Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat vinden jullie..naam Isis veranderen (rtl late night)

<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 03 Dec 2015 22:15

Wat vinden jullie..naam Isis veranderen (rtl late night)

Gisteravond was er bij RTL late night een moeder die de naam van haar dochter Isis veranderd heeft omdat ze oa haar dochter niet meer durfde te roepen in een pretpark. Ze vond dat er een te negatieve lading aan de naam hangt.

Wat vinden jullie hiervan? Zouden jullie de naam van je dochter hierom veranderen?
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem286

Bericht 03 Dec 2015 22:16

Re: Wat vinden jullie..naam Isis veranderen (rtl late night)

Ik vind het enorm overdreven en zou de naam niet veranderen, ik vind het een mooie naam en denk ook niet aan IS.
<<

Anoniem236

Bericht 03 Dec 2015 22:20

Re: Wat vinden jullie..naam Isis veranderen (rtl late night)

Toevallig was er een tijd terug op het viva forum een moeder van een Isis, die zich hetzelfde afvroeg.
Nee ik zou het niet veranderen, ook omdat het nu IS is.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 03 Dec 2015 22:25

Re: Wat vinden jullie..naam Isis veranderen (rtl late night)

Ik zou het overigens ook niet veranderen. Wanneer ik een moeder Isis zou horen roepen zou ik niet meteen denken aan de IS. Ze vertelde overigens ook dat Facebook iedereen die Isis heet van Facebook heeft gehaald en dat zij pas weer actief mochten worden wanneer zij zich gelegitimeerd hadden. Dat vind ik wel erg raar.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

anoniem213

Bericht 03 Dec 2015 22:29

Re: Wat vinden jullie..naam Isis veranderen (rtl late night)

Dat gebeurt al altijd met aanstootgevende namen. Mensen die Van Tits heten moeten dat ook doen bijvoorbeeld.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 03 Dec 2015 22:31

Re: Wat vinden jullie..naam Isis veranderen (rtl late night)

June schreef:Dat gebeurt al altijd met aanstootgevende namen. Mensen die Van Tits heten moeten dat ook doen bijvoorbeeld.


Ja maar zou jij de naam hierom veranderen dan als je deze dus al gekozen had.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem331

Bericht 03 Dec 2015 22:31

Re: Wat vinden jullie..naam Isis veranderen (rtl late night)

Ik snap best dat je nu zo blij niet meer bent met die naam als toen ze die naam hebben gegeven. Weet niet hoe oud dat meisje in kwestie was, maat denk wel dat ik zou willen weten wat mijn dochter er zelf van vindt.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 03 Dec 2015 22:34

Re: Wat vinden jullie..naam Isis veranderen (rtl late night)

Dat meisje is 5 jaar en mocht nu zelf (deels) mee haar nieuwe naam bedenken.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem331

Bericht 03 Dec 2015 22:39

Re: Wat vinden jullie..naam Isis veranderen (rtl late night)

Oké, dat vind ik nog vrij jong. Mijn dochter is bijna 7, heeft geen idee wie IS is, en zou dat denk ik niet associeren met haar naam dan, dus dan deed ik het denk ik niet.
<<

Anoniem331

Bericht 03 Dec 2015 22:40

Re: Wat vinden jullie..naam Isis veranderen (rtl late night)

Oh en verandert in de zin van, officieel? Of gewoon vanaf nu je kind anders noemen. Vind ik ook nog wel een verschil eigenlijk.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 03 Dec 2015 22:42

Re: Wat vinden jullie..naam Isis veranderen (rtl late night)

Nee nee echt officieel, ze wilde het ook veranderen op het paspoort etc. Het loopt ook nog via de rechtbank want dat kan idd niet zomaar.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem331

Bericht 03 Dec 2015 22:43

Re: Wat vinden jullie..naam Isis veranderen (rtl late night)

Dat ging mij te ver denk ik. Is toch ook gewoon duur?
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 03 Dec 2015 22:44

Re: Wat vinden jullie..naam Isis veranderen (rtl late night)

Daar heeft ze niets over gezegd. Alleen dat het echt officieel moet via de rechtbank en dat ze hoopt dat het dus goedgekeurd wordt.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 03 Dec 2015 22:47

Re: Wat vinden jullie..naam Isis veranderen (rtl late night)

Ik snap het wel. Isis heeft nou eenmaal een erg negatieve lading. En ook al begrijpt het kind het zelf niet en is het best vergezocht en raar om iemand door haar naam anders te bekijken zou ik er absoluut niet nee geassocieerd willen worden. Net zoals de naam Adolf na de oorlog niet meer gewenst was heb ik dat nu ook bij isis.
<<

Anoniem315

Bericht 03 Dec 2015 22:57

Re: Wat vinden jullie..naam Isis veranderen (rtl late night)

Nee, ik zou de naam niet veranderen. Kom nou.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Dec 2015 23:02

Re: Wat vinden jullie..naam Isis veranderen (rtl late night)

Ik snap het wel maar ik zou de naam van mijn kind niet veranderen. Ik denk dat zomaar je naam veranderen ook niet goed is voor de ontwikkeling van een kind.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 03 Dec 2015 23:05

Re: Wat vinden jullie..naam Isis veranderen (rtl late night)

Nee absoluut niet.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

anoniem203

Bericht 03 Dec 2015 23:11

Re: Wat vinden jullie..naam Isis veranderen (rtl late night)

Ik zou het wel overwegen. Net als wat die moeder bij RTL late night vertelde van toen ze haar dochter kwijt was in Movie World in Duitsland. Dat ze in paniek Isis riep en dat omstanders verschrikt en nerveus reageerde toen ze Isis hoorde. Ik kan me dan heel goed voorstellen dat je zelf denkt wáárom heb ik ooit voor die naam gekozen.
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 03 Dec 2015 23:34

Re: Wat vinden jullie..naam Isis veranderen (rtl late night)

Ik zou er wel over nadenken ja. Het heet toch nog steeds ISIS maar wordt gewoon afgekort naar IS?

Stond ook in het nieuws dat ze geen pot Nutella met haar naam mocht laten maken omdat de computer de naam weigerde. Natuurlijk geen ramp maar wat gaat dat meisje nog meer in haar leven tegenkomen?
2019
2022
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Dec 2015 01:19

Re: Wat vinden jullie..naam Isis veranderen (rtl late night)

Dat van die pot Nutella vind ik echt idioot. Ik las hetzelfde al over gepersonaliseerde Nikes. Er werken daar toch mensen die kunnen nadenken, ze snappen toch dat Isis van oudsher gewoon een meisjesnaam is en dat er nog genoeg meisjes zo heten? En ook alsof echte IS-aanhangers potten Nutella en Nikes met ISIS erop gaan bestellen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Dec 2015 09:04

Re: Wat vinden jullie..naam Isis veranderen (rtl late night)

Susan schreef:En ook alsof echte IS-aanhangers potten Nutella en Nikes met ISIS erop gaan bestellen.
Ik denk niet dat ze daar bang voor zijn. Ik denk eerder dat die merken niet geassocieerd willen worden met die namen. En dat snap ik heel goed. Wel zielig als je zo heet en daarom dat product niet kunt bestellen overigens.
#teammaple🍁
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 04 Dec 2015 09:33

Re: Wat vinden jullie..naam Isis veranderen (rtl late night)

Als mijn dochter al zo zou heten zou ik het denk ik niet meer veranderen. In ieder geval niet officieel. Ik zou er misschien wel voor kiezen om een andere roepnaam te gebruiken, bijvoorbeeld Isa.
Maar het is voor mij wel een reden om deze naam niet meer te kiezen en ik snap ook echt niet goed waarom mensen dat nog wel doen. Een kennis van mij heeft haar dochter ook Isis genoemd, dat meisje is een paar maanden geleden 1 geworden. Dat snap ik niet zo heel goed, want anderhalf jaar geleden was IS/ISIS volgens mij toch al wel volop in het nieuws? Ik snap best dat je de naam Isis nog steeds heel mooi vind, ik vind het zelf ook echt een mooie naam. Maar ik zou er toch voor kiezen (als die keuze nog open staat) om mijn kind te beschermen voor een eventuele associatie met een terroristische beweging. Ik denk namelijk niet dat dit overwaait en dat mensen over 10-20-30 jaar zijn vergeten dat die associatie ooit bestaan heeft. Ik zou een eventuele zoon namelijk nog steeds niet, meer dan 70 jaar na afloop van WOII, de naam Adolf geven.

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Dec 2015 09:37

Re: Wat vinden jullie..naam Isis veranderen (rtl late night)

Urban Naked schreef:
Susan schreef:En ook alsof echte IS-aanhangers potten Nutella en Nikes met ISIS erop gaan bestellen.
Ik denk niet dat ze daar bang voor zijn. Ik denk eerder dat die merken niet geassocieerd willen worden met die namen. En dat snap ik heel goed. Wel zielig als je zo heet en daarom dat product niet kunt bestellen overigens.


Maar iedereen weet toch dat het eerder een meisjesnaam was? Ik kan me echt niet voorstellen dat er mensen zijn die dat niet weten, het is een vrij bekende naam.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Dec 2015 09:41

Re: Wat vinden jullie..naam Isis veranderen (rtl late night)

Ik denk dat dat het punt dus niet is Susan. Ik denk dat die paar meisjes die zo heten én bijv die Nikes willen bestellen (hoeveel kunnen dat er nou zijn) niet opwegen tegen het stukje namebranding, de slechte associatie voor het bedrijf.
#teammaple🍁
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 04 Dec 2015 12:21

Re: Wat vinden jullie..naam Isis veranderen (rtl late night)

Ik zou waarschijnlijk hetzelfde doen als mijn kind het daar mee eens is. En dat dat dan een dure kostenpot zou zijn, zou mij echt niets kunnen schelen, ik zou er wel een krediet voor overwegen, mocht ik het geld niet hebben. Liever een schuld dan dat ze ermee gepest wordt of de associatie gelegd wordt.
Maar eigenlijk vind ik, dat in de huidige situatie, ze het gratis of voor een klein prijsje mogelijk moeten maken omdat de reden heel logisch is.
Afbeelding

I & N juni 2010
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers