Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel geef je uit aan boodschappen per maand?

<<

Anoniem173

Bericht 13 Dec 2015 18:10

Hoeveel geef je uit aan boodschappen per maand?

Nav het boodschappen topic waarin ik zie dat veel mensen toch maar 1 of 2 keer per week boodschappen halen vraag ik me af, wat is jullie maandbedrag dan voor boodschappen?

Wij geven meestal tussen de 40 en 50 euro per week uit aan boodschappen, met verzorgingsproducten e.d. Komt dat per maand ongeveer op 250 euro per maand. We eten wel af en toe buiten de deur en mijn man lucht op zijn werk. Haal meestal boodschappen bij de ah of plus.
<<

Anoniem286

Bericht 13 Dec 2015 18:27

Re: Hoeveel geef je uit aan boodschappen per maand?

Als we opletten (dus bewust aanbiedingen in de gaten houden etc) kunnen we met 75 euro per week uitkomen. Dus rond de 300-350 per maand. Momenteel letten we niet op (te druk met van alles), bestellen ook regelmatig iets en komen we rond de 100 euro per week uit. Dus 400-450 per maand.
<<

Anoniem170

Bericht 13 Dec 2015 18:30

Re: Hoeveel geef je uit aan boodschappen per maand?

Meestal kom ik wel uit met 30-40 euro per week.
Ik woon alleen en haal eigenlijk maar boodschappen voor 3 menu's per week. Heb altijd over wat ik dan invries of volgende dag eet ofzo :)
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 13 Dec 2015 18:30

Re: Hoeveel geef je uit aan boodschappen per maand?

We (mijn vriend en ik) betalen onze boodschappen met onze gezamelijke rekening, en vullen de bedragen in in een Excel spreadsheet. Zo is het fijn overzichtelijk..

Ik durf het haast niet te zeggen, maar vorige maand hebben we 350 euro aan boodschappen uitgegeven.. en de maanden daarvoor zelfs meer.. rond de 450/500 euro. Toen ging ik nog elke dag boodschappen doen omdat we een mini koelkast & mini vriesvak hadden. :redface: Het komt waarschijnlijk ook omdat we ons brood bij de bakker halen, ons vlees bij de slager en de kaas bij de delicatessewinkel. En onze supermarkt is Albert Heijn, ook niet de goedkoopste..

Schaam me wel beetje voor deze bedragen..
AfbeeldingAfbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6366

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 13 Dec 2015 18:38

Re: Hoeveel geef je uit aan boodschappen per maand?

Rond de €100,- per week voor 2 volwassenen, 2 kinderen, een hond en een kat. Brood komt van de bakker, de rest allemaal uit de supermarkt. Ik ga naar de jumbo en soms naar de aldi.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 13 Dec 2015 18:39

Re: Hoeveel geef je uit aan boodschappen per maand?

Wij geven ongeveer 60 a 70 euro per week uit aan boodschappen. Dan betalen we al 18 euro per week aan een biologische groente- en fruittas. Ook eten we bijna alleen maar biologisch vlees, zuivelproducten en eieren. Verder betalen we gemiddeld per maand voor drie katten ook nog iets van 25/30 euro denk ik voor voer en kattengrint. Dit kopen we echter groot in, dus die kosten hebben we eens in de zoveel tijd, maar dan een hoger bedrag.

Daarnaast gaan we regelmatig uiteten of lunchen we buiten de deur. Die kosten zitten hier niet bij ingerekend.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Dec 2015 19:05

Re: Hoeveel geef je uit aan boodschappen per maand?

Gemiddeld €200,- per maand
Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 13 Dec 2015 19:08

Re: Hoeveel geef je uit aan boodschappen per maand?

Gemiddeld zo'n 125 euro per week. Voor 2 volwassenen en 2 kleine kinderen. Dat is excl verzorgingsproducten. Ik kom vooral bij de hoogvliet, de AH en de Lidl. En ik bestel bloem, meel en kruiden online bij de zuidmolen, pit-pit en body en fit.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 13 Dec 2015 19:16

Re: Hoeveel geef je uit aan boodschappen per maand?

Tussen de €300 en €400 per maand, incl. verzorgingsproducten en eten voor de katten. Tsja, het kan minder, hebben we ook een tijdje gedaan. Maar ik heb zo'n hekel aan de Lidl, dat weiger ik gewoon. De helft is niet te eten/drinken, ze hadden veel niet. Mij niet gezien! Als compensatie wissel ik de AH nu af met de Dekamarkt, dat scheelt wel.
<<

Anoniem170

Bericht 13 Dec 2015 19:20

Re: Hoeveel geef je uit aan boodschappen per maand?

Grappig Scandic, ik vind veel dingen daar juist veel beter :) Is een Duitse supermarkt en hebben Duitse standaarden die vele malen hoger liggen dan hier.
Groente,fruit en vlees is daar sowieso veel beter dan AH vind ik
<<

Anoniem171

Bericht 13 Dec 2015 19:22

Re: Hoeveel geef je uit aan boodschappen per maand?

Ook zo'n 125 per maand, voor 2 volwassenen, 3 kinderen (1 nog in luiers) en 2 katten. Daar zitten kattenvoer, luiers en verzorgingsproducten bij in.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 13 Dec 2015 19:26

Re: Hoeveel geef je uit aan boodschappen per maand?

Zo'n 100 euro per week. Eerder iets meer dan iets minder...
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 13 Dec 2015 19:36

Re: Hoeveel geef je uit aan boodschappen per maand?

Roos, misschien ligt het aan de Lidl hier, want ook het groente & fruit is slecht. Snel rot en bijvoorbeeld een aubergine hebben ze niet eens! Avocado's zijn bijna altijd op.. Nou dan ben ik er alweer klaar mee :P
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 13 Dec 2015 19:43

Re: Hoeveel geef je uit aan boodschappen per maand?

Briggy schreef:We (mijn vriend en ik) betalen onze boodschappen met onze gezamelijke rekening, en vullen de bedragen in in een Excel spreadsheet. Zo is het fijn overzichtelijk..

Ik durf het haast niet te zeggen, maar vorige maand hebben we 350 euro aan boodschappen uitgegeven.. en de maanden daarvoor zelfs meer.. rond de 450/500 euro. Toen ging ik nog elke dag boodschappen doen omdat we een mini koelkast & mini vriesvak hadden. :redface: Het komt waarschijnlijk ook omdat we ons brood bij de bakker halen, ons vlees bij de slager en de kaas bij de delicatessewinkel. En onze supermarkt is Albert Heijn, ook niet de goedkoopste..

Schaam me wel beetje voor deze bedragen..

Nou ja, schamen is toch nergens voor nodig? Als je het geld hebt en jullie dit zo prettig vinden, dan is t toch prima?

Wij geven ongeveer 250-300 euro per maand uit voor 2 volwassenen en een baby. Dat is incl. luiers en billendoekjes.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 13 Dec 2015 19:48

Re: Hoeveel geef je uit aan boodschappen per maand?

Wij geven maximaal 50 euro per week uit aan boodschappen incl luiers, verzorgingsproducten etc. Dus ongeveer een 200 euro per maand.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 13 Dec 2015 20:05

Re: Hoeveel geef je uit aan boodschappen per maand?

We proberen €350 per maand incl. luiers en verzorgingsproducten. We zijn nu nog met twee volwassenen en een bijna tweejarige. Straks na de geboorte van de baby schroeven we het budget op naar €450 per maand. We komen nu vaak net niet uit omdat ik al een paar maanden thuis ben vanwege mijn zwangerschap en ik nu vaker boodschappen ga doen en wat meer geld uitgeef aan "gemaksproducten" (voorgesneden groentes, geschilde aardappels, etc). Als ik wel werk is het budget van €350 prima te doen.
<<

anoniem203

Bericht 13 Dec 2015 20:08

Re: Hoeveel geef je uit aan boodschappen per maand?

Ik ga in het nieuwe jaar echt opletten. Ik heb deze maand eens goed opgelet wat voor bedragen ik pin voor alleen maar eten, drinken en verzorgingsproducten. Ik schrok er gewoon van! Ik kom gerust aan 120 euro per week voor 2 volwassenen en 2 kinderen. Eigenlijk gewoon absurt want ik koop echt geen duur vlees of andere dure aparte dingen. Ik snap dat ook echt niet hoe iemand met een gezin binnen de 50 euro blijft net als Mida4you want mij lukt het gewoon echt echt niet. Ik ben dan eigenlijk wel eens benieuwd wat er heel de week s'avonds op tafel staat bijvoorbeeld. Mijn man wil altijd vlees of vis. En ik wil altijd een complete maaltijd op tafel hebben. Vlees/vis met veel verse groenten en aardappelen/pasta/rijst. Dus dan kom je al gauw aan een euro of 7 (x7 =49 euro) voor het avondeten.
Laatst gewijzigd door anoniem203 op 13 Dec 2015 21:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Patsy

Bericht 13 Dec 2015 20:11

Re: Hoeveel geef je uit aan boodschappen per maand?

70 à 80 euro per maand, euh per week natuurlijk, inclusief luiers en flesvoeding. Wij gaan meestal naar Lidl en Jumbo. Heel soms naar de AH, die zit hier in de wijk.

Hier zitten meerdere Lidl's en ik vind er wel veel verschil in zitten per filiaal.
Laatst gewijzigd door Patsy op 14 Dec 2015 12:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem234

Bericht 13 Dec 2015 20:14

Re: Hoeveel geef je uit aan boodschappen per maand?

Wij zitten eigelijk altijd rond de 55,- per week. En gaan altijd naar de ah. We zijn met zijn drieën.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Dec 2015 20:52

Re: Hoeveel geef je uit aan boodschappen per maand?

Wij geven echt belachelijk veel geld uit aan boodschappen per maand. Iets tussen de 800 en 1000 euro. We doen elke week keurig weekboodschappen voor 70 euro maar halen ook veel tussendoor. Bij dit hoge bedrag zitten wel ook nog huishoudelijke artikelen hoor maar bovenal geven we veel uit aan luxe artikelen en eetwaren. Het fijne vind ik dat we t allebei wel beseffen hoe goed we t hebben en met onze 'gewone' boodschappen proberen we wel op te letten. We komen vaak bij een luxe delicatessenzaak maar komen ook met plezier bij de Lidl.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem154

Bericht 13 Dec 2015 20:58

Re: Hoeveel geef je uit aan boodschappen per maand?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem154 op 22 Dec 2015 22:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 13 Dec 2015 21:11

Re: Hoeveel geef je uit aan boodschappen per maand?

Ik heb het al een tijdje niet meer bijgehouden, maar ik schat het bedrag rond de 300-350 euro per maand. Aan de ene kant let ik op aanbiedingen en koop ik een aantal dingen van het huismerk, aan de andere kant koop ik regelmatig biologische producten en geven wij ook wat meer uit doordat we wat duurdere, maar wel heel gezonde producten eten als noten, vis en veel groente en fruit. We komen nooit bij speciaalzaken en kopen ons brood gewoon bij de supermarkt, maar dan wel vaak speltbrood van 2,29 euro per stuk. We drinken niet veel alcohol, maar hebben wel regelmatig bezoek en dan halen we graag wat lekkers in huis. Spullen als vaatwastabletten, wasmiddel, bier enz koop ik altijd in de aanbieding.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 13 Dec 2015 21:15

Re: Hoeveel geef je uit aan boodschappen per maand?

Marin: ik ben wel nieuwsgierig naar wat jullie dan eten met zo'n bedrag aan boodschappen per maand. Zou jij eens een weeklijstje willen plaatsen? Wij hebben namelijk ook een periode gekend dat wij veel meer geld uitgaven aan boodschappen en veel bij delicatessen winkeltjes kochten, maar kwamen dan excl. uiteten gaan op zo'n €600 per maand en dan moesten we ook nog eens heel veel etenswaren weggooien omdat we het gewoon niet op kregen.
<<

Anoniem167

Bericht 13 Dec 2015 21:18

Re: Hoeveel geef je uit aan boodschappen per maand?

Momenteel geen idee, houd niks bij. Denk 300 euro ongeveer? Tegenwoordig basis aan groente & fruit bij Aldi en rest nog steeds bij Ah.
<<

Anoniem151

Bericht 13 Dec 2015 21:36

Re: Hoeveel geef je uit aan boodschappen per maand?

Ik heb het dit jaar iedere maand netjes bijgehouden, we zitten zo tussen de €500, €600 per maand..
We eten niet veel a merken of heel luxe. Wel veel fruit en zoveel mogelijk biologisch vlees.
Komend jaar gaan we budgetteren, het kan vast met minder
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers