Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gemakkelijk Kerstvoorgerecht

<<

Anoniem315

Bericht 16 Dec 2015 21:50

Gemakkelijk Kerstvoorgerecht

Ik ben op zoek naar wat gemakkelijke, doch smakelijke ideeën voor een voorgerecht voor 8 volwassenen en 5 kinderen in de leeftijd tot 8 jaar.

Wie kan mij helpen? Ik ben niet bepaald een geboren kok.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 16 Dec 2015 22:18

Re: Gemakkelijk Kerstvoorgerecht

Ik ga dit maken als amuse. Voor de kinderen soort gelijk maar dan met gerookte kip.
http://versgeluk.weebly.com/salades/sushi-salade
<<

Anoniem315

Bericht 16 Dec 2015 22:41

Re: Gemakkelijk Kerstvoorgerecht

Oeh lekker! Daar kan ik in elk geval al wat mee.
<<

Anoniem148

Bericht 17 Dec 2015 07:01

Re: Gemakkelijk Kerstvoorgerecht

Ik maak altijd een kip en zalm cocktail. Erg simpel maar wel lekker.
<<

Anoniem315

Bericht 17 Dec 2015 16:06

Re: Gemakkelijk Kerstvoorgerecht

Hoe dan? Met welke ingrediënten?
<<

Anoniem281

Bericht 17 Dec 2015 16:12

Re: Gemakkelijk Kerstvoorgerecht

Dus geen blauwschimmelkaas?..
<<

Anoniem315

Bericht 17 Dec 2015 16:14

Re: Gemakkelijk Kerstvoorgerecht

Nee, dat geweldige idee sla ik even over.
<<

Anoniem281

Bericht 17 Dec 2015 16:31

Re: Gemakkelijk Kerstvoorgerecht

Teleurstellend.

Oké, een soepje? Courgette, ui, knoflookteentje, kippebouillonblokje en roomkaas. Zalmsnipper doorheen en zelfgemaakte soepstengels. Voor de kleintjes maak je een wat een grotere soepstengel, mochten ze geen soep lusten of willen eten. De supersnelle versie van soepstengels is gewoon met bladerdeeg, uitrollen en lange stroken snijden. Insmeren met wat geklutst ei en kruiden erover die je interessant vindt. Tijm, zeezout, maar je kan er ook bijv. spek tegenaan drukken.

Tomatensoep, romatomaten, 2 tenen knoflook, 1 ui, kippenbouillonblokjes, rode pesto, basilicum en mascarpone om 'm heerlijk romig te maken! Oh en appel. Stukjes appel door de tomatensoep is echt geweldig!

Garnalencocktail is ook leuk. Mooie glazen (wijnglazen gewoon!) onderin leg je mooie bladeren botersla en daarop leg je je Hollandse garnalenmengsel. Je mengsel maak je van eigen gemaakte whiskycocktailsaus (slagroom half stijf kloppen, mayo, chilipoeder en tomatenketchup er door heen scheppen en voor de volwassenen een scheut whisky. Of een eetlepel. Op smaak brengen met citroensap en peper en zout) met Hollandse garnalen, kleine stukjes ananas of mandarijn en fijne ringetjes bosui. Garneren met een citroenschijfje, verse peterselie of schuingesneden bosui.

Ehm.. Trio crostini? Stokbrood in plakjes snijden en roosteren, maar voor je dat doet, insmeren met olijfolie en kruiden naar smaak. Grof zeezout, of tijm, salie, oregano, rozemarijn etc. En dan 3 soorten opmaak; eentje met carpaccio, eentje met chorizo en komkommer, eentje caprese?

Ehmm.. Een gerooktekipsalade, met een appelazijndressing en crispy bacon?

Ehhmm... Gevulde paprika?

Oh! Oh! Oh! Pulled pork! Is bijv. bij de slager zo te koop en volgens mij ook bij de AH. Meestal al helemaal voorgegaard en zo. En dan aanmaken met mosterd en komijn, zo lekker.. En serveren in little gem!
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 571

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 17 Dec 2015 16:52

Re: Gemakkelijk Kerstvoorgerecht

Een bladerdeegpakketje met kip (ragout)
Carpaccio, deze kun je kant en klaar kopen, dan zelf leuk opmaken op een bord met sla en kaas
Kipcocktail met mandarijntjes of appel
Soep
Salade
Meloen met ham (heel makkelijk en valt meestal wel in de smaak)

Op de website van de Albert Heijn staan veel leuke en makkelijke recepten op.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Anoniem148

Bericht 17 Dec 2015 17:45

Re: Gemakkelijk Kerstvoorgerecht

Exogenesis schreef:Hoe dan? Met welke ingrediënten?


Kipcocktail is gewoon kip gaar koken met een kipbouillonblokje. Klein snijden. Cocktailfruit uit blik uit laten lekken en mengen met de kip.
Daar doe je cocktailsaus onderdoor en klaar is kees. Kan ook zonder het fruit.

Zalmcocktail is gewoon zalm uit blik uit laten lekken en met een vork wat fijn maken. Hier ook cocktailsaus onderdoen.

Cocktailsaus van remia of zelf maken.
Zelf maken is mayo met ketchup mengen. Geklopte ongezoete slagroom eronder en peper en zout erbij.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 19 Dec 2015 19:56

Re: Gemakkelijk Kerstvoorgerecht

Zoveel eitjes koken als dat je gasten hebt, en die eitjes dan in 5 parten snijden (eiersnijder is fijn hiervoor). Op ieder bord een eitje verdelen en daartussen plakjes gerookte zalm. Oh en eronder kun je wat ijsbergsla doen. En dan maak je met mayonaise, olie en balsamicoazijn een mengsel en dat doe je eroverheen. Echt zo lekker. En wat luxe afbakbroodjes erbij ofzo, evt wat boter erop.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 21 Dec 2015 08:28

Re: Gemakkelijk Kerstvoorgerecht

http://www.boodschappen.nl/recept/chicken-pie/

Chicken pie (kleine taartjes)

Vorig jaar heb ik deze als voorgerecht gemaakt. En ik maak het nog regelmatig. Je kunt ze al helemaal voorbereiden en dan als de gasten er zijn ze in de oven doen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

anoniem213

Bericht 23 Dec 2015 11:11

Re: Gemakkelijk Kerstvoorgerecht

Ik had allemaal uitgebreide plannen, maar ik ga toch ook voor iets gemakkelijks, want ik heb niet heel veel tijd voor de voorbereidingen. Ik maak deze salade: http://chickslovefood.com/avocado-garna ... troenmayo/

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers