Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Dec 2015 11:12

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Daarbij weet ik ook niet echt wat voor tips ik verder zou kunnen geven. Wat ik al zei, een goedkopere verzekering is misschien wel te doen en zal wel paar tientjes kunnen schelen, maar ik denk dat ze wel meer kan besparen op de luxe producten (roken, nagels, sportschool). Dus als je dat niet als tip mag geven weet ik t ook niet echt.

En ik ken de regio niet maar ik kan me haast niet voorstellen dat als ik een appartementje kon huren in Den Haag voor 600 euro, dat buiten de randstad niet ook kan. En is antikraak geen optie? Slechts een suggestie.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem173

Bericht 04 Dec 2015 11:25

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Ik zit even te denken hoe ik dat deed toen ik alleen woonde. Maar toen studeerde ik nog en had een goedkope kamer.

Inkomen was 250 stufi, 200 alimentatie van mn vader, 350 bijbaan. Dus gemiddeld 800 euro.
Huur 250
Zorgverswkering 40 (verrekend met zorgtoeslag)
Studiekosten 150 collegegeld en 30 boeken
Telefoon 25
Boodschappen 25-30 per week
Reiskosten had ik niet want ov
Dus ik hield zeker wel 200 euro per maand over om te sparen, voor leuke dingen en vakanties.
Nou had ik hele lage lasten. Maar het leerde mij wel om vanaf mijn 19e over mijn eigen geld na te denken.
Ik zou dus echt wel proberen om op jezelf te gaan.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Dec 2015 11:26

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Marin, dat kan ik me idd ook moeilijk voorstellen, volgens mij moet dat prijstechnisch wel kunnen ja, want het is hier echt goedkoop als je het mij vraagt. Ik weet dat je bijvoorbeeld vanaf 750 euro pm al een grote eengezinswoning in een goede wijk kunt huren hier. Wij hebben nu ook een gigantische twee-onder-een-kapper met grote tuin, garage, drie slaapkamers, luxe badkamer en zolder, hadden we in onze oude regio niet/moeilijk kunnen betalen denk ik, maar hier voor een mooie prijs (en dan hadden we een soortgelijk huis ook nog wel goedkoper kunnen huren misschien, maar wij hadden haast en dit huis was al bijna helemaal af). Wij hebben al lachend tegen elkaar gezegd, mochten we over een paar jaar weer terug willen, of misschien zelfs richting de Randstad gaan, dan kunnen we zo'n huis nooit meer krijgen dus laten we er nu maar van genieten! :P Anderzijds, en dat zei ik al eerder, de prijzen mogen dan wel lager liggen hier, maar of het aanbod er dan ook daadwerkelijk is in die prijscategorie die Serendipity zoekt, dat weet ik niet. En dat is natuurlijk wel een heel belangrijke factor!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Dec 2015 11:31

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Dat is natuurlijk waar. En ik kan me ook voorstellen hoe schaarser hoe duurder.
Let's discover the world together.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Dec 2015 12:13

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Overigens, Serendipity, je zegt dat je je auto niet weg kunt doen omdat je in een gat woont, maar dat valt op zich toch best mee? Ik bedoel, B heeft zelf al ruim 27.000 inwoners, maar is eigenlijk gewoon een deel van V. natuurlijk, en dat kun je moeilijk een gat noemen. Bovendien heeft B. zelfs een eigen treinstation met volgens mij behoorlijk goede verbindingen, en V. heeft ook nog een treinstation. Ik vind dat al heel wat hoor, in mijn oude woonplaats, en dat was ook gewoon een kleine stad en moeilijk een gat te noemen, moest ik eerst bijna een half uur met de bus om bij een treinstation te komen. Hoe het hier zit qua busverbindingen weet ik niet goed, ben nog niet met de bus geweest (hoeft ook bijna niet met een treinstation zo lekker dichtbij!).Maar goed, als je eenmaal een auto hebt en daaraan gewend bent, en hem ook voor je werk nodig hebt, dan snap ik dat wegdoen niet echt een goede optie is. Ik zou de onze ook echt niet willen missen hoor!
Is het eventueel nog wel mogelijk een kleinere/goedkopere auto aan te schaffen en je oude in te ruilen? Zodat je misschien minder wegenbelasting en verzekering hoeft te betalen? Of levert dat te weinig verschil op?
En verder, wil je per sé in B blijven wonen dan? Of mag V. ook, of evt. T? Want ik kan me voorstellen dat er in B. maar weinig aanbod is!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 04 Dec 2015 12:41

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Het gaat om een realistische kijk op de dingen. Als je ergens woont waar de huurwoningen duur zijn, dan vallen er andere uitgaven weg. Woon je ergens waar het goedkoper is, kan je je meer luxe veroorloven. Zo werkt het nu eenmaal.

Als je wil kan je nl als alleen staande van 150 euro uitkomen. Goedkoop inkopen doen, briefjes maken, lijstjes bijhouden en alles calculeren. Het is niet makkelijk, maar kán wel. Ik denk dat er hier genoeg meiden zitten die schaars met hun geld hebben moeten zijn, of nog steeds iedere cent moeten omdraaien. Een ook die maken het werkend.

Als je dat niet wil: ook je goed recht. Niemand die zegt dat dat moet, maar dan is misschien een eigen huisje/ plek dus minder haalbaar.
<<

anoniem213

Bericht 04 Dec 2015 14:01

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Caro schreef:Het gaat om een realistische kijk op de dingen. Als je ergens woont waar de huurwoningen duur zijn, dan vallen er andere uitgaven weg. Woon je ergens waar het goedkoper is, kan je je meer luxe veroorloven. Zo werkt het nu eenmaal.

Als je wil kan je nl als alleen staande van 150 euro uitkomen. Goedkoop inkopen doen, briefjes maken, lijstjes bijhouden en alles calculeren. Het is niet makkelijk, maar kán wel. Ik denk dat er hier genoeg meiden zitten die schaars met hun geld hebben moeten zijn, of nog steeds iedere cent moeten omdraaien. Een ook die maken het werkend.

Als je dat niet wil: ook je goed recht. Niemand die zegt dat dat moet, maar dan is misschien een eigen huisje/ plek dus minder haalbaar.

Precies. Niemand zegt dat je moet kiezen voor op jezelf wonen, maar wel dat als je daarvoor kiest je dus andere dingen moet laten.
<<

Anoniem282

Bericht 04 Dec 2015 15:41

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Dus als je eerlijk bent en daarin geheel niet kwetsende dingen zegt en alleen een plaatje schetst, is dat een negatieve lading veroorzaken? Ik kan ook zeggen wat Serendipity liever zou horen/lezen en over 2 jaar de tv eens aanzetten op bijv. 'Een dubbeltje op z'n kant" (of hoe dat ook heet) en dan zien hoe het haar vergaan is, bij wijze van spreken. Natuurlijk snap ik dat dit het andere uiterste is, maar het gaat om het idee dat het om mensen gaat die verkeerde prioriteiten stellen.
Feit is dat ze kan besparen op bepaalde luxegoederen-/activiteiten, maar dat zelf geen optie vindt. Nou prima, dan houdt het wel een beetje op. Als mensen in de Randstad met een gemiddeld salaris op zichzelf kunnen wonen, kan je mij niet wijsmaken dat het ver buiten de Randstad een onmogelijke mogelijkheid is.

Ik verbaas me er altijd nogal over dat iedereen in principe met een gemiddeld salaris op zichzelf kan wonen, maar dat dit dan niet zou gelden voor Serendipity en zo kan ik er in m'n omgeving nog wel een aantal noemen. Dat komt puur omdat ze qua luxe niets willen inleveren ten opzicht van hotel mama. Als ik nu echt iets nieuws zeg voor degenen die dit topic een negatieve lading vinden hebben, vind ik dat overigens nog verbazingwekkender.
<<

Anoniem173

Bericht 04 Dec 2015 15:50

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

[quote="Guattari"]Dus als je eerlijk bent en daarin geheel niet kwetsende dingen zegt en alleen een plaatje schetst, is dat een negatieve lading veroorzaken? Ik kan ook zeggen wat Serendipity liever zou horen/lezen en over 2 jaar de tv eens aanzetten op bijv. 'Een dubbeltje op z'n kant" (of hoe dat ook heet) en dan zien hoe het haar vergaan is, bij wijze van spreken. Natuurlijk snap ik dat dit het andere uiterste is, maar het gaat om het idee dat het om mensen gaat die verkeerde prioriteiten stellen.
Feit is dat ze kan besparen op bepaalde luxegoederen-/activiteiten, maar dat zelf geen optie vindt. Nou prima, dan houdt het wel een beetje op. Als mensen in de Randstad met een gemiddeld salaris op zichzelf kunnen wonen, kan je mij niet wijsmaken dat het ver buiten de Randstad een onmogelijke mogelijkheid is.

Ik verbaas me er altijd nogal over dat iedereen in principe met een gemiddeld salaris op zichzelf kan wonen, maar dat dit dan niet zou gelden voor Serendipity en zo kan ik er in m'n omgeving nog wel een aantal noemen. Dat komt puur omdat ze qua luxe niets willen inleveren ten opzicht van hotel mama. Als ik nu echt iets nieuws zeg voor degenen die dit topic een negatieve lading vinden hebben, vind ik dat overigens nog verbazingwekkender.[/quote]
Volgens mij was alleen Sanne degene die aanhaakte dat het een negatieve lading had gekregen en viel de rest daar juist weer over haha.

Voor de rest vind ik het wel jammer dat Serendipity niet meer gereageerd heeft, maar volgens mij reageert zij wel vaker een paar dagen niet dus ben benieuwd als ze het hele topic heeft gelezen hoe ze het vind!
<<

Anoniem282

Bericht 04 Dec 2015 15:56

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Ik weet even niet wie het zei, maar ik las ook ergens dat het nogal een aanname is om te doen alsof een zorgverzekering goedkoper kan voor Serendipity. Juist dan ga je toch besparen op kosten die niet de hoogste prioriteit hebben? Waar hebben we het dan nog over? :eyes:
<<

anoniem213

Bericht 04 Dec 2015 16:08

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Dat stond in dat bericht van Sanne waar AM het over heeft.
<<

Anoniem282

Bericht 04 Dec 2015 16:13

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Ah ok. Ik denk dat ik sowieso dan te nuchter ben voor dit soort topics. Het is geen hogere wiskunde om te bepalen of op jezelf wonen wel/niet haalbaar is met de leefstijl je gewend bent. In dit opzicht snap ik dus niet, net als Marin, wat alle reacties hier nog toevoegen nu Serendipity aangeeft dat haar nageltjes wel mooi in de lak moeten blijven zitten. Misschien is bij je ouders blijven wonen dan wel verstandiger, want bij volwassen zijn horen ook verantwoordelijke keuzes maken en dat lees ik niet terug.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Dec 2015 17:55

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Dat laatste vind ik dan wel weer heel hard gezegd Guattari, al is het je goed recht dat te vinden. Jij noemde het ook al verkeerde prioriteiten hebben. Dat zou ik ook niet willen zeggen, het is immers haar eigen keuze dus niet verkeerd. Daarom zou ik andere prioriteiten, niet verkeerd. Maar goed, uiteindelijk blijft het een rekensommetje inderdaad. Als ze bedrag X verdient en daar uitgaven A tot en met F bij heeft en niet zodanig lager kan krijgen of haar loon hoger, dan kan het antwoord zijn dat het in dat geval idd niet haalbaar is. Maar ik denk zelf dat het met andere keuzes dus wel haalbaar zou kúnnen zijn, maar dat is aan haar zelf natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem282

Bericht 04 Dec 2015 19:00

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Wat is er precies hard dan volgens jou, Marin? Ik kan me namelijk moeilijk voorstellen dat een objectieve buitenstaander, of een potentiële verhuurder deze keuzes van Serendipity begrijpt/deelt/onderschrijft. Een boodschap verpakken met een mooi lintje zou ik hier niet doen, bij bekenden niet en verandert uiteindelijk ook niets onder de streep, lijkt me. :) Jij noemt het hard, ik noem het logisch nadenken.

Edit: met andere keuzes denk jij dat het wel haalbaar zou zijn. Ik ook. Wij verwoorden het alleen anders. :) Mijn manier van communiceren is direct. Dat ga ik niet aanpassen op een forum, omdat dit prettiger kan lezen/zijn.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 04 Dec 2015 23:26

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Ik ben geen single, maar ik heb een woning gekocht op enkel mijn salaris. En ja daar moet ik dingen voor laten. Ik kocht redelijk wat via vakantieveilingen. Uit eten, hotelletje, dagje weg enz. Kleding, schoenen ik kom erin om ondertussen dus ik heb en niks meer nodig voorlopig, en het kan gewoon even niet. We willen wat dingen in het huis en dat gaat voor. Kwestie van prioriteiten stellen.

Mijn auto is uit de all risk gehaald, inboedel en opstal erbij via een tussenpersoon en het bedrag word alsnog 10 euro lager. Even creatief zijn, dingen verlagen. Meer polissen bij een verzekering betekend korting op de kosten enz.

Had elke maand een make up box, was maar 12,50 maar wel stop gezet. Leuk om te krijgen ja, nodig niet dus stoppen.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem211

Bericht 05 Dec 2015 10:35

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Tja, als je niet wilt bezuinigen op luxeproducten (roken, gelnagels, bootcamp), dan moet je een baan zoeken die beter betaalt. Lijkt mij niet zo moeilijk. Ik heb als student alleen gewoond en de afgelopen 1,5- 2 jaar ook, maar zulke dingen deed ik er niet bij hoor. Pas toen ik meer ging verdienen kon dat.

Prioriteiten stellen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 06 Dec 2015 19:23

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Ik woon ook weer thuis en zou het financieel waarschijnlijk wel redden met mijn inkomen nu, maar ik moet van vooraf aan beginnen. Ik heb qua spullen niet zo heel veel dat was bijna allemaal van mijn ex. Ik hou van luxe dat weet ik van mezelf. Ik kan bijvoorbeeld intens blij worden van mijn keukenmachine of de ontzettend mooie steakmessen die ik gister gekocht heb. Ik kies er nu dus voor om nu even wat langer bij mijn ouders te zitten en de dingen te kopen die ik echt graag wil. Het is het een of het ander. Alleen ik ga niet klagen dat ik niet weg kan want dat kan ik wel. Een bankstel van de kringloop werkt net zo goed, een kast van de kringloop ook. Ik ben nu dus op zoek naar mooie dealtjes. Mijn bestekset van 800 voor 200 nodig nee totaal niet want het kan ook goedkoper. Ben ik er blij mee ja heel erg. Ik hou van strak en bijpassend dus sparen voor de messen van de AH. Ik loop iedereen te stalken die ik ken om ze maar te sparen. Het is echt keuzes maken. En ik dan klinkt het misschien heel erg hard maar dat is het leven. Je kan niet alles hebben.
2015 💙
<<

Anoniem154

Bericht 06 Dec 2015 19:55

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Maar het leven is ook verantwoordelijkheid nemen Minx. En eerlijk gezegd vind ik het een rare gedachte, dat je met jouw kindje bij jouw ouders woont, omdat je kennelijk eerst wilt sparen voor luxe messen en spul.
<<

Anoniem281

Bericht 06 Dec 2015 20:00

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Nou idd. Ik zou elke euro wegleggen voor de nodige zaken. Een luxe matchende messenset van 200 euro, pff. Als ik weet dat ik straks laminaat moet aanschaffen, verf, raamdecoratie en heel de klerezooi, zouden zelfs als ik thuis woon mijn prioriteiten anders liggen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 06 Dec 2015 20:04

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Op zich zit ik daar ook nog vanwege mijn burn-out en alles een beetje op de rit krijgen wat dus ook inhoud dat ik alles bij elkaar moet zien te krijgen. En het verschil zal misschien 1 a 2 maanden zijn maar dan heb ik wel meer rust. Ik ken mezelf een beetje en weet dat ik me enorm kan ergeren en kan gaan stressen als ik niet op mijn spullen kan rekenen. Dus liever even goede kwaliteit spullen dan dat ik de stress heb dat alles snel kapot kan gaan.

En jullie gaan er nu wel heel makkelijk vanuit dat ik straks mijn huis niet in kan richten, maar ook daar is rekening mee gehouden.
2015 💙
<<

Anoniem154

Bericht 06 Dec 2015 20:10

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Jij hebt het stellig over keuzes maken, en voorafgaand aan die opmerking komt een verhaal over jouw verlangen naar enige luxe.

Ik begrijp dan niet wat de strekking van dat messenverhaal is.
<<

Anoniem281

Bericht 06 Dec 2015 20:14

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

De keuze die zij maakt is langer bij haar ouders blijven wonen, om haar geld uit te geven aan een messenset van 200 euro.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 06 Dec 2015 20:16

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Het zijn keuzes die mij rust geven. Ik weet wat me irriteerd en daarop baseer ik mijn keuzes, maar ik ga niet lopen klagen straks dat ik dan mijn nagels niet meer kan doen of dat ik perse wil roken. Als ik straks heel basic moet leven is dat zo.

Gelukkig zijn het niet alleen messen, daarvoor spaar ik zegeltjes ;) en ik ben echt op zoek naar goede deals en vraag als cadeaus alleen maar praktische dingen.
2015 💙
<<

Anoniem137

Bericht 06 Dec 2015 20:18

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Mijn spullen komen van de Ikea, maar doen het ook prima hoor. Ik vind dat een beetje een non-excuus hoor Minx, dat jij spullen wilt hebben waar je op kunt rekenen en vertrouwen. Goedkoop is niet altijd duurkoop. Natuurlijk moet je zelf weten wat je doet met je geld, maar als ik een kind had dan zou mijn prioriteit niet liggen bij een bestekset van 200 euro en andere dure spullen.
<<

Anoniem173

Bericht 06 Dec 2015 20:20

Re: Voor de singles onder ons, hoe betaal jij alles?

Eens met Keet. Natuurlijk zijn de messen mooi van de ah. Maar voor 200 euro koop je al je spullen voor je keuken bij elkaar bij de ikea en action.

Maar goed daar draait het hele leven om, keuzes en prioriteiten.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers