Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kerstkaarten

<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 02 Dec 2015 20:12

Kerstkaarten

Sturen jullie dit jaar kerstkaarten? Waarom wel/niet?
<<

anoniem203

Bericht 02 Dec 2015 20:22

Re: Kerstkaarten

Nee al 5 jaar niet meer. Ik vind de postzegels veel te duur geworden en zelf is het bij onze vrienden en familie ook verminderd. Eerst kregen we er een stuk of 50 en de laatste jaren maar tussen de 5 en de 10.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 02 Dec 2015 20:48

Re: Kerstkaarten

Ik denk het niet, ik heb ze ook al jaren niet meer gestuurd en kerst doet mij ook niks. Gewoon lekker vakantie, niet meer, niet minder.

Ik denk dat het verminderen ervan ook wel door facebook komt. Daar wens ik wel iedereen fijne feestdagen etc. Ik denk dat omdat het daar zo gemakkelijk gaat, velen ook van het (veel) kaartjes versturen afzien omdat het dubbelop zou zijn, ondanks dat het wellicht persoonlijker over komt.

Is met verjaardagskaarten net zo.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 02 Dec 2015 20:50

Re: Kerstkaarten

Nee ik stuur ze al jaren niet meer. Eigenlijk gewoon omdat ik er geen zin in heb..heel slecht maar goed. Ik denk eigenlijk altijd maar zo..ik stuur liever door het jaar heen een gemeend kaartje als zo'n vastgelegd moment.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Neva

Noob

Berichten: 128

Geregistreerd: 27 Jul 2015 09:34

Bericht 02 Dec 2015 20:54

Re: Kerstkaarten

Ik verstuur ze nog altijd elk jaar.
Vind het ook heerlijk om post te krijgen rond die tijd.
Mijn huius hangt vol met kaartjes
Never let go of your dreams
<<

Anoniem216

Bericht 02 Dec 2015 20:56

Re: Kerstkaarten

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 04 Okt 2017 09:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem137

Bericht 02 Dec 2015 20:59

Re: Kerstkaarten

Ik verstuur ze elk jaar, het hoort erbij vind ik. Ik zou het heel jammer vinden als dat kleine beetje leuke post wat we nog naar elkaar sturen, ook zou verdwijnen.
<<

Anoniem149

Bericht 02 Dec 2015 20:59

Re: Kerstkaarten

Ik stuur ze al jaren niet meer. Krijg meestal wel wat kaartjes vinden en dat vind ik ook heel leuk, maar heb zelf gewoon geen zin om ze te versturen.
<<

Anoniem167

Bericht 02 Dec 2015 21:02

Re: Kerstkaarten

Ja ik stuur er een stuk of 40, vind dat leuk om te doen! Voor iedereen persoonlijk een berichtje! Vind wel de postzegels erg duur, misschien deels in de buurt gewoon maar rond gaan brengen..
<<

anoniem213

Bericht 02 Dec 2015 21:03

Re: Kerstkaarten

Maeve schreef:Nee ik stuur ze al jaren niet meer. Eigenlijk gewoon omdat ik er geen zin in heb..heel slecht maar goed. Ik denk eigenlijk altijd maar zo..ik stuur liever door het jaar heen een gemeend kaartje als zo'n vastgelegd moment.

Ik doe het allebei. Mag dat ook? Niks meer gemeend aan door het jaar heen dan met kerst hoor. Ik vind het leuk om voor iedereen iets te schrijven over het afgelopen jaar en ze iets moois te wensen voor het komend jaar.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 02 Dec 2015 21:05

Re: Kerstkaarten

Natuurlijk kan het allebei maar zoals ik al zei ik heb er met kerst geen zin in;)

Ik vind kerst leuk maar ook niets meer dan dat eigenlijk, dat speelt natuurlijk ook mee.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Jack

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 29 Nov 2015 23:02

Bericht 02 Dec 2015 21:15

Re: Kerstkaarten

Ja, ik stuur ze nog steeds. Elk jaar denk ik er mee te stoppen, maar dan krijg ik kaarten van familie en voel ik me een beetje schuldig als ik geen kaart terug stuur. Erg hè :redface:
Ik vind het ook wel leuk om kerst kaarten te krijgen hoor, dat dan wel. Ik heb alleen nooit zin om ze te sturen haha.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12093

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Dec 2015 21:52

Re: Kerstkaarten

Ja ik stuur ze nog steeds vind het altijd zo gezellig staan al die kaarten. Maar merk wel dat het stukken minder word helaas.
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 02 Dec 2015 22:10

Re: Kerstkaarten

Ik vind het rotwerk om te doen, maar tot nu toe heb ik ieder jaar nog kaarten verstuurd. Misschien dit jaar maar eens overslaan.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Dec 2015 22:19

Re: Kerstkaarten

Ik ga ze wel sturen, ik vind het leuk. Ik vind het ook leuk om ze te krijgen. Van die algemene Facebookberichten vind ik zo stom en onpersoonlijk, doe dan gewoon niets denk ik altijd.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 03 Dec 2015 08:43

Re: Kerstkaarten

Nee, dat doe ik eigenlijk al niet sinds ik op mezelf woon. Met 1 uitzondering en dat is de oma van mijn vriend, vorig jaar hebben we een fotokaart van onze (pas geboren) zoon gestuurd, ik denk dat we dit jaar weer een foto maken van hem voor de kerstboom of zo, wel echt een persoonlijke kaart sturen we dan dus.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 03 Dec 2015 09:55

Re: Kerstkaarten

Bedankt voor alle reacties!

Maeve: kom je door het jaar heen er dan wel aan toe om zomaar een kaartje naar anderen te sturen? Ik lees namelijk vaker van jou reacties als: "ik doe dat liever door het jaar heen dan op zo'n verplichte dag". Ik merk aan mezelf dat ik juist door alle dagelijkse drukte daar niet aan toe kom en dan de speciale gelegenheden wat meer aangrijp om aan mijn dierbaren te denken.

Leuk dat anderen ook nog kerstkaarten versturen. Ik merk in mijn omgeving ook dat het steeds minder word. Mijn man en ik vinden dat zonde en sturen zelf nog wel een stuk of 40 kerstkaarten. In onze ogen is het toch een beetje een kersttraditie.
<<

Anoniem281

Bericht 03 Dec 2015 10:10

Re: Kerstkaarten

Wij sturen een kaartje naar de oma van m'n vriend, omdat zij dit héél erg op prijs stelt (lees; ze is beledigd als er geen kaart komt...) en ik stuur een kaartje naar de dochter van een kennis, dat meisje heeft een beperking en woont sinds kort begeleid op kamers. Ze is er heel enthousiast over en was bijna net zo enthousiast toen ze hoorde over m'n zwangerschap en of ze tegen die tijd een geboortekaartje zou mogen ontvangen. Natuurlijk! En toen leek een kerstkaart me ook wel leuk voor haar.

Verder sturen we geen kerstkaarten dit jaar, misschien volgend jaar, als Tobias geboren is.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9400

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 03 Dec 2015 10:47

Re: Kerstkaarten

Ja ik doe het altijd wel. Scheelt dat veel familie en vrienden in de buurt wonen en ik die gewoon bezorg!
⁠♡♡♡
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 03 Dec 2015 10:53

Re: Kerstkaarten

Nee, ik doe het niet. Vorig jaar heb ik ook trouwens van niemand meer een kaart gekregen hoor, dus ik ga daar dit jaar ook niet vanuit.

Oh wacht: volgens mij van één tante had ik er vorig jaar eentje.
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 03 Dec 2015 12:05

Re: Kerstkaarten

Sinds dit jaar doe ik het ook niet meer. Vorig jaar nog wel gedaan maar ik kreeg er veel minder terug dan we gestuurd hadden en ik vind de postzegels ook zo duur. Mijn man vind het wel jammer maar ik heb gezegd dat als hij het wel wilde hij ze ook zelf mag schrijven want ik ben er klaar mee.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 03 Dec 2015 12:08

Re: Kerstkaarten

Caro, en van mij??? Toch? Ik onthoud dat niet zo goed.

Ik stuur maar een paar kaarten. Naar mijn opa en een paar vriendinnen. Ik doe niet meer de hele familie, daar heb ik geen zin meer in.
<<

anoniem213

Bericht 03 Dec 2015 12:08

Re: Kerstkaarten

En van mij...
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 03 Dec 2015 12:25

Re: Kerstkaarten

Nee lieve June, van jou heb ik er vorig jaar geen gehad! Echt niet :-) Carra weet ik niet meer zeker! Ik weet wel dat je me een keer een kaartje hebt gestuurd en dat ik toen zei tegen je dat wij eigenlijk niet zo attent waren. June is dat wel, maar vorig jaar zat er echt niks in de post van jou!
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 03 Dec 2015 13:51

Re: Kerstkaarten

Ja ik stuur nog kerstkaarten.
Ik vind het nu wel leuk omdat dit onze eerste kerst in ons eerste huis is, dus dan kunnen alle 'gefeliciteerd met jullie woning' kaarten plaatsmaken voor de kerstkaarten :-)
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers