Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer naar de huisarts ivm hoesten

<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 07 Dec 2015 11:07

Wanneer naar de huisarts ivm hoesten

Sinds vorig weekend is J flink aan het hoesten. Het begon met een droog hoestje en wat verkoudheid, daarna 2 dagen koorts en sinds donderdag hoest ze met veel slijm. Ze oogt verder niet ziek, geen koorts meer en ze speelt gewoon (wel iets rustiger en ze is sneller moe) maar dat hoesten klinkt verre van goed en wordt tot op heden ook niet minder, het slijm lijkt alleen maar meer te worden. Ze is soms zo benauwd dat ze (bijna) overgeeft en ze is dan ook duizelig en daarna heel moe. We hebben al een heel scala aan hoestdrankjes, stomen, luuf etc geprobeerd maar niks helpt langer dan een half uurtje.

Ik hoest zelf ook al weer bijna 2 weken dus het is op zich niet vreemd dat J er ook last van heeft en ik ben absoluut niet iemand die snel naar de huisarts stapt maar ik twijfel nu wel of ik haar even moet laten onderzoeken. Mede ook omdat ik zelf vroeger regelmatig acute bronchitis heb gehad en dit er toch wel verdacht veel op vind lijken.

Zouden jullie hiermee naar de huisarts gaan?
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Dec 2015 11:13

Re: Wanneer naar de huisarts ivm hoesten

Met zulke benauwdheid zou ik nooit wachten. Liever een keer teveel dan te weinig.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Dec 2015 11:18

Re: Wanneer naar de huisarts ivm hoesten

Ik zou niet te lang wachten. Zeker niet als ze benauwd is.

N. hoestte sinds begin september. Na 1,5 week hoestte ze slijm op en gaf ze over tijdens het hoesten (zoveel druk zette ze). Toen ben ik naar de huisarts geweest. Ik werd naar huis gestuurd met het advies het nog een weekje aan te kijken.

Na een week ben ik terug gegaan. Het werd niet beter
Toen hebben we zo'n puffer gekregen om het wat sneller te laten verbeteren. Dat 2 weken gebruikt. Pas na 8 weken was de hoest zo goed als over.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 07 Dec 2015 11:48

Re: Wanneer naar de huisarts ivm hoesten

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb net de assistente gebeld en we hebben voor vanmiddag een afspraak.
Ben altijd bang dat ze me zo'n overbezorgde moeder vinden die bij elk kuchje de huisarts belt :angel:

Hier inderdaad ook slijm overgeven en in haar broek plassen, ze heeft al weer een week een luier aan omdat haar bed steeds nat was (en heel eerlijk, ik pieste net ook bijna in mn broek tijdens een hoestbui :silent: )
Laatst gewijzigd door Fiwen op 07 Dec 2015 11:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 07 Dec 2015 11:48

Re: Wanneer naar de huisarts ivm hoesten

Mijn dochter heeft ook van die periodes dat ze heel veel hoest. Nu ga ik al redelijk vlot om even naar de longen te laten luisteren (is de afspraak) maar dat komt ook omdat ze al een puffer heeft en ja soms is dat niet voldoende. Als het geen virus is krijgt ze een kuurtje en dan is ze er zo vanaf. Het ligt er bij mij ook wel aan wat voor hoest het is maar als ze zo benauwd is als dat bij jouw dochter het geval is zou ik toch even laten luisteren, het kan nooit kwaad.
<<

Anoniem331

Bericht 07 Dec 2015 11:59

Re: Wanneer naar de huisarts ivm hoesten

Wij zijn er ook altijd snel bij, maar komt ook omdat mijn dochter sinds ze baby was veel last heeft gehad van pseudo kroep, en nu redelijk vlot bronchitis heeft, nu standaard een puf in huis die ze de laatste weken 2x daags gebruikt.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 07 Dec 2015 12:42

Re: Wanneer naar de huisarts ivm hoesten

Goed dat je vanmiddag gelijk terecht kan.

Snap wel wat je bedoeld met overbezorgd. Ik bel ook niet snel, maar vorige week ben ik ook geweest met zoon. Na een week lang hoesten en verkouden ging hij er ook bij spugen doordat zijn slijm dwars zat. Dat was voor mij wel het punt om even te checken.
Mijn man heeft astma dus ben ook wel altijd voorzichtig met zijn longen. Mijn man zelf hoest ook al een flinke tijd, maar hij wil niet naar de huisarts. Het neemt steeds af en dan komt het ineens weer.
Het is natuurlijk ook wel de tijd van het jaar. Heel veel mensen zijn verkouden.
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers