Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stress en verdriet in je zwangerschap.

<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 12 Dec 2015 15:36

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Heel veel sterkte gewenst :(
<<

anoniem196

Bericht 12 Dec 2015 18:37

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

@lotus, totaal onverwachts. Dus echt een mega klap voor ons. Hij was nooit ziek.

Heb vanmorgen twee mandarijn uitgeperst, druiven en een banaan gegeten.
Denk als hij maandag zal overlijden ik ook natuurlijk verdriet heb. Maar misschien iets beter kan eten.
Heb nu een heel ander ritme. Ene nacht slaap ik 3 uur dan weer 6 uur.
Van de week een keer om 4 uur op en meteen naar het ziekenhuis.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 12 Dec 2015 18:55

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Jeetje wat ongelooflijk heftig joh :( heel veel sterkte!
Ik zou wel proberen regelmatig en gezond te blijven eten, ook al is dat heel moeilijk. Stress en verdriet zal fysiek niet zo heel veel met jouw lichaam en de baby doen, maar je moet niet lichamelijk zwak worden doordat je niet meer goed voor jezelf zorgt. Dus maak lekkere smoothies om vitamines e.d. binnen te krijgen en zorg dat je fysiek op de been blijft.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem328

Bericht 12 Dec 2015 19:05

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Wat vreselijk. Ik wens jullie heel veel sterkte!
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 12 Dec 2015 19:15

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte!
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 12 Dec 2015 19:42

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Wat ontzettend verdrietig en verschrikkelijk. Heel veel sterkte!
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 12 Dec 2015 20:47

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Ook hier, heel veel sterkte.

Ik vind het zo erg voor je, vind de hele situatie nog steeds zo onvoorstelbaar. Hoe moet het voor jou dan wel niet zijn.

En toch blijf ik het zeggen; pas je wel een beetje op jezelf? Goed eten is zo belangrijk om vol te houden. Voor jezelf, voor je kleintje, maar ook voor E. Is er niemand die voor je kan koken, zodat je alleen maar hoeft op te warmen als je daar aan toe bent?

En je weet het hè, als je wilt praten, BEL! Ongeacht het tijdstip.

:hug:
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem 146

Bericht 12 Dec 2015 20:47

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Wat verschrikkelijk verdrietig zeg. Hoe gaat het nu met je vader?

Ik zat in een soort zelfde situatie. Ik lag in het ziekenhuis met pre-eclampsie met 34wkn zwangerschap. Toen ik 36 weken zwanger was werd mijn moeder in coma opgenomen op de IC. Op zondag het bericht dat we afscheid moesten nemen, op maandag werd ik ingeleid. Ik wilde niet meer zwanger zijn en wilde geen baby meer. Ik heb meteen hulp gevraagd en kreeg diezelfde dag nog een psycholoog aan bed. Wonder boven wonder is mijn moeder er bovenop gekomen, maar ik heb er -helaas- nog steeds last van. Het was zo'n emotionele tijd. De angst, de zorgen. Ik stiekem ben ik enorm jaloers op vrouwen die een fijne kraamtijd hebben gehad. Ik raad je écht aan hulp in te schakelen. Al is het maar om te praten, praten, praten.

Heel, heel veel sterkte
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 12 Dec 2015 20:47

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Op de eerste plaats heel erg veel sterkte.

Toen ik zwanger was van R was mijn man ernstig ziek. Ik had natuurlijk ook veel stress maar R heeft er in mijn buik gelukkig niets van geleden. Toen hij eenmaal geboren werd huilde hij erg veel en dat ligt in mijn ogen wel aan al die stress en gedoe van die tijd. Hij werd eigenlijk geboren op een moment dat het totaal niet '' uitkwam'' qua alle ellende en gedoe in die tijd.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 17:24

Bericht 12 Dec 2015 21:24

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Wat vreselijk, heel veel sterkte. :hug:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 12 Dec 2015 22:38

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Ik heb er deels ervaring mee. Mijn moeder raakte tijdens mijn zwangerschap langzaam in een coma. De echte stress kwam pas toen B al geboren was, toen is ze kritiek opgenomen geweest in coma op de IC.
Maar B kwam natuurlijk al met 29,5 dus of stress kwaad kan, kan ik niet over mee praten.

Ik wil je alle kracht en alle sterkte wensen. Weten dat je je papa/mama gaat verliezen is ontzettend heftig. Ondanks dat je denkt dat hij er misschien niets meer van mee krijgt, zeg wat je nog wilt zeggen. Zeg desnoods de naam van jullie kindje tegen hem (als jullie daar al uit zijn), dan heeft hij dat toch nog mogen horen!
Verder heb ik geen tips behalve 'pas goed op jezelf' hoe cliché en moeilijk ook!
Knuffel

en heel veel sterkte maandag met het nemen van alle beslissingen en het eventuele afscheid wat komen gaat.
<<

Pecha

Noob

Berichten: 248

Geregistreerd: 23 Okt 2014 07:39

Bericht 13 Dec 2015 00:27

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Wat een ontzettend nare situatie.Ik heb er geen ervaring mee,maar wens je heel veel sterkte!
Afbeelding

Afbeelding
<<

anoniem196

Bericht 13 Dec 2015 02:45

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Lejow@ ik heb hem maandag voor hij de ok op ging nog kunnen vertellen hoe ze heet. En daar reageerde hij nog op door te lachen.

Hoe het nu met hem is, slecht, machines houden hem in leven.
Na maandag een spoed open hart operatie, nadat zijn aorta buitenwand van zijn hart tot lies opengescheurd was.
Kwam hij niet bij, 3 keer gereanimeerd, dinsdag en woensdag spoed operatie. Woensdag was hij zo zwak dat hij op de IC op zijn kamer is geopereerd.
Donderdag gereanimeerd, ze probeerde hem uit zijn kunstmatige coma te halen, was al 36 uur zonder medicatie en is het reanimeren zelf in coma geraakt.
hersenen doen niks, hart amper, één nier is dood, darmen willen niks meer doen, lever erg beschadigd.
Het is genoeg. Machines houden hem nog in leven. Vandaag de laatste dag om bij hem te zijn.
Morgen " het" gesprek met de artsen.

Het is zo onwerkelijk iemand die nooit iets had, ineens zo ziek.

ik heb van 21 uur tot 2 uur slapen. Maar ben al weer klaar wakker. Wil zo graag bij hem zijn.
Straks met man en dochter even goed ontbijten. Fruit en eitjes erbij en dan komt mijn schoonzus en kunnen wij naar mijn vader.

We hebben een eigen kamer gekregen op de gang. Dus als ik wil liggen kan ik op bed gaan liggen.
<<

Anoniem321

Bericht 13 Dec 2015 06:34

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Ikknutsel, de tranen springen me in de ogen..
Heel veel sterkte met alles
:hug:
<<

Anoniem 146

Bericht 13 Dec 2015 07:42

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Wat intens verdrietig, heel, heel veel sterkte gewenst.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 13 Dec 2015 08:34

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Vreselijk, heel veel sterkte!
<<

Patsy

Bericht 13 Dec 2015 09:30

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Wat vreselijk! Heel veel sterkte.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 13 Dec 2015 09:43

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Lieve ikknutsel, heel veel sterkte. Geen woorden die dit kunnen omschrijven..
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 13 Dec 2015 09:55

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Wat vreselijk zeg. Heel veel sterkte :hug:
2010 2012
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 13 Dec 2015 10:53

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Oh dat is fijn dat je dat nog hebt kunnen doen!!

Ik snap dat je nog zo veel mogelijk bij hem wilt zijn, het is zo ontzettend dubbel allemaal. Wat fijn dat jullie een kamer vlakbij hem hebben. Maak daar ook goed gebruik van hoor! Je vader zal vast ook willen dat je goed aan jezelf en z'n kleindochter denkt!
Hoe dingen toch soms in een kwestie van minuten zo kunnen veranderen :( Je had een maand geleden vast niet gedacht dat je er nu zo bij zou zitten...
Veel sterkte morgen met alle beslissingen die genomen gaan worden. Toen ik eenmaal wist dat mijn moeder snel kwam te overlijden vond ik het wachten op HET telefoontje echt het heftigst.

Zou je zo graag een knuffel willen geven, of willen kunnen vertellen dat het allemaal wel goed komt... Maar meer dan ontzettend veel sterkte en een virtuele knuffel kom ik niet :hug:
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 13 Dec 2015 10:57

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Ook hier een dikke knuffel voor jou :hug: , ik kan het ook gewoon nog steeds niet bevatten, het blijft maar door mijn hoofd spoken.
Ik wil met alle liefde wat bakjes eten voor in de vriezer komen brengen, we hebben de vriezer aardig vol met verschillende dingen, dus laat me weten als je dat wilt.

Sterkte, ik denk aan je :hug:
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 13 Dec 2015 12:15

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Heel veel sterkte ikknutsel!

Wat een onwerkelijke en verdrietige situatie
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 13 Dec 2015 20:51

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Ik heb veel stress gehad in de zwangerschap zoals je waarschijnlijk wel weet. Mijn man werd ziek toen ik 17 weken zwanger was, geopereerd toen ik 22 weken zwanger was, bijna overleden na de operatie, daarna nog een hele tijd op ic, mc en weer op de gewone afdeling.
Ik had uiteindelijk een veel te hoge bloeddruk en zwangerschapsvergiftiging waardoor L. te vroeg is geboren.
De artsen hebben mij verteld dat ze gewoon niet weten of de stress heeft meegespeeld. Er is nooit aangetoond volgens mij dat er een relatie is. Dat soort dingen kunnen elke zwangerschap gebeuren.
In elk geval heb ik er na de zwangerschap niets van gemerkt. L. was en is een heel gemoedelijk kereltje met een grote interesse voor de wereld. Hij is zo heerlijk onbezorgd.

Het belangrijkste is dat je goed voor jezelf en dus je kind probeert te zorgen. Regelmatig eten, goed uithuilen, praten over je zorgen en je angsten. Zorg dat je stress niet te ver oploopt omdat je dingen tegenhoud. En wat mij ook erg goed hielp was om liefdevol tegen mijn baby te praten. Als een soort tegenhanger voor al t verdriet, maar ook om te beseffen dat er een lichtpuntje was.
Mijn zwangerschap heeft me er echt doorheen gesleept!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 14 Dec 2015 11:24

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Heel veel sterkte vandaag!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 14 Dec 2015 19:17

Re: Stress en verdriet in je zwangerschap.

Hoe is het nu Ikknutsel? Dikke knuffel!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers