Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nog een vraag over slapen

<<

Anoniem301

Bericht 07 Dec 2015 17:25

Nog een vraag over slapen

De dame van het consultatiebureau zei dat ze overdag het beste in haar eigen bedje kan slapen voor de rust. Lijkt mij ook wel logisch inderdaad. Voorheen deden wij haar in de box of bij mijn man of mij op de borst om te slapen.
Maar kan me voorstellen dat dat te onrustig is voor haar, de radio staat aan, wij kletsen met elkaar, enz. In haar eigen bedje krijgt ze dan meer rust.

Dus nu zijn we aan het oefenen om haar overdag vaker in haar eigen bed te lapen slapen. (Co sleeper op onze slaapkamer) Lukt voor geen meter, ze huilt de hele tijd. Of nou huilen, meer heel hard jengelen. Niet echt overstuur huilen. Nu kun je baby's van amper 3 weken niet verwennen heb ik begrepen. En bij ons huilt ze niet. Wat is nou wijsheid? Ik laat haar nu 10 minuten huilen/jengelen en dan troost ik haar. Vervolgens als ik wegloop begint ze weer. Heeft gisteren ruim een uur geduurd voor ze in slaap viel.

Hoe deden/doen jullie dat? Je ziet haar ook echt tegen de slaap vechten.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 07 Dec 2015 18:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 07 Dec 2015 17:27

Re: Nog een vraag over slapen

Ik ben daar mee gestopt. Ik probeer het, wil hij niet, jammer dan.
Ik heb er geen last van dat hij bij mij, in de kinderwagen of de box slaapt. Met huilen doe ik hem en ons geen plezier.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem301

Bericht 07 Dec 2015 17:29

Re: Nog een vraag over slapen

Sam schreef:Ik ben daar mee gestopt. Ik probeer het, wil hij niet, jammer dan.
Ik heb er geen last van dat hij bij mij, in de kinderwagen of de box slaapt. Met huilen doe ik hem en ons geen plezier.

Klinkt wel als een fijn antwoord :)

Hoe wil je dat straks gaan doen dan?
<<

anoniem213

Bericht 07 Dec 2015 17:29

Re: Nog een vraag over slapen

Als ze in de box gewoon slaapt, dan denk ik dat ze geen last heeft van de onrust. Er zijn toch ook baby's die juist lekker slapen met stofzuigergeluiden of bij het geluid van de afzuigkap? Leuk dat die mevrouw van het consultatiebureau het te druk vindt, maar jullie dochter slaapt blijkbaar liever niet in haar eentje. Ik zou lekker naar je dochter en naar je eigen gevoel luisteren met dit soort dingen, maar ik heb geen baby en dus geen ervaring :clown:.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 07 Dec 2015 17:30

Re: Nog een vraag over slapen

Ik liet mijn dochter gewoon slapen bij een van ons op de borst of in de wagen tijdens een wandeling :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem301

Bericht 07 Dec 2015 17:32

Re: Nog een vraag over slapen

June schreef:Als ze in de box gewoon slaapt, dan denk ik dat ze geen last heeft van de onrust. Er zijn toch ook baby's die juist lekker slapen met stofzuigergeluiden of bij het geluid van de afzuigkap? Leuk dat die mevrouw van het consultatiebureau het te druk vindt, maar jullie dochter slaapt blijkbaar liever niet in haar eentje. Ik zou lekker naar je dochter en naar je eigen gevoel luisteren met dit soort dingen, maar ik heb geen baby en dus geen ervaring :clown:.

Ja klopt. Maar ik zou het ook zonde vinden als we straks een kindje hebben die in de toekomst alleen maar kan slapen met bijvoorbeeld stofzuiger geluiden ofzo. Maar het gaat wel tegen mijn gevol in haar zo te laten huilen. Mijn man is haar nu halen :) Benieuwd naar de rest van de reacties.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 07 Dec 2015 17:37

Re: Nog een vraag over slapen

Ik probeer het elke dag wel. Hij heeft het nl ook een hele tijd gedaan. Maar denk dat het nu even een faaaase is :smile:
Komt vanzelf weer. Maar ga nu geen strijd voeren.
Slaapt ZE er in de nachten wel in? Dat vind ik eigenlijk het enige belangrijke moment.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 07 Dec 2015 17:40

Re: Nog een vraag over slapen

Amani is pas met 6-7 maanden in haar eigen bed gaan slapen overdag, daarvoor sliep ze altijd bij mij op de borst/arm/doek/kinderwagen. Nu werk ik natuurlijk niet en kon dat ook gewoon. Ik zou zo'n jonge baby zeker niet laten huilen nog, daar snapt ze nog niks van.

Nu slaapt ze meestal in bed en 3-4 x pw in de doek. Maar ik leg haar er wel slapend in, ze valt met drinken altijd in slaap.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem301

Bericht 07 Dec 2015 17:46

Re: Nog een vraag over slapen

Sam schreef:Ik probeer het elke dag wel. Hij heeft het nl ook een hele tijd gedaan. Maar denk dat het nu even een faaaase is :smile:
Komt vanzelf weer. Maar ga nu geen strijd voeren.
Slaapt ZE er in de nachten wel in? Dat vind ik eigenlijk het enige belangrijke moment.

Ja de nachten gaan goed, dan lig ik naast haar :)
<<

Trui

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 20 Nov 2014 15:52

Bericht 07 Dec 2015 17:47

Re: Nog een vraag over slapen

De eerste denk 16 weken sliepen ze hier beneden in de woonkamer in de wandelwagen (bak). Op een gegeven moment werden ze daar dan onrustig in en sliepen ze juist slechter beneden, toen ben ik ze 'pas' boven in bed gaan leggen overdag. Als ze beneden goed slaapt bij jullie of in de box zou ik van die momenten juist lekker genieten.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 07 Dec 2015 17:50

Re: Nog een vraag over slapen

Vooral naar je gevoel luisteren.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Dec 2015 17:57

Re: Nog een vraag over slapen

En even mee gaan slapen in het begin? Totdat ze goed slaapt en dan weg gaan? Dat helpt misschien ook.

Verder (en bij alles) luisteren naar je gevoel.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 07 Dec 2015 17:57

Re: Nog een vraag over slapen

Ow ik zou haar meteen bij me nemen, ze is nog zo klein, dat komt vanzelf. Vergeet niet dat ze in je buik ook jullie stemmen hoorde, je hartslag, je darmen die rommelde enz, daar was het ook nooit stil.
Ik had mijn zoon de eerste weken overdag vaak in de draagzak zodat ik gewoon iets gedaan kreeg in huis, of ik liet hem op mijn arm in slaap vallen en legde hem dan voorzichtig in de box, 's avonds lag hij standaard bij mijn man op zijn borst. Ik had zelf ook heel erg de behoefte om hem bij me in de buurt te houden en vond het kort na zijn geboorte ook niet prettig als hij in de slaapkamer lag en ik in de woonkamer was.
Na een tijdje probeerde ik zo nu en dan of ik hem eerst slapend in de wieg kon leggen en later wakker en voordat ik weer aan het werk moest na mijn verlof ( toen was hij 15weken) sliep hij overdag in zijn bedje.

Als hij de eerste tijd onrustig was gebruikte wij de White noise app en zette we de stofzuiger aan, op de hardste stand, garantie dat hij binnen 5 minuten sliep. Niet zo gek ook met de gedachte dat er in de buik dus ook veel herrie is. Langzaam aan vond hij ook dat niet meer prettig, ze vergeten het "vertrouwde" van in de buik en daar komt het "vertrouwde" van het kamertje voor terug, ik ken geen kind wat slaapt met een stof zuiger onder zijn bed :wink:
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 07 Dec 2015 18:02

Re: Nog een vraag over slapen

F. slaapt pas sinds 2 weken na het badje 's ochtends in haar bedje. Daarvoor wilde ze dat ook echt niet en sliep ze in de box of in de kinderwagen. In de middag slaapt ze nog niet in bed en pas sinds 5 dagen gaat ze 's avonds om half 8 naar bed. Eerder wilde ze de avond gewoon bij ons zijn en contact voelen met ons. Als ik alleen was zette ik vaak de radio even uit en ging ik gewoon wat rommelen dan had ze ook rust en dat vonden ze van het cb hier goed. Het komt echt wel goed!
⁠♡♡♡
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 07 Dec 2015 18:04

Re: Nog een vraag over slapen

Ze heeft 9 maanden heel dichtbij je gezeten. Dag en nacht. Gewoon lekker bij je houden en niet te lang laten huilen.
Ze kan ook 'mamahonger' hebben.

Dat slapen overdag in bed komt wel. Gewoon proberen. Lukt het niet dan niet. Ze is nog zo jong en klein. Het gaat al hard genoeg. Geniet!
22-2-2013
28-8-2015
<<

Anoniem236

Bericht 07 Dec 2015 18:05

Re: Nog een vraag over slapen

Hier de eerste 6 weken ook vooral bij ons, ik probeerde het niet eens in het eigen bed overdag, vond ik zo zielig de hele dag boven (is het niet, was mijn gevoel) toen kreeg hij last ban de onrust en sindsdien slaapt hij in z'n eigen bedje als we thuis zijn. Nu hebben we ook automatisch een ritme te pakken qua drinken en slapen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Dec 2015 18:10

Re: Nog een vraag over slapen

In het begin sliepen ze allebei niet overdag in hun bedje, maar in de doek of in de wagen. Later sliepen ze overdag wel gewoon in bed.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 07 Dec 2015 19:13

Re: Nog een vraag over slapen

Oh ik weet het al niet eens meer. Mijn zoon sliep destijds nog op verschillende plekken. Pas later, toen hij er klaar voor was, is hij in zijn kamer gaan slapen. Laat je niet teveel wijsmaken hoor, volg je eigen gevoel hierin. Dat bedoel ik verdrer niet vervelend voor die juffrouw, maar er bestaat zoveel goed bedoeld advies waardoor je aan jezelf kunt gaan twijfelen en dat is zonde van dat prachtige ouderinstinct dat jullie meekrijgen.
L2014 & H2017
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 07 Dec 2015 19:24

Re: Nog een vraag over slapen

Lekker bij je nemen! Ik denk soms nog met weemoed terug aan de tijd dat ze als een klein hoopje bij mij op de borst in slaap viel, nu wil ze dat echt niet meer :wink:

Hier ging ze pas na een maand of 2 overdag in haar eigen bedje liggen. Aangekeken wanneer het goed ging, we maakten er geen drama van.
2014 2016 2019
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 07 Dec 2015 19:31

Re: Nog een vraag over slapen

bekijk het eens van haar kant, ze is volkomen hulpeloos. Er is in deze samenleving nou niet echt iets wat gevaar oplevert maar dat weten die kleintjes nog niet. Ik zou dan ook niet lekker ontspannen gaan slapen. Gewoon naar je gevoel luisteren en lekker bij je houden of in de box. Het CB kan zo veel zeggen en dit soort dingen ga je nog veel vaker krijgen.
2015 💙
<<

anoniem203

Bericht 07 Dec 2015 19:42

Re: Nog een vraag over slapen

Ze is net geboren en zoekt nog warmte en geborgenheid. Vaak hoort ze ook je hartslag (of die van je man) als ze bij je ligt te slapen en dat is een herkenbaar geluid voor haar toen ze nog bij je in je buik zat. Hier duurde het een week of 10 voordat ze beide in bedje wilde slapen. Daarvoor sliepen ze vaak bij mij en ik had ze soms ook in een draagdoek dat ik toch nog een beetje mijn handen vrij had om bijv. te koken of wat aan het huishouden te doen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 07 Dec 2015 19:42

Re: Nog een vraag over slapen

En die vrouw van het cb he, hoe goed ken je haar? Hebben jullie bijvoorbeeld dezelfde normen en waarden...
Vooral doen wat jullie zelf denken dat goed is.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 07 Dec 2015 19:44

Re: Nog een vraag over slapen

Achos, ik krijg er gewoon een beetje een rotgevoel van.. hoe moet zij nou weten dat je als baby in een bedje 'hoort' te slapen?

Ik weet dat je heel erg zoekende bent hoor, en dat je het beste wilt doen voor dat kleine meisje maar ahh als het slapen eigenlijk gewoon heel erg goed gaat, laat haar dan niet huilen :( zij volgt alleen nog maar haar instinct.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Dec 2015 20:20

Re: Nog een vraag over slapen

Ravi sliep overal behalve in bed en nog steeds. Ik wilde hem liever dichterbij en hij zelf wilde dat ook haha. Hij sliep vaal naast me op de bank.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem148

Bericht 07 Dec 2015 20:30

Re: Nog een vraag over slapen

Zoon is hier meteen in bed gaan slapen. Dus ik heb geen probleem gehad om dat om te zetten. Wij vonden dat vanaf het begin gewoon prettig.
Maar dat wij het zo doen of die vrouw van het cb wil niet zeggen dat jij het zo moet doen. Wij doen waar wij achter staan en jullie moeten doen waar jullie achter staan. En ooit zal dat in de lijn zijn met het bureau en een andere keer niet.
In het begin maakte ik mij ook druk om de mening van iemand anders maar dat doet mij nu echt niets meer. Ik trek mijn eigen plan.

En het komt dadelijk eens voor dat je iets anders doet dan jij en jouw man van tevoren hadden besproken. Ook dat is niet erg. Je moet inspelen op de situatie.

Dus volg je hart en doe wat jij wil. Jij bent haar moeder en jij kent haar het allerbeste!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron