Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer wist jij?

<<

Nyx

Bericht 01 Okt 2013 23:01

Wanneer wist jij?

Wanneer wist jij dat je een kinderwens had?

Al vanaf mijn 17e roep ik dat ik geen kinderen wil. Nu sta ik daar niet helemaal meer achter. Ergens zou ik het prachtig vinden om een gezin te starten, maar tegelijkertijd wil ik nog steeds geen kinderen. Mijn biologische klok begint te tikken en ooit komt er een moment dat ik geen keuze meer heb en kinderloos door het leven moet. Dat vind ik eng. Maar hoe kom ik er ooit achter wat ik echt wil?

Om een hele domme vergelijking te geven; Een kat neem je niet zonder te weten dat je er jaren in moet investeren, een kind heb je een leven lang.... Hoe maak ik toch ooit de juiste keuze zonder achteraf spijt te krijgen?

Ik weet niet precies waar ik dit onderwerp moet plaatsten. Als de burgemeesters een betere plaats weten, be my guest.
<<

Anoniem 82

Bericht 01 Okt 2013 23:05

Re: Wanneer wist jij?

Dat lijkt me een hele lastige!

Ik kan niet eens meer herinneren wanneer ik al wist kinderen te willen. Op heel jonge leeftijd in elk geval al. Al besef je dan nog niet goed wat het allemaal inhoudt, maar het gevoel moeder te willen was er al. En dat is gebleven en alleen maar sterker geworden.

Lijkt me erg lastig als je twijfelt! Ik zou normaal zeggen, bij twijfel niet doen. Maar bij zoiets belangrijks hou je misschien altijd wel enige twijfel.. Misschien helpt het een beetje om een 'simpel' lijstje met voors en tegens te maken en het zo een beetje op een rijtje te zetten?
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 01 Okt 2013 23:12

Re: Wanneer wist jij?

Voor mij is het nooit een optie geweest om kinderloos door het leven te gaan. Moeder natuur heeft bepaald wanneer de tijd rijp was (ik was aan de pil toen ik zwanger van Ruben raakte). Dus ik kan je hiermee niet goed helpen.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 01 Okt 2013 23:17

Re: Wanneer wist jij?

Ik heb geen kinderwens, dus ook ik kan je daar niet mee helpen. Wat voor mij altijd een bevestiging is, is dat ik het best leuk vind om met kinderen te spelen en als ze een weekendje komen logeren vind ik het ook hartstikke leuk. Als je daarna weer naar huis gaan ben ik ook hartstikke blij dat ze weer weg zijn. Ik zie mezelf echt niet als ouder en ik zou dat niet 24/7 willen doen. Ik zou denk ik ook heel ongeschikt zijn. Ik vind de verantwoordelijkheid te groot.
<<

Nyx

Bericht 01 Okt 2013 23:19

Re: Wanneer wist jij?

Steep, dat is ook eigenlijk een reden waarom ik denk dat ik hem verkeerd heb geplaatst. *mistschaamtesmiley

Het is voor mij altijd heel duidelijk geweest dat ik geen kinderen wilde. Kinderen trokken naar mij toe, maar ik wist niet hoe snel ik ze naar mijn broertje (overduidelijke vader) moest brengen. De laatste tijd is het alleen zo dat ikzelf steeds meer naar kinderen trek. En dan elke leeftijd die ik vroeger eng vond. Even gezellig lachen naar een baby, gezellig brabbelen met een peuter, gezellig babbelen met een kleuter, geintjes maken met een beginnende puber etc. En dan denk ik opeens aan mijn vader die nooit kinderen had gewild als mijn moeder niet zijn ware liefde was geweest en hoe mijn vader nu onvoorwaardelijk van mij houdt (en ik van hem). Wil ik dat allemaal wel missen in mijn leven? Kinderen van anderen zijn leuk, maar zou het niet leuker zijn als ik mijn eigen spruit zie worden wat hij/zij kan zijn? Vind het moeilijk, want spijt krijgen van zwanger worden/bevallen is natuurlijk geen optie.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 01 Okt 2013 23:21

Re: Wanneer wist jij?

Het is bij mij nooit opgekomen dat ik geen moeder wilde worden. Al van kleins af aan was het mijn standaard antwoord op de vraag 'wat wil je worden?'. Het is straks alleen nog even kijken of het echt zo leuk is als ik hoop :wink:
Ik kan me voorstellen wanneer dit gevoel niet zo sterk aanwezig is, je twijfels heel groot kunnen zijn. Het is inderdaad een grote verantwoording die je aangaat, lastig Nyx!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem7

Bericht 01 Okt 2013 23:32

Re: Wanneer wist jij?

Ik weet al vanaf m'n puberteit dat ik moeder wil worden. Ik hoop dat het ons gegund is, want ik word volgende maand 32 en ook hier voelt het alsof de klok tikt en de tijd voorbij raast. En dat vind ik steeds moeilijker te accepteren, dat de kans op risicovolle zwangerschappen of ongewenst kinderloos blijven steeds dichterbij komt.
<<

Nyx

Bericht 01 Okt 2013 23:41

Re: Wanneer wist jij?

Maple, het is je van harte gegund! Echt! Misschien een brutale vraag, maar hebben jullie een planning?

En de tijd raast? Ik vraag me nog steeds af waar de afgelopen vijf jaar zijn gebleven. De tijd is nog nooit zo snel gegaan als de afgelopen vijf jaar en ik heb het gevoel nog veel tijd te goed te hebben (van die vijf jaar).
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 01 Okt 2013 23:43

Re: Wanneer wist jij?

Ik weet al zolang ik me kan herinneren dat ik graag moeder wilde worden. In vriendenboekjes schreef ik vroeger altijd bij de vraag 'Wat wil je later worden?' moeder op. Dus mijn wens is altijd aanwezig geweest. Ik ben alleen onverwachts iets eerder moeder geworden dan dat ik had gedacht :wink:
<<

Nyx

Bericht 01 Okt 2013 23:47

Re: Wanneer wist jij?

Haha, dat van het vriendinnenboekje herken ik. Al mijn klasgenootjes schreven daar op dat ze moeder wilden worden en zijn nu ook allemaal moeder. Ik schreef politieagent. Moeder leek me niet zo'n leuke 'wat wil je later worden'.
<<

Anoniem7

Bericht 01 Okt 2013 23:48

Re: Wanneer wist jij?

De komende maanden is alles zo onzeker dat er gewoonweg niets te plannen valt. Misschien dat we begin volgend jaar meer inzicht hebben. Maar voorlopig heeft vriend net een nieuwe baan, bij mij gaat er misschien nog gereorganiseerd worden, nog wat andere dingen die ook meespelen, natuurlijk...
<<

Nyx

Bericht 01 Okt 2013 23:54

Re: Wanneer wist jij?

Maple schreef:De komende maanden is alles zo onzeker dat er gewoonweg niets te plannen valt. Misschien dat we begin volgend jaar meer inzicht hebben. Maar voorlopig heeft vriend net een nieuwe baan, bij mij gaat er misschien nog gereorganiseerd worden, nog wat andere dingen die ook meespelen, natuurlijk...


Heb er een hap en een snap van meegekregen en ondanks alles hoop ik dat jullie alleen maar positieve jaren tegemoet gaan.

Ik moet nog eerst een vriend vinden. Mijn wel/niet kinderwens weegt trouwens inmiddels ook mee bij een partnerkeuze want een man die op deze leeftijd nog steeds zegt geen kinderen te willen valt af, een man die zegt het absoluut te willen gaat on hold. En dan vraag ik me weer af of mijn wel/niet kinderwens wel mag meewegen bij een partnerkeuze. Lastig zeg, had vroeger nooit gehoopt dat ik op deze leeftijd nog met deze vragen zou komen te zitten... Dacht dat het nu allemaal wel klaar en beklonken zou zijn.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 02 Okt 2013 00:00

Re: Wanneer wist jij?

Ik wilde altijd al kinderen, een stuk of 3. Alleen niet zo snel. Dat riep ik nog in maart 2011 toen mijn halfzusje geboren werd: "Nu nog niet." 2 maanden later was ik zwanger :') En het aantal is nu toch gereduceerd tot 2.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem 48

Bericht 02 Okt 2013 01:02

Re: Wanneer wist jij?

Ik wist het ook van kleins af aan. Toen vorig jaar mijn nichtje zwanger bleek had ik ook wel zoiets van ik wil ook. Gelukkig toen niets mee gedaan. Afgelopen zondag zag ik dat kleine druppie weer en had echt zoiets van help ik wil een baby. Voorlopig eerst nog veel te doen maar ben nu heel blij met mijn spiraal dan maak ik iig geen onverwachtse beslissingen.
<<

Anoniem30

Bericht 02 Okt 2013 06:30

Re: Wanneer wist jij?

Ik roep het al mijn hele leven, en die wens is ook enorm groot, maar hier nog even geduld hebben, helaas
<<

Patsy

Bericht 02 Okt 2013 08:05

Re: Wanneer wist jij?

Ik heb ook altijd gezegd dat ik geen kinderen wilde. Ook toen ik mijn man leerde kennen wilde ik dit niet. Na een paar jaar samen met hem begon ik me steeds vaker af te vragen hoe het zou zijn met een kindje en begon het te kriebelen. Toen ik er zeker van was dat het geen bevlieging was, en mijn man ook zeker wist dat hij een kind zou willen zijn we ervoor gegaan. Dit alles maakt ook dat ik geen super jonge moeder wordt, ik ben 32 en nu zwanger van de eerste.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 02 Okt 2013 08:35

Re: Wanneer wist jij?

Katrien schreef:Ik heb ook altijd gezegd dat ik geen kinderen wilde. Ook toen ik mijn man leerde kennen wilde ik dit niet. Na een paar jaar samen met hem begon ik me steeds vaker af te vragen hoe het zou zijn met een kindje en begon het te kriebelen. Toen ik er zeker van was dat het geen bevlieging was, en mijn man ook zeker wist dat hij een kind zou willen zijn we ervoor gegaan. Dit alles maakt ook dat ik geen super jonge moeder wordt, ik ben 32 en nu zwanger van de eerste.


Hier precies zo, alleen ik was dan wel wat jonger.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 02 Okt 2013 08:43

Re: Wanneer wist jij?

Ik wist het ook altijd al. Hoewel ik vroeger liever met mijn speelgoed paardjes speelde dan met poppen, wist ik wel dat ik moeder zou worden.
Op mijn 16e ben ik 'jaloers' geweest op tienermoeders, toen kwam het gezonde verstand en nu, in een stabiele relatie met eigen huisje, zijn we ervoor gegaan.
Soms voelt het alsof ik heel lang heb moeten wachten, maar nu ik ook daadwerkelijk in verwachting ben, vind ik dat de tijd nu echt rijp is.
<<

Anoniem8

Bericht 02 Okt 2013 09:15

Re: Wanneer wist jij?

Ik wist wel dat ik ooit kinderen zou willen maar pas als ik wat ouder zou zijn. Totdat ik op mijn 22e zwanger bleek te zijn. Mijn toen nog vriend en ik waren nog geen halfjaar samen, we studeerden allebei en woonden in verschillende steden. Maae zodra ik wist dat ik zwanget was, voelde ik me 'moeder' en wisten we allebei dat we het heel graag wilden.

Twee maanden later kreeg ik een miskraam en stortte dat beeld waar we net aan gewend waren weer in. Maar we waren er inmiddels zo vol van dat we er direct daarna voor zijn gegaan. En een maand later was ik zwanger van ons meisje dat nu al weer vijf jaar is.

Van alle rollen die ik in mijn leven heb gehad (student, werkneemster, vriendin etc) is de rol van moeder degene die me het makkelijkst af gaat. De liefde die je krijgt van en voelt voor je kinderen vind ik zo mooi en ontroerend. Natuurlijk is het soms zwaar maar er zijn altijd van die momenten, blikken of woorden die het moederschap allemaal waard maken. Ik zou er zo nog twee bij willen (mijn man helaas niet).
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 02 Okt 2013 09:28

Re: Wanneer wist jij?

Held op Sokken schreef:Van alle rollen die ik in mijn leven heb gehad (student, werkneemster, vriendin etc) is de rol van moeder degene die me het makkelijkst af gaat. De liefde die je krijgt van en voelt voor je kinderen vind ik zo mooi en ontroerend. Natuurlijk is het soms zwaar maar er zijn altijd van die momenten, blikken of woorden die het moederschap allemaal waard maken.


Wat mooi gezegd, HoS!

Ik had vroeger niet heel sterk het idee dat ik later kinderen wilde. Ik had wel poppen, maar speelde liever met lego.
Toen ik 18 was kreeg ik een relatie en met hem zag ik mezelf wel oud worden en kinderen krijgen, maar het gevoel was niet concreet en kwam met vlagen.
Pas toen ik mijn huidige vriend leerde kennen wist ik; dit wordt de man van m'n leven. Met hem wil ik kindjes! Toen kriebelde alles wat kriebelen kon. Alleen wilde hij absoluut niet voor z'n 30e vader worden. Ik heb uiteindelijk 3 jaar moeten wachten. Op z'n 30e verjaardag zei die tegen mij dat hij ook een cadeautje voor mij had: ik mocht stoppen met de pil :) Inmiddels ben ik zwanger van ons eerste kindje.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Okt 2013 10:07

Re: Wanneer wist jij?

Ik riep het ook al toen ik jong was. Toen ik verkering kreeg zou ik het ook niet erg gevonden hebben om tienermoeder te worden. Maar tot nu toe geen kinderen
Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 02 Okt 2013 11:20

Re: Wanneer wist jij?

Ik heb altijd geroepen dat ik wel kinderen wilde, maar mijn antwoord is jarenlang geweest "ja, ooit". Kinderen op dat moment zag ik niet zitten. Mijn man en ik woonden al 5 jaar samen, kochten samen een huis en daar woonden we al een jaartje toen er een soort rust over me heen kwam en dacht- ja, nu is het moment. Ik weet niet wat dat was, het was gewoon een over-all gevoel. Een gevoel van rust en een "dit is goed" gevoel...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 02 Okt 2013 11:43

Re: Wanneer wist jij?

Ik wist al heel jong dat ik kinderen wilde. Ik riep ook altijd dat ik jong mama zou willen worden.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 02 Okt 2013 12:22

Re: Wanneer wist jij?

Als kind was ik een echte poppenmoeder, en kleedde op een gegeven moment zelfs de kat aan! :razz: Na een aantal mislukte relaties heb ik het idee van moeder worden aan de kant geschoven, en tevens de mannen afgezworen want daar was ik wel even goed klaar mee.

Ik bleek nog wel ingeschreven te staan op een relatie site, en zo leerde ik mijn huidige man kennen, nu zo'n 3.5jaar geleden. We zijn uit geweest en ik vond hem wel leuk om de zomer mee door te brengen... Al snel werden we smoorverliefd en binnen een half jaar woonden we samen. Ik wist dat hij heel graag vader wilde worden, en inmiddels kwamen mijn moedergevoelens langzaam weer te voorschijn.

Inmiddels is ons meisje alweer 9 maanden oud, en ik had het moederschap voor geen goud willen missen! Ze is het mooiste cadeautje wat ik ooit heb gekregen!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 02 Okt 2013 14:26

Re: Wanneer wist jij?

Ik heb daar nooit echt over na gedacht. Wel dat ik en mijn man en ik graag kindjes wouden maar nier wanneer ect.
Ik was na ons trouwen al snel zwanger van de oudste, dat kwam als een verrassing maar ik ruil haar nooit meer in!
Ondertussen is nummer 2 ook een feit en wij willen ook graag een derde en evt een vierde.
november 2010-januari 2013-november 2014
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron