Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vaak doen jullie boodschappen?

<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:41

Bericht 11 Dec 2015 01:02

Hoe vaak doen jullie boodschappen?

De topic titel zegt het al;
Hoe vaak doen jullie boodschappen? En op welke manier pakken jullie dat aan?

Zelf betrap ik me erop dat ik de laatste tijd echt slecht ben in het plannen van de maaltijden etc. Hierdoor kan ik wel bijna iedere dag een ritje naar de supermarkt maken, wat natuurlijk niet erg goed is voor de portemonnee. Iedere keer neem ik me voor om 1x in de week groot in te gaan slaan, maar ergens mislukt dat steeds. Dus ik hoop hier wat goede tips te vinden :p
09-07-2018
11-07-2021
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 11 Dec 2015 01:18

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Drie keer per week, omdat op de fiets naar drie verschillende locaties ga met één of twee kinderen op sleeptouw. 'Vroeger' ging ik maar eens per week. Maar ik werk sowieso al jaren met een weekmenu en op basis daarvan maak ik de boodschappenlijst. Ik kijk altijd naar de aanbiedingen en als daar iets interessants tussen zit bedenk ik daar in ieder geval gerechten mee, voor de rest gewoon waar ik zin in heb.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7543

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 11 Dec 2015 01:19

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Wij een keer per week in principe. We gaan naar de AH. Eerst maak ik een lijstje met alle bonusaanbiedingen die ik wil kopen. Dan maak ik mede op basis van de aanbiedingen en de voorraad die er nog is een lijstje met wat we die week gaan eten, en alle dingen die daarvoor nodig zijn zet ik op het boodschappenlijstje. En dat vul ik aan met algemene dingen die we nodig hebben.
Soms gaan we nog een tweede keer naar de winkel, als een product op was of we zijn wat vergeten of zo. Meestal gaat mijn man dan op weg naar huis even snel langs de Jumbo, of ik langs de Plus. Als ik naar de Plus ga kijk ik meestal gelijk even wat er in de aanbieding is en of we daar nog wat van nodig hebben.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Dec 2015 08:56

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

1x per week. Maar zoals deze week moest ik naar 2 andere supermarkten om 1 ding te halen
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43702

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Dec 2015 09:08

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Wij doen eens per week (maandag als t uitkomt) weekboodschappen. Tegenwoordig bij een grote AH in de stad, wel zo prettig. Ik of m'n man maak een weeklijstje en we doen samen de boodschappen. En tussendoor komen we nog wel eens bij de Lidl voor leuke dingen, of naar de Turk, slager, bakker etc.
Let's discover the world together.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 11 Dec 2015 09:11

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Ik doe één en soms twee keer per week boodschappen. Ik maak een lijstje en tel hoeveel maaltijden die week nodig zijn. Ik bedenk in de supermarkt zelf wat ik die week ga eten tenzij ik een recept uit een kookboek wil maken.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem304

Bericht 11 Dec 2015 09:19

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

1x per week, maar wel naar 2 supermarkten.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 11 Dec 2015 09:22

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Een keer of 5 per week. Dat kan efficiënter ;-)
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 11 Dec 2015 09:25

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Meestal doen we op zaterdag alle weekboodschappen.
Soms ga ik dan doordeweeks nog één keertje, om wat fruit/groente te halen.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2083

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 11 Dec 2015 09:26

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Twee keer per week, op zaterdag en op mijn vrije dag. Ik maak thuis altijd een lijstje, bedenk wat ik elke dag wil eten en bekijk wat ik nog in huis heb. Ik hou me niet altijd aan mijn eigen weekmenu. Kan gerust de gekochte groente ineens voor iets anders gebruiken, maar dit dwingt mij wel om gezond te eten.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Dec 2015 09:44

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Bijna dagelijks.
Heb er zo'n hekel aan en elke week zeg ik weer dat we in het weekend samen boodschappen moeten doen, maar mijn man heeft er nóg een grotere hekel aan dan ik en komt er op een of andere manier altijd onderuit.
Dus doe ik het, incl kind in kinderwagen en dan kan ik max voor 2 dagen meenemen... :thumbdown:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 11 Dec 2015 09:49

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Één keer in de week, op vrijdag. Tenzij ik dan moet werken, dan wordt het zaterdag. Soms ga ik tussendoor nog naar de winkel voor een enkel ding of wat fruit of groente.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem281

Bericht 11 Dec 2015 09:57

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Euh we proberen 2x in de week boodschappen te doen, op de maandag en vrijdag bijv. Maar we zijn er zó slecht in.. Ik vind 't vreselijk om 5 dagen van te voren te bedenken wat we dan en dan gaan eten en als ik 't al doe, onder 't mom van 'Dit is efficiënter en we bezuinigen ermee!' dan flikker ik vet veel eten weg :/ Puur omdat we dan op de dag zelf bedenken toch iets anders te willen eten en uiteindelijk is de groenten oud.

Nu liggen er bijv nog spruitjes en een zak ooit-verse spinazie en die gaan we dus niet meer eten. Hartstikke zonde maar ja. Daarom dus liever 3x in de week boodschappen doen!
<<

Anoniem148

Bericht 11 Dec 2015 10:02

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Ik ga 2 keer per week ongeveer. 1 keer probeer ik de grote boodschappen te doen en de andere keer verse groenten, fruit en vlees.
Ga standaard naar de jumbo en af en toe lidl.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Dec 2015 10:03

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Carl schreef:Euh we proberen 2x in de week boodschappen te doen, op de maandag en vrijdag bijv. Maar we zijn er zó slecht in.. Ik vind 't vreselijk om 5 dagen van te voren te bedenken wat we dan en dan gaan eten en als ik 't al doe, onder 't mom van 'Dit is efficiënter en we bezuinigen ermee!' dan flikker ik vet veel eten weg :/ Puur omdat we dan op de dag zelf bedenken toch iets anders te willen eten en uiteindelijk is de groenten oud.


Haha Carl, dit had ik kunnen schrijven. Het is precies hoe het bij ons altijd gaat! Bij ons komen er ook altijd dingetjes tussendoor, dan gaan we ineens op donderdagavond even winkelen en dus in de stad eten bijvoorbeeld. Of dan heb ik op maandag besloten dan we op donderdag stamppot andijvie gaan eten, maar donderdag heb ik ineens enorme trek in pasta dus dan denk ik: die stamppot komt morgen wel. En dan ligt ie zondag nog in de koelkast. Ik heb het opgegeven.

♥♥
<<

anoniem213

Bericht 11 Dec 2015 10:06

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Ik was echt goed in maximaal twee keer per week boodschappen doen, maar sinds mijn vriend een nieuwe baan heeft, bak ik er echt niks meer van. We kunnen nog amper samen eten en daardoor eten we vaak ook allebei ergens anders of allebei een restje uit de vriezer. Ik weet nog niet zo goed hoe we dit handiger kunnen aanpakken. Als de trainingen voorbij zijn, gaat hij hopelijk op dezelfde dagen werken als ik en dan wordt het allemaal iets handiger.

Ter illustratie een overzicht. Degene die om 17 uur begint met werken, eet sowieso op werk.
Ik werk op maandag tot 18 en hij vanaf 17.
Ik werk op dinsdag vanaf 17 en hij is vrij.
Hij werkt woensdag vanaf 17 en ik ben vrij.
Ik werk donderdag tot 18, maar hij heeft dan vaak vroeg honger, omdat zijn dag vroeg begint op de uni en ik ben vaak pas rond 20 uur thuis, omdat ik vaak nog van alles moet bespreken.
Op vrijdag hebben we allebei vrij (hoera!).
Op zaterdag werkt hij tot 17 en ik om 18. Hij is dan niet op tijd thuis om samen te eten.
Op zondag hebben we ook meestal allebei vrij, maar gaan we vaak naar familie.

Dus! Ik weet niet meer zo goed voor welke dagen we boodschappen moeten doen :laughcry:. Gelukkig heeft hij in januari geen trainingen meer, maar diensten van 14 tot 20 uur en dan kunnen we gewoon vaker samen wat later eten.
<<

Anoniem281

Bericht 11 Dec 2015 10:08

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Elliot schreef:
Carl schreef:Euh we proberen 2x in de week boodschappen te doen, op de maandag en vrijdag bijv. Maar we zijn er zó slecht in.. Ik vind 't vreselijk om 5 dagen van te voren te bedenken wat we dan en dan gaan eten en als ik 't al doe, onder 't mom van 'Dit is efficiënter en we bezuinigen ermee!' dan flikker ik vet veel eten weg :/ Puur omdat we dan op de dag zelf bedenken toch iets anders te willen eten en uiteindelijk is de groenten oud.


Haha Carl, dit had ik kunnen schrijven. Het is precies hoe het bij ons altijd gaat! Bij ons komen er ook altijd dingetjes tussendoor, dan gaan we ineens op donderdagavond even winkelen en dus in de stad eten bijvoorbeeld. Of dan heb ik op maandag besloten dan we op donderdag stamppot andijvie gaan eten, maar donderdag heb ik ineens enorme trek in pasta dus dan denk ik: die stamppot komt morgen wel. En dan ligt ie zondag nog in de koelkast. Ik heb het opgegeven.


Ja of je bent lekker bezig en bedenkt je dan om 17:30 dat je dan wel het vlees uit de vriezer had moeten halen en dan sta je daar met je geschilde piepers en gedopte boontjes.. (En Thiempie maar braaf naar de supermarkt hobbelen :D "Mooop.. Ik ben weer vlees vergeten te ontdooien.." En dan hoor ik 'm al z'n schoenen pakken haha)
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 11 Dec 2015 10:24

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Meestal 1 keer per week, soms 2 keer. Ik werk met een weekmenu en haal dan alle boodschappen in huis. Soms moet ik nog een keer terug voor groenten of fruit o.i.d.
2012 & 2016
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 11 Dec 2015 10:33

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Dagelijks, ik heb geen plek of vervoersmiddel voor weekboodschappen.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 11 Dec 2015 10:34

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

De bedoeling is 1x per week, op maandagochtend doe ik met zoonlief de weekboodschappen.
Maar vaak tussendoor ook nog een keer brood halen als dit op is, 's avonds nog vlug naar de supermarkt voor iets lekkers of op zondagmiddag nog aanbiedingen bij de AH meepikken.

Toen we nog een weekmenu hadden liep het allemaal soepeler, nu is dat weer versloft, en bedenken we last minute wat we willen eten en dus nog moeten halen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem193

Bericht 11 Dec 2015 10:43

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Op zaterdag de grote boodschappen en op donderdag ga ik altijd nog een keer, meer omdat ik het gewoon leuk vind, en ik op donderdag altijd iets kook wat we nog niet eerder gehad hebben. Op donderdag heb ik daar tijd voor, andere dagen niet.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Dec 2015 11:16

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

1x per week. Ik ga meestal of op vrijdagavond of op zaterdag overdag naar zowel de Lidl als de Appie. Ik haal eerst alle 'grote' boodschappen bij de Lidl en dan nog de kleine bij de Appie. Ik probeer ook echt hiermee uit te komen, kom ik op een dag iets te kort of is iets op, op donderdag dan verzin ik een alternatief.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 11 Dec 2015 11:24

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Meestal 1 x per week. Ik vind de zondag hier nu ideaal.. We gaan meteen om 10:00 en zijn dan om 10:30 alweer bijna thuis.
Ik maak een lijst van de boodschappen en wat we die week gaan eten. Uiteraard liggen er ook vaak dingen in mijn kar die niet op de lijst stonden. Mijn man ziet altijd lekkere dingen en zoon tegenwoordig ook.

Heel soms moet ik wel eens tussendoor voor brood of melk, maar meestal lukt het wel een week vooruit.

Bij ons werkte het niet om meerdere keren per week te gaan. Er kwam teveel zooi in huis dat dan niet op ging. Nu gaat dat stukken beter.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 11 Dec 2015 15:11

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Nu in mijn verlof ga ik minstens drie keer per week boodschappen doen. Het is een van de weinige dingen die ik nog kan doen buitenshuis dus bijna een "uitje" voor mij :palm:

Normaal gesproken als ik werk dan haal ik twee keer per week boodschappen. Meestal op maandag en vrijdag. Ik maak altijd een weekmenu en op basis daarvan een boodschappenlijst. Dit vul ik dan aan met basisdingen die op zijn.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 11 Dec 2015 16:02

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Ligt er een beetje aan. Ik probeer een keer in de week de grote boodschappen te doen. Maar wij gaan ook graag uiteten of worden spontaan door mensen uitgenodigd of nodigen mensen uit. Een weekmenu werkt daardoor niet voor ons. Ik maak een lijstje met de AH app en hou me daar aan. We vriezen ook veel in zoals gehakt en kip in zakjes met de datum erop. Vaak kopen we voor drie a vier dagen avondeten in.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers