Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat echt niet vergeten?

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 19 Dec 2015 16:41

Wat echt niet vergeten?

Behalve paspoorten en papieren en kleding, bikini's slippers, etc. Wat moet ik echt niet vergeten?

Ik ga bijna backpacken in Thailand :) ik heb nu maar iets van 7 kilo klaar liggen...daar mag nog wel wat bij ;)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

anoniem213

Bericht 19 Dec 2015 16:43

Re: Wat echt niet vergeten?

Je pinpas :nerd:.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Dec 2015 16:45

Re: Wat echt niet vergeten?

Ik zou wat norit en laxeermiddel meenemen, en wat van dat ORS.
#teammaple🍁
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 19 Dec 2015 16:50

Re: Wat echt niet vergeten?

Urban Naked schreef:Ik zou wat norit en laxeermiddel meenemen, en wat van dat ORS.


Oeps, dat heb ik nooit mee op vakantie. laatste keer bij een apotheek ter plekke gehaald.

Pinpas haat uiteraard mee, net als een creditcard. Opladers staan ook nog op het mee te nemen lijstje.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 19 Dec 2015 16:53

Re: Wat echt niet vergeten?

Geen norit nemen (dat werkt niet tegen reizigersdiarree), maar in plaats daarvan loperamide (bijvoorbeeld van het merk Imodium). En als je snel misselijk wordt in boten en bussen reistabletjes met cinnarazine bijvoorbeeld. Verder opladers van camera en telefoon niet vergeten en evt. wereldstekker.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 19 Dec 2015 16:59

Re: Wat echt niet vergeten?

Ik ben, afkloppen, eigenlijk nooit ziek in het buitenland. 1 keer wel en toen Imodium genomen, omdat ik 14 uur met een bus moest. Gevolg: twee weken niet naar de wc kunnen. Daar ter plekke een pilletje voor gehaald. Zo dat paardenmiddel werkte heel goed. Daarna deed alles het ook weer goed.

Wereldstekker! Die had ik nog niet bedacht. Wat ik me kan herinneren ook niet nodig in Thailand. Maar voor de zekerheid wel mee.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25126

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Dec 2015 17:02

Re: Wat echt niet vergeten?

Zonnebrand, paracetamol, iets te lezen, spelletje (of ga je alleen?), sjaal/omslagdoek.
❤ 7 juni 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 19 Dec 2015 17:09

Re: Wat echt niet vergeten?

Spelletje had ik nog niet aan gedacht! Ga samen met mijn lief. Rest ingepakt.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Dec 2015 18:23

Re: Wat echt niet vergeten?

Ik ga echt niet naar Azie zonder loperamide haha! Zeker op een reisdag, als je urenlang in een bus zonder wc zit. Dan zou ik echt gek worden als ik net dan diarree heb.

Misschien ook wel leuk: Zo'n klein meeneembaar boxje voor muziek (draadloos via bluetooth of met kabeltje). Niet om keihard muziek te bleren op het strand, maar soms voor op de hotelkamer of balkonnetje of ergens in een parkje beetje zachtjes aan best wel chill.

Een goed stevig waterflesje, of koop je daar constant waterflesjes?

Lonely Planet natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem170

Bericht 19 Dec 2015 18:52

Re: Wat echt niet vergeten?

Tampons. Ik verbaas me er regelmatig over dat je die in heel veel landen niet hebt of mega duur.

Powerbank (zijn nu heel goedkoop bij de Lidl)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 19 Dec 2015 21:15

Re: Wat echt niet vergeten?

@marin ik ben dus nooit ziek in andere landen. En de lokale apotheken (echte apotheken dus niet zo'n straatapotheek) zijn gewoon goed in Thailand.

Waterfles koop ik daar. Een anderhalf liter fles. Je kunt ze zelfs, in sommige plaatsen, via een apparaat later hervullen voor 5 baht ofzo (1,5cent).

Tampons heb ik inderdaad meer dan genoeg mee.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 20 Dec 2015 23:24

Re: Wat echt niet vergeten?

Folium zuur

Ik twijfel of ik toch nog even snel mijn nieuwe camera wil kopen en meenemen....of toch maar na de vakantie.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Dec 2015 23:30

Re: Wat echt niet vergeten?

Jip schreef:Folium zuur

Ik twijfel of ik toch nog even snel mijn nieuwe camera wil kopen en meenemen....of toch maar na de vakantie.


Oh ja bovenstaande is wel handig nu! Ben je niet bang zwanger te raken daar? Al hoef je waarschijnlijk geen malariatabletten te slikken.

En camera zou ik sowieso er voor kopen. Daarna heb je er toch minder aan! ;)
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 20 Dec 2015 23:56

Re: Wat echt niet vergeten?

Zo'n grote camera en een rugzak lijkt me niet handig.
Nee niet bang voor. Ook geen malaria. Zou het juist wle mooi vinden :)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Dec 2015 00:06

Re: Wat echt niet vergeten?

Ja das kwestie van prioriteiten inderdaad. Ik neem geen backpack mee om juist m'n cameratas te kunnen dragen. Maar als je niet zo fanatiek fotografeert, snap ik dat je dat niet doet.

Maar toch is het wel leuker om een goede camera mee te nemen op reis toch? Maar als je oude nog goed is, kan je die ook meenemen, scheelt toch hoop geld.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Dec 2015 10:21

Re: Wat echt niet vergeten?

Ik denk dat wij ook een ander soort reis ga maken dan jullie gaan doen. Ik zou een koffer echt niet handig vinden om mee te nemen. Ik maak wel fanatiek foto's. (Vorig jaar de intake van de fotoacademie gedaan en aangenomen. Ben er dus echt wel mee bezig ;)) mijn oude camera is stuk. Vandaar de overweging, maar ik bewaar het voor na de vakantie.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Dec 2015 10:24

Re: Wat echt niet vergeten?

Ja snap ik, wij zijn geen backpackers. Ik neem overigens geen koffer mee maar gewoon een stoffen tas. Maar hij kan niet op m'n rug omdat daar m'n cameratas zit, dus een backpack kan niet.

Maar mijn vraag is meer bedoeld van vind je het dan niet zonde om geen foto's te kunnen maken op vakantie, zeker als je oude camera kapot is? En juist als je interesse in fotografie hebt? Maar snap dat je qua geld misschien niet alles in éen keer kan doen, dus dat is natuurlijk een overweging.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Dec 2015 10:32

Re: Wat echt niet vergeten?

Dat dus. Ik heb mijn gespaarde geld aan mijn vriend gegeven. Zo kon hij een nieuwe fiets kopen die door een ongeval kapot was gegaan. (Niet dat mijn deel genoeg was...maar alle kleine beetjes helpen). Toen kwam de kat er bij met een blaasoperatie en waren de tickets duurder dan verwacht. We hebben het geld nu wel...maar dat zou dan betekenen minder dingen doen op reis, en dat is ook zonde. Moet wel zeggen dat mijn mobiel ook wel erg mooie foto's maakt. Kan natuurlijk niet tippen aan een spiegelreflex, maar voor de beeldvorming kan het wel.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Dec 2015 10:34

Re: Wat echt niet vergeten?

Ja snap ik! Je kunt ook niet alles tegelijkertijd hebben, dat is logisch. En de reis an sich is al mooi genoeg natuurlijk. Dan kan je beter wachten tot naderhand.

Verder kan ik niet echt wat bedenken wat handig is om mee te nemen. Ik zit voor mezelf ook steeds te denken, maar kan niet echt iets essentieels bedenken naast de dingen die al genoemd zijn.
Let's discover the world together.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 21 Dec 2015 10:39

Re: Wat echt niet vergeten?

Wat eerste hulp artikelen? Paracetamol, pleisters, etc.
Een e-reader.
Een dunne oprolbare slaapzak zodat je overal in een schoon bed kunt liggen ook als het een keer tegenvalt (te koop bij bijvoorbeeld xenos).
Heel veel plezier alvast!
Insta: je_ei_kwijt
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 21 Dec 2015 10:39

Re: Wat echt niet vergeten?

Wat ik trouwens altijd wel handig vind nog is een beetje touw en wat wasknijpers, zodat je bijvoorbeeld even snel wat ondergoed kan wassen zonder dat je naar een wasserette moet of door het hotel/hostel laat wassen. En schuifspeldjes neem ik ook altijd mee (als clipje om etenswaren vers te houden, om gaten in klamboes dicht te maken etc.)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Dec 2015 10:43

Re: Wat echt niet vergeten?

Ereader, Eerste hulp, lakenzak check!

Ik neem genoeg onderbroeken mee en brengen op een gegeven moment een stapeltje naar een wasserij. Dus geen touw mee.

Speldjes en tape wel.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem170

Bericht 21 Dec 2015 23:06

Re: Wat echt niet vergeten?

Heb je alles ingescand, paspoorten,pasjes etc en die naar jezelf toegemaild?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Dec 2015 23:19

Re: Wat echt niet vergeten?

Nee! Goed idee om nog even te doen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 22 Dec 2015 09:53

Re: Wat echt niet vergeten?

Doe een leuk bod en je mag mijn Canon 1000d wel overneme. Is een oudje, maar maakt prima foto's en heb je toch iets tijdens je reis! :)

Heb je overigens van die microvezel reishandoeken? Vond ik superhandig want ze nemen geen ruimte in en zijn snel droog. Verder zijn alle tps wel zo'n beetje genoemd denk ik. Veel plezier alvast!

Jip schreef:Dat dus. Ik heb mijn gespaarde geld aan mijn vriend gegeven. Zo kon hij een nieuwe fiets kopen die door een ongeval kapot was gegaan. (Niet dat mijn deel genoeg was...maar alle kleine beetjes helpen). Toen kwam de kat er bij met een blaasoperatie en waren de tickets duurder dan verwacht. We hebben het geld nu wel...maar dat zou dan betekenen minder dingen doen op reis, en dat is ook zonde. Moet wel zeggen dat mijn mobiel ook wel erg mooie foto's maakt. Kan natuurlijk niet tippen aan een spiegelreflex, maar voor de beeldvorming kan het wel.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers