange ritten en veel variatie.

september, roompot vakantie in Epe, ik ben hier alleen een midweek met mijn zoons geweest.
Ja leuk, maar niet heel anders dan andere roompotparken (denk ik)

Mijn man is in september/oktober 2 keer naar Polen geweest. 1x voor zijn werk en 1 keer met een vriend.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Anoniem315

Bericht 20 Dec 2015 19:29

Re: Vakantieterugblik 2015

Wij zijn in juli naar Zuid-Frankrijk geweest. That's it.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron