Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uitzetlijst

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 06 Dec 2015 19:07

Uitzetlijst

Ik moet dus helemaal opnieuw beginnen, nu is het bijna kerst en vroegen ze om mijn verlanglijstje. Wat hebben jullie aan nuttige spullen in huis. Dus wat is jullie uitzetlijst.
2015 💙
<<

Anoniem315

Bericht 06 Dec 2015 19:16

Re: Uitzetlijst

Bestekset
Borden
Pannenset
Thee- en handdoeken
Vaatdoekjes
Ovenhandschoenen
Onderzetters voor pannen en glazen
Bekers
Glazen
Waterkoker
Koffiezetapparaat
Zeeppompje
Keukenrolhouder
Fruitschaal
Flessenopener

De lijst kan eindeloos worden...
<<

Anoniem148

Bericht 06 Dec 2015 19:19

Re: Uitzetlijst

Vergeet de blikopener en aansteker niet!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Dec 2015 19:34

Re: Uitzetlijst

Dunschiller
Keukenweegschaal
Beslagkom
Mixer
Voorraadbussen (beschuit, rijst, pasta, koekjes etc.)
Diepvriesbakjes
Koelkast
Emmer
Trekker
Spons
Zeem
Theeglazen
Theetipjes
Theedoos
Soepkommen
Bakblikken
Wasmand
Wasbox
Kledinghangers
Blad
Suikerpot
Bloemenvaas
Huistelefoon
Strijkplank
Strijkijzer
Prullenbak (zowel voor toilet / badkamer / keuken)
Printer / Scanner
Saladebestek
Spatels (voor koken)
Scharen
08/2018
05/2021
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 07 Dec 2015 09:39

Re: Uitzetlijst

Waarom moet je echt helemaal opnieuw beginnen? Krijg je echt niets mee vanuit de samenwoon situatie?

En bedoel je uitzet voor de keuken, of echt alles?

Want vergeet dan ook niet: een bed, een fiets, Oh en iets wat ik heel erg miste laatst: aardappelstamper.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 07 Dec 2015 10:06

Re: Uitzetlijst

Gereedschap (schroevendraaier etc.) Daarmee kun je nauwelijks zonder als je dingen in huis moet doen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 07 Dec 2015 10:18

Re: Uitzetlijst

Tabbie schreef:Waarom moet je echt helemaal opnieuw beginnen? Krijg je echt niets mee vanuit de samenwoon situatie?

En bedoel je uitzet voor de keuken, of echt alles?

Want vergeet dan ook niet: een bed, een fiets, Oh en iets wat ik heel erg miste laatst: aardappelstamper.


Het meeste was van mijn ex. Ik heb mijn servies en de babykamer dat is het zo'n beetje. Ik zal ongetwijfeld nog wel het een en ander van hem krijgen hoor maar het liefst zo min mogelijk. Hij wil nl dat zijn zoon niets te kort komt. Dat liefde en er zijn belangrijker is dan spullen dat gaat er nog even niet in. Daarom nu flink aan het sparen en spullen kopen die ik zelf mooi vind zodat als ik de rust heb om wat voor mezelf te zoeken ik niet alles in 1 keer aan hoef te schaffen. Hij is namelijk in staat om mijn complete huis in te gaan richten en daar zit ik niet zo op te wachten.

Edit: ongeveer alle keukenapparatuur was van mij. Dus nu op zoek naar goede aanbiedingen voor de rest.
2015 💙
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 07 Dec 2015 10:36

Re: Uitzetlijst

Zo nee dat begrijp ik wel dat je er niet op zit te wachten dat hij jouw huis ga inrichten straks.

Maar hij wilt dus wel voor spullen zorgen, dat is al fijn.

En de babykamer heb je dus ook al. Dat is fijn.

Ik zou als eerste opschrijven wat je al hebt. Dat is stap 1.

Daarna de grote dingen wat je qua meubels nodig hebt:

-bank
-tafel
-stoelen
-salontafel
-tv
-tvmeubel
-bed
-kast

Dat zijn volgens mij toch echt wel de essentiële dingen qua meubels.

En dan een lijstje maken met kleine dingen;

-waterkoker/koffiemachine
-bestek
-tafelkleed
- lamp
-etc

al kan de meeste dingen qua decoratie natuurlijk ook later.

zo'n gereedschapsdoos van de IKEA is ook zeker handig! Zoals fred ook zegt.

Verder weet ik dat je ook wel wat luxe wilt :wink: dus een keukenmachine enzo, maar dat kan ik dan niet voor jou bepalen.

Mijn advies is wel: koop niet alleen dingen die je zelf mooi vindt. En dan doel ik meer op fotolijstjes en bloempotten. Spaar eerst voor de echte grote dingen en vraag dergelijke decoratieve spullen idd voor je verjaardag of kerst. Dat zijn namelijk meestal kleine uitgave die bij elkaar toch aardig wat geld kosten, waar je daarvoor ook allang die bank of kast bij elkaar had gespaard.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 07 Dec 2015 10:53

Re: Uitzetlijst

De keukenmachine heb ik toevallig al,

Maar een lijstje maken is inderdaad wel handig. Een tv bijvoorbeeld kan ik prima zonder. Sterker nog de tv gaat hier pas aan als mijn ouders thuis zijn. Daarnaast word J er mega onrustig van. En in sommige dingen ben ik ook wat raar hoor. Een mooie waterkoker kan ik bv al prima decoratie vinden. Als je daar dan wat losse thee in wat weckpotjes oid naast zet vind ik dat echt heel gaaf staan. Te veel prullen word bij mij snel een rommel.
2015 💙
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 07 Dec 2015 11:16

Re: Uitzetlijst

Minx schreef:De keukenmachine heb ik toevallig al,

Maar een lijstje maken is inderdaad wel handig. Een tv bijvoorbeeld kan ik prima zonder. Sterker nog de tv gaat hier pas aan als mijn ouders thuis zijn. Daarnaast word J er mega onrustig van. En in sommige dingen ben ik ook wat raar hoor. Een mooie waterkoker kan ik bv al prima decoratie vinden. Als je daar dan wat losse thee in wat weckpotjes oid naast zet vind ik dat echt heel gaaf staan. Te veel prullen word bij mij snel een rommel.


haha ja dat van die keukenmachine had ik gelezen idd :smile:

Maar een waterkoker is ook iets wat je gewoon nodig hebt. Tenminste ik drink veel thee en ook tijdens het koken vind ik het handig. Die weckpotjes met losse thee dan weer niet :wink: Plus dat kan je altijd later aanschaffen.

Voor mij is uitzet echt zeg maar je eerste basisbehoeftes. Wat je echt nodig hebt om fatsoenlijk te kunnen wonen. Maar eigenlijk zou ik veel pas kopen als je het echt mis. Dus mis je een bed, koop een bed :wink: mis je een shilmesje, koop je een schilmesje. Als je nooit puree maakt of met de keukenmachine, heb je ook niet zoveel aan een stamper. Dus ik zou gewoon van de week elke keer als je iets gebruikt, dat opschrijven.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 07 Dec 2015 13:06

Re: Uitzetlijst

Ja dat is waar, een waterkoker is echt wel belangrijk kan echt niet zonder!

Wat ik heb:
Bestekset
Springvormen
Handmixer
Keukenmachine
1 pan
Servies
3 grote en 3 kleine weckpotjes
Tosti-ijzer
Cakepop-ijzer
Kniepertie-ijzer
4 handdoeken
Boekenkast
Bed
Lakens en overtrekken x3
Theepot
Complete baby-uitzet
(Tv)
Staafmixer

Wat er nu op mijn lijstje staat voor de kerst:
Waterkoker
Koffiezetapparaat (en ik lust niet eens koffie)
Stofzuiger

Wat ik verder nog mis:
Pannen (ga ik zo bestellen heb ik een mooie, goede betaalbare set gezien)
Messen (sparen bij de ah)
Handdoeken
Theedoeken
Vaatdoeken (veel)
Glazen
Bank
Kasten
Salontafel
En afhankelijk van de grootte van de woonkamer straks een eettafel met stoelen.
Kapstok (al wil ik die zelf gaan maken)
Gereedschap
Wasmachine
Droogrek (droger)
Nu maar even speuren weer op pinterest
2015 💙
<<

Anoniem331

Bericht 07 Dec 2015 13:25

Re: Uitzetlijst

Ik zou filteren wat je gelijk nodig hebt en wat je eventueel later nog aan kunt schaffen. Ik ben natuurlijk ook opniuwe begonnen, en heb in de aanloop daarnaartoe al verschillende dingen gekocht/gekregen. Zoals bankstel, stoelen en meubels. Inmiddels meerdere dingen al vervangen omdat niet alles mijn smaak was.
Kapstok heb ik nig steeds niet, inmiddels wel 2 spijkers waar de jassen aan hangen, dus vind het ook wel best zo.
Weten mensen dat je spullen nodig bent? Ik heb me er over verbaasd wat mensen weg geven als ze weten dat je iets nodig hebt.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 07 Dec 2015 13:35

Re: Uitzetlijst

Kijk dat is al een begin, enne.. volgens mij kook jij wel graag :ja:

Verder zou ik ook gewoon sparen verder gewoon voor de 'uitzet' in het algemeen. Want volgens mij heb je nog geen haast om weg te gaan bij je ouders. Dus eigenlijk hoef je je hier nog niet eens zo in te verdiepen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 07 Dec 2015 13:38

Re: Uitzetlijst

Ik heb nog geen huis, dus de echt grote dingen kunnen nog niet. Daar ben ik voor aan het sparen zodat dat straks snel geregeld is en ik ook blij ben met mijn spulletjes.

En vind het koopjes jagen ook echt leuk om te doen :). Dingen kopen met fikse kortingen van goede kwaliteit en tijdloos. Kan daar echt blij van worden. En dan kan van alles zijn. Ben nog steeds blij met mijn bestekset bijvoorbeeld of de ene pan die ik heb. Heb al heel veel ideeën maar eerst maar eens rust in mijn hoofd, weer aan het werk gaan en dan mijn eigen huisje. (Ja idd huisje want ik vind dat veel knusser klinken dan huis)

Edit: ik en break-ups resulteert vaak in shoppen dus dan maar nuttig. Bij de ex voor J kocht ik belachelijk dure uggs maar wat ben ik daar nog steeds blij mee.
2015 💙
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 07 Dec 2015 13:45

Re: Uitzetlijst

Minx schreef:Ik heb nog geen huis,

Heb al heel veel ideeën maar eerst maar eens rust in mijn hoofd, weer aan het werk gaan en dan mijn eigen huisje.


Ik bedoel meer; je bent toch ook nog niet op zoek naar een huisje? Koopjes jagen is altijd leuk, maar stel dat straks de bank niet past of het een of ander. Dat is ook weer zonde.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 07 Dec 2015 13:49

Re: Uitzetlijst

Ja daarom nu vooral op zoek naar de kleine nuttige dingen zoals messen en handdoeken en vaatdoeken.

En inderdaad ik hou van koken :) valt het op hahaha.
2015 💙
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 07 Dec 2015 13:53

Re: Uitzetlijst

Totaal niet :ja:
<<

Anoniem148

Bericht 07 Dec 2015 13:59

Re: Uitzetlijst

Koffiezetapparaat vind ik niet nodig als je zelf geen koffie drinkt, krijgen ze maar oploskoffie. Ik zou dan eerder kijken wat ik echt nodig heb.
Kijk op de weggeef hoek bij fb, vraag op jouw eigen fb om spullen en kijk bij de kringloop.
Ik had bv een nieuwe broodbakmachine gekocht voor 5 euro. Nieuw in de verpakking en zelfs het plakkertje was niet beschadigd. Iedereen krijgt dadelijk weer een kerstpakket waarbij de helft meteen naar de kringloop gaat. In januari daar rond lopen en je hebt al veel ;)
Ik ga in januari ook weer neuzen :D
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 07 Dec 2015 14:21

Re: Uitzetlijst

Oh ja broodbakmachine die heb ik ook al. Hahahaha ik zal in ieder geval niet verhongeren denk ik.
2015 💙
<<

anoniem213

Bericht 07 Dec 2015 14:22

Re: Uitzetlijst

Een emmer!
<<

anoniem213

Bericht 07 Dec 2015 14:23

Re: Uitzetlijst

Oh, dat zei MissEnergy ook al, maar dat is wel handig. Twee emmers ook.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 07 Dec 2015 14:24

Re: Uitzetlijst

Ohja! Een emmer is inderdaad ook zoiets wat echt super handig is. En blik en veger ook :D
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 07 Dec 2015 14:35

Re: Uitzetlijst

Met een baby.... 3 emmers. Echt hoe vaak ik niet kleertjes in de week kan zetten omdat hij weer eens zo veel kracht heeft gezet met poepen dat het bijna tot in zijn nek zit....
2015 💙
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 07 Dec 2015 14:51

Re: Uitzetlijst

Ik zou vooral ook kijken naar welke dingen die je echt zelf wilt kopen omdat het je smaak is.

Mijn ervaring is dat zodra bekend is dat je een nieuwe woning krijgt. Dan veel mensen nog spullen zoals de emmers, druiprekjes etc. hebben staan en dat je die dan niet zelf hoeft aan te schaffen.

De grote dingen zou ik sowieso nog niet aanschaffen nu je nog niet weet wat voor soort woning je straks krijgt. Dan kun je het ook beter inschatten qua ruimte etc.
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:52

Bericht 07 Dec 2015 18:32

Re: Uitzetlijst

Gezien je van de zegeltjes sparen bent ;) Bij de Etos kan je sparen voor handdoeken http://www.etos.nl/nieuws/handdoeken-sp ... n&ah_fee=0
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers