Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kerstdiner op school, wat maken jullie?

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 12 Dec 2018 23:21

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Hier hebben ze ook niks om warm te houden. Rnjigste is dat de warme hapjes wat later gebracht kunnen worden (tussen 17.30-17.45. 17.45 begint t diner, ervoor hebben ze een lampionnentocht)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Dec 2018 00:06

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Caulfield schreef:
Joh, het zijn kinderen op school, geen ingewikkeld 6 gangen diner. Als er iets van bloem, suiker, bladerdeeg, knakworst of chocola in zit, zijn ze tevreden :smile:


Ik denk dat je mijn kookkunsten ietsje overschat. Ik ben dus al bang dat de simpele dingen ook mislukken, gewoon, omdat het kan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 13 Dec 2018 08:41

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Sublimo schreef:
minoessepoes schreef:Voor mij volledig nieuw aangezien dit pas de derde schoolweek voor mijn zoon is.
Gisteren bracht ik hem naar school en daar hing een voorgedrukte lijst met precieze omschrijving wat er gekocht/ gemaakt moet worden. Echt met merk ed beschreven dus het liet weinig ruimte voor creativiteit over.

De dingen zoals de kant en klare ijsjes en pakken appelsap waren al allemaal weg, ik heb me maar ingeschreven voor 15 mini pannenkoekjes. De optie 15 pannenkoekjes met poedersuiker en stroop waren al weg, dus ik ga er vanuit dat er van mij verwacht wordt dat ik 15 naturel pannenkoeken af lever. Ik zal eens in de trapkast gaan kijken of ik nog een kerstboom vormpje of sterren tussen de koekjes uitstekers heb zitten om er nog iets van te maken.

O daar zou ik een beetje recalcitrant van worden en het toch een beetje naar mijn eigen hand zetten. Juist omdat jij altijd zo lekker creatief kookt. Ze zullen het tijdens het kerstdiner vast niet weigeren omdat t niet precies aan de opdracht voldoet.


Ja, dat is mijn eerste reactie ook hoor. Maar dit is pas zijn derde week op school dus ik moet ook nog een beetje aftasten hoe letterlijk alles door iedereen genomen wordt en of enige creativiteit in deze gewaardeerd wordt.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 13 Dec 2018 08:55

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Hier is de ouderbijdrage "torenhoog" maar dat betekend wel dat ik niet met natte oase en andere dingen naar school hoef gelukkig.
Er werden de week voor Sint wel ouders gevraagd om te helpen bij het bakken van pepernoten en volgende week woensdag om te helpen bij het maken van kerststukjes, maar dat lukt mij allemaal niet met een dreumes van 1.5 en geen oppas voor hem in de buurt. En dan is er woensdagavond dus dat kerstdiner en dan aan het eind een samenzang op het plein waar alle ouders ook naar toe komen. Dus dat gaan we maar doen dan, ik ben benieuwd wel en hoop dat het niet zo koud is als vandaag. Ik moet zeggen dat dat samen komen in het cafe op de hoek een stuk aantrekkelijker klinkt!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Dec 2018 12:55

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Ik vind dit echt een geniaal topic. Wat een wereld waar ik nog niets vanaf weet. Heel benieuwd hoe dat hier tzt zal zijn.
Jullie gaan lekkere en leuke dingen maken en score voor de moeders die er goed vanaf komen!
Let's discover the world together.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 13 Dec 2018 13:11

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Ik doe dit jaar lekker niets! Heb aangegeven dat ik het met de aankomende bevalling niet zie zitten en niet eens zeker weet of F. er wel bij kan zijn. Vorig jaar had ik kleine hartige cupcakes gemaakt.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem244

Bericht 13 Dec 2018 13:27

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Leuk topic.
De klas waar ik als ambulant begeleider werk doet ook kerstdiner.
Kan ik mooi ideetjes opdoen, want nog geen idee wat ik ga maken.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Dec 2018 13:44

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Het worden minisandwiches. Er stonden al heel veel zoete dingen op de lijst en de juf had graag iets niet zoets erbij. Ik moet nog even nadenken wat voor soort sandwiches, ik denk eentje gewoon met kaas en misschien een beetje mayonaise, de andere soort weet ik nog niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 13 Dec 2018 13:55

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Kalkoenfilet of roompate met n dun laagje rode niet al te zoete jam!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Dec 2018 14:01

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

O ja dat zijn goede ideeën inderdaad! Dank je.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Annie

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 13 Dec 2018 14:00

Bericht 13 Dec 2018 14:05

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

De oudste had op school geopperd dat papa wel eens milkshakes kan maken. Dus dat gaat hij doen :). Voor groep 5

Bij de jongste op de opvang maak ik mini tosti’s. Er stonden pizza’s op de lijst, maar die wilde iemand anders ook al meenemen, en de rest wat er op de lijst stond vind ze niet lekker. Tosti’s wel, dus die ga ik maken. In leuke ster vormpjes
Ofzo
<<

Anoniem336

Bericht 13 Dec 2018 20:23

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Uffe schreef:Ik doe dit jaar lekker niets! Heb aangegeven dat ik het met de aankomende bevalling niet zie zitten en niet eens zeker weet of F. er wel bij kan zijn. Vorig jaar had ik kleine hartige cupcakes gemaakt.



F zit toch nog niet op school? Of heb ik het nu verkeerd
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 13 Dec 2018 21:11

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Ik heb het dit jaar aan J over gelaten en het worden koekjes :angel:
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 13 Dec 2018 21:14

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Elja schreef:
Uffe schreef:Ik doe dit jaar lekker niets! Heb aangegeven dat ik het met de aankomende bevalling niet zie zitten en niet eens zeker weet of F. er wel bij kan zijn. Vorig jaar had ik kleine hartige cupcakes gemaakt.



F zit toch nog niet op school? Of heb ik het nu verkeerd

Wij hadden op de peuterspeelzaal ook een kerstdiner, of nee, ze hadden er een nieuwjaarsdiner van gemaakt, was direct na de kerstvakantie. Maar daar waren we helemaal vrij in wat we meenamen en aten we zelf ook gewoon mee (en ik heb daar ook een keer gezeten met een een week oude baby, heb mijn man toen lekker wat laten maken :smile: ).
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 13 Dec 2018 21:16

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Suus schreef:
Elja schreef:
Uffe schreef:Ik doe dit jaar lekker niets! Heb aangegeven dat ik het met de aankomende bevalling niet zie zitten en niet eens zeker weet of F. er wel bij kan zijn. Vorig jaar had ik kleine hartige cupcakes gemaakt.



F zit toch nog niet op school? Of heb ik het nu verkeerd

Wij hadden op de peuterspeelzaal ook een kerstdiner, of nee, ze hadden er een nieuwjaarsdiner van gemaakt, was direct na de kerstvakantie. Maar daar waren we helemaal vrij in wat we meenamen en aten we zelf ook gewoon mee (en ik heb daar ook een keer gezeten met een een week oude baby, heb mijn man toen lekker wat laten maken :smile: ).


Klopt, het is inderdaad op de psz. Mijn man is zo druk met zijn werk dat ik hem het niet wil aandoen.
⁠♡♡♡
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 13 Dec 2018 21:31

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Ik ga een hartige taart maken, die snij ik dan in kleine blokjes of puntjes.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 13 Dec 2018 23:51

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Ik moet er dit jaar ook voor het eerst aan geloven met nu een dame in de kleuterklas, maar ik vergeet al dagenlang om die intekenlijst even te bekijken (had 'm nog niet eens zien hangen...) dus dat begint al goed. Wij moeten iets gezonds maken voor 8 kinderen. Nog geen idee of er suggesties op de intekenlijst staan of het vrije keuze is oid, dus ik doe maar vast wat ideeën op.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 14 Dec 2018 07:58

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Hier eten de peuters ook mee dus beide meoten wat aanleveren. Ik heb ze zelf wat laten kiezen. De 1 koos worstjes/kaas in bladerdeeg en de ander kipknaks. Van dat kaatste maken we een soort kerstboompjes.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 14 Dec 2018 09:14

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Bij de oudste maak ik sandwiches van wit brood met kipfilet en eiersalade, in driehoekjes gesneden met een prikkertje met een tomaatje.
De jongste wilde graag taart, bij hem maak ik van cake kerstboompjes op een stokje.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 14 Dec 2018 16:00

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Ik wilde graag iets meenemen wat dochter zelf ook graag eet (moeilijke eter) én praktisch is, dus het worden wraps met kip en mango.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 14 Dec 2018 17:45

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Bij ons hebben ze in de klas bedacht wat ze gaan eten. Ouders kunnen dan in die lijst aankruisen wat ze gaan maken. Ik maak me dit jaar er heel makkelijk vanaf door een pot appelmoes en stroop te kopen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 15 Dec 2018 10:49

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Ik vind dit ook een fascinerend topic en houd mijn hart nu al vast brrrr
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 15 Dec 2018 11:57

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Haha ik ook Zora.
Ik heb stiekeme hoop dat onze school t zelf regelt, maar dat zal wel niet

Wij hadden vroeger toen ik zelf kind was altijd feestelijke broodmaaltijd bij wijze van kerstdiner. Stukkie makkelijker lijkt mij :D
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Dec 2018 16:23

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Bij ons konden wij van de week uit meerdere dingen kiezen. Van alles hingen ook meerdere briefjes.
Ik heb een briefje met iets van fruit. Ik ga fruitspiesjes maken.
2014 2016
<<

Patsy

Bericht 15 Dec 2018 16:49

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Zora en Sophie, hier vieren ze het om het jaar in de kerk (het ene jaar de bovenbouw, het andere jaar de onderbouw). Ik hoorde van de week dat de klassen die het niet in de kerk vieren op school moeten komen, in de gymzaal het kerstverhaal verteld wordt met behulp van een paar kinderen die een paar liedjes zingen en dat je na een uur weer buiten staat. Dat vond ik zo sneu klinken, laat mij dan maar cupcakes bakken ofzo.

Mijn zoon (en de psz, dus ook de jongste) vieren het dit jaar in de kerk, dus behalve zorgen dat ze netjes gekleed en op tijd aanwezig zijn heb ik nergens omkijken naar.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron