Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat doe ik fout...

<<

Anoniem315

Bericht 08 Dec 2015 20:36

Re: Wat doe ik fout...

Jeetje, wat een nare streek zeg! Ik kan me dat gevoel dat je nu hebt wel voorstellen. Ik wist het wel... ik zou niks meer van me laten horen. Ze heeft haar kansen verbruikt.
<<

Anoniem282

Bericht 08 Dec 2015 20:47

Re: Wat doe ik fout...

Jip schreef:Ik moet inderdaad meer vertrouwen op mijn eigen gevoel. Ik kom er meer en meer achter dat deze heel vaak klopt.

In mijn werk kan ik bijvoorbeeld prima grenzen aangeven. Maar op vriendschap gebied minder goed.

Ik was even vergeten dat -Hoe heet ze ook alweer? Zuremat - er niet meer is. Want zij had vast een hele andere mening gehad en gaan lopen 'stoken'. Voor zulke reacties was ik bang. Of voor reacties dat het toch aan mij zou liggen.


Dit is typerend voor jouw gevoel van eigenwaarde c.q. zelfvertrouwen. Een negatieve reactie tegenover 100 positieve/empathische reacties. De negatieve onthoud je en de positieve leggen het daar tegen af. Terwijl niemand dit leuk zou vinden, maar het is natuurlijk wel lekker makkelijk oordelen als buitenstaander veilig achter je beeldscherm. Je hoeft niet bang te zijn voor reacties die 180 graden anders zijn dan waar jij voor staat; die reacties zijn namelijk niets meer waard dan wat jij vindt/denkt/voelt. Sterker nog, jouw gevoel is hierin leidend.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 08 Dec 2015 21:30

Re: Wat doe ik fout...

Jij hebt in dit geval niets fout gedaan en er is in dit geval gewoon gebruik van je gemaakt door iemand dit jou op dat moment kon gebruiken/die jouw hulp /advies nodig had.

Het zou voor jezelf, denk ik, wel beter zijn dat je dit soort dingen makkelijker van je af kunt laten glijden. Ik zou zelf ook wel even erg boos zijn om de situatie en er misschien 1 nacht niet van slapen maar na een uitwaai / af reageer rondje zou ik me er niet meer druk om mogen maken omdat ik toch niets aan de situatie meer kan veranderen. En gewoon niet aan jezelf gaan twijfelen en er in blijven hangen, ook al klinkt dat veel gemakkelijker dat het is.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 08 Dec 2015 21:35

Re: Wat doe ik fout...

Het is vanmorgen gebeurt en ik wilde het even kwijt. Ik denk niet dat ik er een seconde minder om zal slapen. Dat was voorheen wel anders...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Dec 2015 22:50

Re: Wat doe ik fout...

Balen jip. Hoe stom het ook klinkt wij horen nu natuurlijk maar een kant van het verhaal. Maar in jouw kant van het verhaal heb je niks fout gedaan hoor en is zij idd een trut.

Wat mij wel is helpt als ik het idee heb dat mensen meer nemen dan geven is wat afstand houden en vooraf afspraken met mezelf maken. Bijv. Ik ga 1 uur op visite bij de vriendin met problemen of als ik het zat ben dan zeg ik: zullen we het nu over iets anders hebben? Zo blijf ik meer trouw aan mezelf (anders ga ik luisteren met irritatie) of kom ik helemaal uitgeblust thuis. Dan 'overkomt' het me nog wel eens dat ik te lang blijf maar dan kies ik daar zelf voor of sta ik er ook bij stil dat ik me nu laat 'uitblussen'. Dan baal ik achteraf nog maar zie ik wel meteen in waar het fout is gegaan en wat ik de volgende keer anders wil doen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 08 Dec 2015 22:53

Re: Wat doe ik fout...

Uiteraard heeft een verhaal twee kanten. Haar kant zal ook anders zijn. Maar dit is nu Hoe ik het voel. En ik ben blij dat jullie het met mij eens zijn ;)

Bedankt voor alle lieve reacties!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 09 Dec 2015 07:57

Re: Wat doe ik fout...

Ik heb uiteindelijk toch terug gereageerd. Dat 'het natuurlijk niet wil zeggen dat ik niet meer mag reageren als jij dat vindt. En dat ik een betere vriendschap verdien dan na gebruik weer aan de kant gezet te worden. Succes met alles.' En daar laat ik het bij. Ik zou niet eens meer willen dat dit nieuw leven krijgt.

Ik ga wel nadenken hoe ik kan leren naar mijn eigen gevoel te luisteren en daarin mijn grenzen ga leren aangeven. Assertiviteitscursus klinkt meer voor als je het nooit kan of zo en zo groot.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem137

Bericht 09 Dec 2015 08:01

Re: Wat doe ik fout...

Ik had een boos bericht terug geappt. Iets in de zin van, prima, wat jij wilt dan is het klaar. Maar gebruik mij ook niet meer als ervaringsdeskundige om me vevrolgens weer aan de kant te gooien. Zoek dan maar ervaringsdeskundigen op internet.

En vevrolgens blokken op whatsapp.
<<

Anoniem137

Bericht 09 Dec 2015 08:03

Re: Wat doe ik fout...

Ohja, en een assertiviteitstraining: ik wil er ook eentje volgen hoor! Ik zie het niet als iets 'groots', meer als iets waar ik alleen maar sterker van in m'n schoenen kan komen te staan.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 09 Dec 2015 09:02

Re: Wat doe ik fout...

Ik ben niet van het boos doen. Ik heb nu mijn boodschap duidelijk gemaakt naar haar. En daarmee is dit hoofdstuk ook weer klaar.

Misschien kan ik weer eens terug naar de haptotherapie om hier gericht mee aan de slag te gaan.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem282

Bericht 09 Dec 2015 21:06

Re: Wat doe ik fout...

Ik vind dat je het goed hebt aangepakt, Jip. Je boodschap is helder en duidelijk. Boos worden in een laatste bericht vind ik zelf niet sterk overkomen en wat je al aangaf: dit past ook niet bij je. Je bent nu bij jezelf gebleven en dat is goed. :)
<<

Geel

Bericht 09 Dec 2015 21:43

Re: Wat doe ik fout...

Ik vind het een heel goed berichtje, dat heb je goed gedaan Jip!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 09 Dec 2015 21:48

Re: Wat doe ik fout...

Het voelt ook goed!

Moet alleen nog sterk in mijn schoenen staan, gezien ik haar vaak ga tegen komen. Maar ik oefen nu vast de zin voor als ze mij gaat aan spreken: 'Hoi. Ik heb geen behoefte om met je te praten'.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 10 Dec 2015 08:47

Re: Wat doe ik fout...

Goed gehandeld Jip, laat 'r maar lekker het heen en weer krijgen. Wat een rotstreek!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Dec 2015 11:33

Re: Wat doe ik fout...

Ik ben vandaag een beetje gespannen. Ik kom haar vanmiddag tegen. Heb totaal geen behoefte om ook maar iets tegen haar te zeggen. Niet eens hoi, of doei. Maar aan de andere kant...ik haat het om mensen te negeren. Wat zouden jullie doen?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6121

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 12 Dec 2015 11:48

Re: Wat doe ik fout...

Gewoon 'hoi' en verder niks. Negeren zou ik niet doen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Dec 2015 12:00

Re: Wat doe ik fout...

Ik zou proberen te ontspannen. Je hebt je beslissing al gemaakt: je hoeft niets meer van haar en zij hoeft niets van jou. Dat is al helder, daar hoef je niet meet over na te denken. Ontspan in die gedachte, probeer zonder hard feelings de situatie tegemoet te treden. Succes!
#teammaple🍁
<<

Anoniem315

Bericht 12 Dec 2015 14:39

Re: Wat doe ik fout...

'Hoi' en doorlopen. Ze is nu een verre kennis van je. Tenminste, zo zou ik haar behandelen.
<<

Anoniem282

Bericht 12 Dec 2015 15:31

Re: Wat doe ik fout...

Negeren vind ik persoonlijk nogal passief-agressief gedrag en je gaf ook aan dat je dit niet fijn vindt om toe te passen. Zou ik dus niet doen. Een begroeting is voldoende en als ze je idd verder zou aanspreken, zou dit ook mijn antwoord zijn.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Dec 2015 15:41

Re: Wat doe ik fout...

Is ook zo hoor. En daarmee zou ik me ook wel erg laten kennen en verlagen naar een niveau waar ik niet wil zijn.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Dec 2015 10:38

Re: Wat doe ik fout...

Inmiddels elkaar een paar keer tegengekomen. Ik zeg (nog) netjes gedag, maar krijg geen blik waardig terug. Ik stop er binnenkort dan ook maar mee. Nog kinderachtiger: ik weet zeker dat ze mij op de foto zette bij een loop evenement. Ze heeft mij gewoon uit het album gehaald. :lol: net als mijn vriend. Die liep bij haar vriend...duidelijk te zien op een foto dat mijn vriend eraf geknipt is. Haha, hoe sneu!
Laatst gewijzigd door Jip op 21 Dec 2015 11:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem244

Bericht 21 Dec 2015 10:51

Re: Wat doe ik fout...

Wat een kinderachtige trut... Zulke mensen zijn jou niet waard.
Volgens mij ben jij een hartstikke lieve vriendin en vaak te lief voor een ander, waar deze trut misbruik van gemaakt heeft

Ik heb gister afscheid genomen van een heleboel "vrienden" door ze te verwijderen van social media en uit m'n telefoon. Het koste wat pijn en moeite, maar het is beter zo
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Dec 2015 10:53

Re: Wat doe ik fout...

Wat een mafkees Jip! Hoe ging je run?
#teammaple🍁
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9770

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Dec 2015 11:01

Re: Wat doe ik fout...

Jeetje zeg Jip, nou ze laat duidelijk haar hele lelijke karakter zien zeg. En ik moet even zeggen: ik ben trots op je! Dat jij gewoon wel gedag bleef zeggen ondanks haar rare gedrag. Echt, dat is knap hoor om goed te blijven en te doen, dat zegt veel over wat voor mens jij bent (en ook wat een stom mens zij is).
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Dec 2015 11:15

Re: Wat doe ik fout...

Radler schreef:Wat een kinderachtige trut... Zulke mensen zijn jou niet waard.
Volgens mij ben jij een hartstikke lieve vriendin en vaak te lief voor een ander, waar deze trut misbruik van gemaakt heeft

Ik heb gister afscheid genomen van een heleboel "vrienden" door ze te verwijderen van social media en uit m'n telefoon. Het koste wat pijn en moeite, maar het is beter zo


Wat is dat moeilijk voor je! Heb je nog wel eigen vrienden? De vraag staat er een beetje raar, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel. Wij hebben veel gezamenlijke vrienden, maar ik heb ook mijn eigen vrienden.



Het is heel heel heel kinderachtig. Het steekt nog wel een beetje dat ik zoveel energie in haar gestoken heb, maar dat slijt wel als ik aan dit soort dingen denk.

@un mijn run. Mwoah! Op zich niet slecht, heb niet heel veel meer getraind, dus ik mag niet klagen, maar toch hoop je op sneller ;)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers