Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kopie-gedrag

<<

Anoniem57

Bericht 01 Okt 2013 21:46

Kopie-gedrag

Wat zien jullie je kinderen doen, dat exact gekopieerd is van iets of iemand? Wat herken je?

Hier was de afstandsbediening een poos stuk, maar als ik er dan een tik tegen gaf dan deed hij het weer. Nu kan je wel raden wat L. elke keer doet als ze de afstandsbediening heeft...

Ook gaat ze nu elke keer prakken en snijden, dan beweegt ze haar vork en lepel net als ons door haar bord.

Als ik mijn voeten op tafel leg, dan doet zij dat net zo.

Zie ik haar 'bellen' dan zie ik mezelf :laughcry:
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 01 Okt 2013 21:48

Re: Kopie-gedrag

Ohja heel herkenbaar, hier is ook het veel na praten. Ik zeg vaak Mama doet dat wel. Nu zeggen ze allebei ; mij doet dat wel.

Ik zeg vaak als ik weg ga dat ik boodschappen ga doen(doe ik meestal ook) dus de meiden willen nu met hun rugzak op hun rug en de loopfietsjes en gaan dan ook boodschappen doen.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem16

Bericht 01 Okt 2013 21:49

Re: Kopie-gedrag

Vooral heel veel dingen hoe hij iets zegt dat ik helemaal mezelf ( of oma oid ) terug hoor.
<<

Anoniem5

Bericht 01 Okt 2013 21:52

Re: Kopie-gedrag

Bij mijn zoon valt dat eigenlijk heel erg mee, hij doet dat niet zoveel. Maar mijn dochter is er heel erg goed in om mijn zoon toe te spreken, zoals ik haar toespreek. Ook als zij tegen haar poppetjes praat hoor ik mijzelf praten.
Mijn zoon praat wel tegen zijn treinen, maar dat gaat ook gewoon echt de gebeurtenissen van zijn treinen.
<<

Anoniem124

Bericht 01 Okt 2013 22:17

Re: Kopie-gedrag

Ze belt zoals ik.

Als ik boos praat tegen zoon doet dochter dat ook op die toon.

M'n zoon mept met folders keihard op de bank enzo nadat hij heeft gezien dat ik vliegen doodsloeg (al zag hij de vliegen niet).

En de kat tegen z'n bips van de bank jagen :laughcry: . Één keer gedaan en ja hoor, die bleef erin.

Ohja, en op hun zitzak meppen om de vorm erin te slaan.
<<

Anoniem 82

Bericht 01 Okt 2013 22:50

Re: Kopie-gedrag

Hier zijn het vooral uitspraken. Zo zeg ik weleens, 'geeft niet' bij sommige dingen. Nu heeft ze een fase waarin ze bijna overal 'geeft niet' bij zegt. Soms echt hilarisch!
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 01 Okt 2013 23:04

Re: Kopie-gedrag

N. belt zoals haar vader, en heeft het liefst een telefoon (of alles wat er maar op lijkt) de hele dag tegen haar oor aan.

Zegt op dezelfde manier Hi, zoals ik doe...

Legt haar voeten op de tafel als het kan.

De manier N. word gecorrigeerd door mijn moeder doet ze na, incl. vingertje en hard AH AH! roepen.

Smakt net zoals haar vader tijdens het eten. En laat geregeld horen hoe lekker het is door MMMMMM te roepen.

Laatst zei ze mijn vader ook na, mijn moeder is nogal angstig dat er iets gebeurd met N. als ze op de bank staat. Ze had mijn vader al 10x gezegd dat hij moest opletten. Waarop mijn vader geïrriteerd reageert met sjezus... En uiteraard zei N. natuurlijk sjjeeeeessss. Gelukkig is het maar bij één keer gebleven.

En ohja, ze kan ook zo serieus kijken zoals ik vaak doe. En is net zo dwars als ik :laughcry:
<<

Anoniem57

Bericht 01 Okt 2013 23:34

Re: Kopie-gedrag

Haha oh ja dat dwarse!
Dat herken ik, als iets moet doe ik het juist liever niet.
Van de week zat ze op de glijbaan en volgens een jongetje ging ze niet snel genoeg, dus die gaf haar een duw. De moeder corrigeerde het jongetje, waarop ik zei, als ze op haar moeder lijkt dan glijdt ze nu juist niet. En ja hoor, ik heb haar naar beneden moeten trekken :laughcry:
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 01 Okt 2013 23:38

Re: Kopie-gedrag

Haha Parel! :)

Hier hadden we laatst een fotoshoot, nou... ze had er echt geen zin in. Krijsen alles, incl. haar hoofd op de vloer slaan tot 6 x aan toe. Gelukkig zijn er nog 3 foto's die we leuk vonden. Vrees dat dwarse erin blijft zitten. Ergens ook wel oké, ze hoeft niet zomaar alles te doen natuurlijk. Al vind ik het soms wel handig als ze gewoon even meewerkt.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 02 Okt 2013 00:04

Re: Kopie-gedrag

Louise geeft borstvoeding en draagt haar bébé :cheering:
Als ik op het toilet ga zitten, gaat ze haar potje halen en gaat ze daar op zitten, inclusief boek.
Als ik tegen mijn vriend aanlig komt ze erbij zitten en gaat ze exact zoals ik liggen tegen hem.
Bellen doet ze als de beste, zappen ook.
En als mijn vriend zijn kleren weer heeft laten liggen, sleurt ze die naar de keuken: "Ooooh papa!"
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem144

Bericht 02 Okt 2013 08:13

Re: Kopie-gedrag

Haha grappig al dat kopieer gedrag.

D. Doet mij vaak na met opmaken. Ze pakt dan een kwast en gaat voor de spiegel staan of doet alsof ze lippenbalsem op doet ( met de dop er nog op ). Ook speelt ze graag kappertje. Dan moet ik gaan zitten en gaat ze mijn haren ' pammen' .

Verder papegaait ze ieder woord. Laatst zei ik verdomme en madam zegt nu ook vaak ' domme' ..oeps!

Als ik mij ergens aan irriteer maak ik wel eens zo,n klak geluid met mijn tong en dat doet ze ook na. De hond wordt op dezelfde manier gecorrigeerd als hoe wij dat doen, incl. Wijzend Vingertje. Dat is niet helemaal de bedoeling, dus hoop dat ze dat snel af leert...

Soms wel confronterend , zo,n mini me haha :laughcry:
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 02 Okt 2013 08:27

Re: Kopie-gedrag

Wat een heerlijk topic :D
Make happy memories
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 02 Okt 2013 08:57

Re: Kopie-gedrag

Ooh zo herkenbaar allemaal!

Vooral dat bellen, echt precies hetzelfde. Ik wandel altijd rondjes als ik bel. Dat doet L. dus ook.

Ik heb de slechte gewoonte om mijn vriend te roepen als ik hem nodig heb, in plaats van even naar hem toe te lopen. L. doet dat al heel lang na. Alleen wisten we eerst niet wat het was. Totdat ik hem een keer riep en ze naar de trap liep en precies dezelfde klank maakte. Oooeeeps! Heel confronterend haha.

Verder stofzuigt ze mee, gaat ze ook op een bank/stoel zitten als ze tv kijkt en hangt dan precies op dezelfde manier te kijken als mijn vriend haha.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem272

Bericht 02 Okt 2013 09:03

Re: Kopie-gedrag

Ik ga helemaal stuk als ik T zie dansen. Met zijn wijsvingertje in de lucht (die move heeft hij van mijn man) en compleet a-ritmisch (dat heeft hij van mij). Hij vindt dansen wel heel leuk trouwens.
<<

Anoniem272

Bericht 02 Okt 2013 09:08

Re: Kopie-gedrag

Oja en hij zegt steeds meer woorden als 'waarschijnlijk', 'persé', 'in principe', dan hoor ik mezelf toen ik een kleuter was, ik was ook zo'n wijsneus. 'In principe mag ik niet op de tablet na het eten' :laughcry:
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 02 Okt 2013 09:13

Re: Kopie-gedrag

Hahah, wat een wijze woorden he, Filoria? Ik hoor het N. ook regelmatig zeggen. "Ik ga nog even spelen en ondertussen zal ik eten." Of: "Ik ga televisie kijken en terwijl ga ik spelen." Of: "Oké, als je dat persé wil dan luister ik wel." :laughcry:
<<

Anoniem97

Bericht 02 Okt 2013 09:20

Re: Kopie-gedrag

Hahaha, hier zegt zoon ook dingen die wij regelmatig zeggen. En laatst had hij het stopwoordje Duh, heeft hij een keer van een nichtje gehoord en zei het ook in de goede context, zo grappig.
Nu zegt hij vaak eigenlijk.

Dochter doet alles na, en dan vooral wat haar broer doet.
<<

Anoniem272

Bericht 02 Okt 2013 09:21

Re: Kopie-gedrag

Wow nu al Parisienne, dat belooft wat :D

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron