Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragenlijstje

<<

Anoniem140

Bericht 17 Dec 2015 08:19

Vragenlijstje

Omdat ik niet weet wat normaal is na mijn 8 jarige single bestaan hier wat vraagjes voor de meiden die niet samen wonen met hun vriend.

- Hoe vaak zie je elkaar doordeweek, en in het weekend?
- Hoe vaak heb je contact? Dagelijks, zo ja hoe vaak per dag? Wens je elkaar elke dag goedemorgen en app/bel je als je gaat slapen?
- Als je iets wil doen met vrienden op een dag dat je je vriend ook zou kunnen zien, overleg je dit dan?
- Plannen jullie veel vooruit , wanneer hoe en waar jullie elkaar zien?

Misschien komt er nog een aanvulling op de vragen :)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Dec 2015 08:40

Re: Vragenlijstje

Als de reden voor je vragenlijst is dat je wilt weten wat normaal is zou ik je willen adviseren om vooral met je vriend te communiceren over wat jij prettig vindt, en hij. Er is niet een standaard manier.
#teammaple🍁
<<

Anoniem201

Bericht 17 Dec 2015 08:52

Re: Vragenlijstje

Ik kan me voorstellen dat je na zo'n lange periode niet goed weet wat "normaal" is.
Ik ben het met UN eens dat je dit uiteraard het beste met je vriend kan bespreken, maar er is niks mis mee om een beeldvorming te krijgen hoe dit bij andere stellen gaat.
Wat vind je vriend van de onderstaande vragen? Hoe kijkt hij hier tegen aan?

- Hoe vaak zie je elkaar doordeweek, en in het weekend? Wij zagen ons toen door de weeks op dinsdagavond. Dan kwam mijn vriend naar mij omdat hij de kids niet had. En in het weekend.
In het begin zagen we elkaar ook op de donderdag en vrijdag maar ik kan mij herinneren dat het voor ons ook veel onrust meebracht en wij het echt beperkt hebben toen. Wat overigens heel goed werkte.

- Hoe vaak heb je contact? Dagelijks, zo ja hoe vaak per dag? Wens je elkaar elke dag goedemorgen en app/bel je als je gaat slapen?
Contact hadden wij wel dagelijks. Appen sowieso en op de dagen dat we ons niet zagen deden we in de avond wel eens bellen. En wij stuurden elkaar ook een welterusten app en goedemorgen app

- Als je iets wil doen met vrienden op een dag dat je je vriend ook zou kunnen zien, overleg je dit dan?
Afhankelijk van de dag toen, maar wij overlegden altijd alles met elkaar. Als het dan op de dag was dat wij elkaar zouden zien, was dit geen probleem. Maar het werd wel even in de groep gegooid.

- Plannen jullie veel vooruit , wanneer hoe en waar jullie elkaar zien?
Mmm dat viel wel mee. We hadden een beetje een vast ritme gecreëerd. En mochten we elkaar tussendoor willen zien spraken we dat af. Meestal plande we een weekje vooruit en dat was meestal in de week van de kinderen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 17 Dec 2015 12:21

Re: Vragenlijstje

Helemaal eens met UN en Aurora! Er is geen standaard manier en voor iedereen werkt dat gewoon anders. Dat is ook zo met of iets te snel gaat of wanneer al samenwonen. Zolang het goed voor jullie voelt, dan is het goed. Wat anderen ook denken of zeggen.

Hier in ieder geval hoe het hier eruit zag toen wij nog niet samenwoonde:
- Hoe vaak zie je elkaar doordeweek, en in het weekend?

Eigenlijk zagen we elkaar in het weekend en dan ook vaak maar 2 halve dagen en 1 nacht. Heel soms miste we elkaar te veel en zagen we elkaar dan ook 1 nachtje doordeweeks. Maar dat kwam natuurlijk ook door de afstand. Al vond ik het zo ook zeker prima. Doordeweeks had ik het toch druk met werk en het huishouden en mezelf :ja:

- Hoe vaak heb je contact? Dagelijks, zo ja hoe vaak per dag? Wens je elkaar elke dag goedemorgen en app/bel je als je gaat slapen?

We hadden wel dagelijks contact, maar vaak pas ergens in de middag. Ik hoefde en hoef nog steeds niet elke dag een 'goedemorgen'. Wel vond ik het fijn op bed nog even te appen en welterusten te zeggen. Maar ik heb dan ook meer tijd dan in de ochtend. Maar hier werd wel vaak het gesprek afgesloten met een xx zeg maar.

Qua frequentie scheelde dit wel per dag. Lag er helemaal aan hoe en wat met werk(tijden).

- Als je iets wil doen met vrienden op een dag dat je je vriend ook zou kunnen zien, overleg je dit dan?

Ik checkte weleens of ik dan mijn vriend kon zien of niet. Of dat hij mee wilde. Maar veelal overlegde ik dit niet. Maar he, ik zag hem ook bijna alleen echt van zaterdag op zondag. En soms dan pas zaterdag laat, als ik eerst andere plannen had. En zo deed hij dat ook. Het was meer mededelen dan overleggen. Maar dit was ook omdat we niet echt vaste afspraken hadden wanneer we elkaar zagen. Gewoon wanneer het kon.

- Plannen jullie veel vooruit , wanneer hoe en waar jullie elkaar zien?

Nee, hoogstens het weekend daarop en een keer een vakantie. Maar ook de waar plande we niet uit ofzo.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 17 Dec 2015 12:53

Re: Vragenlijstje

Wij wonen tijdelijk niet samen, en zo is het nu:

- Hoe vaak zie je elkaar doordeweeks, en in het weekend?

We zien elkaar meestal een groot deel van het weekend. Ik slaap daar meestal op vrijdag-, zaterdag- en zondagnacht. Op zaterdag hebben we wel regelmatig plannen, maar dan ga ik of hij vaak wel mee. Doordeweeks zien we elkaar weinig, soms drinken we een keer een kop koffie of gaan we samen naar de sportschool. Hij belt nog weleens of ik kom slapen, maar ik krijg daar een booty call gevoel van, dus dat doe ik meestal niet.

- Hoe vaak heb je contact? Dagelijks, zo ja hoe vaak per dag? Wens je elkaar elke dag goedemorgen en app/bel je als je gaat slapen?

Wel dagelijks ja. Goedemorgen wensen doen we regelmatig, net als welterusten, maar we doen het niet altijd. We hebben sowieso wel elke dag iets van contact.

- Als je iets wil doen met vrienden op een dag dat je je vriend ook zou kunnen zien, overleg je dit dan?

Nee. Hij overlegt dat ook niet met mij.

- Plannen jullie veel vooruit , wanneer hoe en waar jullie elkaar zien?

Nee.

Ik ben hier overigens niet gelukkig mee, ook al lijkt het zo best prima. We wonen nog geen 5 minuten van elkaar vandaan, dus soms baal ik er wel van als we elkaar doordeweeks echt nauwelijks zien.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 17 Dec 2015 13:14

Re: Vragenlijstje

Leuk om je te zien SG!

Maar jammer dat je er niet gelukkig mee bent hoe het nu gaat. Al doe je het natuurlijk ook een beetje zelf, want je zegt zelf nee als hij je weleens belt voor doordeweeks. Al ligt dat natuurlijk wel aan het tijdstip dat hij belt, dat snap ik ook wel. Waarom stel je niet gewoon voor om een keer in de week samen te eten ofzo?
<<

Anoniem140

Bericht 17 Dec 2015 15:43

Re: Vragenlijstje

Bedankt voor jullie antwoorden. Nu weet ik dat ik niet raar ben :D

UN, we communiceren heel veel. Ik heb soms alleen het idee dat mijn beeld van hoe ik mijn relatie gaag zie niet normaal is, daarom wilde ik graag een visie van anderen zien.

Tabbie, hoe het bij jullie in het begin was, zo lijkt het mij ideaal. Alleen mijn vriend en ik zagen elkaar in het begin HEEl veel. En door drukte en tijd ook is dat vanzelf minder geworden. Ik vind dat prima zo, maar ik merk dat mijn vriend mij graag meer zou willen zien. Ik heb daarom een aantal "consessies" gedaan, maar merk dat het voor mij beter is als ik dichter bij mijzelf blijf en die eigen tijd ook pak die ik nodg heb.
We hebben er wel over gepraat hoor, en hij begrijpt me wel, maar vind het wel jammer (geloof ik).
Qua appen, hij appt bijna iedere dag een goedemorgen etc, en ik vind dat echt wel lief maar voor mij hoeft dat dus ook niet, ik voelde me al bijna een gevoelloze bitch, maar dat hoeft dus niet. Ik reageer soms ook pas uren later, ook omdat ik het vergeet/moet werken/druk ben.

Door jullie antwoorden, en Aurora zie ik in dat het niet vreemd is, en kan ik ook makkelijker mijn grens aangeven bij mijn vriend, niet dat dat heel moeilijk is want hij vindt heel veel goed en wil vooral dat ik gelukkig ben. Maar ik heb de neiging om het voor iedereen goed te willen doen en dan mijzelf een beetje voorbij loop.
<<

Anoniem201

Bericht 17 Dec 2015 16:08

Re: Vragenlijstje

Zoals ik al zei, niet twijfelen aan jezelf.
Het belangrijkste is dat jullie graag samen zijn of dat nu 1x per week is of elke dag. Die invulling geef je zelf.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 17 Dec 2015 16:25

Re: Vragenlijstje

Wat wel belangrijk is, is dat je samen op 1 lijn komt. Ik plan en overleg graag. Mijn vriend is daarin echt het tegenovergestelde. Dat leverde best wat gedoe op. Inmiddels hebben we een modus waarin ik iets flexibeler ben en hij wat meer met me bespreekt.

Wij appen elkaar wel altijd voor het slapen gaan. Ik word daar blij van en mijn vriend doet dat dan voor mij. (En inmiddels ook wel voor zichzelf)
Het is aanpassen aan elkaar. Zowel voor jou als voor hem.
<<

Anoniem140

Bericht 17 Dec 2015 17:29

Re: Vragenlijstje

Ik wil ook wel graag plannen inderdaad. Mijn vriend ook minder, maar dat heeft bij ons nog niet gebotst verder.
Natuurlijk moet je dingen voor elkaar over hebben, en zo'n dingen als een extra appje is dan ook heel lief van je vriend. Maar ik app ook wel terug hoor, alleen soms veel later. Merk ook niet dat hij daar problemen mee heeft eigenlijk,
<<

Anoniem185

Bericht 17 Dec 2015 20:54

Re: Vragenlijstje

- Hoe vaak zie je elkaar doordeweek, en in het weekend?
Omdat wij allebei onregelmatig werken bijna dagelijks, of 's ochtends of 's avonds, soms een paar dagen niet, maar zeker wel vier dagen per week.
- Hoe vaak heb je contact? Dagelijks, zo ja hoe vaak per dag? Wens je elkaar elke dag goedemorgen en app/bel je als je gaat slapen?
Dagelijks ja, de ene keer alleen een appje met hoi en wat ga je doen vandaag, soms bellen we een keertje als ik klaar ben met mijn werk.
- Als je iets wil doen met vrienden op een dag dat je je vriend ook zou kunnen zien, overleg je dit dan?
Nee, ik heb geen vrienden. Oke lullig.
- Plannen jullie veel vooruit , wanneer hoe en waar jullie elkaar zien?
Wij plannen niet echt vooruit, maar we vragen wel iedere keer als we afscheid nemen van 'wanneer zie ik je weer?'. De ene keer is dat de volgende middag, de andere keer over vier dagen.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 18 Dec 2015 13:50

Re: Vragenlijstje

- Hoe vaak zie je elkaar doordeweek, en in het weekend?
Doordeweeks zien we elkaar denk ik 3 a 4 avonden, maar dit ligt ook aan het feit dat mijn vriend zijn badkamer aan het verbouwen is en op het moment geen badkamer en warm water heeft dus hij komt sowieso hier elke keer douchen. In het weekend zijn we eigenlijk altijd samen en slaapt hij hier ook tenzij ik moet werken en heel vroeg eruit moet o.i.d.

- Hoe vaak heb je contact? Dagelijks, zo ja hoe vaak per dag? Wens je elkaar elke dag goedemorgen en app/bel je als je gaat slapen?
Dagelijks contact via app of telefonisch. Niet de hele dag door maar af en toe een appje. Wel elke ochtend een appje om elkaar een fijne dag te wensen/werkse/goedemorgen etc en savonds meestal een berichtje voordat een van ons 2 gaat slapen.

- Als je iets wil doen met vrienden op een dag dat je je vriend ook zou kunnen zien, overleg je dit dan?
Nee we overleggen dit niet. Ik zag dan gewoon joh morgen ga ik ..... doen met die vriendin etc. Tenzij we samen al plannen hadden ofzo voor een bepaald moment dan overleg ik wel eventjes wanneer we wat gaan doen en dan kijk ik wanneer ik dan met een bepaalde vriendin afspreek.

- Plannen jullie veel vooruit , wanneer hoe en waar jullie elkaar zien?
Nee, we eten wel vaak samen en dan appen we meestal overdag al wat we willen gaan eten en hoe laat hij dan bij mij is zodat ik weet hoe laat ik kan gaan koken :wink: of andersom.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 18 Dec 2015 14:34

Re: Vragenlijstje

- Hoe vaak zie je elkaar doordeweeks, en in het weekend?
We zien elkaar meestal op dinsdagavond, dan blijft hij vaak bij mij slapen en gaat dan woensdag halverwege de ochtend weer terug, omdat hij zijn dochter uit school moet halen. Soms lukt het niet om elkaar doordeweeks te zien, zoals deze week.
- Hoe vaak heb je contact? Dagelijks, zo ja hoe vaak per dag? Wens je elkaar elke dag goedemorgen en app/bel je als je gaat slapen?
We hebben behoorlijk veel contact via de app. Elke ochtend appen we elkaar wel even en ook 's avonds voor het slapen appen we soms wel een halfuur ofzo. Tussendoor ook nog regelmatig en als we elkaar dus bijv. bijna een week niet zien, skypen we nog even een keer tussendoor.
- Als je iets wil doen met vrienden op een dag dat je je vriend ook zou kunnen zien, overleg je dit dan?
Nee, ik meld het gewoon als ik met een vriendin iets heb afgesproken en plan het afspreken met hem daar omheen.
- Plannen jullie veel vooruit, wanneer hoe en waar jullie elkaar zien?
Ja, ik plan sowieso altijd veel vooruit en hij vindt het leuk om samen plannen te maken, dus we hebben vaak voor weken vooruit al dingen staan. Als we samen zijn, bespreken we verder gewoon even kort wanneer we elkaar de volgende keer weer zien. Vanaf zondag zien we elkaar twee weken lang bijna elke dag wel, dus ik ben benieuwd hoe dat is!
❤ 7 juni 2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 18 Dec 2015 14:59

Re: Vragenlijstje

Hoe vaak zie je elkaar doordeweeks, en in het weekend?
We zien elkaar meestal op dinsdag en donderdag. Soms valt de dinsdag weg, maar we proberen die twee avonden voor ons te houden. In de weekenden is het meestal bij elkaar, maar zoals dit weekend niet. Dan zie ik hem zondagavond weer.

- Hoe vaak heb je contact? Dagelijks, zo ja hoe vaak per dag? Wens je elkaar elke dag goedemorgen en app/bel je als je gaat slapen?
Wij appen dus nauwelijks overdag. Ik vind goedemorgen en weltrusten wensen ook een beetje 'nutteloos' eigenlijk. Daarentegen bellen wij iedere dag een half uur zeker wel met elkaar na werktijd.

- Als je iets wil doen met vrienden op een dag dat je je vriend ook zou kunnen zien, overleg je dit dan?
In het begin overlegde ik minder. Dit weekend bijv: ik geef aan iets met een vriendin te gaan doen op zondag en dan kijken we of het nog uitkomt of we elkaar zien of niet. Als het teveel gedoe wordt, dan doen we het niet.

- Plannen jullie veel vooruit, wanneer hoe en waar jullie elkaar zien?
Meestal per week plannen we het even door. Behalve als we dingen ver van te voren op de agenda hebben zoals verjaardagen oid van mensen om ons heen.
<<

Anoniem140

Bericht 19 Dec 2015 10:16

Re: Vragenlijstje

Fijn die diverse antwoorden.
Ik had de laatste weken het gevoel dat mijn vriend andere verwachtingen had, maar blijkbaar zitten we volledig op 1 lijn.
We zijn straks 4 maanden bij elkaar en merk dat onze relatie nu echt de diepte in gaat en serieus is en misschien was ik lichtelijk aan het panikeren :D
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 19 Dec 2015 11:44

Re: Vragenlijstje

Miley schreef: Toen wij nog niet samenwoonden..
- Hoe vaak zie je elkaar doordeweek, en in het weekend? Doordeweeks 1 of 2 keer, en in het weekend meestal ook 1x. We woonden een uur bij elkaar vandaan, plus allebei onregelmatige werktijden dus was het soms wat puzzelen.
- Hoe vaak heb je contact? Dagelijks, zo ja hoe vaak per dag? Wens je elkaar elke dag goedemorgen en app/bel je als je gaat slapen? We hadden toen dagelijks contact. Ging een beetje geleidelijk over de dag, gezien onze werktijden. Wij wensten elkaar elke dag denk ik wel goedemorgen en welterusten.
- Als je iets wil doen met vrienden op een dag dat je je vriend ook zou kunnen zien, overleg je dit dan?
Ja, dat deed ik wel. Meestal kwam 't erop neer dat ik het dan combineerde.
- Plannen jullie veel vooruit , wanneer hoe en waar jullie elkaar zien?
Ik wilde dat wel, vriend minder. Die had zoiets van 'ik zie wel', maar op een gegeven moment wilde hij dat ook wel meer wat het makkelijker maakte.

Misschien komt er nog een aanvulling op de vragen :)
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 19 Dec 2015 14:14

Re: Vragenlijstje

- Hoe vaak zie je elkaar doordeweek, en in het weekend?

Door de week zien we elkaar bijna elke dag (in ieder geval de dinsdag, donderdag en de rest vullen we naar behoefte en andere plannen in, meestal wel elke dag even) en het weekend op zaterdag- en zondagmiddag tm de avond. We slapen niet bij elkaar meestal omdat we heel dicht bij elkaar wonen en bij beide niet echt een goede logeermogelijkheid is.

- Hoe vaak heb je contact? Dagelijks, zo ja hoe vaak per dag? Wens je elkaar elke dag goedemorgen en app/bel je als je gaat slapen?

We appen elkaar niet standaard goedemorgen of welterusten. We appen elkaar af en toe nog even voor het slapen gaan als we net bij elkaar weg zijn welterusten en tussendoor eigenlijk alleen op de dagen dat we elkaar niet zien in de middag of avond even of als we elkaar wel zien maar er nog wat geregeld/gehaald/afgesproken moet.

- Als je iets wil doen met vrienden op een dag dat je je vriend ook zou kunnen zien, overleg je dit dan?

Aangezien ik mijn vriend al bijna dagelijks zie is het vooral mededelen dat we elkaar op een bepaalde dag niet of pas later of juist voor die afspraak kunnen zien. Wanneer ik voor meerdere dagen weg wil, bijv. een weekendje naar een vriendin/ouders overleg ik dit van te voren wel even maar meestal plan ik mijn vriend om andere afspraken heen.

- Plannen jullie veel vooruit , wanneer hoe en waar jullie elkaar zien?

We zien elkaar dus bijna elke dag en meestal bij mij. Vooral omdat hier meer privacy is en ik nu echt niet in staat ben de trap voor zijn huis te belopen. Maar we plannen wel meestal wat dagen achter elkaar vooruit zodat ik weet waar ik aan toe ben. Ik maak planningen voor mijn dagen en vind het dan fijn te weten wanneer ik hem zie en dus niets anders kan plannen.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers