Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vaak doen jullie boodschappen?

<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 11 Dec 2015 16:05

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Vroeger elke dag... en dan elke dag voor +/- 20 euro. Dit omdat we een mini koelkast hadden en geen vriezer. Nu we een grote koelkast hebben, ga ik ongeveer 1 a 2 keer per week en het scheelt echt veel geld!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 11 Dec 2015 16:22

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Aangezien ik momenteel afhankelijk van een rolstoel ben om boodschappen te kunnen doen elke dag of hooguit voor 2 dagen. Op het moment dat het weer beter gaat wil ik het toch weer naar 2 keer per week brengen (maandag en donderdag). Gewoon omdat het geld bespaart en je minder 'onzinnige' dingen meeneemt.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem167

Bericht 11 Dec 2015 19:16

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Meestal 1x per week/1,5 week voorraad & dan tussendoor vleeswaren/brood/iets vergeten halen.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 11 Dec 2015 20:13

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Eens per week, op vrijdag. Op donderdag spit ik alle kookboeken door en maak ik het lijstje. Dan ga ik de 24-uurs dienst in. Vrijdagmiddag kom ik daaruit en haal ik bij de buren (boerderijwinkel) alle groente/fruit. Daarna rij ik naar de supermarkt voor de rest. De meiden zitten op vrijdag op het kdv en zo kan ik snel en efficiënt boodschappen halen. Ik heb er namelijk nogal n hekel aan :smile:
Ohja, mijn vader haalt voor ons hele gezin brood. Eens per twee weken wordt de vriezer gevuld. Ideaal!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 11 Dec 2015 20:33

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Toch wel 3 X per week. Eerst deden we het bijna iedere dag maar dat hebben we afgeschaft; was onhandig, kostte onnodig veel geld en ik kreeg er een hekel aan.
<<

anoniem203

Bericht 11 Dec 2015 20:37

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

2-3 keer per week
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 11 Dec 2015 20:47

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Elke donderdag.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem167

Bericht 11 Dec 2015 20:48

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

SoGood schreef:Toch wel 3 X per week. Eerst deden we het bijna iedere dag maar dat hebben we afgeschaft; was onhandig, kostte onnodig veel geld en ik kreeg er een hekel aan.


Haha ik heb ook een periode dagelijks boodschappen gedaan, maar dan liep ik echt doelloos door die winkel, vond ik er niks meer aan en had ik ook geen idee meer wat ik moest halen :face:
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 11 Dec 2015 20:52

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

2 x per week. Op mijn vrije dag doordeweeks en op zaterdagochtend. Heel soms haal ik nog wat bij verder maar meestal niet.
2016
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 11 Dec 2015 23:13

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Elke dag en dat is zo ontzettend zonde want zo knalt er veel meer geld dan nodig uit en veel meer voedsel dan nodig in de container. Mijn voornemen voor het nieuwe jaar is dan ook om eens in de 2-3 maanden vlees bij de turk in te slaan zodat ik ook minder vaak naar het centrum hoef met de bus (en dus ook onnodig meer winkels in ga en shop) en houdbare spullen bij de lidl in te slaan. En een gerechtenlijst voor een maand lang maken waar dan de houdbare boodschappen voor gedaan worden en ik alleen voor de verse nog maar naar de winkel hoef. En we dan per 2-3 dagen kijken wat we van die lijst eten en wat er vers bij moet komen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 11 Dec 2015 23:20

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Eén keer per week. De tweede keer dat ik in een supermarkt kom, is omdat we iets zijn vergeten. We hebben een bewuste keuze gemaakt om op één avond bij één supermarkt boodschappen te doen. Deze is ruim opgezet, heeft een handscan en we vliegen er binnen een half uur doorheen met een vooraf gemaakt lijstje. Verder vind ik het echt zonde van de tijd om boodschappen te doen. Het liefst zou ik nog laten bezorgen, maar ik prefereer dan toch nog wel om mijn eigen groente/fruit uit te zoeken.
L2014 & H2017
<<

Anoniem233

Bericht 11 Dec 2015 23:47

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Wij maken 1 keer in de week, op zondag, een menu voor de volgende week. Op dinsdagavond doen we boodschappen. Die is erin geslopen en vinden we beiden erg fijn. We halen dan wat we nodig hebben, en soms moet ik nog even naar de super voor de kleine dingetjes. Deze week zijn we dinsdag geweest en vanavond omdat we morgen graag gebakken aardappeltjes willen eten, en die hadden we niet. Het menu is bij ons leidraad, maar niet bindend. Soms schuiven we wat met de dagen. Ligt er maar aan waar we trek in hebben :popcorn:
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 12 Dec 2015 00:37

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Ik denk zo'n 4/5 keer per week. Hier ook onhandige tijden, waardoor we elke dag weer met verschillende personen aan tafel zitten (dochters van mijn vriend waarmee hij co ouderschap heeft, maar die allebei sport/bijbaantjes hebben, sporten van vriend, mijn onregelmatige (horeca) werktijden). En ik vind het echt niet fijn om op maandag te bedenken wat ik donderdag moet eten. Maar daar zitten ook dagen bij dat we maar €6 kwijt zijn, als het alleen om avondeten voor die dag is bijvoorbeeld.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 12 Dec 2015 10:15

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

1 keer in de week doen we boodschappen bij de lidl en slager. En als we nog wat nodig hebben wat de lidl niet heeft halen we dat later bij een andere supermarkt.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem174

Bericht 12 Dec 2015 10:24

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 26 Jan 2016 13:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 12 Dec 2015 11:05

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Mij lukt het dus echt niet, 1 keer per week. Heb het paar weken terug geprobeerd maar kon de helft weggooien omdat er schimmel op zat of vlees wat zuur rook.

Nu moet ik voor de grotere supermarkten ook een kwartiertje rijden ongeveer dus ik probeer daar wel 1 keer per week heen te gaan voor yoghurt, havermout, muesli, etc.
Ik fiets of wandel nu om de dag naar de groenteboer in het dorpje voor verse groente en fruit. Vlees haal ik nu wat vaker bij de slager ipv de supermarkt. Tegenover m'n huis zit ook nog een buurtsuper dus heel soms ren ik daar naar binnen voor wortels of een blik bonen.

Moet ook eerlijk zeggen dat de spontaniteit een beetje wegvalt als ik wel wekelijks boodschappen zou doen omdat er dan dingen perse op moeten. Nu hadden we gister niets in huis dus zijn we lekker bij de Thai gaan eten. En als het mooi weer is vind ik 't fijn om op het strand te picknicken.
Overigens eten m'n vriend en ik gemiddeld 2 avonden per week samen, de andere avonden werken we beiden of eten we beiden apart. We delen een kleine koelkast en 1 vriesvak met 4 man dus helaas kan ik ook geen grote hoeveelheden invriezen, anders had ik dat qua vlees wel meer gedaan.

Kan me wel voorstellen dat het allemaal anders is als we weer een 'normaal' leven zouden leven ergens in Nederland. Nu zijn we toch altijd in de vakantiestemming.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 12 Dec 2015 11:18

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Twee keer per week. We hebben een grote vriezer, ideaal! Heb altijd brood, groenten en vlees op voorraad. Vries ook vaak vlees in, dus over de datum gaat het nooit.
<<

Anoniem134

Bericht 12 Dec 2015 14:37

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

2 keer per week. Ik maak tegenwoordig een weekmenu het meeste hiervoor haal ik dan alvast en dan in de tussentijd nog 1 keer naar de winkel voor iets wat we vergeten zijn of verse groenten/fruit/vleeswaren. Werkt prima en scheelt me in vergelijking tot voorheen een berg geld.
<<

Anoniem170

Bericht 12 Dec 2015 20:00

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Meestal 2x.
Op zaterdag ga ik altijd om boodschappen bij Lidl, en haal dan dingen waar ik grofweg 3 maaltijden van kan maken. Aangezien ik alleen woon kan ik vaak meerdere keren eten van iets en doe ik de rest in de vriezer of ik eet het later op, of haal ik weer iets anders uit de vriezer.
Deze week bijv 3x nasi gegeten, ach vind niet erg :)
Soms ga ik dan ook een keer tussendoor de week voor als ik iets vergeten ben of niet hebben bij Lidl.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 12 Dec 2015 20:15

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

2 a 3 keer in de week. We hebben momenteel geen vriezer, dus ik moet wel wat vaker voor vlees en brood. Voorheen deed ik 1x per week boodschappen
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 13 Dec 2015 16:45

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Toch wel een keer of drie misschien vier per week.
Op dinsdags ga ik sowieso naar de natuurwinkel om mijn groente en fruitpakket op te halen. Verder ga ik in het weekend (zondags vaak) langs de Albert Heijn voor de weekboodschappen en dan eventueel gedurende de week naar andere supermarkten met leuke aanbiedingen, of nogmaals naar de AH voor wat verse producten of dingen die we nog nodig hebben.

Ik hou me verder bijna altijd wel aan mijn lijstje. Dus ik koop niet zoveel nutteloze dingen.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 13 Dec 2015 17:47

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Normaal een paar keer per week. Maar momenteel heb ik echt moeite met het plannen van de maaltijden, dus kom ik wat vaker in de supermarkt (waar ik echt een hekel aan heb).
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Anoniem173

Bericht 13 Dec 2015 18:04

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

1 of 2 keer per week. Ga afhankelijk van zegeltjesacties naar een bepaalde supermarkt toe. Zoals nu spaar ik voor het boodschappenpakket van de plus. Dan ga ik wat vaker naar die supermarkt. Maar anders vaak naar de ah om de hoek. Maak een lijstje en haal dat vooral.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 13 Dec 2015 19:39

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Het doel is 1 keer in de week. Soms wat vaker als iets er niet is.
10-08-2017 ♥
<<

Patsy

Bericht 13 Dec 2015 20:16

Re: Hoe vaak doen jullie boodschappen?

Ik probeer 1X in de week. Als we nog wat extra nodig hebben soms een keertje extra.

Ik maak ook altijd een lijstje.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers