Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kerstdiner op school, wat maken jullie?

<<

Anoniem298

Bericht 15 Dec 2018 16:59

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Als ik dit allemaal lees ben ik zó blij dat ze bij A op school alleen aan kerstontbijt doen. Ze moet 10 witte bolletjes aanleveren, dat kunnen wij! :yes:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 15 Dec 2018 21:01

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Nou Katrien dat vind ik ook een beetje gek, dat om en om vieren.

Ik kan me eigenlijk niet echt herinneren dat wij een diner oid hadden. Volgens mij hadden wij ook een simpel ontbijt! Waarvoor niet iedereen wat hoefde te regelen
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 16 Dec 2018 09:55

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Vroeger hadden wij wel kerstdiner op school. (Ik herinner me de met bubbeltjeswater aangemaakte limonade in wijnglaasjes als de dag van gisteren :D.) Maar ik geloof niet dat ouders toen iets moesten aanleveren.

Dit jaar hoef ik (nog?) niet aan het zelf maken. Ik vermoed dat er bij mijn zoon op de groep wel een iets specialere kerstlunch gaat zijn, maar ik hoef nooit lunch mee te geven, dus nu zal het ook wel geregeld worden.
<<

Patsy

Bericht 16 Dec 2018 10:00

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Wij hadden altijd een broodmaaltijd, volgens mij hoefden de ouders daar niks aan te doen idd.

Tegenwoordig is er totaal geen budget voor neem ik aan. Dus wat dat betreft snap ik wel dat er aan ouders gevraagd wordt iets bij te dragen.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 16 Dec 2018 10:06

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Wij hebben nog nooit iets op school gegeten vroeger. Ja, rond Pasen kregen we Matzes met suiker haha.
Ik geloof ook niet dat ze er hier in het dorp iets aan doen. Alleen een kerstviering in het dorpshuis tegenover de school. Ons gehucht heeft namelijk geen kerk waar het gevierd kan worden.
10.04.17
<<

Anoniem313

Bericht 17 Dec 2018 09:57

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Hier is de juf vandaag op het idee te komen om een lijst op te hangen en de aanvangstijd te vermelden. Allemaal ouders in de stress, het begint al om half vijf en dan zitten mensen nog op kantoor, en ze hadden er geen rekening mee gehouden dat er iets gemaakt moest worden. Ik wilde nog iets roepen van ‘word toch lid van het yf, daar hebben ze het er al weken over’ maar ik moest ook snel weer door.
Anyway, ik maak kerstboom van fruit. Hoef je alleen maar fruit voor bij elkaar te gooien en erna de bewonderende blikken te incasseren.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Dec 2018 10:08

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Daar kan best nog een hoop aan misgaan hoor Caulfield, ik zou me niet op voorhand rijk rekenen.
#teammaple🍁
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 17 Dec 2018 11:33

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

100 oliebollen voor de winterfair :palm:
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 17 Dec 2018 12:10

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Mickey schreef:
boeddha schreef:Ik maak hier thuis met verjaardagen altijd gekookt ei in runder rookvlees en dat doe ik ook vaak voor school. Dus toen vrijdag bekend werd dat er een kerstdiner zou zijn op school zeiden mijn kinderen allebei van mam maak je die eidingen weer haha. Ik wilde eerst iets originelers doen maar het is toch weer hetzelfde geworden.

Mogen jullie volle schalen maken of maar een klein aantal? Wij "mogen" namelijk maar een stuk of 10 hapjes per klas maken maar mijn zoon heeft 30 kinderen in de klas en dan vind ik het best karig. Ik doe altijd wel wat meer dus nu ook maar vind het best weinig voor het aantal kinderen. Mijn dochter heeft er maar 18 in de klas en dan vind ik het toch anders.

Als alle ouders dat doen, heb je dus 30x 10 hapjes, 300 hapjes lijkt me voldoende voor 30 kinderen :wink: Maar ik begrijp je wel. Het klinkt ook weinig, 10 hapjes, maar als je het dus zo bekijkt, is het ruim voldoende. Zelfs als het 20 kinderen zijn, die hapjes meenemen, is het nog meer dan zat. Er zijn natuurlijk ook kinderen die drinken meenemen of misschien chocoladekransjes. Bij ons op school moet ook het bestek, borden, tafelkleed, enz meegenomen worden.
Zoon heeft gekozen voor een zelf te kiezen hartig hapje. Hij stelde eerst tosti's voor, maar dat lijkt me niet heel lekker... Het worden waarschijnlijk knakworstjes in bladerdeeg, of een pizzaster (zoals die nutella ster op de 1e pagina, maar dan hartig)


Je hebt helemaal gelijk hoor, daarom maak ik er ook geen 30 maar 15 ofzo, dan is er net wat meer maar ook niet overdreven. Bestek en alles is voldoende op school, ook regelt school het drinken dus dat hoeft ook niet.
Tosti is idd wel lekker maar koud niet zo denk ik. Die bladerdeeghapjes of pizzaster zijn toch een prima alternatief?
<<

Anoniem313

Bericht 17 Dec 2018 12:23

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Urban Naked schreef:Daar kan best nog een hoop aan misgaan hoor Caulfield, ik zou me niet op voorhand rijk rekenen.


Niks ervan, ik heb een succesje nodig deze week en mn fruitsalade gaat dat zijn!
Oh nou zie ik dat ik ook iets mee moet nemen voor de ouderborrel. Koop wel een stuk kaas en toast.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 17 Dec 2018 12:47

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Ik zou dan een fles wijn doen, daar doe je alle ouders meer plezier mee :smile:
<<

Anoniem313

Bericht 17 Dec 2018 12:49

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Daar zorgt de school voor, zo niet dan had ik dat gedaan iig :)
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 17 Dec 2018 12:55

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Ah das tof! Wij hadden ook een schoolborrel, maar kregen alleen ongekoelde frisdrank van de lidl. Daar wordt niemand vrolijk van.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 17 Dec 2018 13:05

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Hier ook een ouderborrel tijdens het kerstdiner van de kinderen. Er stond nadrukkelijk in de brief dat er geen alcohol geschonken gaat worden. Vind ik ergens wel jammer. Niet dat ik er nu iets aan heb met mijn 37 weken zwanger zijn, maar vorig jaar had een glaasje wijn het wel net wat gezelliger en meer borrel-achtiger gemaakt. Hapjes neem ik dit jaar niet mee voor die borrel, vorig jaar was er veel te veel, ik sla nu een keer over.

Voor N. gaan we voor komkommer in stervorm denk ik. Ze lust zelf weinig, dit vindt ze wel lekker. En de juf had mij al opgedragen niet teveel moeite te hoeven doen dit jaar. Prima!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Dec 2018 13:42

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Hier ook een borrel in café vlakbij, maar eerlijk gezegd zie ik dat niet zitten die drukte. Dus wij houden een miniborrel met twee leuke ouders bij ons thuis. Ik ga cocktails maken!
#teammaple🍁
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 17 Dec 2018 13:44

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Ik heb mijn briefje terug gekregen en ga 15 mini pizza's in kerstboom vorm maken.

Hier is voor de ouders een stamppot buffet ook daar kon je voor opgeven of je wat wilde maken.
Ik maak boerenkool.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem336

Bericht 17 Dec 2018 13:51

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Pfff. En voor de kids, en voor de ouders?

Eerlijk? Ik ben blij dat ik die twee uurtjes rustig met de jongste zoon en man thuis kan eten. Kijk er nu al naar uit. Ik zou een ouderborrel oid dan ook skippen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Dec 2018 16:29

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Bij ons staat er een grote vuurkorf op het plein en een gluhwein/ foodtruck voor de ouders. Ik zie ineens de voordelen van de elite school in het gooi hahaha :hulde:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Dec 2018 17:11

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Zo, ik heb een kartonnen kerstetagère gekocht bij de Hema, dan zien de sandwiches er meteen feestelijk uit.

Bij ons is het ook gluhwein met vuurkorven en je kunt eten kopen, soep, warme worst, dat soort dingen. Maar eerlijk gezegd ben ik er nooit zo van, voel me altijd wat ongemakkelijk. Vorig jaar ben ik tijdens het kerstdiner gaan wandelen en heb ergens een kop koffie gehaald, dat vond ik echt heerlijk, ik had helemaal een spijbelgevoel.

Echt iets eten doe ik al helemaal niet op het schoolplein, ik koop op de dag van het kerstdiner altijd iets lekkers en dat ga ik dan 's avonds als ze in bed ligt lekker opeten. Ik denk dit jaar een extra lekkere pizza.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Dec 2018 17:12

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Dat klinkt leuk ooh la la, en heerlijk even tijd voor jezelf susan, geef je nog groot gelijk ook!
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Dec 2018 17:39

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Susan schreef:Zo, ik heb een kartonnen kerstetagère gekocht bij de Hema, dan zien de sandwiches er meteen feestelijk uit.

Bij ons is het ook gluhwein met vuurkorven en je kunt eten kopen, soep, warme worst, dat soort dingen. Maar eerlijk gezegd ben ik er nooit zo van, voel me altijd wat ongemakkelijk. Vorig jaar ben ik tijdens het kerstdiner gaan wandelen en heb ergens een kop koffie gehaald, dat vond ik echt heerlijk, ik had helemaal een spijbelgevoel.

Echt iets eten doe ik al helemaal niet op het schoolplein, ik koop op de dag van het kerstdiner altijd iets lekkers en dat ga ik dan 's avonds als ze in bed ligt lekker opeten. Ik denk dit jaar een extra lekkere pizza.


Bij ons is het allemaal gratis, dat maakt het makkelijker om wel te doen denk ik.
Er wordt geloof ik ook nog iets gedaan door een groepje ouders, ik denk een soort kerstkoor ofzo. We zullen zien.

Tijd voor jezelf is ook lekker Susan! Geniet er van!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron