Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


uitslapen/doorslapen

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 02 Okt 2013 11:46

Re: uitslapen/doorslapen

Ezra en Yrsa hebben als baby nooit doorgeslapen, dat kwam pas ver na de eerste verjaardag.

Overigens vind ik doorslapen niet echt iets om over te pochen, het is toch niet je eigen verdienste als je kind dat doet? Of een of ander talent of zo?

Ze slapen trouwens nog niet altijd door. Ezra kan soms echt urenlang klaarwakker zijn. Heel vervelend als hij dan tegen 7 uur weer in slaap valt en er dan een half uur later uit moet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem123

Bericht 02 Okt 2013 11:57

Re: uitslapen/doorslapen

S slaapt al maanden van 19:00-6:00 uur. Dat is voor hem een normale nacht.

De eerste weken/maanden van zijn leventje gaf ik de laatste fles om 22:00/22:30 uur en 2:00 uur kreeg hij weer een voeding. Dat werd steeds later en op een gegeven moment sliep hij van 22:00/22:30 tot 6:00 uur.
<<

Anoniem106

Bericht 02 Okt 2013 12:46

Re: uitslapen/doorslapen

Susan schreef:Ezra en Yrsa hebben als baby nooit doorgeslapen, dat kwam pas ver na de eerste verjaardag.

Overigens vind ik doorslapen niet echt iets om over te pochen, het is toch niet je eigen verdienste als je kind dat doet? Of een of ander talent of zo?

Ze slapen trouwens nog niet altijd door. Ezra kan soms echt urenlang klaarwakker zijn. Heel vervelend als hij dan tegen 7 uur weer in slaap valt en er dan een half uur later uit moet.


Het is ook niet je eigen verdienste, maar ik vind het vreemd dat ouders zeggen: "slaapt die van jou nog niet door? Die van mij sliep al met zoveel week door."
Daarom mijn vraag, wat versta jij onder doorslapen? Het blijkt maar weer uit de antwoorden dat het voor iedere ouder verschilt.
<<

Anoniem171

Bericht 02 Okt 2013 12:51

Re: uitslapen/doorslapen

Onze oudste twee ( 4 jaar en 2,5 jaar) slapen van 19.30 uur tot 07.30 uur, zij worden nooit wakker (behalve als ze ziek zijn). De jongste (9 weken) begint nu in de nacht 6 uur achter elkaar door te slapen, maar sommige nachten nog om de drie uur borstvoeding.
<<

Anoniem2

Bericht 02 Okt 2013 14:21

Re: uitslapen/doorslapen

Echt uitslapen vind ik dat ze ook echt tot 9:00 ofzo zouden slapen..en ja dit gebeurd soms ook echt wel, heerlijk hoor!
Doordeweeks staan we om 7:00 op (kids dan) en in het weekend (voornamelijks zaterdags) als mijn man werkt staan we ook op tijd op hoor. Maar gebeurd soms ook wel dat ze tot een uurtje of 8:00 blijven liggen.

Wat dat betreft liggen ze hier 'savonds ook meer en deel op tijd in bed 1830-1900 op zn laatst, een enkele uitschieter als Y. bij opa en oma slaapt of als het weekend is, maar dan slaapt ze ook vaak de ochtend er na uit.
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:27

Bericht 02 Okt 2013 14:47

Re: uitslapen/doorslapen

L. slaapt van 19.30 tot 7.30/8.00 uur, 's nachts wordt ze eigenlijk nooit wakker (*klopt af*)
Afbeelding


Afbeelding
<<

Anoniem133

Bericht 02 Okt 2013 14:56

Re: uitslapen/doorslapen

Mijn zoon van 3 gaat tussen 19 uur en 19.30 uur naar bed, en slaapt meestal tot 5 of 6 uur. Langer is voor mij uitslapen. Hij wordt tussendoor niet wakker.
Mijn zoon van bijna 2 gaat rond 19 uur naar bed, ligt dan vaak wakker of heeft hazeslaapjes tot 22 uur, is dan 's nachts nog een stuk of 3, 4 keer wakker en wordt dan 's ochtends wakker van de oudste. Hij heeft vaak niet genoeg slaap gehad 's nachts en slaapt dan overdag nog 2 keer.
<<

Anoniem16

Bericht 02 Okt 2013 14:59

Re: uitslapen/doorslapen

Vannacht was weer ellende... Eerst begon N te jengelen/ kletsen etc rond drie uur. Dat heeft ze een uur volgehouden dus regelmatig konden we er heen, daarna sliep zij weer.. Begon R want die was nat.. Eer hij weer sliep was het bijna zes uur.. Oftewel mijn dag begon alweer rond drie uur in de nacht.. Heerlijk...
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 02 Okt 2013 15:08

Re: uitslapen/doorslapen

N. slaapt momenteel 's nachts erg goed, dit is meestal vanaf 20 uur tot 9.30/ 10.30 uur in de ochtend. Zijn ook weken dat ze om 8 uur klaarwakker is. Soms komt ze 's nachts weleens. Prima, wij bekijken alles per dag/ week enz.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Hugo