Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lenzen

<<

Anoniem260

Bericht 01 Okt 2013 18:28

Lenzen

Niet echt een 'beauty en mode'onderwerp, maar wist niet zo goed waar ik 'm anders moest plaatsen...


Ik heb al een jaar of 10 lenzen en ze bevallen me prima! Ik koop ze altijd bij de Pearle. Nou zijn ze bijna op en kwam ik erachter dat de lenzen die ik normaal draag, niet meer gemaakt worden, maar zijn vervangen door een betere soort. Ik heb gevraagd wat dat prijstechnisch betekende en het bleek dat ik 80 euro per jaar meer kwijt ben met deze nieuwe soort...

Waar hebben jullie je lenzen vandaan en wat betaal je hiervoor?
Ik wil niet online lenzen bestellen, want vind halfjaarlijkse controle van m'n ogen belangrijk, dus koop liever bij een opticiën!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 01 Okt 2013 18:47

Re: Lenzen

Heb je harde of zachten lenzen?
Ik heb namelijk harde lenzen en die haal ik bij een onafhankelijke opticien ( geen grote keten dus).
Ik betaal nu 130 euro per lens, maar doe daar gemiddeld 3-4 jaar mee. De afgelopen jaren langer mee gedaan, maar het is niet echt bevorderlijk voor je draagcomfort. Ook al had ik daar weinig last van.
Vloeistof betaal ik 20 euro per kwartaal.
Ik ben nu wel van lens merk veranderd en dat heb ik in het begin even gemerkt, maar nu ( 4-5 maanden later) geen probleem meer mee.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem260

Bericht 01 Okt 2013 19:44

Re: Lenzen

Ik draag zachte lenzen...
De lenzen die ik nu draag (en niet meer gemaakt worden) kostten me 110 euro per half jaar, de vervangende soort kost 150 per half jaar..
<<

Anoniem29

Bericht 01 Okt 2013 19:50

Re: Lenzen

Ik draag zachte lenzen en ik bestel het merk wat ik in eerste instantie bij de opicien voor 120 euro per half jaar kocht, tegenwoordig op Internet bij Lensbase voor 64 euro.

Ik laat wel elk halfjaar mijn ogen opmeten. Dit kost €12,50. Dan krijg ik een kaartje met alle informatie mee, en bestel ik de spulletjes online.

Ik gebruik trouwens zachte lenzen van Air Optix. Ik heb een half jaar geleden goedkopere geprobeerd maar dat vond ik echt 3x niets. De hele tijd droge ogen, had echt druppels nodig.

Met Air Optix heb ik echt nergens last van. Die blijven zo goed vochtig.
<<

Anoniem260

Bericht 01 Okt 2013 19:51

Re: Lenzen

En bij welke opticiën laat je de boel opmeten dan?
<<

Anoniem29

Bericht 01 Okt 2013 19:51

Re: Lenzen

Het kan trouwens best zijn dat ze jou lenzen nog wel op Internet verkopen. Die hebben langer voorraad.

Bij Lensbase of Lenson (een van de twee) kun je ook op huismerk van verschillende Opticiens kiezen, waaronder Pearle.
<<

Anoniem29

Bericht 01 Okt 2013 19:52

Re: Lenzen

Bij een afhankelijke opticien in Nijmegen. Geen keten.

Ik weet niet of ze bij Pearle ook zo werken. Volgens mij wel, want ik kreeg de tip van een oud collega die haar lenzen altijd bij Pearle kocht.
<<

Anoniem260

Bericht 01 Okt 2013 19:59

Re: Lenzen

wat een toptip, thanks! heb 'mijn' lenzen gevonden!

Ik zou voor 64 euro per kwartaal klaar zijn :cheering: (plus 12,50 controlekosten :P )

(volgens mij dragen wij dezelfde lenzen :wink: )
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 01 Okt 2013 19:59

Re: Lenzen

Heb al 16 jaar lenzen van Hans Anders en bevalt prima!
Heb nu hydro luchtdoorlatende zachte maand lenzen en betaal 37.50 voor 3maanden
Laat ze daar ook controleren altijd prima service en goed kwaliteit
<<

Anoniem29

Bericht 01 Okt 2013 20:01

Re: Lenzen

Vaak krijg je ook nog een 5 euro kortingsbon als je je inschrijft voor de nieuwsbrief! Verder hebben beide sites best vaak aanbiedingen. Zo heb ik mijne laatst met 10% korting besteld en de keer ervoor met €5 euro korting met een kortingscode.
<<

Anoniem26

Bericht 01 Okt 2013 21:26

Re: Lenzen

kippetje schreef:Heb al 16 jaar lenzen van Hans Anders en bevalt prima!
Heb nu hydro luchtdoorlatende zachte maand lenzen en betaal 37.50 voor 3maanden
Laat ze daar ook controleren altijd prima service en goed kwaliteit


Deze heb ik ook. Alweer een paar jaar nu. Kost me 70,- voor een half jaar.
<<

lenster

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 54

Geregistreerd: 24 Sep 2013 14:24

Bericht 02 Okt 2013 08:06

Re: Lenzen

Ik heb lenzen van de Specsavers. Wel speciale, aangezien mijn ogen echt vreselijk droog zijn en gewone lenzen er na een uur of 2 uitvallen van de droogte. Heb nu lenzen die geen vocht nodig hebben om zuurstof door te laten, maar die zijn dan ook 25 euro per maand. Best veel geld, maar kan blijkbaar niet anders.
<<

Anoniem 3

Bericht 02 Okt 2013 11:34

Re: Lenzen

Puggle schreef:
kippetje schreef:Heb al 16 jaar lenzen van Hans Anders en bevalt prima!
Heb nu hydro luchtdoorlatende zachte maand lenzen en betaal 37.50 voor 3maanden
Laat ze daar ook controleren altijd prima service en goed kwaliteit


Deze heb ik ook. Alweer een paar jaar nu. Kost me 70,- voor een half jaar.

-
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 05 Nov 2013 15:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem185

Bericht 02 Okt 2013 11:45

Re: Lenzen

Oh. Ik haal mijn lenzen ook bij de Pearl, maar heb nog niets gehoord van dat het zou veranderen?
Heb ook zachte lenzen. Mag ik vragen welke jij had? Dan kom ik niet voor verrassingen te staan...
<<

Brownie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 35

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:00

Bericht 02 Okt 2013 12:48

Re: Lenzen

Ik draag ook air optix (torische lenzen), maar bestel deze bij een opticien. Als ik jullie prijzen zie ga ik ze in het vervolg ook maar online bestellen. Bij de opticien betaal ik bijna 60 euro per kwartaal!
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 02 Okt 2013 13:24

Re: Lenzen

Zachte lenzen van kruitvat eigen merk.
Doosje van 6 maandlenzen voor €15,-.
<<

Anoniem65

Bericht 02 Okt 2013 14:05

Re: Lenzen

Ik haalde ze ook bij een plaatselijke opticien, ik heb zachte silicone hydrogel lenzen en ik betaalde 175 euro per half jaar. N.a.v. de tip van Intoxicated (op het vorige forum nog) heb ik ze ook online besteld, ik ben nu ook iets van 65 euro per half jaar kwijt, dat scheelt gewoon 100 euro per half jaar! En ze bevallen prima (zijn dan ook precies dezelfde lenzen). Ik moet alleen nog even een opticien zoeken voor de controle en evt betere vloeistof (we gebruiken nu Kruidvat vloeistof voor gevoelige ogen, vriend ook). Welke vloeistof hebben jullie?
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 02 Okt 2013 15:19

Re: Lenzen

Ik heb lenzen van Hans Anders, al jaren. Ik laat m'n ogen daar controleren en koop ze daar of online via hun webwinkel. Vloeistof heb ik van het Kruidvat.

http://www.hansanders.nl/lenzen/maandle ... 009076028/ Voor een half jaar, dus iets van 65 euro per half jaar.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem29

Bericht 02 Okt 2013 15:31

Re: Lenzen

Ik gebruik gewoon Kruidvat/Etos/AH vloeistof. Die komen allemaal uit dezelfde fabriek. Ik heb verder ook geen klachten dus hou het daarbij.

Bij Lensbase en Lenson verkopen ze ook vloeistoffen. Misschien zit daar iets voor je bij SuzieQ?
<<

Anoniem335

Bericht 02 Okt 2013 19:59

Re: Lenzen

Ik betaal 130 euro per half jaar voor mijn dure lenzen bij de lokale opticien.
<<

Anoniem260

Bericht 03 Okt 2013 19:36

Re: Lenzen

Lampenkapje schreef:Oh. Ik haal mijn lenzen ook bij de Pearl, maar heb nog niets gehoord van dat het zou veranderen?
Heb ook zachte lenzen. Mag ik vragen welke jij had? Dan kom ik niet voor verrassingen te staan...



Ik heb nu iWear XR Comfort +, nog voor één maand over, daarna moet ik dus wat anders...
<<

Anoniem 63

Bericht 05 Okt 2013 17:17

Re: Lenzen

Ik heb zachte lenzen, maandlenzen, van Specsavers en betaal 17,50 per maand.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 05 Okt 2013 18:22

Re: Lenzen

Jerry schreef:
Lampenkapje schreef:Oh. Ik haal mijn lenzen ook bij de Pearl, maar heb nog niets gehoord van dat het zou veranderen?
Heb ook zachte lenzen. Mag ik vragen welke jij had? Dan kom ik niet voor verrassingen te staan...



Ik heb nu iWear XR Comfort +, nog voor één maand over, daarna moet ik dus wat anders...



Deze gaan naar de xr supreme +. Een kwalitatief veel betere lens, meer zuurstofdoorlatend en het scheelt per half jaar maar een paar euro in prijs.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem260

Bericht 06 Okt 2013 10:12

Re: Lenzen

Huppekee schreef:
Jerry schreef:
Lampenkapje schreef:Oh. Ik haal mijn lenzen ook bij de Pearl, maar heb nog niets gehoord van dat het zou veranderen?
Heb ook zachte lenzen. Mag ik vragen welke jij had? Dan kom ik niet voor verrassingen te staan...



Ik heb nu iWear XR Comfort +, nog voor één maand over, daarna moet ik dus wat anders...



Deze gaan naar de xr supreme +. Een kwalitatief veel betere lens, meer zuurstofdoorlatend en het scheelt per half jaar maar een paar euro in prijs.


Werk je daar ofzo? :P
Bij mij scheelt t niet 'maar een paar euro': 80 euro per jaar. En ik vind t vooral ook niet tof dat ik geen andere keuze heb bij de Pearle...
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 06 Okt 2013 12:39

Re: Lenzen

Ik heb mijn lenzen van Hans anders. Volgens mij betaal ik rond de 75 euro per half jaar. Ik ben lid van de nieuwsbrief en heel vaak krijg je daar 20% korting. Ik bestel ze dan online en kan ze in de winkel ophalen.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers