Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Goede Voornemens 2016.

<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 29 Dec 2015 13:18

Re: Goede Voornemens 2016.

Liefde: in 2016 zijn we één jaar getrouwd. Ik ben heel gelukkig met mijn man en ik ben heel benieuwd hoe het straks gaat als onze dochter geboren is. Ik denk dat hij een lieve vader wordt! We hebben afgesproken dat we naast ouders ook gewoon geliefden blijven en regelmatig blijven 'daten' met zijn tweeën.

Huis: We wonen nu een jaar in ons fijne huis, ik ben daar echt heel blij mee. Misschien gaan we de zolder opknappen maar dat is niet perse een doel voor 2016.

Kinderen: Ik hoop dat het goed gaat met onze dochter en dat we volop van haar kunnen genieten. Ik hoop dat ik niet een heel bezorgde moeder word, daar moet ik wel een beetje voor waken.

Werk/studie: Ik ben op dit moment heel blij met mijn baan, na mijn verlof ga ik parttime werken, ben benieuwd hoe dat is. Ik wil wel mijn bijbehorende diploma's updaten.

Vakantie: nog geen concrete plannen, even kijken hoe alles loopt. Ik wil wel een aantal dagen weg als gezin!

Dagelijks leven: Genieten van al mijn dierbaren om mij heen in goede gezondheid, zonder teveel zorgen maken.

Je 'totale' doel van 2016: Ook hier Genieten!
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 29 Dec 2015 13:33

Re: Goede Voornemens 2016.

[quote="SoGood"]Liefde: Dat het blijft zoals het is.

Huis: Ik zou graag een mooi huis willen kopen. Volgende week hebben we wat bezichtigingen gepland en het zou mooi zijn als daar wat uit komt.

Kinderen: Dat vind ik lastig. Ik zie wel hoe het loopt, misschien wel in 2016.

Werk/studie: Ik ben tevreden met mijn huidige baan, maar wil wel graag wat meer ontwikkeling door ook ander soort zaken te gaan doen. Ik blijf verder gewoon mijn ogen openhouden, wie weet wat er langs komt.

Vakantie: Dat ligt eraan of en wanneer we gaan verhuizen. Het plan is om naar Thailand te gaan en in elk geval ook een weekend naar Milaan. Maar we hebben nog niks concreet, afwachten dus.

Dagelijks leven: Lekker blijven sporten. Ik wil graag 10 km hardlopen onder de 50 minuten en misschien ook weer een halve marathon lopen. Verder wat meer met vrienden borrelen.

Je 'totale' doel van 2016: Zoveel mogelijk genieten.
<<

Anoniem281

Bericht 29 Dec 2015 14:14

Re: Goede Voornemens 2016.

Ik vul 't lijstje ook nog even in!

Liefde: Trouwen met mijn lief! Verder hoeft er niets te veranderen want ik ben elke dag weer dolgelukkig met 'm :)

Huis:
We hebben een koopwoning. Naar mijn smaak te klein, maar het is even niet anders. Komend jaar eerst bevallen en trouwen en daarna kijken we wel verder. Ik wil wel de boel grondig opruimen. De zolder is bijv. amper toegankelijk en we hebben twee schuren, waarvan er eentje alleen maar volgepropt is met tróép. Schandalig eigenlijk.

Kinderen: Half april moet ik bevallen van onze zoon! Ik ben héél benieuwd naar 'm en kan niet wachten tot we een gezin kunnen vormen :)

Werk/studie: Ik vind het goed zo. Ik ga een dag minder werken en ben daar heel blij mee. Ik ben sowieso heel blij op m'n werk! Leuke collega's, goede sfeer, wederzijdse respect en waardering.. Ja, ik ben tevreden en hoop dat 't ook zo blijft komend jaar!

Vakantie: Zie ik niet gebeuren. Begin juli eindigt mijn verlof en ik hoop in de zomer gewoon van m'n zoon te kunnen genieten, lekker in de tuin ;) In september gaan we naar een luxe Center Parcs huisje, als korte huwelijksreis en misschien dat we ergens nog een weekendje weggaan. Vakantie en reizen heeft iig niet de prioriteit, komend jaar.

Dagelijks leven:
Verstandiger omgaan met 't boodschappengeld; niet steeds thuisbezorgd of buiten de deur lunchen, maar denk dat de komst van een baby dat sowieso al gaat veranderen :smile: Gezonder leven, meer rust pakken en genieten van de kleine dingen.

Je 'totale' doel van 2016: Eigenlijk wat hier boven ook wel staat; gezonder leven, meer rust nemen (niet teveel hooi op de vork nemen) en genieten van ons gezin. Sommige dingen kun je niet sturen, heb ik geleerd. Nu nog leren dat te accepteren en ermee te leven.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 29 Dec 2015 14:38

Re: Goede Voornemens 2016.

Ik houd het kort. Ik wil in 2016 nu ècht eens graag afstuderen. Laat ik het zo zeggen, het MOET. Anders kan ik een flinke schuld bij de DUO gaan terugbetalen. Daarnaast wil ik meer genieten van wat we hebben in plaats van me focussen op wat we niet hebben. Oja, ook zou ik graag vaker de naaimachine willen pakken en daar meer mee aan de slag gaan. Verder zie ik allemaal hoe en wat er komen gaat.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 29 Dec 2015 17:25

Re: Goede Voornemens 2016.

Liefde:
Dit jaar was toch wel een heftig jaar wat onze relatie betreft. Mijn vriend bereikte zijn dieptepunt door verschillende gebeurtenissen uit zijn verleden waar hij nooit over wou/wil praten. Hij liep tegen een burn-out aan en bleef lang in negatief gedrag hangen. Hierdoor heb ik meerdere malen op het punt gestaan om de stekker uit onze relatie te trekken. Sinds een aantal maanden heeft hij hulp gezocht waardoor hij positief veranderd is! Daarom heb ik het volle vertrouwen dat 2016 top voor ons gaat worden!

Huis:
We wonen hier nu 1½ jaar maar willen hier graag weg omdat het gigantisch duur is, het is een nieuwbouw huurwoning en ik hoop dat wij in 2016 een ander huis vinden die goedkoper is. Waarschijnlijk wordt het huren, helemaal niet erg maar kopen zou ook leuk zijn! Wat het wordt zien wij wel.

Kinderen:
Die hebben wij niet en ook in 2016 is dat niet aan de orde :)

Werk/studie:
Ik zit al tijden werkloos thuis dus in 2016 hoop ik een leuke baan te vinden!

Vakantie:
Afgelopen jaar zijn we een lang weekend met mijn familie weggeweest. Dit zit volgend jaar ook in de planning maar vriend en ik willen ook wel erg graag weer lekker met zijn tweeën weg, de laatste keer is alweer 2 jaar geleden dus het wordt tijd :angel:

Dagelijks leven:
Voor 2016 wil ik meer zelfdiscipline hebben! Ik ben een ster in uitstellen en daarnaast wil ik mijzelf een goed/gezond eetpatroon aanleren. Ook wil ik nog graag 10kg afvallen en dat hoop ik aankomend jaar ook te bereiken.

Algemene doelen:
Meer genieten! Ik denk altijd 10 stappen vooruit waardoor ik nooit geniet van het moment zelf en daar wil ik vanaf :)
Wat als het lukt
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 29 Dec 2015 22:49

Re: Goede Voornemens 2016.

Liefde: Ik ben erg gelukkig met mijn vriend, in januari zijn we 1 jaar samen. Wil graag mijn vriend blijven verrassen en blij maken

Huis: Zou graag eindelijk leuke lampen en eetkamerstoelen willen vinden! En een kast voor de spullen in de computerkamer.

Kinderen: Ik hoop en ga er van uit nog elke maand ongesteld te worden :)

Werk/studie: Werk nu part-time bij een wegrestaurant. Niet mijn droom job. Zou er in 2016 graag achter willen komen wat ik wil doen en of ik überhaupt nog wil werken

Vakantie: We gaan een weekje naar Londen, hoop daar de tijd van ons leven te hebben. Het is voor mijn vriend de eerste keer Londen. Verder hebben we geen vakantie gepland, ik hoop dat we naar Amerika gaan :D

Dagelijks leven: Wil graag wat vaker opruimen en minder slordig zijn

Je 'totale' doel van 2016: Happy zijn :thumbup:
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem167

Bericht 30 Dec 2015 00:52

Re: Goede Voornemens 2016.

Liefde: Gelukkig blijven met elkaar, met nét nog wat even meer tijd/aandacht voor elkaar. Heel misschien plannen maken voor trouwen; al wordt het trouwen zelf denk ik niet in 2016.

Huis: Hopelijk het huis straks helemaal af, met 100% alles nieuw qua meubels en inrichting.

Kinderen: 2016 wordt denk ik niet ons jaar met kinderen; hopelijk wel stoppen met de pil in dit jaar. En ik word tante!!

Werk/studie: Ik hoop en ga me focussen op een uitdagende, minder vermoeiende baan, waarin ik (meer) geluk ga vinden.

Vakantie: Als alles mee zit terug naar Amerika in mei, voor 2/3 weken.

Dagelijks leven: Meer genieten van de kleine dingen, meer tijd voor mezelf.

Je 'totale' doel van 2016: Méér geluk gaan vinden nog dan nu, en dat kan met beter gezondheid, door ander werk.[/quote]
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 30 Dec 2015 10:21

Re: Goede Voornemens 2016.

Ik heb mijn post even aangepast:
Liefde
- Balans vinden in de rollen als moeder van twee kinderen, partner, vriendin en werknemer.
- Zorgen dat we voldoende tijd voor elkaar blijven maken.
Huis
- Flink sparen zodat we in 2017 de keuken en badkamer kunnen vervangen of kunnen verhuizen naar een ander huis.
Kinderen
- Ik hoop op een voorspoedige bevalling van een gezond en mooi meisje met een goed herstel van mijn lichaam.
- Genieten van ons gezinnetje.
Werk/studie
- Bewust loslaten van werkgerelateerde zaken waarop ik weinig invloed heb.
- Opzoek naar een nieuwe uitdaging waarin ik meer mogelijkheden tot persoonlijke ontwikkeling heb.
Vakantie
- In de zomer hopelijk twee weken naar de zon met ons gezinnetje.
- Ik wil graag één of twee stedentripjes maken met mijn man en graag eentje met een vriendin.
Dagelijks leven
- Fitter worden door twee keer per week te sporten en gezonde voeding.
- Mijn zwangerschapskilo's kwijtraken en hopelijk afvallen tot een gewicht van onder de 70 kg.
- Beter plannen en klusjes niet laten liggen zodat ze niet opstapelen.

Oh en ik wil heel graag meedoen aan een hardloopevenement hier in de buurt voor de 5 km. Maar daar moet ik dan nog wel echt heel hard voor gaan trainen :angel:
<<

Esperanza

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 30 Dec 2015 14:36

Re: Goede Voornemens 2016.

Liefde
Ik hoop toch eindelijk die leuke man eens een keertje tegen te komen.
Huis
Ik zou graag iets groter en beter gaan wonen, al denk ik niet dat gaat lukken in 2016. Dus wordt het doel het appartementje waar ik nu woon wat opknappen. Ik wil graag nieuwe raambekleding, nieuw kleurtje op de schouw en de wc opknappen
Kinderen
Dat wil ik houden zoals het nu is: geen kinderen
Werk/studie
Ik zou wel wat meer uitdaging/verdieping in mijn werk willen. Ik hoop dat te kunnen doen in mijn huidige baan, als dit niet lukt ga ik verder kijken. Echter voordat ik dat doe wil ik wat meer zicht krijgen op wat ik echt zou willen. Op dit moment heb ik een baan waar ik voornamelijk goed in ben, maar ik weet eigenlijk niet of ik dit nou ook echt heel leuk vind.
Vakantie
In april ga ik naar Vietnam! Verder wil ik ook nog wel 2 stedentripjes maken en als het even kan nog een verre reis.
Dagelijks leven
Wat meer rust vinden, beter voor mezelf zorgen, m'n huishouden beter bij houden
Je 'totale' doel van 2016
Genieten!
<<

Anoniem304

Bericht 21 Nov 2016 15:41

Re: Goede Voornemens 2016.

En en en? Wat is gelukt en wat is mislukt?
<<

Anoniem222

Bericht 21 Nov 2016 17:13

Re: Goede Voornemens 2016.

Harrison schreef:Liefde: Ik hoop dat daar niks aan verandert. Ik ben nog steeds ontzettend gelukkig met mijn vriend.

Huis: Ik zou het heel tof vinden als we in 2016 naar een koophuis kunnen gaan kijken. We hebben een heerlijk huis waar we helemaal niet weg hoeven en voor Amsterdamse begrippen echt mega weinig huur betalen voor heel veel ruimte, op een chille locatie. Maar toch zou een koophuis leuk zijn :D. Alleen wat ik het liefst zou willen is mega duur haha!

Kinderen: Geen plannen nog voor. Al zou het best leuk zijn hoor!

Werk/studie: Ik heb dit jaar promotie gemaakt en een vast contract gekregen dus qua werk hoop ik dat mijn carriere zo lekker blijft gaan. Qua studie hoop ik dat ik eindelijk mijn masterscriptie eens afrond haha!

Vakantie: Ohh we willen nog zoveel zien en doen. Ik denk dat het dit jaar Skandinavie, Amerika en Rome wordt.

Dagelijks leven: Ik ben eigenlijk heel gelukkig zo. Het gaat goed met mijn familie, mijn vrienden, m'n relatie en mijn werk, meer kan ik me eigenlijk niet wensen. Ik zou het heel leuk vinden voor mijn zus als ze in 2016 een leuke vriend vindt. Oh en ik moet gewoon meer sporten, haha!

Je 'totale' doel van 2016: Afstuderen en meer sporten. Verder wil ik gewoon blij en gelukkig blijven en mijn zegeningen tellen. Ik werk in een organisatie waar veel mensen heel ambitieus zijn en hard werken en dat werkt aanstekelijk, dat is leuk, maar het zorgt er ook voor dat je altijd weer bezig bent met de volgende stap. Ik wil dat graag, het beste uit mezelf halen, maar ik wil ook gewoon trots zijn op mezelf. Ik heb in 1,5 jaar tijd 2x promotie gemaakt, een vast contract en een lease auto gekregen en (veel belangrijker) ontzettend veel geleerd en mezelf ontwikkeld en toch zit ik nu weer te denken oke en daarna? Zonde!


Ha, leuk, ik dacht dat ik niets had gepost maar wel!

Liefde: Niets veranderd.

Huis: Niet gaan kijken naar koophuizen haha!

Kinderen: Nog steeds geen plannen.

Werk/studie: Nog 2x promotie gemaakt :') en m'n scriptie ingeleverd, hiep hoi!

Vakantie: Rome is gelukt haha. Verder heel veel andere tripjes maar niet Scandinavië en Amerika.

Dagelijks leven: Nog steeds heel gelukkig! M'n zus had een vriend gevonden begin dit jaar, maar dat is inmiddels ook weer uit en nu heeft ze liefdesverdriet :( zielig!

Je 'totale' doel van 2016: Afstuderen gaat nog lukken dit jaar, yay! Verder het meer sporten niet echt, wel regelmatig gesport maar niet meer dan 2015. Dus dat is m'n goede voornemen voor 2017. En daarnaast wilde ik meer trots op mezelf zijn en genieten van de status quo. Dat is wel gelukt denk ik :). Soms, haha.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 21 Nov 2016 20:06

Re: Goede Voornemens 2016.

Anoniem147 schreef:Even het lijstje van 2015 aangevuld/opnieuw ingevuld.

Liefde: Gelukkig getrouwd door het leven blijven gaan. Ons 1e jubileum vieren en hopelijk in de zomer een mooi feest voor vrienden en familie.

Huis: Ik hoop dat we later in het jaar naar een huis kunnen 'toewerken'. Mijn vriend heeft dan hopelijk een vast contract en ik een baan waardoor ik ook kan bijdrage aan onze eigen, echte woning.

Kinderen: Wie weet als de droom hierboven in vervulling kan gaan. Ik ben er wel echt klaar voor, mijn man vindt dat huis alleen wel een belangrijke 'voorwaarde' en een baan natuurlijk ook. Ik denk daarom dat het toch nog een jaartje langer duurt.

Werk/studie: Eind 2016 zou ik aan mijn afstuderen kunnen beginnen als ik netjes de leerlijn volg zoals hij er is. Ik hoop dat ik mijn stages netjes heb afgerond en plezier heb gehad. Qua werk hoop ik echt in januari 2016 een baan te hebben gevonden en lekker zelf wat geld te verdienen.

Vakantie: We zouden beide wel 2 weken naar Griekenland willen in de zomervakantie. Sowieso gaan we eind april met mijn ouders, zus en haar kinderen in Nederland 'weg'.

Dagelijks leven: Alles zo'n beetje op de rit krijgen. Het naar mijn zin hebben op mijn studie, een leuke baan hebben voor 16/24 uur, leuke dingen doen en veel daten met mijn man haha. :love:

Je 'totale' doel van 2016: Zwanger 2017 in gaan :^^: Wie zal 't zeggen. Maar ik denk niet dat dit gaat gebeuren. Dus dan zeg ik een leuke baan hebben en een ander huis :banaan:


Liefde: Check. Nog steeds happy!
Huis: Semi check. We zijn huizen aan het bezichtigen, maar nog nergens beide fijne kriebels bij gehad haha.
Kinderen: Nog niets veranderd bij mijn man haha.
Studie/werk: Ja! Ik heb een baan haha. Maar wil natuurlijk weer meer. Mijn beide stages heb ik met een mooi punt afgerond. Afstuderen moet ik helaas wel wat uitstellen maar nog steeds geen grote achterstand. Dus al met al ben ik best tevreden. Ik heb hard gewerkt afgelopen jaar. (Jee, wat gek om dat zo te typen.)
Vakantie: Niet naar Griekenland geweest maar wel naar Bali! Ook inderdaad naar Zeeland met familie en nog naar Milaan voor mijn verjaardag. Aankomend weekend nog naar Berlijn. Dus het was een fijn reis jaar!
<<

Anoniem181

Bericht 22 Nov 2016 21:41

Re: Goede Voornemens 2016.

Alex schreef:Toch maar naar die sportschool. Qua gewicht ben ik wel tevreden, maar ik wil alles weer wat strakker.


Best gelukt! Zowel het naar de sportschool gaan als strakker worden. Ik ga nu sowieso elke week naar de bodypump en doe daarnaast nog één of twee keer per week cardio. Hierdoor (wel icm anders eten) ben ik 2 kledingmaten gekrompen en 9 kilo lichter. Dus dit goede voornemen is heel goed gelukt en blijft mijn goede voornemen voor 2017.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 22 Nov 2016 22:43

Re: Goede Voornemens 2016.

Wow Lex!
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 22 Nov 2016 22:54

Re: Goede Voornemens 2016.

- Afstuderen = Check!
- Rijbewijs halen = Bezig met rijlessen, gaat niet zo vlot als gedacht.
- Toch wat meer sporten en iets meer met m'n gezondheid bezig = Haha, nope! Al ben ik nog wel steeds op mijn streefgewicht.
- Minder vooroordelen en me niet meer zo opwinden om kleine dingen = Nah, kan nog wel wat beter.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 23 Nov 2016 21:28

Re: Goede Voornemens 2016.

Mislukt... Maar in 2017 gaat het lukken dan ga ik echt afstuderen!
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers