Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fulltime werken en moeder

<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 15 Dec 2015 12:38

Fulltime werken en moeder

Hoi Allemaal,

Wie is moeder en werkt fulltime??

Mijn man is afgekeurd.. Hij krijgt niet veel uitgekeerd per maand.
En er zal toch geld op de plank moeten komen om fijn leven te hebben.
En ik krijg in de toekomst ( binnen nu en een jaar) de kans om meer te werken.
Het zal uitkomen op 40 uur. Het lijkt mij ontzettend leuk..
Maar... doe ik mij kinderen dan niet te kort??

Ik kan straks ook mee uren vanuit huis maken.. En zal niet alle dagen op kantoor zijn

Hoe ervaren jullie dat??
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 15 Dec 2015 12:41

Re: Fulltime werken en moeder

Als een man 40 uur werkt, doet hij zijn kinderen toch ook niet te kort? Even de feminist uithangen hoor :wink:. Ik vind dat het gewoon kan! Kan jouw man dan wel voor de kinderen zorgen in de tijden dat jij werkt? Dan is hij toch lekker thuispapa en jij de werkmama. Ik denk dat het prima kan in elk geval.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 15 Dec 2015 12:46

Re: Fulltime werken en moeder

Tabbie schreef:Als een man 40 uur werkt, doet hij zijn kinderen toch ook niet te kort? Even de feminist uithangen hoor :wink:. Ik vind dat het gewoon kan! Kan jouw man dan wel voor de kinderen zorgen in de tijden dat jij werkt? Dan is hij toch lekker thuispapa en jij de werkmama. Ik denk dat het prima kan in elk geval.


Dit is wat ik ook wilde zeggen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 15 Dec 2015 12:53

Re: Fulltime werken en moeder

Ja mij man zal voor de kinderen zorgen..
1 gaat er al naar school, en de ander is nog thuis.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 15 Dec 2015 13:00

Re: Fulltime werken en moeder

Dan is het logisch lijkt me. Jij gaat 'de kost' verdienen en je man gaat voor de kids zorgen. Nee hoor, volgens mij doe je je kinderen alleen tekort als je ze te weinig aandacht geeft en niet door noodzakelijkerwijs 40 uur te werken.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 15 Dec 2015 13:46

Re: Fulltime werken en moeder

Ik werk 36 uur en mijn vriend 32 uur (op contract, in het echt +40 uur) Y. hoeft nooit naar de opvang doordat ik overdag werk en mijn vriend 's avonds en 's nachts (horeca) Ik werk op kantoor waar ze heel flexibel zijn, dus als er iets is op school zijn zowel mijn vriend en ik aanwezig. Ik ga dan tussendoor even weg of ga eerder naar huis. Eventueel haal ik dat 's avonds in als Y. slaapt en mijn vriend werkt.

Wij vinden niet dat we Y. tekort doen. Overdag is hij bij papa, 's avonds bij mama en in het weekend zijn we samen. We horen hem er ook nooit over, maar hij weet ook niet beter.

Thuiswerken overdag vind ik zelf niet prettig. Ik wordt er erg onrustig van. 's Avonds als ik alleen ben vind ik het wel prettig, zeker met het jaarwerk (boekhouden) vind ik het heerlijk dat ik rustig door kan werken.
Afbeelding
<<

Vivianne

Bericht 15 Dec 2015 14:52

Re: Fulltime werken en moeder

Waarom zou je je kinderen tekort doen? Jouw man is toch thuis om voor ze te zorgen?
En in het weekend ben jij er ook. Het is alleen een andere rolverdeling dan wat het merendeel van de bevolking er op na houdt.
<<

Anoniem148

Bericht 15 Dec 2015 14:55

Re: Fulltime werken en moeder

Eens met Tabbie. Je doet jouw kinderen niets te kort, jouw man is er toch voor de kinderen?

Ik ben zelf volledig thuis en mijn man werkt meer dan 40 uur maar hij heeft het er soms wel moeilijk mee omdat het toevallig is dat alle eerste keren zijn als mijn man werkt, dus eerste keer zitten, eerste keer tijgeren, zijn eerste woordje. En dat doet hij dan bij mij 20 keer maar bij mijn man niet :palm:
Dus natuurlijk zal je het er ooit moeilijk mee hebben maar er zal toch geld binnen moeten komen. Dus ik zou zeggen, gewoon 40 uur gaan werken.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Dec 2015 17:56

Re: Fulltime werken en moeder

Ik denk dat het voor kinderen juist fijner is als er geen financiële zorgen zijn.
R. 2013
D. 2016
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 15 Dec 2015 20:25

Re: Fulltime werken en moeder

Kan prima lijkt mij, de kinderen gaan niet 40+ naar de opvang, maar blijven lekker bij hun vader thuis!
Lijkt mij een hele goede oplossing, juist ook omdat het jou ook leuk lijkt.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 15 Dec 2015 20:34

Re: Fulltime werken en moeder

In deze situatie zou ik het zeer zeker doen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 15 Dec 2015 22:02

Re: Fulltime werken en moeder

Wolfinschaapskleren schreef:Kan prima lijkt mij, de kinderen gaan niet 40+ naar de opvang, maar blijven lekker bij hun vader thuis!
Lijkt mij een hele goede oplossing, juist ook omdat het jou ook leuk lijkt.

Helemaal mee eens!
Ik denk alleen dat ik persoonlijk wel een beetje jaloers op mijn man zou zijn.
<<

Anoniem286

Bericht 15 Dec 2015 22:57

Re: Fulltime werken en moeder

Je doet je kind niet tekort, je doet het voor je kind toch?

Ik werk inmiddels 2 jaar fulltime, mijn man is gedurende die tijd werkloos geweest. Natuurlijk miste ik de tijd met mijn dochter, maar ze had extra veel tijd met haar vader. Nu heeft hij weer werk en gaat hij fulltime werken, ik 32uur zodat ik toch weer wat tijd in kan halen met dochter.
<<

Pitty

Bericht 20 Dec 2015 20:55

Re: Fulltime werken en moeder

Ik vind 40 uur wel heel veel. Ik zou kijken of 36 uur ook mogelijk is, eventueel dan dagen van 9 uur werken, 4x9, en dan heb je ook 1 dag vrij in de week.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder