Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stress en verdriet in je zwangerschap.

<<

anoniem196

Bericht 12 Dec 2015 07:03

Stress en verdriet in je zwangerschap.

Hoe kom je een moeilijk tijd van stress en verdriet door als je zwanger bent. Ik ben nu 32 weken zwanger.

Mijn vader ligt vanaf afgelopen maandag al te vechten voor zijn leven op de IC.
Kans is bijna 100% dat hij maandag zal overlijden (dan stoppen ze alle behandelingen) :cry:

Ik ben op van de lange dagen en soms nachten van tussen de 2 en 5 uur.
Gister extra op controle geweest. Bloeddruk was netjes, hartje klopte mooi.

Maar ben zo bang dat mijn baby er te veel van mee krijgt.
Ik probeer te blijven eten. Al is het wel vaak alleen brood de laatste dagen.
En ik drink voldoende.
Ben nu sinds maandag al wel afgevallen..

Wie heeft er veel verdriet gehad, en hoe ging het met je baby. Als ik een paar minuten flink moet huilen, doet het daarna overal zeer in mijn buik.
<<

Anoniem148

Bericht 12 Dec 2015 07:06

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Heel veel sterkte!
Kan je niet met iemand praten? Maatschappelijk werk?
Wat lijkt mij dat k*t.
Misschien extra controle vragen?
<<

anoniem196

Bericht 12 Dec 2015 07:40

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Ben gister op extra controle geweest.
En kan op de IC elke dag mijn bloeddruk laten meten.
Afdeling verloskunde zit op de zelfde verdieping, en kan daar zo heen lopen als er iets is.
Maar toch, hoop dat ze niet te veel verdriet voelt en lekker blijft groeien.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 12 Dec 2015 08:17

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Ik had vanaf 34 weken stress ivm vreemdgaan ex. Maar dochter heeft er niet onder geleden. Ik was ook afgevallen, sliep slecht, meerdere harde buiken. Daarom om de dag ctg, maar dochter deed t goed. Met 38 en 39 weken wilde de gyn (daar liep ik al vanwege zwangerscgapssuiker) nog niet inleiden. Ik was bang dat ik de bevalling niet trok als ik zo doorging. Maar zij zag geen reden: baby deed t goed, en t vrouwelijk lichaam was erop gesteld dat ze dit wel kon.

Maar jij zit ook in een heftige situatie! 'Grlukkig' ben je je er wel van bewust dat je toch op jezelf moet letten vanwege de baby. Veel sterkte
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 12 Dec 2015 08:32

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Jeetje wat heftig, ben ervaring, wel tranen in mn ogen. Heel erg veel sterkte en n knuffel!!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Dec 2015 08:59

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Ik dacht hetzelfde als dandelion, kun je niet op zoek naar wat extra ondersteuning dmv maatschappelijk werk? Je kunt je via je huisarts of verloskundige laten informeren. Wie weet helpt het je. Het is niet vreemd dat je stress en verdriet hebt in zo'n situatie als waar jij nu in zit.

Heel veel sterkte gewenst!
#teammaple🍁
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 12 Dec 2015 09:20

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Wat heftig! Ik heb geen ervaring met stress tijdens de zwangerschap maar wel met afvallen (door heel veel overgeven) en daar heeft ons meisje niet onder geleden. De baby pakt wat hij nodig heeft , dat gaat ten koste van jou!

Sterkte
⁠♡♡♡
<<

Anoniem181

Bericht 12 Dec 2015 09:31

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 04 Feb 2016 23:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 12 Dec 2015 09:43

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Heel veel sterkte :hug: wat ontzettend verdrietig!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 12 Dec 2015 09:46

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Geen ervaring mee, maar ik wil je wel een dikke knuffel geven :hug: ik vind het zo verdrietig en naar voor je.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem258

Bericht 12 Dec 2015 09:50

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Wat vreselijk zeg!

Ik heb ook veel stress gehad bij mijn eerste zwangerschap. Mijn moeder lag toen heen slecht en is uiteindelijk overleden toen ons dochtertje net een weekje oud was. De hele zwangerschap is het dus eigenlijk spannend geweest hoe het zou lopen.
Ik heb geen idee of ze daar zelf als ongeboren baby last van heeft gehad, na de bevalling overleed mijn moeder dus en had ik nog meer verdriet, en dat heeft ze wel opgepikt. Ik gaf borstvoeding maar ze huilde alleen maar bij mij. Heel frustrerend, ze voelde mij haarfijn aan. Bij anderen was ze stil. Voor mij een reden om te stoppen met de bv, het lukte gewoon niet meer en ik ging er aan onderdoor.

Ik wil je heel veel sterkte wensen, heb verder geen tips.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 12 Dec 2015 10:05

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Wat een nare situatie zeg. Heel veel sterkte!
Voor de baby kan het denk ik niet heel veel kwaad zolang jouw bloeddruk in orde is, maar alleen maar brood eten gaat straks wel ten koste van jou omdat de baby nu ook al alles van je pakt. Mijn vriendin is pas overleden in hele nare omstandigheden waardoor ik ook gewoon geen trek heb maar icm borstvoeding is dat toch echt niet handig en komt het gebrek aan voedingsstoffen extra hard aan. Ik denk dat met een buikbaby net zo is of misschien nog erger.
Ik zou dus proberen om wel gewoon gezond te eten en ik snap echt dat dat heel lastig is nu. Is er iemand die dat voor je klaar kan zetten of langs kan brengen? Een vers gesneden fruitsalade en een soepje vol met groente?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem236

Bericht 12 Dec 2015 10:11

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Bij beide zwangerschappen te maken gehad mer stress, maar niet vergelijkbaar met het verdriet en de stress die jij nu hebt. Maar wil je heel veel sterkte toewensen. Vreselijk.
Was je vader al langer ziek of is het plotseling?
<<

Anoniem216

Bericht 12 Dec 2015 10:20

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 04 Okt 2017 10:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 12 Dec 2015 10:46

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Ikknutsel, wat vreselijk! Geen ervaring hier, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen! :hug:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Emerald

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 211

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:35

Bericht 12 Dec 2015 11:21

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik wil jou wel heel veel sterkte toewensen!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 12 Dec 2015 11:38

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Wat ongelooflijk heftig dit zeg. Ik heb geen ervaring, maar wil je heel veel sterkte wensen. En misschien is praten met een maatschappelijk werkster niet zo'n slecht idee.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 12 Dec 2015 12:13

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Ik heb helaas ongeveer hetzelfde meegemaakt. We kregen met 34 weken zwangerschap te horen dat mijn schoonvader agressieve kanker had en binnen enkele weken zou komen te overlijden. De situatie was niet zo dringend als bij jou nu en het was mijn schoonvader, dus ik stond er wat verder van af. Maar het verdriet en de stress herken ik zeker wel. Mijn dochter reageerde gelukkig helemaal niet op de stress die ik had. De verloskundige vertelde ook dat een lichaam meer aankan dan wij soms denken en dat kindjes in die termijn al heel sterk zijn zich goed kunnen redden. Dat was voor mij een hele fijne gedachte! Verder hebben we de periode echt overleefd. Hoe? Geen idee, we deden het gewoon. Ook voor de oudste moesten we door. Uiteindelijk is hij overleden toen onze dochter 7 weken was, hij heeft het nog lang weten te rekken. Ik ben wel eerder ingeleid om enigszins te voorkomen dat we een geboorte en begrafenis in 1 week zouden hebben, dat dat zouden we echt niet getrokken hebben.

Voor mij hielp het echt als anderen een beetje voor me zorgden. Me eten voor schotelden, voor ons kookten, onze oudste even meenamen. Geef eraan toe en vraag om hulp. Je hebt genoeg aan jezelf en het kindje in je buik. Veder heel veel sterkte, het is echt niet niks om dit mee te maken. Maar echt, je kunt het!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

anoniem203

Bericht 12 Dec 2015 12:24

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Heel veel sterkte ikknutsel :(

Probeer goed voor jezelf te zorgen als in goed eten, drinken en je rust te pakken. Verdriet hebben mag en meer kan je niet doen. Het is toch een reactie van je lichaam.
<<

Bibi

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:17

Bericht 12 Dec 2015 12:39

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Jeetje wat heftig! Ik herken het helaas deels, bij mij is mijn schoonzus toch nog plotseling overleden toen ik 30 weken zwanger was.
Het is heel raar, ik heb veel verdriet gehad, maar aan de andere kant stond mijn lichaam op overlevingsstand ofzo waardoor ik mezelf enigzins af kon sluiten voor alles om mij heen. Hierdoor moet nu het verwerken nog wel komen. Ons meisje heeft er toen niets van gemerkt, controles waren telkens goed. Ik vond de dagen in het ziekenhuis wachten op het overlijden het zwaarst, daarna met het regelen van de uitvaart had ik het idee dat ik iets kon doen en ging het met mij iets beter.

Ik wil je heel erg veel sterkte en kracht toewensen. Probeer af en toe toch je rust te pakken voor jezelf en jullie kindje.
<<

Anoniem315

Bericht 12 Dec 2015 14:28

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Dat is niet niks zeg. Heel veel sterkte gewenst de komende dagen en met wat daarna volgt.
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:05

Bericht 12 Dec 2015 14:33

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Ik wil je heel veel sterkte toewensen en een dikke knuffel!
Ons boefje 24-08-2010
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 12 Dec 2015 14:56

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Oh wat verdrietig Ikknutsel! Heel erg veel sterkte en vraag alle steun die je nodig hebt aan je omgeving en aan professionals zoals je verloskundige.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6122

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 12 Dec 2015 15:23

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Wat een ontzettend heftige en verdrietige situatie, heel veel sterkte toegewenst...
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11566

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Dec 2015 15:29

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Oh wat naar, heel veel sterkte.

Ik heb ongeveer mijn gehele zwangerschap behoorlijke stress gehad. Eerst kleine dingen daarna de burn-out en het gedoe met mijn ex. Uiteindelijk zelfs oxazepam gekregen. Zat echt in zo'n cirkeltje van stress. En mijn zoon is echt heel erg makkelijk. Ik zeg voor de gein wel eens hij is zo relaxt omdat hij gewend is aan veel stresshormoon.

Maak je er aub niet te druk over. Die kleine is al zo groot die kan wel tegen een stootje. Het levert alleen maar extra stress op. En ik weet dat dit heel veel makkelijker gezegd dan gedaan is maar die kleintjes zijn sterk. Sterkte de komende dagen.
2015 💙
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers