Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Haaruitval na zwangerschap en bevalling

<<

Anoniem280

Bericht 17 Dec 2015 21:27

Re: Haaruitval na zwangerschap en bevalling

Ik heb er echt gigantisch last van. Ik had altijd wel vrij dik haar, maar heb nu dun haar.
Ook heb ik een klein plukje. Zit wat een slag in, groeit ook niet snel, maar plukje is wel vervelend, vooral na douchen, wil niets et bij andere haar blijven, steekt steeds weer naar buiten.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 15 Jan 2016 09:47

Re: Haaruitval na zwangerschap en bevalling

Nohhhh, ik heb net een kale plek ontdekt.
Best wel vooraan ook nog :cry:
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem280

Bericht 15 Jan 2016 09:50

Re: Haaruitval na zwangerschap en bevalling

Na mijn laatste post ben ik naar de kapper geweest en mijn haaruitval is echt stukken beter geworden.
Komt er niet meer met plukken uit.
<<

Anoniem236

Bericht 15 Jan 2016 22:29

Re: Haaruitval na zwangerschap en bevalling

Hier is het zo ontzettend erg, met haren wassen vallen er bossen uit, een keer borstelen en de hele vloer ligt bezaaid met haar, bah.
Ik weet van de vorige keer dat het met 6 maanden beter wordt, dus nog even geduld
<<

Anoniem199

Bericht 15 Jan 2016 23:45

Re: Haaruitval na zwangerschap en bevalling

Heb er ook echt heel erg last van gehad. Na een half jaar werd het beter. Heb nu allemaal van die babyhaartjes, verschrikkelijk. Maar het wordt dus vanzelf weer beter!
<<

Anoniem177

Bericht 15 Jan 2016 23:54

Re: Haaruitval na zwangerschap en bevalling

Komt omdat je in de zwangerschap 2 haren uit 1 haarzakje hebt en die 2e haar valt nu uit. Kan bij de een he veel zijn en bij de ander minder.

Weinig aan te doen, er is wel spul om je haarzakje te versterken maar is op langere termijn
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 16 Jan 2016 07:11

Re: Haaruitval na zwangerschap en bevalling

Bij mij is de haaruitval inmiddels wel voorbij maar ik heb nu allemaal plukken haar van 3 a 4 cm, geen gezicht als ik mijn haar vast heb, met een beetje haarlak probeer ik het maar wat te fatsoeneren.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem280

Bericht 16 Jan 2016 07:25

Re: Haaruitval na zwangerschap en bevalling

Hier na dik 11 maanden geen last meer van.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 16 Jan 2016 07:32

Re: Haaruitval na zwangerschap en bevalling

Heel herkenbaar, ik heb hier een maand of 10 last van gehadna de bevalling.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Anoniem166

Bericht 16 Jan 2016 09:12

Re: Haaruitval na zwangerschap en bevalling

bambina schreef:Komt omdat je in de zwangerschap 2 haren uit 1 haarzakje hebt en die 2e haar valt nu uit. Kan bij de een he veel zijn en bij de ander minder.

Weinig aan te doen, er is wel spul om je haarzakje te versterken maar is op langere termijn


Volgens mij kan dat niet en heb je gewoon 1 haar per haarzakje. Je haren vallen tijdens de zwangerschap alleen minder uit en zo'n drie maanden na de bevalling vallen de haren alsnog uit. Het lijkt dus heel veel, omdat je nog haren van de 9 maanden zwangerschap kwijt raakt. Met een beetje pech valt er wel veel meer uit dan dan. Genoeg vrouwen die kale plekken krijgen na de zwangerschap. Ik had ook twee grote kale plekken, heel naar. Gelukkig had ik een vrij grote haardos, dus kon ik het verbergen, maar ik durfde mijn haar niet meer strak naar achteren te doen, want dan kon je het heel goed zien. De uitval is nu wel achter de rug, maar nu heb ik het probleem van 5 cm korte haartjes die alle kanten opstaan, ook heel vervelend.

Sam, je zou je ijzergehalte nog kunnen laten checken. De haaruitval kan erger zijn bij ijzer/vitamine b12 tekort geloof ik.
<<

Anoniem186

Bericht 16 Jan 2016 09:49

Re: Haaruitval na zwangerschap en bevalling

minoessepoes schreef:Bij mij is de haaruitval inmiddels wel voorbij maar ik heb nu allemaal plukken haar van 3 a 4 cm, geen gezicht als ik mijn haar vast heb, met een beetje haarlak probeer ik het maar wat te fatsoeneren.


Dat had ik inderdaad ook. Van die gekke bakkebaarden. Duurde best lang voordat het weer op een normale lengte was.
<<

Patsy

Bericht 16 Jan 2016 16:32

Re: Haaruitval na zwangerschap en bevalling

Ik heb nu ook allemaal haren van een cm of 3, heel lelijk. Het uitvallen is gelukkig gestopt.
<<

anoniem203

Bericht 16 Jan 2016 17:02

Re: Haaruitval na zwangerschap en bevalling

Ik heb net gekeken hoe het er nu mee stond en waar ik m'n meeste haar was verloren daar zitten nu haren van zo'n 10-15 cm lang. Mijn zoontje wordt over 2 maanden 2 jaar. Ik heb vooral veel haar verloren aan de voorkant bij mijn voorhoofd. Ik verloor soms echt plukken haar tijdens het douchen.
<<

Anoniem177

Bericht 16 Jan 2016 19:47

Re: Haaruitval na zwangerschap en bevalling

Sanne schreef:
bambina schreef:Komt omdat je in de zwangerschap 2 haren uit 1 haarzakje hebt en die 2e haar valt nu uit. Kan bij de een he veel zijn en bij de ander minder.

Weinig aan te doen, er is wel spul om je haarzakje te versterken maar is op langere termijn


Volgens mij kan dat niet en heb je gewoon 1 haar per haarzakje. Je haren vallen tijdens de zwangerschap alleen minder uit en zo'n drie maanden na de bevalling vallen de haren alsnog uit. Het lijkt dus heel veel, omdat je nog haren van de 9 maanden zwangerschap kwijt raakt. Met een beetje pech valt er wel veel meer uit dan dan. Genoeg vrouwen die kale plekken krijgen na de zwangerschap. Ik had ook twee grote kale plekken, heel naar. Gelukkig had ik een vrij grote haardos, dus kon ik het verbergen, maar ik durfde mijn haar niet meer strak naar achteren te doen, want dan kon je het heel goed zien. De uitval is nu wel achter de rug, maar nu heb ik het probleem van 5 cm korte haartjes die alle kanten opstaan, ook heel vervelend.

Sam, je zou je ijzergehalte nog kunnen laten checken. De haaruitval kan erger zijn bij ijzer/vitamine b12 tekort geloof ik.


Het is de theorie erachter iig.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers