Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Basis voorraad

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11592

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 11 Dec 2015 00:12

Basis voorraad

Wat is jou basis voorraad aan voedingsmiddelen en kruiden?
2015 💙
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Dec 2015 00:15

Re: Basis voorraad

I don't know. Ik doe niet aan voorraad. Kijk peper en zout en boter en brood etc. heb ik zeker wel nodig. Maar heb ik ook allemaal pas gekocht toen ik het nodig had en niet allemaal al 'zo dat ik het alvast had'.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 11 Dec 2015 00:22

Re: Basis voorraad

Bedoel je wat je altijd standaard in huis hebt ofzo?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11592

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 11 Dec 2015 00:29

Re: Basis voorraad

Ja, maar ook dus kruiden ed
2015 💙
<<

anoniem213

Bericht 11 Dec 2015 00:35

Re: Basis voorraad

Nu heb ik heel veel kruiden, maar toen ik net uit huis ging, kocht ik gewoon telkens wat ik nodig had per recept. Zo krijg je vanzelf ook een voorraadje. Ik keek wel altijd braaf voor ik boodschappen ging doen wat ik wel en niet had.
<<

Anoniem137

Bericht 11 Dec 2015 00:36

Re: Basis voorraad

Oh dat zou ik echt niet weten. Ik zorg altijd wel dat ik brood, pindakaas of chocopasta, rijst, pasta, een paar potten groenten en dat soort dingen als backup in huis heb staan, en 1 of 2 soorten vlees in de vriezer. Verder, qua kruiden heb ik een hele voorraad, maar dat vind ik niet direct een 'basis'voorraad. Meer dingen die ik voor een bepaald recept in huis gehaald heb en nu gewoon in de kast staan. Ik doe heel lang met potjes kruiden.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 11 Dec 2015 00:48

Re: Basis voorraad

June schreef:Nu heb ik heel veel kruiden, maar toen ik net uit huis ging, kocht ik gewoon telkens wat ik nodig had per recept. Zo krijg je vanzelf ook een voorraadje. Ik keek wel altijd braaf voor ik boodschappen ging doen wat ik wel en niet had.


Nou, precies dit, en zo doe ik het nog. Alleen zout en peper had ik gelijk.

Verder heb ik vrijwel altijd wel in huis: brood (in de vriezer), rijst, hagelslag, pindakaas, olijfolie. En meestal ook wel pasta en een potje groente ofzo. Verder hangt het ervan af.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 11 Dec 2015 07:47

Re: Basis voorraad

Ik geloof niet dat ik echt een basisvoorraad heb maar ik vind het wel fijn altijd voor 2 of 3 dagen eten te kunnen maken, zonder de vriezer (ik haat dingen uit de vriezer want dat ontdooien vergeet ik altijd enzo). Dus verschillende soorten pasta heb ik altijd wel, wat tomatenpuree/passata/blokjes, vers ingevroren kruiden (hey toch die vriezer :D), olijven, zongedroogde tomaatjes etc. Oh en ik ook altijd ui en knoflook in huis. En een blikje tonijn ofzo.

Verder altijd pindakaas in huis, en wat crackers, sultana/snelle jelle oid. Oh en altijd extra koffie. Erg belangrijk :smile:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem148

Bericht 11 Dec 2015 07:54

Re: Basis voorraad

Ik vind dat het eraan ligt hoe je kookt.
Ik kook veel vanuit recepten en weinig met pakjes. Dus mijn voorraad kruiden is heel groot maar mijn moeder kookt veel vanuit pakjes.
Zij heeft dus peper, zout en paprika poeder staan. Verder niet veel volgens mij.
Ik heb o.a. peper, zout, basilicum, dille, bonenkruid, laurier, kruidnagel, en dan nog wat chinese kruiden, Italiaanse kruiden, oregano, ik heb echt heel veel.
Bouillonblokjes heb ik ook standaard in huis in 4 verschillende smaken volgens mij.
Maar ik heb dan weer geen pakjes in huis en die heeft mijn moeder weer heel veel.
Bloem, suiker, maïzena, paneermeel, havermout heb ik in huis net als macaroni, spaghetti, rijst, risotto, mie nestjes, enzovoorts. Eieren zijn bij mij onmisbaar maar brood eet ik dan weer niet veel. Dat haal ik in huis voor mijn zoon en man.
Augurken, zilveruitjes en atjar tampoer heb ik in huis.
Ketjap manis en asin zijn trouwens ook smaakmakers die ik in huis heb en olijfolie, wokolie, zonnebloemolie en azijn.

En echt onmisbaar die vaak vergeten wordt, wc-papier en keukenrollen.
En voor de koffie, koekjes, koffie, thee, koffiefilters, koffiemelk en suiker.
Een doos melk heb ik ook op voorraad en custard! Ik ben gek op custard.

Dus stiekem heb ik best een grote voorraad :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Dec 2015 08:00

Re: Basis voorraad

Wij hebben niet echt standaard een basisvoorraad, maar wel een hele hoop kruiden en andere smaakmakers. Dus ik denk dat we makkelijk een week of twee zouden kunnen eten en elke dag iets anders qua smaak. Verder hebben we altijd sowieso wel iets van rijst of pasta in huis, maar we eten meestal zonder koolhydraten. Wij zijn met name nogal van de vele smaken, dus dingen zoals gember, knoflook, limoen, dat soort dingen hebben we altijd wel in huis. Meestal liggen er inderdaad standaard wel zo'n 5 limoentjes in de groentela, die zijn zo veelzijdig. Aziatisch, Mexicaans, saladedressings, over vlees, sap, rasp, limoentjes gebruiken we echt heel veel. Idem dito voor meerdere soorten olie, azijn, sauzen. We hebben denk ik echt tien verschillende hot sauces in huis.
Dingen zoals bloem, maizena, paneermeel etc, ook altijd standaard in huis.
Ẃe hebben ook een grote voorraadkast in de kelder waar we meer dingen leggen zoals pakken soep en blikjes tomatenblokjes etc. We kunnen dus altijd wel iets maken als we zouden willen.
Let's discover the world together.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Dec 2015 08:55

Re: Basis voorraad

Kruiden halen wij eens per jaar op de oosterse markt, dus daar kunnen we een jaar mee vooruit
Pasta is altijd op voorraad
Koffie en thee ruim op voorraad
Wc papier ook op voorraad net ingeslagen bij de Lidl 40 rollen
Wasmiddel/wasverzachter ook wel voor een jaar
Brood haal eens in de zoveel tijd 12 broden daar kunnen we dan 3 maand ofzo mee vooruit.
Ook altijd wel bakjes met iets erin in de diep
Ook dingen voor in de airfrayer

Ja wij hebben ruim voorraad, ik vind dat ideaal
Afbeelding
<<

Anoniem281

Bericht 11 Dec 2015 10:02

Re: Basis voorraad

Oh geen idee.. Ik heb zo'n mandje vol kruiden die ik eigenlijk nooit gebruik. Maar ja, stel dat 't nodig is...

Verder hebben we altijd in huis;

Nutella
Pindakaas
Vieze goedkope chocopasta die m'n vriend juist heerlijk vindt
Nespresso cups dingen
Kleine cupjes koffiemelk
Suikerklontjes
Bergen thee
Bloem
Zelfrijzend bakmeel
Cacaopoeder
Suiker
Basterdsuiker
Pandanrijst

En dat was 'm. De koelkast is bij ons nogal treurig gesteld want we laten heel veel over datum gaan en ruimen 't dan niet op en een echte voorraad hebben we niet, omdat ik niet uit pakjes eet en ik vind pasta niet lekker. Ik haal alles altijd vers. Misschien dat er in de vriezer nog wat vergeten vlees ligt of een verloren kroket.. En misschien een brood.. Geen idee, ik zou 'm eigenlijk eens moeten opruimen bedenk ik me nu.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 11 Dec 2015 11:34

Re: Basis voorraad

Een paar lades aan kruiden, gember, citroen, veel tomaten in blik/gezeefde tomaten/tomatenblokjes, kokosmelk, roomboter, crème fraiche, verschillende pastasoorten en rijstsoorten, couscous, bulgur, boekweit, havermout, noten, speltmeel, eieren, verschillende suikersoorten, bakpoeder, baksoda, gist, maizena, uien, knoflook, sjalotten, houdbare melk, alle bouillonblokjes.

Edit: brood in de vriezer, tomatenpuree.
#teammaple🍁
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5363

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 11 Dec 2015 11:43

Re: Basis voorraad

Qua kruiden, olie en azijn heb ik veel soorten op voorraad, en ik geloof dat er nog wel een aangebroken zak pasta ligt en wat sushirijst, en een pak wraps. Verder is het treurig gesteld met mijn voorraad! Brood hebben we altijd wel wat in de vriezer en ik eet veel speltcrackers dus die liggen er meestal ook wel. Een pot pindakaas en een pot honing hebben we ook wel, roomboter ook.
Verder koop ik gewoon wat ik nodig heb, en mocht ik eens wel iets anders op voorraad hebben, vergeet ik het vaak weer als ik het nodig heb en koop ik het dus weer.
10.04.17
<<

anoniem213

Bericht 11 Dec 2015 11:47

Re: Basis voorraad

Urban Naked schreef:Een paar lades aan kruiden, gember, citroen, veel tomaten in blik/gezeefde tomaten/tomatenblokjes, kokosmelk, roomboter, crème fraiche, verschillende pastasoorten en rijstsoorten, couscous, bulgur, boekweit, havermout, noten, speltmeel, eieren, verschillende suikersoorten, bakpoeder, baksoda, gist, maizena, uien, knoflook, sjalotten, houdbare melk, alle bouillonblokjes.

Edit: brood in de vriezer, tomatenpuree.

Thanks UN voor het typen. Dit heb ik ook allemaal standaard in huis :thumbup:. Oh ja en ook altijd nog wel wat groente en fruit in de vriezer.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 11 Dec 2015 12:13

Re: Basis voorraad

June schreef:
Urban Naked schreef:Een paar lades aan kruiden, gember, citroen, veel tomaten in blik/gezeefde tomaten/tomatenblokjes, kokosmelk, roomboter, crème fraiche, verschillende pastasoorten en rijstsoorten, couscous, bulgur, boekweit, havermout, noten, speltmeel, eieren, verschillende suikersoorten, bakpoeder, baksoda, gist, maizena, uien, knoflook, sjalotten, houdbare melk, alle bouillonblokjes.

Edit: brood in de vriezer, tomatenpuree.

Thanks UN voor het typen. Dit heb ik ook allemaal standaard in huis :thumbup:. Oh ja en ook altijd nog wel wat groente en fruit in de vriezer.
Bedankt voor de aanvulling, die heb ik ook.

En ik vergat de rozijnen, lijnzaad, amandelschaafsel, kokosmeel en kokosolie, azijnen, verschillende soorten olie.
#teammaple🍁
<<

anoniem213

Bericht 11 Dec 2015 12:15

Re: Basis voorraad

Urban Naked schreef:
June schreef:Thanks UN voor het typen. Dit heb ik ook allemaal standaard in huis :thumbup:. Oh ja en ook altijd nog wel wat groente en fruit in de vriezer.
Bedankt voor de aanvulling, die heb ik ook.

En ik vergat de rozijnen, lijnzaad, amandelschaafsel, kokosmeel en kokosolie, azijnen, verschillende soorten olie.

Bedankt voor de aanvulling, die heb ik ook :smile:.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Dec 2015 13:03

Re: Basis voorraad

Dat van June en UN. En dan doe ik er nog een hoop standaardkruiden bij: paprikapoeder, curry, cayenne peper, chili peper, basilicum, oregano, peterselie, bieslook, peperzout, knoflookzout, kipkruiden, steak melange, gerookt paprikapoeder, sesamzaadjes, tijm, piripiri, garlic rub.. en nog vast een assortiment dat ik vergeet.

OH en eieren! Die kan ik ook niet missen eigenlijk.
<<

anoniem213

Bericht 11 Dec 2015 13:28

Re: Basis voorraad

Caro schreef:Dat van June en UN. En dan doe ik er nog een hoop standaardkruiden bij: paprikapoeder, curry, cayenne peper, chili peper, basilicum, oregano, peterselie, bieslook, peperzout, knoflookzout, kipkruiden, steak melange, gerookt paprikapoeder, sesamzaadjes, tijm, piripiri, garlic rub.. en nog vast een assortiment dat ik vergeet.

OH en eieren! Die kan ik ook niet missen eigenlijk.

Yes, ook allemaal :yes:
<<

Anoniem154

Bericht 18 Jan 2016 15:02

Re: Basis voorraad

Waar kopen jullie het speltmeel? En voor hoeveel Euro per kg?
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 18 Jan 2016 15:15

Re: Basis voorraad

Eens zien wat heb ik standaard in huis

- volkoren penne
- zilvervliesrijst rijst
- mayonaise, curry, mosterd
- yoghurt
- melk
- suiker
- koffie
- Koffiemelk
- fruit
- tomaatjes
- knoflook
- qua kruiden heel veel. Peper, zout, paprikapoeder, Italiaanse kruiden, kijkuiten, gehakt kruiden, dille, bieslook, komijn, viskruiden, steakkruiden, oreogano, peterselie, munt, knoflookpoeder, Anijs, Fenegriek, kurkuma, Gember, Kruidnagel, nootmuskaat
- bakboord
- olijfolie
- eieren
- citroenen
- wortels
- verschillende blikjes met bonen
- ketjap manis
- walnoten olie
- walnoten
- haver en tarwe zemelen
- lijnzaad

De niet houdbare dingen, haal ik toch standaard in huis omdat ik weet dat dat toch wel binnen een paar dagen op komt.
<<

Anoniem186

Bericht 18 Jan 2016 17:18

Re: Basis voorraad

Wolbol schreef:Waar kopen jullie het speltmeel? En voor hoeveel Euro per kg?


Wolbol, ik bestel altijd een lading meel bij de zuidmolen.
Oa deze:
https://www.de-zuidmolen.nl/Duits-Spelt ... _4979.html
6,42 voor 5 kg.

Ze hebben ook verkooppunten, mocht je in de buurt wonen scheelt het verzendkosten.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11592

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Jan 2016 18:32

Re: Basis voorraad

Die site van de zuidmolen al zo vaak bekeken het is dat ik het nu nog niet kwijt kan maar het lijkt me heerlijk om een fatsoenlijke voorraad te hebben :D
2015 💙

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers