Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kerststukje maken op school

<<

anoniem203

Bericht 07 Dec 2015 20:04

Re: Kerststukje maken op school

Bij de Trekpleister/Kruidvat heb je nu oase en van die insteek paddenstoeltjes en besjes.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 07 Dec 2015 20:19

Re: Kerststukje maken op school

Waarom zou je groen kopen, Chipa? Wat conifeer, klimop oid is toch zo geplukt?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 07 Dec 2015 21:43

Re: Kerststukje maken op school

Ik maak ook bijna ieder jaar kerststukjes met mijn kleuters en ook bij mij nemen kinderen gewoon zelf spulletjes mee. Ik vraag ouders om eventueel wat extra mee te geven zodat kinderen kunnen delen/ ruilen en er doet geen mens moeilijk om. Kinderen vinden het super om zo'n stukje te maken en ouders vinden het ook altijd erg leuk. Ik heb er echt nog nooit dergelijk commentaar gehoord zoals ik dat hier nu lees. Het is vrij normaal dat kinderen bij dit soort activiteiten eigen spulletjes meenemen.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem137

Bericht 08 Dec 2015 06:20

Re: Kerststukje maken op school

Ik kan me herinneren dat we dat vroeger toen ik op school zat ook deden, en dat we ook alles zelf mee moesten nemen. Mijn moeder bewaarde elk jaar gewoon alle versiersels uit alle kerststukjes die ze in huis had staan, stopte het in een doos en daar mochten we het jaar daarop dan van alles uit kiezen voor het kerststukjes maken op school. Zo hadden we elk jaar een enorme voorraad waar we uit konden kiezen. Qua schaaltje heeft ze één keer voor ons beiden een schaaltje gekocht en die ging gewoon elk jaar, acht jaar lang weer opnieuw mee.
<<

Anoniem137

Bericht 08 Dec 2015 06:23

Re: Kerststukje maken op school

Groen hoefden we trouwens niet te kopen. En moest dat wel dan had m'n moeder het waarschijnlijk gewoon ergens geplukt. Oase werd ook verzorgd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Dec 2015 07:54

Re: Kerststukje maken op school

Zowel op mijn eigen school vroeger, als voorheen op mijn werk moesten we altijd zelf spulletjes meenemen.
Voor de kinderen die niets hadden was er altijd wel wat achter de hand of ze mochten wat gebruiken van de andere kinderen.
Ik heb zelf echt de schurft aan kerststukjes maken dus ben blij dat ze dat bij ons al even geleden geschrapt hebben hahaha
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 08 Dec 2015 07:59

Re: Kerststukje maken op school

Oase en groen word hier door school geregeld en wel wat " kerstspul" de rest nemen kinderen zelf mee. We leggen alles op grote tafels dus er word wel gedeeld
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Dec 2015 11:35

Re: Kerststukje maken op school

Wat onhandig. Ik ben blij dat R alleen nog maar op de opvang zit en nooit zulke dingen mee hoeft.
R. 2013
D. 2016
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 08 Dec 2015 12:37

Re: Kerststukje maken op school

Maeve schreef:Ik maak ook bijna ieder jaar kerststukjes met mijn kleuters en ook bij mij nemen kinderen gewoon zelf spulletjes mee. Ik vraag ouders om eventueel wat extra mee te geven zodat kinderen kunnen delen/ ruilen en er doet geen mens moeilijk om. Kinderen vinden het super om zo'n stukje te maken en ouders vinden het ook altijd erg leuk. Ik heb er echt nog nooit dergelijk commentaar gehoord zoals ik dat hier nu lees. Het is vrij normaal dat kinderen bij dit soort activiteiten eigen spulletjes meenemen.


Dat je geen commentaar hoort wil natuurlijk niet zeggen dat ouders er geen commentaar op hebben. Ik vind het helemaal niet normaal dat kinderen bij een dergelijke activiteit zelf bijna alle spullen mee moeten nemen. Nogmaals: ik snap dat je wat mee moet nemen maar alle toebehoren voor een kerststukje vind ik echt teveel. Het gaat mij er om dat school een activiteit verzint en ouders dan maar alle materialen moeten regelen. Dan kunnen ouders toch ook net zo goed thuis een kerststukje maken met hun kind ipv dat dit op school gebeurt? Daarnaast ben ik benieuwd wat jij vindt vallen onder "dit soort activiteiten"?

Daarnaast las ik dat iemand hier €5 kwijt was aan materialen. Het lijkt mij dat niet elk gezin dat zomaar kan ophoesten in de decembermaand. Zeker niet als je meerdere kinderen hebt op de basisschool. Maar goed, ik heb dan ook een vriendin in de bijstand met twee kinderen in de basisschoolleeftijd en die kan echt niet zomaar €10 missen. Daar vergelijk ik het dan misschien teveel mee.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Dec 2015 12:41

Re: Kerststukje maken op school

Isabel_ schreef:
Maeve schreef:Ik maak ook bijna ieder jaar kerststukjes met mijn kleuters en ook bij mij nemen kinderen gewoon zelf spulletjes mee. Ik vraag ouders om eventueel wat extra mee te geven zodat kinderen kunnen delen/ ruilen en er doet geen mens moeilijk om. Kinderen vinden het super om zo'n stukje te maken en ouders vinden het ook altijd erg leuk. Ik heb er echt nog nooit dergelijk commentaar gehoord zoals ik dat hier nu lees. Het is vrij normaal dat kinderen bij dit soort activiteiten eigen spulletjes meenemen.


Daarnaast las ik dat iemand hier €5 kwijt was aan materialen. Het lijkt mij dat niet elk gezin dat zomaar kan ophoesten in de decembermaand. Zeker niet als je meerdere kinderen hebt op de basisschool. Maar goed, ik heb dan ook een vriendin in de bijstand met twee kinderen in de basisschoolleeftijd en die kan echt niet zomaar €10 missen. Daar vergelijk ik het dan misschien teveel mee.

Ik vind het een beetje ouderwets eigenlijk. Vroeger bij mij op school hadden de ouders dozen vol van dat spul, want ieder jaar stonden er 2-3 kerststukjes op tafel (vaak ook 1 of 2 nieuwe, gekregen?) en dan bewaarde je de spulletjes voor 'later'. Maar tegenwoordig is dat niet meer zo volgens mij. Ik ken eigenlijk niemand die nog kerststukjes op tafel heeft uit de winkel.

Behalve ik zelf dan, haha. :eyes:

Als je dan voor €5/€10 zulke spulletjes moet kopen, dan is dat best prijzig ja.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Dec 2015 12:45

Re: Kerststukje maken op school

Ja en Marietjes moeder heeft haast en mikt voor 10 euro spullen in een zakje en Toms moeder heeft geen geld dus Tom komt op school met een oud stukje inprikspul en wat groen uit de tuin.

Nee ik vind het ouderwets.
R. 2013
D. 2016
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 08 Dec 2015 12:59

Re: Kerststukje maken op school

Yadira, toch verkijk je je daarop hoor. Ik ben al ruim een week kerststukken aan het maken. Maar je wilt niet weten hoeveel vraag er naar is. Ik kom om in het werk, we maken zeker 30-50 stukken per dag en elke dag is de winkel weer nagenoeg leeg. Misschien is het ook wel per regio verschillend hoor, dat geloof ik gelijk.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Dec 2015 13:01

Re: Kerststukje maken op school

Thunder schreef:Yadira, toch verkijk je je daarop hoor. Ik ben al ruim een week kerststukken aan het maken. Maar je wilt niet weten hoeveel vraag er naar is. Ik kom om in het werk, we maken zeker 30-50 stukken per dag en elke dag is de winkel weer nagenoeg leeg. Misschien is het ook wel per regio verschillend hoor, dat geloof ik gelijk.

Ik geloof direct wel dat er veel vraag naar is, maar zijn dat mensen van onze leeftijd, met kids?

Ik ben er zelf gek op haha. Maar ik denk niet dat veel 'gezinnen' nog zulke kerststukjes krijgen en dat de spulletjes ook nog bewaren. Maar kan zijn dat ik me er compleet op verkijk hoor.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Dec 2015 13:01

Re: Kerststukje maken op school

En thunder ik denk ook dat dat een andere doelgroep is. Of staat jouw winkel vol met jonge moeders?
Mijn moeder en schoonmoeder hebben het wel, wij niet.
R. 2013
D. 2016
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 08 Dec 2015 13:06

Re: Kerststukje maken op school

Ja zeker wel! Van alle leeftijden zie ik ze voorbij komen. En toevallig best wel veel jongere mensen ja. Er komen best veel mensen met kleine kinderen bij ons in de zaak. Maar goed, ik hoef geen discussie hoor. Het zal mij een biet zijn dat iemand het ouderwets of weet ik het wat vindt. Ik kom om in het werk dus er is vraag naar.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Dec 2015 13:07

Re: Kerststukje maken op school

Haha ik bedoel dat 'zelf spulletjes meenemen' vrij ouderwets is. Omdat ik denk dat het toen meer 'gespaard' werd. Maar misschien niet.

Kerststukjes zelf vind ik duidelijk niet ouderwets :D
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 08 Dec 2015 13:13

Re: Kerststukje maken op school

Ah zo. Maar dan nog zie ik het probleem niet zo, maar goed. Je kunt toch prima 1x wat aanschaffen/bij oma wat wegtrekken/whatever en dat bewaren? Zoveel ruimte neemt het niet in en zoveel heb je niet nodig.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 08 Dec 2015 13:23

Re: Kerststukje maken op school

Nou ja blijkbaar is het dus normaal dat je zelf spullen moet kopen voor kerststukjes enzo. Ben ik blij dat ik dat nu al weet, dan hoef ik me er over een paar jaar niet meer over te verbazen. :-D
Zou het ook afhankelijk kunnen zijn van de hoogte van eigen bijdrage dat scholen het al dan niet zelf aanschaffen?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Dec 2015 13:41

Re: Kerststukje maken op school

Ik kreeg gisteren ook een briefje of ik van alles mee wilde geven.

Vind het wel lastig wil best van alles mee geven maar ik weet niet of het alleen voor mijn kinderen is of dat ze met iedereen moeten delen. Het kerstbakje komt weer mee naar huis dus ik wilde er wel wat dingen in de tas stoppen die ik ook mooi vind (Jaa ontaarde moeder maar goed ik moet er ook tegen aan kijken) maar straks moeten ze delen en heeft pietje dingen die mijn kinderen mooi vinden en drukken ze dat er in :smile:
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem154

Bericht 09 Dec 2015 14:13

Re: Kerststukje maken op school

Dan zou ik die dingen pas thuis erin steken :)
Dus de lelijke paddestoel mee naar school, en de mooie steker thuis erin.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Dec 2015 14:39

Re: Kerststukje maken op school

Ja dat zou ik ook doen!
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem142

Bericht 09 Dec 2015 14:41

Re: Kerststukje maken op school

Ik gok dat een kerstukje dat gemaakt is door een 4-jarige niet zo mooi zal zijn dat je 'm voor de mooiigheid op tafel gaat zetten. Als je een echt mooi kerststuk neer wilt zetten, zou ik 'm zelf maken of er eentje kopen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Dec 2015 15:03

Re: Kerststukje maken op school

Wij hoeven dat soort dingen niet mee te geven. Er wordt hooguit wel eens gevraagd of mensen nog lege doosjes hebben om mee te knutselen, maar in principe worden knutseldingen gewoon door de school geregeld.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem193

Bericht 09 Dec 2015 15:04

Re: Kerststukje maken op school

Hier vragen ze wel eens vooraf om spullen mee te geven. Nu werd er gevraagd om glazen potten, soms eierdozen, melkpakken of wat dan ook. Maar het is nooit zo dat ieder kind voor zichzelf spullen mee moet nemen.
Als je in huis hebt wat gevraagd wordt, dan breng je daar wat van, zo niet, dan breng je niks.
Maar de daadwerkelijke spullen die gebruikt worden, verf/oase/takken/bladeren/versiering of weet ik veel wat, daar zorgt de school voor, zodat er geen ongelijkheid in komt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Dec 2015 15:08

Re: Kerststukje maken op school

Ja precies, zo gaat het bij ons ook.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers