Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slapen.. ik word er zo moedeloos van

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Dec 2015 21:00

Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Elke avond of nacht is het wel feest.
Of het inslapen gaat ruk, of ze wordt 's nachts tig keer wakker, of ze is 's morgens vroeg wakker.
Heb er ondertussen zo'n enorm punthoofd van en ben er zo klaar mee.
Op dit moment zijn we alweer een minuut of 40 bezig om haar in bed te krijgen. Mijn man heeft me net afgewisseld, want mijn lontje was echt gewoon op.
Ze vind het prettig als we bij haar zitten, prima, geen probleem maar dan moet ze wel gaan slapen.
Vanavond is weer zo'n avond dat de ene na de andere smoes voorbij komt. Ze moet naar de wc, heeft honger/dorst, haar knuffels willen niet slapen, haar ogen willen niet dicht.
Tot uiteindelijk de hele straat bij elkaar schreeuwen en krijsen en de boel nog net niet afbreken boven.

's Nachts eindigt ze meestal altijd bij ons. Ze wordt bang en verdrietig wakker, durft niet meer verder te slapen dus komt naar ons toe. Ik heb geen zin om elke nacht een half uur naast haar bed te gaan zitten tot dat ze weer slaapt, dus eindigt ze meestal bij ons. Vaak slapen we dan allemaal zo weer verder, op enkele nachten na, waarin ze mega onrustig slaapt/droomt enz..

En dan is ze vaak 's morgens om 6uur alweer wakker. Ze houdt opzich haar mond wel, maar vraagt om de 3 minuten of we nou al bijna klaar zijn met slapen. We hebben zo'n slaapschaap trainer ding, maar daar is ze bang voor...

Ik ben der zo klaar mee.. word er zo moedeloos van.. Bah...

Elke avond strijd :( Het word er nie gezelliger op ook
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Dec 2015 21:04

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Shit.. verkeerde pijler

*ah, al verplaatst door de burgemeesters... bedankt!*
<<

Anoniem167

Bericht 13 Dec 2015 21:20

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

En alles negeren en continu terug blijven leggen en alleen zeggen dat het bedtijd is, en na nog paar keer gewoon weg leggen? Nu weet ze dat je komt, en ze uiteindelijk bij jullie mag liggen..
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 13 Dec 2015 21:27

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Ik vrees dat je gewoon heel consequent moet blijven, dus wat Pippa zegt. Heb geen ervaring met eigen kinderen, maar mijn jongere broertje was ook een moeilijke slaper. Weet dat mijn ouders altijd een verhaaltje gingen voorlezen en dan bleven zitten tot hij sliep. Maar hij mocht er absoluut niet uit en zo ja, dan ging hij meteen weer terug. En ja, hij heeft de buurt ook bij elkaar gegild, maar jammer dan.
<<

anoniem203

Bericht 13 Dec 2015 21:29

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Lejow waarom ga je niet langs de huisarts Voor Melatonine? Helpt bij inslapen én doorslapen. Je bent nu al zo lang aan het tobben. Wij hebben S. uiteindelijk ook Melatonine gegeven en het hielp gelijk vanaf de eerste nacht. Na 1,5 jaar zijn we gestopt en is het goed blijven gaan tot deze zomervakantie. Nu gaat het sinds een week ook weer beter.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Dec 2015 21:36

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Ava schreef:Lejow waarom ga je niet langs de huisarts Voor Melatonine? Helpt bij inslapen én doorslapen. Je bent nu al zo lang aan het tobben. Wij hebben S. uiteindelijk ook Melatonine gegeven en het hielp gelijk vanaf de eerste nacht. Na 1,5 jaar zijn we gestopt en is het goed blijven gaan tot deze zomervakantie. Nu gaat het sinds een week ook weer beter.


Heeft ze als dreumes inderdaad ook gehad. Toen mee gestopt omdat het goed ging. We hebben nog een heel potje staan, zal eens kijken naar de houdbaarheidsdatum.
Kinderarts gaf als optie nog een extra deken, omdat sommige mensen meer 'gewicht' nodig hebben om diep in slaap te vallen. Dit hielp helaas ook niet.

Dat ze 's nachts bij ons komt liggen vind ik over het algemeen niet erg, dan slapen we beide het snelst verder (man wordt er niet eens wakker van). Ik trek het gewoon niet om 's nachts een half uur met haar bezig te zijn en haar steeds terug te moeten leggen.
<<

Anoniem201

Bericht 13 Dec 2015 21:46

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Is ze soms bang op haar kamertje?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Dec 2015 21:47

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Aurora schreef:Is ze soms bang op haar kamertje?


Ze zegt dat ze niet alleen durft te slapen, en heeft t regelmatig over monsters, al zegt ze dat niet vaak meer.
Ze heeft verschillende soorten lampjes en beslist elke avond zelf welke er aan moeten en welke niet.
Eerst moest het ganglicht altijd aan, dat hoeft nu ook niet meer.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 13 Dec 2015 22:00

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Ik herken de echte drama rond het slapen niet, maar wel de wispelturigheid qua lampjes en monsters. Luuk heeft dat ook heel erg momenteel. Ineens moet zijn kamerdeur open blijven en het ganglicht aan, dat heeft hij nooit gehad. Ook slaapt hij onrustig en wordt vaak wakker 's nachts door nachtmerries en omdat hij bij mij wil blijven.
Met Mats erbij die moeilijk inslaapt en 's nachts20x wakker wordt kan ik me wel enigszins voorstellen hoe gefrustreerd je bent!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 13 Dec 2015 23:56

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Bij Y. hielp Melatonine niet.

Uiteindelijk bleek het bij hem een teveel aan histamine te zijn. Dit staat tevens ook in combinatie met zijn eczeem. Hier kwamen we achter door het bezoeken van een homeopaat. We gingen dus voor zijn eczeem, maar het slapen kwam er als bonus bij. Hij heeft daarom van de kinderarts een soort anti/histamine medicatie gehad wat er voor zorgt dat zijn histamine gehalte omlaag gaat. Inmiddels hebben we het zelf goed onder controle door een histamine beperkt dieet. Goed voor onze nachtrust en voor Y. zijn eczeem :thumbup:

We merken het direct aan zijn slapen als hij teveel van iets op heeft, zoals bv chocolade tijdens sinterklaas.

Heb je het al eens gezocht in de alternatieve geneeswijzen voor het slaap probleem? Ik zeg niet dat het gaat werken, maar het is het proberen waard. Ik weet dat onze kinderarts ons voor gek verklaarde toen ik haar belde voor de medicatie die de homeopaat doorgegeven had, maar uiteindelijk heeft het wel zijn werk gedaan.

:hug:
Afbeelding
<<

Anoniem148

Bericht 14 Dec 2015 06:45

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Misschien moet je de kerstvakantie gebruiken om het echt aan te pakken samen met jouw man? Dat jullie de volgende dag uit kunnen slapen (denk niet tegelijk aangezien b aandacht wil).
Vrienden van ons hebben het gedaan volgens de nanny methode, je weet wel van tv. Bij hun hielp het.

Maar het lijkt mij wel enorm frustrerend zeg! Succes!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Dec 2015 07:54

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Heb de melatonine gevonden, dat gaan we eerst weer eens proberen. Zo niet ben ik zeker bereid verder te kijken!
Gister is ze uiteindelijk na een uur in slaap gevallen (nog na snikkend).

Bedankt voor alle reacties in ieder geval!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 14 Dec 2015 12:26

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

R slaapt nog steeds niet door. Kan je die melatonine gewoon in de winkel kopen? Ik slikte het zelf vroeger ook, is dat dezelfde? (vroeger toen ik nog geen kind had en niet al sliep terwijl ik het kussen nog niet eens raakte haha).

Ik zou het wel willen proberen. Ik haat het dat ik nooit 8 uur achter elkaar kan slapen.
R. 2013
D. 2016
<<

Geel

Bericht 14 Dec 2015 12:57

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Dat over monsters bleef bij mij hangen. Ik heb geen idee wat jullie manieren zijn qua filmpjes en fantasieën enzo, maar kun je daar niet eens op letten? Ik weet dat ik als kind echt supergevoelig was voor dat soort uitingen. Je kunt vast niet helemaal terug naar helemáál geen filmpjes en dingen, maar wie weet maakt dat haar minder bang? Ze ziet misschien wel meer dan je denkt.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 14 Dec 2015 14:31

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Ik zou inderdaad ook kijken naar de angst omtrent het slapen. Misschien kan iets als een zorgenvriendje helpen? Zag die tip hier laatst bij iets anders ool voorbij komen. N. heeft er sinds gisteren eentje en ze ging serieus haar zorgen 'schrijven' en tekenen. B. is oud genoeg dit te snappen, wie weer helpt het.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2521

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 14 Dec 2015 20:39

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Eens met Pippa, dandilon en geel. Ik denk dat ze jullie nu heel erg aan het uittesten is. Hier lezen we een boekje die ze zelf uit mogen kiezen, zingen we een liedje. Dekken ze toe, bij de jongste een muziekjeaan en we gaan weg. Zoals vanavond probeert de jongste mij nog over te halen om nog bij haar te komen liggen en te kroelen maar dat doe ik niet, dan weet ze dat en gaat ze er elke keer om vragen.

Ik zou ook in de vakantie proberen om goed consequent te zijn. Ze zal ongetwijfeld hard huilen de eerste tijd als je dat doet maar als je vol houd... en eventueel filmpjes onder de loep nemen of ze niet eng zijn...
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Dec 2015 22:16

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Zo, even proberen om op iedereen te reageren en niemand te vergeten.

We hebben vanavond Melatonine gegeven. We zeiden dat het een pilletje was waar ze superkracht van kreeg en waardoor ze dus ook supergoed kon slapen. Pilletje was zo weg :P En zowaar, ze sliep ook met 5 minuten.

Ergens snap ik het uittesten idee wel, ergens vind ik het ook lastig. Het bij haar zitten vind ik helemaal niet erg, als ze dan maar ook gewoon gaat slapen. Ik zit dan aan de zijkant op het randje van haar bed. Als het zo'n avond als gister is komen eerst allerhande smoezen voorbij. Ik vraag dan of ze stil wilt zijn en lekker wilt gaan slapen. Dan waarschuw ik haar dat als ze door blijft gaan ik op sta en wegloop. En doe dat dan ook als ze nog doorgaat. Ik wacht dan even op de gang, B gaat door het lint in haar kamer, ik loop naar haar terug, vraag of ze netjes wil gaan liggen en ga weer bij haar zitten. Op zo'n avond als gisteren blijft ze dan vervelend. Tot ik uiteindelijk op sta, wegloop en naar beneden ga. Dan gaat mijn man het proberen. Zelfde verhaal.
Uiteindelijk zijn we allebei beneden gaan zitten, terwijl zij boven helemaal volledig uit haar panty ging. Na haar een paar minuten te hebben laten gillen krijsen en smijten beloofde ze dat ze netjes zou gaan liggen. Ik ben weer bij haar gaan zitten en ze is inderdaad gaan slapen.


Enge filmpjes kijken we, naar mijn idee niet... Ze is fan van Frozen en Wall-E momenteel, en kijkt verder vooral Ned 3 met zappelin en Kindertijd enz..
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 14 Dec 2015 22:27

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Wat je nog kan doen, is voor het placebo effect gaan? Kijken of je iets vind wat lijkt op de melatonine en dat je dat geeft. Kijken of het hetzelfde effect heeft, want dan weet je dat ze ook zonder melatonine kan. En dat het dus iets anders is waar door ze niet wil slapen/kan slapen.


:heart: :heart: 2011
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 14 Dec 2015 22:42

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Ze klinkt wel als een dametje met een hele sterke eigen wil en ook de neiging om haar ouders daarmee een beetje te kunnen manipuleren. Niet zo negatief bedoeld als dat klinkt, maar ik ken het van mijn zusje en zie hetzelfde nu ook al terug in gedrag van mijn eigen dochter. Heel erg eigenzinnig, heel lief en vrolijk maar ook pittig, onrustig, (beweeglijk). Levert hier problemen op met slapen, maar ook met eten. Als je het heel simpel bekijkt probeer je duidelijk grenzen te stellen, maar ben je alsnog heel veel tijd aan dat hele slaapritueel kwijt en krijgt B. ook steeds weer een nieuwe kans. Mama komt al bij haar zitten, opmerking 1, waarschuwing 1, dan ga jij weg maar komt ook weer terug, wellicht nog wat waarschuwingen?, en daarna komt papa die het ook nog een aantal keren probeert. Ik snap het wel hoor, maar ik vraag me af of je dan niet toch nóg korter door de bocht moet gaan worden. Naar bed brengen en van te voren al duidelijke grenzen stellen, hoe bondiger hoe beter.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8171

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 14 Dec 2015 22:52

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Geen ervaring met kinderen natuurlijk maar ik zelf slaap heel goed met magnesium. Je slaapt er rustiger van iig. Misschien eens kijken of dat helpt? Het is iig een natuurlijk mineraal dus kwaad kan het sowieso niet.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5498

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 14 Dec 2015 23:08

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Ja eens, het klinkt niet echt duidelijk. Laat je haar wel uitrazen voor je weer in gesprek gaat (en dat ze dan ook echt weer rustig is).

Ik zou ook de kortere versie proberen zo ontstaat er het minste ruimte voor haar om met smoesjes te komen etc. Misschien ook gewoon uitleggen dat alle kindjes dan gaan slapen op deze tijd. Evt. een zorgen vriendje aanschaffen of alle monsters gewoon de kamer uitschoppen (deed mijn tante altijd) en dat hielp daar echt, en dan is het klaar en moet ze gaan slapen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Dec 2015 23:42

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Jep, we laten haar uitrazen, en vertellen vaak idd dat het al laat is en alle kindjes slapen.
Ze benoemd de monsters de laatste tijd niet echt expliciet. In de periode dat ze dat wel deed moesten we we ze ook eerst altijd de kamer uit jagen voor ze ging slapen.

Maar hoe zouden jullie korter en bondiger zijn dan?

Lilou, je slaat de spijker op zijn kop qua haar karakter. Lief, sociaal, gezellig en grappig, maar een MEGA sterke, eigen, wil en een flink pittig hehe.


Dat placebo effect is ook nog wel een goede whaha :P
Zou alleen niet weten wat ik haar dan alsof zou kunnen geven :D


Kees... is t niets voor haar, is het misschien wel wat voor mezelf :P
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 14 Dec 2015 23:51

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Frozen is trouwens wel echt spannend en eng vind ik, alle Disney films eigenlijk. Er gaat altijd wel iemand (bijna) dood.

Ik zou gewoon zeggen we lezen een boekje, lekker gaan liggen, mama dekt je toe en dan gaat mama ook slapen. Klaar, punt.

Wij hebben een poos toen ze slecht sliep een sticker kaart gemaakt, bij 14x goed slapen en dus 14 stickers kreeg ze een cadeautje. Dat belonen werkte hier goed. Je kan ook eerst een kaart maken met 7 stickers en daarna meer.

En nachtlampjes of een beetje licht werkt hier echt averechts, dan ziet ze haar speelgoed of dingen waar ze tegen aan kan slaan en trappen. Iedereen slaapt in het donker hebben we gezegd, ze heeft een rolluik aan de buitenkant en zelfs het raampje in de deur is met witte folie verduisterd. Zo slaapt ze wel het makkelijkst. En natuurlijk gaat ze uit haar stekker, ze wil aandacht, is het niet positief dan maar negatief, je komt uiteindelijk toch weer terug.

Maar goed ik ben een harde, mijn grens is op een gegeven moment ook bereikt en als ze echt te ver gaat krijgt ze gewoon een pets op dr kont. Is het gelijk over, ik ben de baas en als ik alles heb uitgesloten waar ze bang voor kan zijn, of ze pijn heeft of verdriet en het dus gewoon negatief aandacht vragen en tijdrekken is dan weet ze de consequentie na een paar keer waarschuwen. (Het is overigens wel een hardhoofd net als haar moeder, want ze roept standaard dat ze nog een keer moet plassen en weet dat we boos worden als ze niet plast maar tijdrekt, dus ze perst net zolang tot er een drupje komt. Dan stapt ze van de wc af en zegt, zie je wel?)

Edit ; voordat ik weer van alles wordt beschuldigd en het amk wordt gebeld, een pets op haar billen is eigenlijk nooit nodig, maar het us wel eens gebeurd. Ik ben helaas niet perfect.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 15 Dec 2015 00:07

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Lejow schreef:Zo, even proberen om op iedereen te reageren en niemand te vergeten.

We hebben vanavond Melatonine gegeven. We zeiden dat het een pilletje was waar ze superkracht van kreeg en waardoor ze dus ook supergoed kon slapen. Pilletje was zo weg :P En zowaar, ze sliep ook met 5 minuten.

Ergens snap ik het uittesten idee wel, ergens vind ik het ook lastig. Het bij haar zitten vind ik helemaal niet erg, als ze dan maar ook gewoon gaat slapen. Ik zit dan aan de zijkant op het randje van haar bed. Als het zo'n avond als gister is komen eerst allerhande smoezen voorbij. Ik vraag dan of ze stil wilt zijn en lekker wilt gaan slapen. Dan waarschuw ik haar dat als ze door blijft gaan ik op sta en wegloop. En doe dat dan ook als ze nog doorgaat. Ik wacht dan even op de gang, B gaat door het lint in haar kamer, ik loop naar haar terug, vraag of ze netjes wil gaan liggen en ga weer bij haar zitten. Op zo'n avond als gisteren blijft ze dan vervelend. Tot ik uiteindelijk op sta, wegloop en naar beneden ga. Dan gaat mijn man het proberen. Zelfde verhaal.
Uiteindelijk zijn we allebei beneden gaan zitten, terwijl zij boven helemaal volledig uit haar panty ging. Na haar een paar minuten te hebben laten gillen krijsen en smijten beloofde ze dat ze netjes zou gaan liggen. Ik ben weer bij haar gaan zitten en ze is inderdaad gaan slapen.


Enge filmpjes kijken we, naar mijn idee niet... Ze is fan van Frozen en Wall-E momenteel, en kijkt verder vooral Ned 3 met zappelin en Kindertijd enz..


Je waarschuwt dat je weg gaat, wat je ook daadwerkelijk doet, maar vervolgens kom je na een paar minuten terug om alsnog bij haar te blijven. Dat heeft B natuurlijk ook wel in de gaten. Als ik jou was zou ik dan naar beneden gaan en ook echt niet meer terugkomen. En dat gaat dan heel naar voelen maar zoals ik het lees moeten jullie echt die cirkel gaan doorbreken. Madame weet precies hoe ze jullie kan bespelen en heeft in die zin alle macht. Echt, geen haar op mijn hoofd dat ik de halve avond naast een van onze jongens ga zitten. Ze leren zelf maar in slaap vallen. En anders maar een keer écht boos worden als de normale manier niet helpt. Ook niet fijn en ook niet leuk maar misschien wel een keertje nodig. Ik denk echt dat het gewenning en gedrag is en niet zozeer iets anders.

Sterkte!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 15 Dec 2015 00:10

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

En dus best wel eens met Parel.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: sokpop