Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Logeerslaapplekken (luchtbed? klapbed?)

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 06 Dec 2015 23:08

Logeerslaapplekken (luchtbed? klapbed?)

Tot 3 mnd geleden hadden wij een logeerkamer met een stapelbed er in, dus ouders en schoonouders (wonen op respectievelijk 1 uur en 2,5 uur rijden bij ons vandaan) konden altijd makkelijk blijven slapen. Heel handig!
Nu is die kamer van m'n zoontje geworden en hebben we geen extra kamer meer voor logés.

Maar we willen wel slaapplekken hebben.
Wat hebben jullie hiervoor voor handige oplossingen? Luchtbedden vind ik zo'n gedoe. Stretchers? Inklapbedden? Liefst iets wat niet teveel ruimte inneemt (al hebben we wel een berging en een zolder). Slaapbank wil ik niet, ik kan niet zomaar ergens een bank neerzetten.
Hoe heten die matrassen die je in drieën kunt vouwen, en is dat wat?
#teammaple🍁
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Dec 2015 23:12

Re: Logeerslaapplekken (luchtbed? klapbed?)

Je hebt tegenwoordig toch van die superdeluxe luchtbedden die je ook nog eens heel snel oppompt met een speciale pomp? Vroeger had je van die bobbelige ondingen waar je een uur op stond te pompen, maar volgens mij zijn de luchtbedden van nu echt heel veel beter. Dat lijkt mij nog het handigste, als je weinig kwijt kan. Een opklapbed is ook altijd wel een soort wandmeubel dat je ergens kwijt moet kunnen, dat lijkt me nog vervelender dan een bedbank. Daar kan je als je het bed niet gebruikt dan tenminste nog op zitten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Dec 2015 23:13

Re: Logeerslaapplekken (luchtbed? klapbed?)

Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 06 Dec 2015 23:58

Re: Logeerslaapplekken (luchtbed? klapbed?)

Grappig ding ja, maar inderdaad onhandig opbergen. We hebben in de afgelopen jaren twee keer zo'n dik blauw tweepersoons luchtbed gekocht (bij kijkshop geloof ik). Die waren allebei supersnel lek. Misschien moeten we investeren in duurdere luchtbedden maar ik durf dat haast niet meer aan. Met een elektrische pomp is dat wel heel makkelijk idd, die heb ik wel.
#teammaple🍁
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 07 Dec 2015 07:46

Re: Logeerslaapplekken (luchtbed? klapbed?)

Ik heb thuis een strechbed bed die je heel makkelijk in elkaar zet. Hij is heel compact en als klein pakketje op te bergen onder een bed, of op een kast ofzo. Het bed zelf ligt ook lekker met slapen.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem281

Bericht 07 Dec 2015 08:18

Re: Logeerslaapplekken (luchtbed? klapbed?)

Wij hebben dit ding staan, maar daar moet je ook maar ruimte voor hebben natuurlijk:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S29874384/

Oh en hier op zich goede ervaringen met zo'n dik luchtbedding, die bijna zo hoog is als een boxspring ongeveer. Alleen hebben daar nooit 2 mensen tegelijk op geslapen, bedenk ik me nu.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Dec 2015 08:31

Re: Logeerslaapplekken (luchtbed? klapbed?)

Wij hebben nu juist wel een logeerkamer maar hiervoor hadden wel zo'n groot luchtbed wat wel in de woonkamer zetten. Inderdaad zo'n tweepersoonsbed met elektrische pomp. Werkte prima en gaat echt wel lang mee. Ik vind dat zelf ook lekkerder liggen dan zo'n kei dun matrasje van een opklapbed. Ook neemt t minder ruimte in, het past al in een kast. Je krijgt er meestal ook wel een goede hoes bij geleverd.
Dat ding maakt alleen wel een herrie bij het opblazen dus ik zou aanraden het op te blazen als de kinderen nog wakker zijn.
Let's discover the world together.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 07 Dec 2015 08:40

Re: Logeerslaapplekken (luchtbed? klapbed?)

Ik moet ook iets gaan verzinnen, weet alleen nog niet wat. Zo'n luchtbed is wel het handigste denk ik. We hebben wel een slaapkamer over maar met een groot bed erin staat die helemaal vol, zou zonde zijn.

Dat ding van jou slaapt trouwens vreselijk Carl :P Bij een vriendin van me moest ik daar altijd op slapen, samen met de hond in de slaapkamer en met mega dunne gordijntjes. Deed nooit een oog dicht en heb me voorgenomen dat mijn gasten nooit aan te doen haha.
<<

Anoniem281

Bericht 07 Dec 2015 08:45

Re: Logeerslaapplekken (luchtbed? klapbed?)

Oh maar ik heb ook nooit gasten die blijven slapen, behalve ons nichtje van 8 :smile: Eigenlijk hebben we 'm ook alleen voor haar aangeschaft en voor de katten om op te liggen, maar hij staat nog uit elkaar op de waskamer. Voor een meiske van 8 leek-ie me prima, maar ik zal dus niet snel m'n moeder uitnodigen, lees ik al! (nu woont die ook op 5 minuten fietsen afstand, hoor..)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Dec 2015 14:46

Re: Logeerslaapplekken (luchtbed? klapbed?)

Hier ook een airbed. Ik vind het ideaal! En iedereen slaapt er lekker op.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Dec 2015 18:15

Re: Logeerslaapplekken (luchtbed? klapbed?)

OK en voor de mensen die zo'n luchtbed/Airbed hebben: welk merk heb je dan? Kennelijk heb ik echt twee keer de verkeerde gekocht dan. Hoe duur was hij?
#teammaple🍁
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Dec 2015 18:26

Re: Logeerslaapplekken (luchtbed? klapbed?)

Euh die dikke van tv? Geen idee eigenlijk welk merk.
<<

anoniem213

Bericht 07 Dec 2015 18:27

Re: Logeerslaapplekken (luchtbed? klapbed?)

Die van mij was ook direct lek, UN.
<<

Anoniem260

Bericht 07 Dec 2015 20:48

Re: Logeerslaapplekken (luchtbed? klapbed?)

Tabbie schreef:Euh die dikke van tv? Geen idee eigenlijk welk merk.


daar waar ze tijgers overheen laten lopen in de reclame :^^:

Wij hebben van die self inflatable matjes. Leek me vreselijk voordat ik ze had (vroeger veel op gelogeerd bij vriendinnetjes, lag voor geen meter), maar we hebben nu twee "mondo kind xxl thermarest" matjes, die zijn nog wat dikker. Ik vind ze heerlijk liggen! We hebben ze in eerste instantie gekocht voor het kamperen, maar gebruiken ze nu ook altijd als we logé's krijgen. Je moet alleen wel bereid zijn wat meer geld uit te geven...
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Dec 2015 22:20

Re: Logeerslaapplekken (luchtbed? klapbed?)

Jerry die dingen zijn €190,- per stuk zie ik! Ik heb twee plekken nodig dus dat zou €380,- worden. Dat was niet m'n idee idd :)
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Dec 2015 22:21

Re: Logeerslaapplekken (luchtbed? klapbed?)

June schreef:Die van mij was ook direct lek, UN.
We zijn vast te stekelig :(
#teammaple🍁
<<

Anoniem273

Bericht 07 Dec 2015 22:24

Re: Logeerslaapplekken (luchtbed? klapbed?)

Wij hebben degelijke éénpersoons matrassen die we onder ons eigen bed bewaren. Ligt gewoon comfortabel en redelijk goed op te bergen.
Ik vind zo'n elektrisch opblaasbaar, dik luchtbed en vreselijk liggen.m
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 07 Dec 2015 22:36

Re: Logeerslaapplekken (luchtbed? klapbed?)

Ik heb een tweepersoons luchtbed van de Perry sport. Koste max. €40. Ligt als je er alleen op ligt heerlijk vind ik. Met z'n 2en is een luchtbed altijd wel weer even wennen.. Ik heb zelf een voetpomp en dan duurt het opblazen vrij lang. Een vriend van mij heeft een electrische pomp en dan is je luchtbed echt zo vol!

Daarnaast heb ik nog een uitklapbare slaapstoel. Als je niet zo groot bent vind ik dat ook prima liggen. Voordeel hiervan vind ik dat die weinig plek inneemt en je hem alleen maar hoef uit te klappen, hoeslaken erover en klaar.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Fjell op 08 Dec 2015 00:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 07 Dec 2015 23:12

Re: Logeerslaapplekken (luchtbed? klapbed?)

Waar sliepen ze op toen er nog wel een logeerkamer was? En kun je van de zolder geen logeerplek maken? Wij hebben ook zo'n airbed en die gaat al 7 jaar mee. Maar omdat mijn vader rugproblemen heeft en toch redelijk vaak hier slaapt icm klussen wilde ik een goede plek en hebben we nu een bed met matras en een matras eronder voor mijn moeder op zolder staan. Als een van hen alleen blijft slapen slapen ze ook weleens matras bij zoon of dochter op de kamer. Vinden ze super gezellig. Misschien vindt jouw zoon dat ook wel leuk en kan er een matras onder zijn bed? Die hij verder kan gebruiken om op te spelen, of als glijbaan gebruiken om van zijn eigen bed af te gaan. Isam rijdt er ook vaak met zijn auto's op of dat die vanaf zijn bed op het matras stunten. Nora heeft ook een matras onder haar hoogslaper en speelt daar ook vaak met haar barbies en paarden op.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Dec 2015 00:06

Re: Logeerslaapplekken (luchtbed? klapbed?)

Fjell, zo'n opvouwgeval vind ik ook nog wel een optie idd.
Chaos: ze sliepen in een stapelbed met matrassen er in. Dat bed hebben we verkocht, inclusief de matrassen. Op zolder slapen is geen optie: wij wonen op de begane grond+eerste etage en de zolder is 4 verdiepingen hoger :) en niet verwarmd en gedeeld met de buren.
Maar een matras onder m'n zoons bed is wel een goeie. Kan bij ons ook.

bedankt voor het meedenken iedereen!
#teammaple🍁
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 08 Dec 2015 15:10

Re: Logeerslaapplekken (luchtbed? klapbed?)

Oh nee, dat lijkt mij geen fijne slaapplek op die zolder nee!
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem193

Bericht 08 Dec 2015 15:22

Re: Logeerslaapplekken (luchtbed? klapbed?)

Vrienden van ons hebben deze.
Als ik er alleen op lig vind ik het prima, maar met een volwassene erbij is het meer slapen op zee.
http://www.bol.com/nl/p/aerobed-comfort ... 0021221570

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Verde