Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slapen.. ik word er zo moedeloos van

<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 14 Dec 2015 23:19

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Ik sluit me aan bij Lady.

Ik ga ook echt niet een halve avond bij ze zitten 's avonds. Sowieso, ik heb er 3, als de andere 2 doorhebben dat ik dat doe willen ze dat alle 3. Hier hebben we ook wel een periode gehad dat ze wat lastiger gingen slapen maar dan hadden ze voornamelijk smoesjes. Nog even wat drinken, mijn tand doet pijn, mijn neus jeukt, mijn been kriebelt etc etc. Ik trap daar ook niet meer in. We leggen ze op bed en zeggen heel duidelijk dat ze moeten gaan slapen en dat ze niet meer uit bed mogen komen en dat wij ook niet meer naar hun toekomen, behalve als er echt iets is. En ze weten ook precies wat daarmee bedoeld wordt. Verder niet 100x terug, kunnen ze niet slapen dan pakken ze maar een boekje o.i.d. En dit werkt prima, we hebben eigenlijk nooit drama's, ze weten waar ze aan toe zijn.

Ik zou dus duidelijk zeggen dat ze moet gaan slapen, bedritueel en wg gaan en ook duidelijk benoemen dat je niet komt verder. En dit dus ook volhouden. Maar ik ben daar misschien ook wel wat harder in dan andere moeders.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Dec 2015 13:37

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Kijk... ik vind het echt niet erg om even bij haar bedje te zitten. We lezen een boekje, zingen een liedje, praten nog even wat en dan gaat ze slapen. Gaat dit goed ben ik met 5 minuten weg. Is ook wel even 'ons' momentje op een dag.
En ik heb er maar 1, dus in die zin heb ik daar de tijd voor :P

Maar ik vind het dus echt serieus kut om inderdaad weg te lopen en niet meer terug te komen. Hoe laat je haar dan in slaap vallen? En kom je dan echt helemaal niet meer terug? Het is niet dat ik met 5 tellen weer voor naar neus sta, maar vind het wel moeilijk om haar aan haar lot over te laten.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 15 Dec 2015 13:41

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Heb je haar deur open of dicht? Bij R werkte het al om de deur gewoon open te laten zodat hij ons kon horen. Ik denk idd dat je toch heel consequent moet proberen te blijven en dus idd niet meer teruggaan. Want volgens mij heb je een heel slim meisje dat dat haarfijn in de gaten heeft.
Een tussenstapje is misschien dat je op jouw slaapkamer iets gaat doen, je bent dan toch dichterbij voor haar en toch ook weer niet op haar slaapkamer. Dus dat je zegt dat je zelf even bezig bent op je eigen slaapkamer en dat je dus in de buurt bent.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Dec 2015 13:46

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Deur staat open op een kiertje.
Ganglicht moest eerst aan, nu weer uit.
Zal het vanavond eens proberen om in de slaap- of badkamer aan de gang te gaan.

Maar nogmaals, eigenlijk hoeft dat stukje dat ik bij haar op bed zit van mij helemaal niet veranderd te worden. Mits ze maar gewoon gaat slapen.
<<

orchidee

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:15

Bericht 15 Dec 2015 13:51

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Het klinkt als dat ze iedere keer als ze wakker wordt, jouw of je man nodig heeft om weer in slaap te kunnen vallen.
Moeilijk voor jullie!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Dec 2015 13:55

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

orchidee schreef:Het klinkt als dat ze iedere keer als ze wakker wordt, jouw of je man nodig heeft om weer in slaap te kunnen vallen.
Moeilijk voor jullie!


Klopt in de zin ook wel. Ze werd gisteravond om 23.30 wakker. Ik heb eventjes bij haar gezeten, maar ze komt dan gewoon niet in slaap. En aangezien mijn wekker ook weer ging had ik niet zo'n zin om er uren bij te zitten, of een ellenlange strijd aan te gaan (wellicht zwak, maar anders trek ik het egwoon niet), dus ik heb haar bij ons genomen.
<<

Anoniem281

Bericht 15 Dec 2015 13:58

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Misschien moet je 't ritueel voor 't slapengaan gewoon uitbreiden. Het stukje voorlezen, nog even samen knuffelen of op bed liggen, praten over de dag etc. En daarna gewoon je poot stijf houden, want je voedt het gedrag op deze manier.

Ik vind 't heel tricky, want k heb zelf natuurlijk geen kinderen dus durf niet echt te 'oordelen'. En ik begrijp dat B. idd een druktemaker is, een fel karakter heeft etc. Maar je houdt het zelf in stand doordat je elke keer toegeeft. Hoe moeilijk 't ook is, dat ze de boel bij elkaar krijst of met dingen gaat smijten of whatever, dat accepteer je toch niet? Op 't moment dat jij dan teruggaat, beloon je dergelijk gedrag, want ze krijgt gewoon haar zin! Ik zou eerder kijken of alle breekbare spulletjes uit haar kamer kunnen en het haar pretty much zelf laten uitzoeken.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 15 Dec 2015 14:13

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Dit is zo herkenbaar! J heeft dit ook heel lang gedaan, en probeert het nog steeds regelmatig.
Wij zetten nu voor ze gaat slapen een 'knuffel-wekkertje', gewoon na het voorlezen de grote lamp uit, een timer op 5 minuten en dat is knuffel- en kletstijd samen in bed. Eerst was het steeds "nog heeeeeel eventjes mama" maar nu weet ze goed dat als het wekkertje gaat dat het dan klaar is, ze probeert het heus nog wel eens hoor maar accepteert het wel een stuk beter als ik nee zeg.

En ze valt trouwens elke avond in ons bed in slaap en dan til ik haar naar haar eigen bed als ik ga slapen. Heb daar lang over getwijfeld maar ze vind het duidelijk veel fijner, gaat zonder drama naar bed en valt sneller in slaap... Dat is me veel meer waard dan dat ze in haar eigen bed in slaap valt.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Dec 2015 15:02

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Fiwen schreef:Dit is zo herkenbaar! J heeft dit ook heel lang gedaan, en probeert het nog steeds regelmatig.
Wij zetten nu voor ze gaat slapen een 'knuffel-wekkertje', gewoon na het voorlezen de grote lamp uit, een timer op 5 minuten en dat is knuffel- en kletstijd samen in bed. Eerst was het steeds "nog heeeeeel eventjes mama" maar nu weet ze goed dat als het wekkertje gaat dat het dan klaar is, ze probeert het heus nog wel eens hoor maar accepteert het wel een stuk beter als ik nee zeg.

En ze valt trouwens elke avond in ons bed in slaap en dan til ik haar naar haar eigen bed als ik ga slapen. Heb daar lang over getwijfeld maar ze vind het duidelijk veel fijner, gaat zonder drama naar bed en valt sneller in slaap... Dat is me veel meer waard dan dat ze in haar eigen bed in slaap valt.


Dat vind ik dus ook Fiwen, als ze daardoor fijner in slaap valt, als ik bij haar zit, vind ik dat helemaal niet erg. Daar wil ik best 5 a 10 minuten voor uittrekken, alleen soms mondt het uit in een enorm drama, en daar zit ik dan weer niet op te wachten :P

Dat knuffel wekkertje is ook nog wel een idee!
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 15 Dec 2015 15:48

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Vervelend zeg. Heel vermoeiend ook.
Ik herken het soms bij mijn dochter.

Wij hebben dus soms wel eens 45 minuten op haar kamer gezeten, maar bij haar ging toen het inslapen vooral mis.
Zaten gewoon op de grond en luisterde muziek of keken tv op de mobiel (lange leve Horizon Go) maar negeerden haar compleet. Nu breng ik haar naar bed, ga boven de was doen en kom altijd nog even kijken is de afspraak, maar dan slaapt ze meestal al of bijna.

We hebben het inderdaad nu soms wel eens snachts. Soms lukt het haar terug in bed te krijgen, maar dan is ze gewoon te moe, gewoon geen discussie aan gaan.
En anders bij ons in bed, soms 2 keer in de week, maar vaak ook weken niet.

Ik maak altijd afspraken met haar voor het slapen gaan (niet meer uit bed, je hoeft niet te huilen je bent niet alleen, je mag pas uit bed als het licht is of anders roep je even (nee is nee), ze heeft altijd een lampje (ijscolampje) aan naast haar bed en ze mag ook nog in bed "lezen" met een zaklampje) bij ons thuis geldt altijd "afspraak is afspraak" en dat werkt ook vaak wel, 8 van de 10 keer ;-)

Sterkte hoor. Is echt killing zo..
22-2-2013
28-8-2015
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 15 Dec 2015 15:52

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Hee maar jullie deden toch op een gegeven moment zo'n spelletje waarbij ze heel stil moest blijven liggen of zo? En dat werkte toch heel goed? Is dat niet iets wat je weet zou kunnen proberen?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Dec 2015 18:48

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Zenna schreef:Hee maar jullie deden toch op een gegeven moment zo'n spelletje waarbij ze heel stil moest blijven liggen of zo? En dat werkte toch heel goed? Is dat niet iets wat je weet zou kunnen proberen?


Yes! Dat werkte inderdaad heel goed :P
Dat probeer ik ook wel eens, alleen vraagt ze dan toch uiteindelijk vaak of ik even bij haar wil zitten.

Ze heeft om half 7 haar melatonine gehad, we gaan zo naar boven. Ga nog eens even bedenken hoe ik het vanavond aan ga pakken...
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 15 Dec 2015 19:28

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Kan het ook niet zijn dat wanneer ZE naar bed moet, ZE eigenlijk al te moe is?
Dat ZE door oververmoeidheid gaat draken?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 15 Dec 2015 19:28

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Lijkt mij heel moeilijk zulke avonden!
Succes, ik hoop dat het vanavond beter gaat.
Ik hoop zo dat mijn zoontje tegen die tijd snapt wat lang slapen is e.d..
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Dec 2015 19:33

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Sam schreef:Kan het ook niet zijn dat wanneer ZE naar bed moet, ZE eigenlijk al te moe is?
Dat ZE door oververmoeidheid gaat draken?


Dat zou zomaar mogelijk kunnen zijn (van waar de hoofdletters :P ?)
Helaas is het ivm werk enzo niet altijd mogelijk om haar eerder in bed te krijgen :(

Vanavond zijn we naar boven gegaan, tanden gepoetst, geplast, verhaaltje, kus, ik op het randje van het bed.. 'mama ik ga lekker op mijn rechter zij liggen ............................... *zzzzzzzzzz*' en weg was ze :banaan:
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 15 Dec 2015 19:35

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Dat doet mijn telefoon.. Irritant.
Wat fijn!! Zou het dan toch de tabletjes zijn? Moet haast wel toch.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Dec 2015 19:43

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Weer benadrukt dat ze door de super pilletjes gewoon verder kan slapen als ze wakker wordt... we gaan t meemaken
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 15 Dec 2015 20:02

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Wat fijn!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 15 Dec 2015 20:10

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Lejow schreef:
Maar ik vind het dus echt serieus kut om inderdaad weg te lopen en niet meer terug te komen. Hoe laat je haar dan in slaap vallen? En kom je dan echt helemaal niet meer terug? Het is niet dat ik met 5 tellen weer voor naar neus sta, maar vind het wel moeilijk om haar aan haar lot over te laten.

Ik had daar ook heel erg moeite mee. Maar het ging mij ook opbreken om er steeds langer bij het bedje te blijven zitten. Ik was een geoefende ninja zoals ik de kamer uit sloop. En ik bedacht mij dat dat over een aantal maanden niet meer kan(zie ticker :P )
Ik durf het bijna niet toe te geven, maar ik doe het nog het meeste volgens de supernanny. We hebben best een uitgebreid slaap ritueel wat begint met rustig spelen, dan een boekje lezen (soms 2). Dan gaan we het flesje maken en de pyama aan doen, ik vertel hierbij ook steeds de volgorde en dat hij zo gaat slapen. Als hij is omgekleed is liggen we nog samen op bed en neem ik de dag door (zoals ooit gelezen van UN) en dan gaat hij naar zijn eigen bedje om te slapen. Dit met veel kusjes en knuffels, even genieten en kroelen.
Maar daarna: ga ik nog 1 keer terug waarbij ik zeg dat hij gaat slapen. Daarna ga ik nog wel terug, maar zeg ik niets meer. Soms geef ik zijn speen en altijd een aai of deken recht leggen, maar ik houd mijn mond. de eerste week duurde het iets langer, maar nu is hij altijd binnen drie keer terug lopen rustig.
Afgelopen weekend heeft toevallig mijn vriend hem op bed gelegd en die is er weer naast blijven zitten en de hele parade zoals we het 'vroeger' ook deden, en het was gelijk weer drama.
Nu net weer op mijn methode en hij slaapt binnen drie keer, zonder overstuur te gaan.
Misschien zit je echt niet te wachten op mijn advies, maar hier werkt consequent zijn en regelmaat het beste. (Hij gaat tegenwoordig altijd tussen 7 en half 8 naar bed).
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Dec 2015 22:09

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Ligt hij nog in een ledikant Soleil?
Want dat weglopen en terug leggen heb ik ook wel eens geprobeerd alleen zodra ik mn kont keer staat ze naast der nest..
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 21:05

Bericht 16 Dec 2015 05:37

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Lejow schreef:
Fiwen schreef:Dit is zo herkenbaar! J heeft dit ook heel lang gedaan, en probeert het nog steeds regelmatig.
Wij zetten nu voor ze gaat slapen een 'knuffel-wekkertje', gewoon na het voorlezen de grote lamp uit, een timer op 5 minuten en dat is knuffel- en kletstijd samen in bed. Eerst was het steeds "nog heeeeeel eventjes mama" maar nu weet ze goed dat als het wekkertje gaat dat het dan klaar is, ze probeert het heus nog wel eens hoor maar accepteert het wel een stuk beter als ik nee zeg.

En ze valt trouwens elke avond in ons bed in slaap en dan til ik haar naar haar eigen bed als ik ga slapen. Heb daar lang over getwijfeld maar ze vind het duidelijk veel fijner, gaat zonder drama naar bed en valt sneller in slaap... Dat is me veel meer waard dan dat ze in haar eigen bed in slaap valt.


Dat vind ik dus ook Fiwen, als ze daardoor fijner in slaap valt, als ik bij haar zit, vind ik dat helemaal niet erg. Daar wil ik best 5 a 10 minuten voor uittrekken, alleen soms mondt het uit in een enorm drama, en daar zit ik dan weer niet op te wachten :P

Dat knuffel wekkertje is ook nog wel een idee!


Is het niet zo dat ze de druk voelt binnen 5, 10 of 15 min in slaap te moeten vallen? Ik herken het van vroeger wel een beetje. Mijn moeder deed ook altijd een uitgebreid slaapritueel en wachtte tot we sliepen. Juist omdat ik MOEST slapen omdat er iemand bij zat of zo binnen kon komen om te kijken of ik sliep, lukte het niet.

Vervelend dat het nog zo rot gaat! Ik zou gewoon echt niet meer terug gaan naar haar. Jammer maar helaas. Papa en/of mama gaan ook zo slapen. Wij zijn daar erg consequent in en niemand die het in z'n hoofd haalt naar beneden te komen zonder goede reden. Ik slaap vaak ook nog even voor, voor mijn nachtdienst dus zou daar heel ongelukkig van worden haha. Ook doen wij een kort bed ritueel. Wij nemen de dag door aan tafel bij het eten. Dit doen wij niet bij bed. Als we naar boven gaan om te gaan slapen is het tanden poetsen, plassen en naar bed. Ik lees dan voor aan de kleintjes en de grote lezen zelf. Ik lees nooit meer als 2-3 pagina's. Dat doen we op een ander moment overdag. Dan een paar kusjes en slapen.

Ik zou proberen te doen wat Fiwen doet, wellicht geeft dat een geborgen gevoel als ze in jullie bed in slaap valt, geurtjes van papa en mama. Wel zorgen dat ze niet tot haar 9e daaraan gewend is want ik zou M. met geen mogelijkheid meer opgetild krijgen ;)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

Anoniem186

Bericht 16 Dec 2015 08:11

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Ik heb niet alles gelezen, maar heb je al eens overwogen om naar een slaappoli te gaan?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Dec 2015 09:21

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Ik weet t niet.. Want ze wil niet dat ik wegloop.
Kijk al moet ik er 20 min naast zitten geeft het ook niet. Het gaat me niet om de tijd, het gaat me er om dat ze gewoon rustig ligt met haar ogen en mond dicht.


En, als ze dan compleet uit haar stekker gaat, ga je dan echt helemaal niet meer terug? Want dan acht ik de kans vrij klein dat ze in slaap valt, laat staan in de buurt van haar bed eindigt.
En ik wil haar ook weer niet het idee geven dat we haar in de steek laten oid..


De nacht was weer ruk. Ik ging (veel te) laat slapen, en had de deur nog niet open of ze was wakker. Heb gezegd dat ze lekker in haar eigen bedje moest gaan liggen en dat ik nog wel even zou komen kijken. Dat deed ze braaf en het was stil, dus ik had goede hoop, ik dacht dat ze wel weer in slaap gevallen was.
Tot ik naar de slaapkamer ging en de lichten uitdeed en even stil bleef wachten. Toen kwam ze aan gedrentelt 'JE KOMT HELEMAAL NIET BIJ ME KIJKEN!!!!

Vervolgens waren we zo weer 45 minuten verder eer ze sliep. En om 10 voor 6 werd ze alweer wakker met de vraag 'of we al bijna klaar waren met slapen'.

Nee Jans, zal er eens naar googlen!

Ik weet ook niet of de dosis melatonine misschien te laag is.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 16 Dec 2015 10:09

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Ik zou proberen één ding per keer aan te pakken, dus niet het inslapen, doorslapen en uitslapen tegelijk.

Wat de anderen ook zeggen, ik zou een duidelijk bedritueel opstellen, eventueel in overleg met haar, zodat je een vaste volgorde hebt waarin je man en jij alles doen. En in dat ritueel bouw je natuurlijk de fijne momenten in zoals nog even bij haar op de rand van het bed zitten en de dag doorspreken. Het hoeft ook niet dat je met vijf minuten weer beneden staat natuurlijk. Ze moet wel merken dat je de tijd voor haar neemt maar tegelijkertijd dat het wel een vaste volgorde heeft en dat ze daarna zelf in slaap moet vallen . Dat ritueel zou ik dan van tevoren aan haar uitleggen en daar ook echt bij blijven. En de eerste avond zal dat vast met een hoop drama gepaard gaan en de tweede en derde nacht waarschijnlijk ook. Maar zodra ze merkt dat jullie allebei consequent zijn dan wordt dat echt wel minder. Ze moet nu ook leren om zelf in haar bed in slaap te vallen. Door weg te gaan doe je haar echt niks te kort want je weet zelf heel goed dat als er echt iets aan de hand is (pijn, ziek zijn of echt bang na een nachtmerrie) dat je er heen gaat.

Bij ons is het ritueel als volgt: na het eten naar boven om te wassen en pyjama aan te doen en tanden te poetsen. Dan lezen we op haar kamer een verhaaltje voor terwijl zij al in haar bed zit. Als het verhaal afgelopen is breng ik de jongste naar bed. N. moet dan in haar bed blijven maar dit gebeurt uiteraard lang niet altijd. Zodra de jongste er in ligt ga ik weer naar haar toe. Dan zing ik altijd 3 liedjes, altijd precies dezelfde en in dezelfde volgorde. Vervolgens krijgt ze een kus en een knuffel. Soms geeft ze dan aan niet te kunnen slapen dus dan bedenken we samen 3 (niet meer) fijne dingen waar ze over kan dromen of nadenken voor ze in slaap valt. Dat kan een fijn moment van die dag zijn maar ook dat we een half jaar eerder naar een pretpark zijn geweest bijvoorbeeld, net waar ze zelf mee komt. Vervolgens krijgt ze een laatste kus, zeg ik dat ik van haar houd en trots op haar ben en dan ga ik weg. Haar deur gaat dicht maar het licht in de badkamer mag wel aan. Die is naast haar kamer waardoor ze wel wat licht ziet maar het niet zo fel is dat
het haar wakker kan houden.

Als ze midden in de nacht wakker wordt neem ik haar zonder gedoe bij ons in bed. Dan slaapt iedereen het snelste weer verder.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 16 Dec 2015 11:14

Re: Slapen.. ik word er zo moedeloos van

Wat hier trouwens ook geholpen heeft is de druk eraf halen dat ze moet slapen. Heel vaak zei J dat ze nog niet moe was en niet kon slapen. Dat gaf altijd strijd waardoor het alleen maar erger werd. Op een gegeven moment hebben we dat los gelaten, je kunt ze wel in bed leggen maar niet dwingen om te slapen. Dus nu zeggen we tegen haar dat ze niet meteen hoeft te gaan slapen, dat ze gerust nog even met haar knuffels mag kletsen of liedjes mag zingen maar dat ze wel lekker in haar bedje moet blijven. Hoe drukker haar dag was, hoe meer ze kletst. Ze speelt/vertelt/zingt dan wat ze allemaal mee gemaakt heeft en na een kwartiertje tot een half uur wordt het stiller en valt ze uiteindelijk in slaap. Ze heeft dat blijkbaar echt nodig om rust in haar koppie te krijgen. En als ze een keer na een half uur nog aan het kletsen/zingen is zeg ik via de babyfoon dat het nu wel echt tijd is om te gaan slapen en meestal is ze daarna ook wel stil.

We leggen haar nu bewust een dik half uur eerder in bed zodat ze nog even kan kletsen in bed maar uiteindelijk toch rond de door ons gewenste tijd in slaap valt.

En wat ook helpt als ze blijft zeuren om een extra knuffel en kus is zeggen dat ik haar nog een kus kom geven als ze slaapt. De eerste paar keer deed ik dat dan als ik wist dat ze nog wakker was met de melding "Ohw wat dom van mama, ik dacht dat je al sliep. Kusje en dan kom ik straks terug als je echt slaapt". Dan weet ze ook dat je echt komt als ze slaapt :angel:
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers