Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afspreken

<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 11 Dec 2015 10:55

Re: Afspreken

Hier is ze met haar 3e week school bezig, en de 1e echte schooldag is ze 1x tussen de middag meegegaan met een jongetje uit de klas (wat gek! ik voelde me helemaal onthand haha). Verder blijft ze elke week 1x over, het is niet nodig maar ik wil haar daar wel aan gewend hebben.

Afspreken vraagt ze verder niet echt heel erg om, ze speelt graag met het buurmeisje hier maar dat is ook max 1x per week - meer gaat van hun kant ook niet. Ik wil als ze echt af wil spreken sowieso niet elke dag een ander, en dan is het of tussen de middag of na school. Ik denk dat ik haar dan 5 uur ophaal, langer vind ik niet nodig. Zou het op woensdagmiddag zijn, dan mag ze best mee een boterham eten en haal ik haar rond 15 uur weer op, of ze moeten echt ergens heen gaan.

Oh en 2x per week afspreken vind ik eigenlijk wel even genoeg.

edit ; ik ben trouwens altijd thuis, dus de dagen maken me niet zo heel veel uit. Ze wordt alleen als ze moe is een beetje onhandelbaar, en dat wil ik in de toom houden.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 11 Dec 2015 11:04

Re: Afspreken

@parisienne: wij wonen ook ruim 10min fietsen van school. Als ik op de fiets ben dan gaat dochter bij de ander spelen of haar vriendinnetje wordt naar ons gebracht. Eigenlijk vinden de meeste ouders dat geen probleem.
Nu in de winter baal ik wel eens van al het op en neer fietsen vooral voor de jongste die dan ook steeds mee moet.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Dec 2015 11:11

Re: Afspreken

Ik vind het prima om van tevoren een dag af te spreken, sommige ouders vinden dat prettiger. Gewoon spontaan vind ik ook best. Ik vind het alleen vervelend als het daar een beetje tussenin hangt, als er min of meer wordt afgesproken dat er morgen samen wordt gespeeld. Mijn dochter rekent er dan meestal toch wel op en ik ben zelf ook wel zo dat ik vind dat de eerste afspraak telt en ik vind het dan echt vervelend als het dan niet doorgaat, zeker als ze dat ter plekke pas hoort als bijna de hele klas al weg is en ze ook niet meer een ander kind kan vragen. Maar het voelt voor mij ook niet goed om gewoon een ander plan te trekken als ik nog niet weet of het kind met wie ze min of meer heeft afgesproken kan of wil.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 11 Dec 2015 11:20

Re: Afspreken

Dat vind ik idd ook altijd zo stom Susan. Dan zegt dochter tussen de middag ik ga met die of die afspreken. En dan gaat het uiteindelijk toch niet door. Dochter is dan meestal gelukkig niet echt verdrietig of teleurgesteld maar vind dat wel sneu dat ze dan niemand heeft.
Laatst hadden we zoiets aan de hand. De moeder van het betreffende kind zei dat ze zich aan haar eerste afspraak met mijn dochter moest houden en anders maar niet af moest spreken. Kind helemaal flippen op het schoolplein. ( was ook moe en overprikkeld ivm sint) mijn dochter reageerde gelukkig rustiger.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Dec 2015 11:29

Re: Afspreken

Mijn dochter kan wel echt heel verdrietig zijn als ze een keer niemand heeft. Toen ze nog wat kleiner was, huilde ze dan ook echt de hele weg achterop de fiets, heel vervelend. Ik ging dan zelf al half gestrest naar school om drie uur.

Het hielp toen ik haar er van tevoren 's morgens op ben gaan voorbereiden dat het kan dat er niemand was om mee te spelen, dan vroeg ik haar of ze dan ging huilen of gewoon gezellig mee naar huis. Ze zei dan zelf: gezellig mee naar huis, en daar hield ze zich dan ook aan. Nu gaat het wel veel beter, al moet ik het soms nog wel even tegen haar zeggen. Afgelopen woensdag had ze geen speelafspraakje, ze was heel even teleurgesteld en toen kwam ze gewoon gezellig mee en heeft ook een leuke middag gehad.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 11 Dec 2015 11:45

Re: Afspreken

Hier ook regelmatig huilende of boze kinderen op het schoolplein idd. Hoort bij de leeftijd denk ik, ze moeten dat ook leren.
Mijn dochter vind het meestal wel jammer maar is daar snel weer overheen. Maar ze huilt sowieso bijna nooit, de juf heeft haar nog nooit zien huilen zei ze laatst.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 11 Dec 2015 22:03

Re: Afspreken

Oh men, mijn meisje kan ook zo tekeer gaan als ze geen speelafspraakje regelt of ze toch iets anders hebben afgesproken.
Ze mogen van mij trouwens ook echt niet met iemand anders gaan afspreken als 's morgens of de dag ervoor al met iemand voor die middag hebben afgesproken. Dat deed een vriendinnetje laatst wel en dat andere meisje wilde dan ook niet met zijn drieen spelen, vreselijk vond ze het. Ze was echt ontroostbaar.
Moet ook wel toegeven dat ik dan soms ook maar toegeef op een dag dat het mij eigenlijk niet uitkomt want vind het ook zo zielig als ze zo verdrietig is. Zoon heeft daar gelukkig geen last van, die vind het ook best om niet te spelen.
Afbeelding

I & N juni 2010
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers