Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Harde buiken (26 wk)

<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 14 Dec 2015 00:54

Harde buiken (26 wk)

Ik ben 26 wk zwanger van de tweede en lijk sinds een kleine week elke avond een tijdje harde buiken te hebben. Ze komen in rust, vaak als ik een half uurtje zit nadat ik dochter op bed gedaan heb. Ze zijn niet echt pijnlijk, maar het duurt best even voor het weer rustig wordt.

Van mijn eerste zwangerschap ken ik dit niet op deze manier. Wel in de laatste weken (bevallen met 41+1), maar niet op deze termijn. Gyn heeft overigens rond 20 wk al wel een keer inwendig gekeken. Had toen hele lichte bloeding gehad en soms een harde buik, maar afgezien van een klein stolsel bij de baarmoedermond niets bijzonders, zag er goed uit.

Ik lees wel dat dit wat eerder en sneller kan komen dan bij een eerste zwangerschap. Iemand ervaring hiermee en tips? Is er iets wat helpt om mijn buik dan weer wat rustiger te krijgen? En wanneer trek ik aan de bel bij gyn?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 14 Dec 2015 00:58

Re: Harde buiken (26 wk)

Ik had het ook, vanaf 18 weken en bij eerste zwangerschap. Hier hielp een warme kruik, bad of douche vaak. En idd rusten. Maar weg is het nooit gegaan.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Dec 2015 07:56

Re: Harde buiken (26 wk)

Ik zou vandaag absoluut even bellen, al is het gewoon voor de zekerheid...
<<

anoniem196

Bericht 14 Dec 2015 08:08

Re: Harde buiken (26 wk)

Ik heb vanaf een week of 25 elke dag zeker 20 harde buiken.
Bij alles wat ik doe.
Vooral s'avonds en s'nachts als ik rustig lig.
<<

Anoniem280

Bericht 14 Dec 2015 21:26

Re: Harde buiken (26 wk)

Ik zou ook bellen. Als is het om je onzekerheid iets af te nemen.
Ik had met 24 weken enorme harde buiken, kon en mocht mijn buik niet aanraken.
Nadat een vriendin mij op het hart gedrukt had dat ik de gynaecoloog moest bellen, werd ik met spoed opgenomen. Mijn harde buiken waren weeën en ook had ik al ontsluiting.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 14 Dec 2015 22:04

Re: Harde buiken (26 wk)

Stom, had vanmiddag met het telefonisch spreekuur inderdaad maar gewoon even willen bellen, maar op bed gaan liggen bij dochter en in slaap gevallen. De extra rust lijkt me wel goed te doen, vandaag wel een paar harde buiken maar niet zo langdurig als de afgelopen dagen. Toch bel ik morgen wél even, ik merk dat ik er wat onrustig van word omdat. Niet ongerust, kleine beweegt ook regelmatig en verder heb ik nergens last van, maar als gyn vindt dat ik het toch even moet laten checken is dat natuurlijk wel slim. Het is de bedoeling dat ons meisje nog wel een tijdje blijft zitten natuurlijk!
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 14 Dec 2015 22:08

Re: Harde buiken (26 wk)

Caramba schreef:Ik zou ook bellen. Als is het om je onzekerheid iets af te nemen.
Ik had met 24 weken enorme harde buiken, kon en mocht mijn buik niet aanraken.
Nadat een vriendin mij op het hart gedrukt had dat ik de gynaecoloog moest bellen, werd ik met spoed opgenomen. Mijn harde buiken waren weeën en ook had ik al ontsluiting.


Deden jouw harde buiken ook pijn dan? Eng lijkt me dat om mee te maken. Dom misschien, maar bij een ander roep ik dan heel snel 'bellen!' en bij mezelf kijk ik het dan toch wat langer aan. Vorige liep ik door tot 41 wk, dan denk je nu dat het vast zo'n vaart niet zal lopen maar dat zegt natuurlijk lang niet alles.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem280

Bericht 14 Dec 2015 22:56

Re: Harde buiken (26 wk)

Ik kon mijn hand niet op mijn buik leggen, omdat buik dan hard werd en ontzettend pijn deed.
Had 6/7 harde buiken in het half uur, dit liet de registratie in het ziekenhuis zien, maar voelde en zag het zelf ook.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 15 Dec 2015 18:25

Re: Harde buiken (26 wk)

Vandaag gebeld, advies was om het even in de gaten te houden. Wanneer het de komende dagen niet minder wordt en/of ik andere klachten of pijn erbij krijg, moet ik weer bellen en gaan ze verder kijken.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 15 Dec 2015 18:56

Re: Harde buiken (26 wk)

Goed dat je hebt gebeld! Ik heb vanaf 24 weken ook soms van die aanvallen van harde buiken, juist inderdaad in rust 's avonds en 's nachts. Vorige week had ik er voor uren lang zo'n 20 in een uur en waren ze ook behoorlijk pijnlijk. Toen heeft de verloskundige twee keer gecontroleerd op ontsluiting, dat had ik gelukkig niet! Ik moest wel goed rust houden om te voorkomen dat het toch ontsluiting zou gaan opwekken. Rust helpt mij nu gelukkig goed, maar ik kan me voorstellen dat dat lastiger is als je al een kindje hebt.

Andere tips die de verloskundige gaf: een pittenkussen of kruik, een warme douche en paracetamol. Ze zei dat dat laatste ook je baarmoeder ontspant. Warmte hielp bij mij niet toen het zo erg was, maar na de paracetamol ben ik uiteindelijk in slaap gevallen en was het de dag erna beter.

Ik zou het dus goed in de gaten blijven houden, en echt opnieuw bellen als het erger wordt!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem280

Bericht 15 Dec 2015 20:05

Re: Harde buiken (26 wk)

Verstandig dat je telefonisch overleg gehad hebt.
Ik zat met 15 weken trouwens al in de ziektewet. Deed het al erg rustig aan.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 16 Dec 2015 15:57

Re: Harde buiken (26 wk)

Ik had bij J. harde buiken vanaf week 15. Deze zwangerschap volgens mij vanaf 24 weken. Ze doen pijn en ik heb ze inderdaad vaak 's avonds als ik op de bank zit/ in bed lig. Bij mij doet het niets qua ontsluiting ofzo maar ik moet wel rust nemen. Goed dat je even gebeld hebt!
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 17 Dec 2015 16:25

Re: Harde buiken (26 wk)

Teun, wat vervelend dat jij er ook zo'n last van hebt! Toch fijn dat ze even gecheckt hebben en het in elk geval geen ontsluiting geeft. Wat betreft rustig aan doen; ik werk niet, maar ben toch wel de hele dag in beweging met onze dreumesdame dus ik vind het lastig om echt rustig aan te doen. Ik wandel geen grote stukken meer (ook ivm bekkenpijn), maar tillen e.d. is gewoon lastig te vermijden. En ik ben ook wel het type dat nog 'even' dit of dat doet, om er daarna achter te komen dat ik dus alsnog niet de tijd heb genomen om af en toe tot rust te komen.

De afgelopen 2 dagen gaat het iets beter. Ik probeer meer te drinken, meer rust te nemen waar dat kan en sneller te reageren op signalen dat mijn lijf rust nodig heeft. Geen pijn of andere klachten, s avonds is mijn buik iets rustiger, maar overdag merk ik wel harde buiken. Ik hou het maar gewoon in de gaten en als ik het niet vertrouw bel ik iets sneller opnieuw naar de gyn.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem168

Bericht 19 Dec 2015 20:58

Re: Harde buiken (26 wk)

.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers