Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat doe ik fout...

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 08 Dec 2015 13:41

Wat doe ik fout...

Goed. Niet quoten omdat ik niet weet of ik dit lang hier heb willen staan. En ik ben ook wel een beetje bang voor jullie reacties, omdat sommigen mijn verhalen van 'vroeger' weten.

Sinds eind zomer zocht een oude vriendin van mij opeens weer contact. Omdat ik vind dat mensen een tweede kans mogen krijgen stond ik er voor open. Ze appte mij steeds of ik wat wilde afspreken. Zo gezegd zo gedaan. Uiteindelijk kwam, zo voelt het nu, de aap uit de mouw. Ze bleek een relatiecrisis te hebben en depressief te zijn. Omdat ik daar 'ervaringsdeskundige' in ben wilde ze daar met mij over praten. Dus ik ben naar haar toe gegaan en heb daar 4 uur gezeten om te praten.

Daarna hoorde ik maar weinig meer van haar. Op de vraag van mij of een bepaalde film nog draaide (waar zij heen wilde met mij) kreeg ik kortaf antwoord 'geen idee'.

Ik stuurde vanmorgen een app dat ik het jammer vond dat ik niks meer van haar vernomen heb. Ik kreeg allerlei verwijten naar mijn hoofd, dat ik teveel contact zoek (? ik herken dit van mezelf dat ik dat vroeger deed, maar heb nu bewust afstand gehouden) en dat ze het raar vond dat ik een keer appte dat ik zin had in chocola, want dat was niet echt iets wat belangrijk was om over te appen. Dus... ik app met een andere vriendin ook wel soms onzin dingen, het hele leven is niet serieus toch?
Ze eindigde haar relaas met dat het voor haar 'daarmee klaar was'. Oftewel 'ik wil geen tegenbericht meer krijgen'.

Ik snap haar verwijten niet. In eerste instantie dacht ik, 'mooi, ik had toch al geen zin in een vriendschap waarbij ik alleen maar klaar moet staan voor een ander wanneer het diegene uit komt'.
Maar nu merk ik dat ik er toch wel verdrietig om word.

Wat doe ik toch zo fout dat mensen zich zo gedragen naar mij. Alsof ik een handdoek ben, die je even gebruiken kan en daarna kan weggooien? Het raakt me toch meer als ik dacht. Hoe voorkom ik zulke situaties? Dit is toch wel weer even een deuk in mijn vertrouwen in de medemens en vriendschappen.

En ja, ik klink nu even dramatisch :redface:
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 08 Dec 2015 13:46

Re: Wat doe ik fout...

Oh lieve Jip toch. Je doet niets fouts, zij is degene die fout is. En eerlijk ik zou echt niet weten hoe je zoiets kan voorkomen. Dikke knuffel voor jou.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 08 Dec 2015 13:50

Re: Wat doe ik fout...

Eens met tabbie. En ik zou in een volgende situatie als deze eerst goed bedenken waarom de vriendschap eerder doodgebloed of beëindigd is. Misschien kom je dan tot de conclusie dat je de vriendschap niet nieuw leven wil inblazen omdat je dan weer zo aan de kant gezet wordt.
<<

anoniem213

Bericht 08 Dec 2015 13:50

Re: Wat doe ik fout...

Maar hoe vaak heb je dan contact gezocht? Jij zegt niet vaak, maar hoe vaak dan?
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 08 Dec 2015 13:51

Re: Wat doe ik fout...

Zij is vooral een trut.

Verder lekker laten gaan, zo iemand ben je beter kwijt dan rijk.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 08 Dec 2015 13:57

Re: Wat doe ik fout...

Ah Jip wat onaardig van haar! Ik snap dat dit iets doet met je zelfvertrouwen, mede doordat je vaker je vingers hebt gebrand aan vriendschappen waarbij jij meer gaf dan je kreeg.

Het enige wat ik kan bedenken, is dat je misschien een appje als 'ik heb zin in chocola' onbewust hebt gestuurd om even haar aandacht te trekken, omdat ze niks van zich liet horen. Dat je, ondanks dat je na de afspraak doorhad dat het haar vooral om een luisterend oor en om advies te doen was, toch de hoop had dat jullie vriendschap weer kon groeien terwijl je misschien wel beter wist.

Het enige advies dat ik dan kan geven is om nog beter naar je intuïtie te luisteren, want je had gewoon gelijk wat betreft haar motief om weer contact te zoeken. Maar dat maakt het niet een minder fijne boodschap natuurlijk.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 08 Dec 2015 13:58

Re: Wat doe ik fout...

June schreef:Maar hoe vaak heb je dan contact gezocht? Jij zegt niet vaak, maar hoe vaak dan?


Ik heb aanvankelijk alleen gereageerd als zij mij appte. En dat was dagelijks. Tot aan apps met 'Jip, help me! Ik weet het allemaal niet meer'. Na ons gesprek heb ik drie weken afgewacht en toen weer eens geappt met de vraag hoe het was. Toen kreeg ik van haar weer dagelijks apps en heb ik ook tussendoor 1x geappt met een foto van Tony Chocolony en de vraag 'delen, met thee er bij?'.

Nu dus na drie weken zelf contact gezocht en kreeg ik deze mededeling.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Geel

Bericht 08 Dec 2015 13:58

Re: Wat doe ik fout...

Ik weet natuurlijk niet of je buitensporig veel contact hebt gezocht, zoals June vraagt. Maar ervan uitgaande dat je dat niet gedaan hebt, heb je op zich niks verkeerd gedaan.

Wat je wel zou kunnen doen om je geen weggegooide handdoek te voelen, is je niet/minder gedragen als een handdoek die je weg kunt gooien. Da's moeilijk hoor, en het vraagt ook wat ervaring. Maar pas ook liet een vriendin je helemaal zitten terwijl jullie hadden afgesproken bij elkaar te eten. En deze vriendin... die wás niet voor niets een vriendin. Ik zou proberen om wat trouwer aan jezelf te zijn. Vind jezelf heel veel waard. Je hoeft niet voor iedereen te kruipen.

Hoe kun je dat nou concreet aanpakken? Ik vind dat ook lastig. Bij mij helpt het om eerst na te denken voordat ik een reactie geef. Even nadenken over wat ík wil en dat belangrijk vinden. Vervolgens probeer ik assertief doch aardig aan te kaarten wat ik niet leuk vind. De vorige keer pakte dat heel goed uit: mijn vriendin vond dat ik een punt had en vroeg me om haar ermee te helpen.

Succes Jip!
Laatst gewijzigd door Geel op 08 Dec 2015 13:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 08 Dec 2015 13:58

Re: Wat doe ik fout...

Ik 'ken' je verhalen van vroeger wel en vind het erg vervelemd voor je. Goede raadgever ben ik helaas niet, moet zeggen dat ik ook niet veel vriendschappen heb, omdat sommige altijd maar alleen van mijn kant kwamen en ik daarmee gestopt ben.
In dit geval zal ik haar toch wel even goed de waarheid vertellen, al is het maar voor jezelf om af te sluiten. Je kan best terugsturen dat je je het gevoel krijgt alleen gebruikt te worden omdat ze een ervaring moest delen en vervolgens daarna niks meer laat horen. En dat het zeker niet terecht is dat ze zich zo tegen je uitlaat.
Verder denk ik niet dat jij iets fout doet, maar je wellicht niet de juiste mensen treft.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 08 Dec 2015 13:59

Re: Wat doe ik fout...

Teun schreef:Ah Jip wat onaardig van haar! Ik snap dat dit iets doet met je zelfvertrouwen, mede doordat je vaker je vingers hebt gebrand aan vriendschappen waarbij jij meer gaf dan je kreeg.

Het enige wat ik kan bedenken, is dat je misschien een appje als 'ik heb zin in chocola' onbewust hebt gestuurd om even haar aandacht te trekken, omdat ze niks van zich liet horen. Dat je, ondanks dat je na de afspraak doorhad dat het haar vooral om een luisterend oor en om advies te doen was, toch de hoop had dat jullie vriendschap weer kon groeien terwijl je misschien wel beter wist.

Het enige advies dat ik dan kan geven is om nog beter naar je intuïtie te luisteren, want je had gewoon gelijk wat betreft haar motief om weer contact te zoeken. Maar dat maakt het niet een minder fijne boodschap natuurlijk.


Inderdaad. Zo ging het wel. Ik had eigenlijk geen luisterend oor moeten bieden. Het afhouden, maar ik hoopte inderdaad dat het weer kon groeien.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 08 Dec 2015 14:01

Re: Wat doe ik fout...

Ze heeft je gewoon gebruikt. Wat rot voor jou! Het enige wat je kunt doen is bij zo'n vraag om hulp/ hernieuwing van contact met een oude bekende twee keer nadenken. En het misschien toch niet doen, ondanks dat je vindt dat mensen een tweede kans verdienen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Geel

Bericht 08 Dec 2015 14:01

Re: Wat doe ik fout...

Wat ik trouwens ook niet zo gek vind hoor, dat je die hoop weer had. Was ze open over haar motieven? Zei ze: joh, ik heb alleen even wat advies nodig, daarna hoef ik geen contact meer? Best logisch dat jij dacht dat er voorzichtig weer vriendschap in zat.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 08 Dec 2015 14:02

Re: Wat doe ik fout...

@Geel en Jorja, blijkbaar straal ik iets uit waardoor ik zulke mensen aantrek. Die andere 'vriendin' die mij heeft laten zitten heb ik uiteindelijk een bericht gestuurd dat ik het jammer vind dat ik niks meer gehoord had. Zij meldde dat ze zo druk was met kinderen en sinterklaas, etc, dat ze eigenlijk geen tijd heeft om af te spreken. Ik vond dat een appje sturen niet zoveel tijd kost.

Mij even achteraf een berichtje achteraf sturen met 'joh ik ben helemaal vergeten je af te zeggen door alle drukte' had ik goed gevonden en begrepen en dan weet ik ook dat ik voorlopig niks hoef te verwachten. Ik ben heel begripvol wat dat betreft.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 08 Dec 2015 14:04

Re: Wat doe ik fout...

Geel schreef:Wat ik trouwens ook niet zo gek vind hoor, dat je die hoop weer had. Was ze open over haar motieven? Zei ze: joh, ik heb alleen even wat advies nodig, daarna hoef ik geen contact meer? Best logisch dat jij dacht dat er voorzichtig weer vriendschap in zat.


Nee. Was ze niet open in. We hebben nog een paar keer getraind. Ze heeft me over veel dingen uitgehoord, waar ik me toen al wat ongemakkelijk bij voelde. En ze eindigde onze laatste training met 'tot gauw maatje'. Daar kreeg ik wel erge kriebels van. Toen had ik misschien al moeten afkappen.

Ik ga beter naar mijn eigen gevoel luisteren. En bedenken hoe ik dan begripvol contacten kan afhouden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 08 Dec 2015 14:05

Re: Wat doe ik fout...

Wat een slap excuus. Iedereen kan even een appje sturen of op z'n minst excuses maken. Ik denk dat je een té goede vriendin bent. Té lief. En dat ze daar misbruik van maken.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 08 Dec 2015 14:06

Re: Wat doe ik fout...

Parel schreef:Zij is vooral een trut.

Verder lekker laten gaan, zo iemand ben je beter kwijt dan rijk.


Haha dank je, die had ik even nodig ;-)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

anoniem203

Bericht 08 Dec 2015 14:12

Re: Wat doe ik fout...

*
Laatst gewijzigd door anoniem203 op 08 Dec 2015 21:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem282

Bericht 08 Dec 2015 17:35

Re: Wat doe ik fout...

Wat verdrietig om te lezen Jip dat je zelfs een beetje huiverig bent voor de reacties die je hier zou kunnen krijgen, gezien je 'verleden'. Ook al zou je nog 100x een vergelijkbaar topic openen; ik hoop dat je altijd die ruimte durft te nemen en als andere forummers daar geen behoefte aan hebben, ze zo verstandig zijn om niet te reageren.

Je doet niets fout, maar je bent wel heel zachtaardig in jouw mening verkondigen wanneer iets niet leuk voor jou is/was. Bij mensen die dezelfde communicatiestijl hebben, zou dit prima werken en zou je (gevoelsmatig) ook niet zo geschoffeerd worden. Nu bepaalt deze vriendin dat jij min of meer niet meer jouw visie mag geven en om je assertiviteit te 'trainen'(?), zou ik daar dus geen boodschap aan hebben als ik jou was. Prima als ze er niets mee doet, of zelfs niet meer leest, maar niemand beslist voor jou wanneer je wel/niet iets mag zeggen. Zolang je het respectvol doet, is dat ook ruimte die je mag nemen. :)

En idd wat Teun zegt: luister maar naar je intuïtie. Soms is een voorgevoel niet te duiden en dat hoeft ook niet. Je mag ergens niet in meegaan, gewoon omdat het niet goed voelt. Ik snap dat je je nu gebruikt voelt, want ik denk ook dat je vriendin jou nodig had om te spuien. Het maakt me een beetje pissig dat ze daarna zo debiel op jouw lieve voorstel heeft gereageerd van de chocola met thee erbij. Maar dat is denk ik precies het punt waar jij je weg laat zetten en een ander voor zichzelf opkomt op een duidelijke manier: niet voor meerdere interpretaties vatbaar. ;-) En dat moet je vooral niet doen als dit niet is wie jij bent en dus gaat op dat je meer mag luisteren naar je intuïtie.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3116

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 08 Dec 2015 18:31

Re: Wat doe ik fout...

Wat een rotstreek van haar. Mijn leidinggevende zei vorige week tegen een collega dat de enige reden dat ze misbruikt wordt is dat ze zich laat misbruiken (dit staat er een beetje krom maar je begrijpt wat ik bedoel). Ik denk dat daar wel een kern van waarheid in zit, al begrijp ik dat het niet makkelijk is om te veranderen. Is een assertiviteitstraining misschien een idee om te leren je grenzen aan te geven? :hug:
<<

anoniem213

Bericht 08 Dec 2015 18:36

Re: Wat doe ik fout...

Ik kan me heel erg in het bericht van Teun vinden.

Ik vind ook dat die 'vriendin' zich niet netjes gedragen heeft, maar alles lijkt bij jou wel altijd samen te hangen met je zelfvertrouwen. Als je nu het zelfvertrouwen had om op je intuïtie te vertrouwen en te weten dat je zo iemand ook niet nodig hebt, dan had je die teleurstelling nu niet gehad. Daar bedoel ik niet mee te zeggen dat het daarom terecht is dat die vriendin zich zo gedraagt, zeker niet, maar jij bent de enige die ervoor kan zorgen dat iemand je niet twee keer kwetst. Bijna iedereen verdient een tweede kans, maar een tweede kans houdt niet in dat jij vier uur naar iemand verhaal moet luisteren en dat zij niets investeert.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 08 Dec 2015 20:01

Re: Wat doe ik fout...

Ik moet inderdaad meer vertrouwen op mijn eigen gevoel. Ik kom er meer en meer achter dat deze heel vaak klopt.

In mijn werk kan ik bijvoorbeeld prima grenzen aangeven. Maar op vriendschap gebied minder goed.

Ik was even vergeten dat -Hoe heet ze ook alweer? Zuremat - er niet meer is. Want zij had vast een hele andere mening gehad en gaan lopen 'stoken'. Voor zulke reacties was ik bang. Of voor reacties dat het toch aan mij zou liggen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem185

Bericht 08 Dec 2015 20:20

Re: Wat doe ik fout...

Het ligt niet aan jou Jip, jij bent veel te lief. Je mag mij iedere dag duizend keer appen met chocola.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 08 Dec 2015 20:23

Re: Wat doe ik fout...

Bob schreef:Het ligt niet aan jou Jip, jij bent veel te lief. Je mag mij iedere dag duizend keer appen met chocola.


Jij hebt nog kilo's chocolade ;) lief van je.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem185

Bericht 08 Dec 2015 20:24

Re: Wat doe ik fout...

Ohja. Heb je een punt. Ik app jou wel chocola!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 08 Dec 2015 20:27

Re: Wat doe ik fout...

Lekker!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers